هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

صفحه‌ی اصلی انجمن‌ها


صفحه اصلی انجمن ها » همه پیام ها (dashtesetareh@yahoo.com)



Re: هری پاتر یک کتاب کاملا سیاسی است !؟!؟
پیام زده شده در: ۵:۲۲ سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹
#1
بعد از مدت ها سلام

میدونم مطلبی که در ادامه آمده ربطی به سیاسی بودن هری پاتر نداره اما مطلب جالب و قابل تفکریه.خوندنش رو از دست ندید.منتظر نظرات شما میمانم.


یکی از ترفند های خطرناک دستگاه شیطانی فراماسونری برای اجرای



اهدافش، تلاش برای انس دادن انسان ها (به خصوص کودکان) با سحر،

جادو و تعالیم شبه کابالایی می باشد. قبل از ارایه ی توضیحات بیشتر در

این زمینه، توجه شما را به بحث های مقدماتی زیر جلب می کنیم: در تمام

ادیان الهی، سحر و جادوگری نکوهش شده است و جزء امور ممنوعه

می باشد. در دین اسلام نیز احادیث و روایات بی شماری از معصومین(ع)

پیرامون ممنوعیت سحر بیان شده است. برای نمونه در این زمینه می توان

به حدیث زیر از امام صادق (ع) به نقل از جد بزرگوارشان حضرت علی (ع)

اشاره کرد:

« عَنِ الْبَزَّازِ عَنْ أَبِی الْبَخْتَرِیِّ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ (ع) أَنَّ عَلِیّاً (ع) قَالَ:مَنْ



تَعَلَّمَ شَیْئاً مِنَ السِّحْرِ قَلِیلًا أَوْ



کَثِیراً فَقَدْ کَفَرَ وَ کَانَ آخِرَ عَهْدِهِ بِرَبِّهِ وَ حَدُّهُ أَنْ یُقْتَلَ إِلَّا أَنْ یَتُوبَ. »



« از بزاز از ابی البختری از جعفر (صادق (ع) از پدرش (ع) از حضرت علی



(ع) نقل شده است که فرمودند:



هر کس چیزی از سحر بیاموزد، زیاد باشد یا کم، کافر شده است و

سرانجام کارش با خدایش است؛

و حدش این است که کشته شود، مگر اینکه توبه کند. »

این حدیث خود به روشنی نشان می دهد که جادوگری گناه بسیار بزرگی

است و حکم سنگینی دارد

اما :

در جهان امروز که ارزش ها دگرگون شده است و همه چیز به صورت وارونه



معرفی می گردد، کتاب ها و فیلم های زیادی در مدح و ستایش جادوگری

نوشته و ساخته می شود. متأسفانه مخاطب بسیاری از این کتاب

ها و فیلم ها، کودکان هستند. بدین ترتیب بسیاری از کودکان از دوران

خردسالی با سحر و جادوگری آشنا می شوند و با توجه به این که در آنان

رشد شناختی کامل نیست، بسیاری از آن ها آرزو می کنند که ای

کاش به جای قهرمان کتاب ها و فیلم ها بودند و می توانستند هر چیز

که می خواستند برای خود مهیا کنند.

متاسفانه امروزه بازار بسیاری از این کتاب ها و فیلم ها بسیار داغ است و

بعضی از آن ها در زمره ی پرفروش ترین کتاب های تاریخ قرار دارند. از

جمله ی این کتاب ها و فیلم ها می توان به (علی بابا و چهل دزد بغداد)،

(علاءالدین و چراغ جادو)، (Harry Potter) و (Shrek) اشاره کرد. در بین

کتاب ها و فیلم های مذکور،

(Harry Potter) هم از نظر میزان فروش و هم از نظر میزان تأثیر، موقعیت

ویژه ای دارد. داستان های

(Harry Potter) در زمره ی پرفروش ترین کتاب های تاریخ قرار گرفته و از

آن انیمیشن ها و فیلم های زیادی ساخته شده است؛ شهرت این

مجموعه داستان ها به حدی است که کتاب ها و فیلم های (Harry

Potter) از نظر درآمدزایی نیز در بین درآمدزاترین کتب و فیلم

های تاریخ، جای گرفته اند. دراین بین،شواهد مهمی وجود دارند

که نشان می دهند داستان های (Harry Potter) واضحاً در جهت

اهداف شیطانی فراماسون ها و صهیونیست ها تولید شده اند. از

جمله ی این شواهد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ – تعالیم جادوگری (Witchcraft) که (Harry Potter) به کرات از آن

ها بهره می برد، قرابت بسیار زیادی با تعالیم شیطان پرستی و همین

طور کابالا دارد. به طوری که علایم و وسایل و عباراتی که در (Witchcraft)

به کار برده می شوند، عمدتاً همان علایمی هستند که در کابالا و شیطان

پرستی به کار می روند. از جمله ی این علایم می توان به علامت های

الحادی چون ستاره ی شش گوش، (Baphomet) و ... اشاره کرد که در

شیطان پرستی، تعالیم کابالا

(و تعالیم فراماسونری که برگرفته از تعالیم کابالا است)

، و نیز تعالیم (Witchcraft) به خصوص

(Black Witches = جادوگران شیطانی)

مشترک است. بدین ترتیب می توان چنین دریافت که فیلمی

که از جادوگری (Witchcraft)

حمایت می کند، از تعالیم مشابه مانند شیطان پرستی و ... نیز

حمایت می کند.

۲ – الهه ی جادوگری (Witchcraft) و خدای جادوگران، (Baphomet) است.

این الهه، برای شیطان پرستان، کابالیست ها و فراماسون ها نیز مقدس

بوده و نماد شیطان می باشد.

بنابراین گروه های جادوگری(Witchcraft) نیز، به مانند شیطان پرستان،

کابالیست ها و فراماسون ها، شیطان ر ا تقدیس می کنند.

با این اوصاف می توان گفت که فیلم (Harry Potter) نیز که به ترویج

جادوگری می پردازد، عقاید شیطان پرستی و فراماسونری را به صورت

غیر مستقیم ترویج می نماید؛ چرا که این گروه ها نیز همانند گروه های

جادوگری، به (Baphomet) اعتقاد دارند.

۳ – تعالیم جادوگری (Witchcraft) چه از نوع خوب (White) و چه از

نوع بد (Black)، همگی برپایه ی تفکرات الحادی و جاهلی (Paganism)

شکل گرفته اند و پذیرفتن این تعالیم، مستلزم نفی مذهب است.

بنابراین کودکانی که در کودکی به جای آموختن کتب الهی و تعالیم

مذهبی، فنون و تعالیم الحادی را در داستان ها می آموزند، زمینه ی

مستعدتری برای پذیرش کفر و الحاد در دوران بزرگسالی خواهند داشت.

بدین ترتیب همان طور که ذکر شد، گروه های جادوگری (Witchcraft)، هم

شیطان پرستی (Satanism) و هم تعالیم جاهلی و الحادی (Paganism) را

ترویج می کنند.

۴ – تعالیم الحادی کابالا که سرمنشأ تفکر فراماسونری است، شباهت

بسیار زیادی با جادوگری(Witchcraft) دارد؛ بنابراین هنگامی که از

طریق داستان هایی مانند (Harry Potter)، جادوگری

(Witchcraft) ترویج می شود، عملاً تعالیم ماسونی کابالا نیز رواج

می یابد و بدین ترتیب ذهن کودکان برای پذیرش تعالیم فراماسونری

در دوران بزرگسالی، آماده تر می گردد.

– در داستان های(Harry Potter)، از نماد های فراوانی استفاده شده

است که بسیاری از آن ها در گروه های مخفی، ماسونی و صهیونیستی

نیز استفاده می شوند. برای مثال، سنگ فیلسوفان (

Philosopher's Stone) که نام یکی از داستان های (Harry Potter)

است، دارای

مفاهیم کابالایی و ماسونی است؛ زیرا نماد سنگ فیلسوفان، ستاره

ی شش گوش (Hexagram) می باشد. از سوی دیگر، لباس های سیاه

رنگ (Harry Potter) و دوستانش نیز کاملاً مشابه لباس های افرادی است

که در گروه های مخفی و ماسونی مانند

(Skull & Bones) و ... فعالیت می کنند. این مثال ها، بخشی از

حرکت های مخفیانه و شیطانی است که در جهت زیبا جلوه دادن نماد

های مخفی و ماسونی در داستان های (Harry Potter) صورت

می گیرد.

بدین ترتیب همان طور که ملاحظه فرمودید، گسترش کتاب ها و داستان

هایی

همچون (HarryPotter) نیزتحت نفوذ تشکیلات جهانی فراماسونی

انجام شده است و هدف از آن،

تهاجم به ذهن پاک کودکان و جذب کردن آنان به سمت تعالیم الحادی،

شیطانی و ماسونی در آینده می باشد؛ وگرنه یک نویسنده ی

آماتور و یک داستان بی محتوا و ضعیف، به هیچ عنوان

نمی توانستند به چنین شهرت جهانی دست یابند.

-کتاب "هری پاتر و قدیسان مرگبار" از سوی برخی کشیشانِ کلیسای

کاتولیک مورد اعتراض قرار گرفت.

به گزارش خبر گزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی

"اپینیون" جمع کثیری از کشیشان کلیسای کاتولیک در پی انتشار کتاب

"هری پاتر و قدیسان مرگبار" به خاطر ترویج شیطان پرستی و انکار

خدا، نسبت به این کتاب اعتراض کردند.

-در سال 2005 میلادی "اسقف اعظم کلیسای گرین ویل" مراسم سوزاندن

کتابهای هری پاتر را برگزار کرد.

هدف از کتاب سوزی این بود که نشان دهند تجلیل از جادو و جادوگری،

مردم را به اعتقاد به شیطان وا می‌دارد.

هدف این کشیشان از سوزاندن کلمات شیطانی، نجات روح شیطانی

است.

-بیشتر شهروندان انگلیس علاقه زیادی به طالع بینی و خرافات دارند به

طوری که بسیاری از برنامه های کاری خود را با طالع بینی تنظیم می‌کنند.

منبع:www.afshinsenobary.blogfa.com


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: هری پاتر یک کتاب کاملا سیاسی است !؟!؟
پیام زده شده در: ۹:۴۳ پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۸
#2
آقا من حال می کنم این نظرات درست و حسابی رو می خونم . آی حال میکنم .آخه هستند افرادی در این سایت که با سیاسی بودن ن هری پاتر مخالفند و به جای اینکه دلیل و مدرک برای غیر سیاسی بودنش ارائه بدن (مثل کاری که شما کردی . ایول) میگن : هری پاتر و سیاست . برو بابا بحث رو تموم کنید . یعنی صورت مساله رو پاک میکنن .

حالا جدای از این حرفا Ignotus Peverell تونست کمی منو متقاعد کنه که هری سیاسی نیست با این حال من هنوزم فکر میکنم این یه کتاب ساده نیست . آخه شما حرفی میزنی که با عقل جور در نمیاد . نقل قول:

مثلا عده ای می گویند که اینکه هری پاتر این قدر محبوب شده و در دنیا برایش تبلیغ می شود، پس حتما توطئه ای در کار است و دشمنان از طریق آن می خواهند بر ما چیره شوند!؟

شما میگی اینجور نیست؟؟ آخه مگه اونو مغز خر خوردن که الکی الکی پول خرج کنن ؟ در اینکه هدفی دارن هیچ شکی نیست حالا شاید هدفشون اون چیزی که من فکر می کنم نباشه ولی حتما ا هدفی هست . شما بگو چیه؟؟

بازم از همه ی اونایی که دلیل و مدرک ارائه میکنن صمیمانه تشکر میکنم .


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: به نظرتون بهترین فیلم هری پاتر کدام شمارش بود؟
پیام زده شده در: ۹:۳۷ سه شنبه ۸ دی ۱۳۸۸
#3
هیچ کدوم . البته فیلمای قدیمی ترش برای منی که کتاباشو خوندم جالبتره . آخه این جدیداش اینقدر با خود کتاب فاصله دارن که اگر اسم هری پاتر روش نباشه آدم نمیفهمه از روی کتاب هری پاتر ساختن .


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: هری پاتر یک کتاب کاملا سیاسی است !؟!؟
پیام زده شده در: ۹:۵۳ یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸
#4
لیلی عزیز
از توضیحات جامع و کاملت ممنونم ولی بحث من بیشتر سر اینه که آیا ا هری پاتر افکار و سیاست های صهیونیستی را ترویج می دهد؟

ببینید سیاسی بودن یه موضوع دلیل بد بودنش نیست!

باهات موافقم ولی اگر پای سیاست های صهیونیستی وسط بیاد اونوقت قضیه فرق می کنه .

ریشه ی شکل گیری این تفکر به حافظه ی تاریخی این ملت ها از تجربه ی تلخ استبداد و استعمار طولانی مدت بر می گرده.


منظورت اینه که چون مدتی تحت استعمار بودن خرافاتی شدن؟به نظر من که این یه واکنش طبیعیه که کسی که یه بار گزیده شده بیشتر احتیاط می کنه به قول معروف مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسه البته شایدم چون تجربه دارن می دونن این غربیا چه مارمولکایی هستن.

ولی در کل با بقیه ی توضیحاتت موافقم هر چند که از جمله
"داستانی با درون مایه ی رئالیسم وارد سرزمین های شرقی با ریشه های ایدئالیستی می شه."
چیز زیادی دستگیرم نشد . خیلی فنی بود.


ویرایش شده توسط ورونیکا در تاریخ ۱۳۸۸/۹/۲۹ ۱۲:۲۶:۱۹
ویرایش شده توسط ورونیکا در تاریخ ۱۳۸۸/۹/۲۹ ۱۲:۲۹:۵۱
ویرایش شده توسط ورونیکا در تاریخ ۱۳۸۸/۹/۲۹ ۱۲:۳۴:۵۵

بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: هری پاتر یک کتاب کاملا سیاسی است !؟!؟
پیام زده شده در: ۹:۲۴ شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸
#5
آمیکوس عزیز
اتفاقا منم دنبال نکات قابل توجه تری بودم ولی خب عقل هیچکس بیشتر از این قد نداد به خصوص این که اینجا یه سایته کاملا هری پاتریه و خیلیا به کل منکر سیاسی بودن کتاب ها هستند البته در این بین نظرات جالبی هم بود دیگه بی انصافی نکن . به هر حال خوشحال میشم اگر نظر خودت و احیانا نکات سیاسی که از کتاب ها استخراج کرده ای رو به ما هم بگی شاید با هم فکری تونستیم بحث رو به یه جایی برسونیم .


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: هری پاتر یک کتاب کاملا سیاسی است !؟!؟
پیام زده شده در: ۱۱:۰۹ شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸
#6
نیمفادورا میگه :
نقل قول:

به جای ققنوس که نماد و برآمده از شرقه یه پرنده دیگه می گذاشت ؟یا به جای شیر گریفندور ؟اگه شما میگید اونا از اهمیت و قداست رنگ سبز برای ما خبر دارن پس قطعا اینم باید بدونن که شیر هم یه جورایی نماد ایرانه نه؟ به هرحال من فکر نمی کنم کتاب سفارشی یا با قصد سیاسی نوشته شده باشه

به نظر من انتخاب ققنوس برای این بوده که ققنوس یک پرنده افسانه ای و پرقدرت است . خب اگه میومدن یه گنجشک انتخاب می کردن اونوقت اون گنجشک چکار می خواست بکنه ؟ شیر هم که خب سلطان جنگله و میتونه به این معنی باشه که گریفندور همیشه پیروزه . بعدشم حالا بیان چندتا حیوان شرقی بذارن تو کتاب جز اینه که شرقیا بیشتر خوششون میاد؟ در رابطه با سفارشی بودن کتاب هم خود من احتمال کمی میدم و با نظر الیور وود بیشتر موافقم . ولی خب اینم نظریه است دیگه !
دابی میگه :
نقل قول:

کار گردان و نویسنده سعی نداشتن کتاب و فیلمی که مال بچه هاست رو سیاسی کنند و به صهیونیست یا توهین به مذهب یهود ربط بدن اونا اگه بخوان همچین چیز هایی رواج بدن سو زه های بهتری می تون گیر بیارن تا اینکه بخوان با نمایش هری پاتر توهین به مذهبو نشون بدن

ذهن بچه ها بسیار مستعد است و مثل زمین آماده کشته . حالا فکرشو بکن یه کتاب پرتیراژ که افراد زیادی خوندن میخواد تبدیل به فیلم بشه . خدا وکیلی سوژه از این بهتر سراغ داری ؟


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: هری پاتر یک کتاب کاملا سیاسی است !؟!؟
پیام زده شده در: ۱۱:۱۲ پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۸
#7
نقل قول:


البته می شه این احتمال رو داد که با مطرح شدن هری پاتر حکومت بریتانیا علاقه مند شده باشه و خواسته های خودش رو در قبال حمایتی که از رولینگ کردند به طور غیر محسوس وارد کتاب کرده باشه!


با این نظرت کاملا موافقم فقط فرق من با تو اینه که شما احتمال دادی ولی من مطمئنم . البته شایدم رولینگ نویسنده واقعی این کتاب ها نیست شاید دولت بریتانیا برای پیشبرد اهدافش این کتاب رو به یک نویسنده سیاسی و خبره سفارش داده بعد برای اینکه بگه من از همه جا بی خبرم و در ضمن کتاب گل کنه پای رولینگ رو وسط کشیده .



دابی میگه :
نقل قول:

چرا به ارباب حلقه ها "مرلین یا هزار تا فیلم دیگه گیر نمی دن

منم میگم : :خب عزیزم اینجا یه سایت هری پاتریه وگرنه اونام مشکلاتی دارن . می خوای یه بحث هم راجع به اونا راه بندازیم ؟


سیریوس بلک
نقل قول:

ولي كي به اين چيزا اهميت ميده!!


خب منم این بحث رو راه انداختم تا شماها به این چیزا اهمیت بدین دیگه!


نیمفادورا جان تو از کجا مطمئنی که رنگ ها معنی خاصی ندارن ؟ و چرا فکر میکنی نظر سیریوس دور از ذهن و بی معنیه ؟
به نظر من که نظر خیلی جالب و قابل تاملیه .


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۱۱:۱۸ شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸
#8
تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 377

سحر چيست و از چه زمانى پيدا شده ؟
در اينكه ((سحر)) چيست ، و از چه تاريخى به وجود آمده ؟ بحث فراوان است اين قدر مى توان گفت كه سحر از زمانهاى خيلى قديم در ميان مردم رواج داشته است ، ولى تاريخ دقيقى براى آن در دست نيست ، و نيز نمى توان گفت چه كسى براى نخستين بار جادوگرى را به وجود آورد؟
ولى از نظر معنى و حقيقت سحر مى توان گفت : سحر نوعى اعمال خارق العاده است كه آثارى از خود در وجود انسانها به جا مى گذارد و گاهى يك نوع چشمبندى و تردستى است ، و گاه تنها جنبه روانى و خيالى دارد.
سحر از نظر لغت به دو معنى آمده است :
1 به معنى خدعه و نيرنگ و شعبده و تردستى و به تعبير قاموس اللغه سحر يعنى خدعه كردن .
2 ((كل ما لطف و دق )):((آنچه عوامل آن نامرئى و مرموز باشد)).
در مفردات راغب كه مخصوص واژه هاى قرآن است به سه معنى اشاره شده :
1 خدعه و خيالات بدون حقيقت و واقعيت ، همانند شعبده و تردستى .
2 جلب شيطانها از راه هاى خاصى و كمك گرفتن از آنان .

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 378

3 معنى ديگرى است كه بعضى پنداشته اند و آن اينكه : ممكن است با وسائلى ماهيت و شكل اشخاص و موجودات را تغيير داد، مثلا انسان را بوسيله آن به صورت حيوانى در آورد، ولى اين نوع خيال و پندارى بيش نيست و واقعيت ندارد.
از بررسى حدود 51 مورد كلمه سحر و مشتقات آن در سوره هاى قرآن از قبيل : طه ، شعراء، يونس و اعراف و... راجع به سرگذشت پيامبران خدا: موسى ، عيسى و پيامبر اسلام (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) به اين نتيجه مى رسيم كه سحر از نظر قرآن به دو بخش تقسيم مى شود:
1 آنجا كه مقصود از آن فريفتن و تردستى و شعبده و چشمبندى است و حقيقتى ندارد چنانكه مى خوانيم : فاذا حبالهم و عصيهم يخيل اليه من سحرهم انها تسعى : (ريسمانها و عصاهاى جادوگران زمان موسى در اثر سحر، خيال مى شد كه حركت مى كنند) ((سوره طه آيه 66 و در آيه ديگر آمده است فلما القوا سحروا اعين الناس و استرهبوهم )) (هنگامى كه ريسمانها را انداختند چشمهاى مردم را سحر كردند و آنها را ارعاب نمودند) (اعراف آيه 116) از اين آيات روشن مى شود كه سحر داراى حقيقتى نيست كه بتوان در اشياء تصرفى كند و اثرى بگذارد بلكه اين تردستى و چشمبندى ساحران است كه آنچنان جلوه مى دهد.
2 از بعضى از آيات قرآن استفاده مى شود كه بعضى از انواع سحر به راستى اثر مى گذارد مانند آيه فوق كه مى گويد آنها سحرهائى را فرا مى گرفتند كه ميان مرد و همسرش جدائى ميافكند (فيتعلمون منهما ما يفرقون به بين المرء و زوجه ) يا تعبير ديگرى كه در آيات فوق بود كه آنها چيزهائى را فرا مى گرفتند كه مضر به حالشان بود و نافع نبود (و يتعلمون ما يضرهم و لا ينفعهم ).
ولى آيا تاثير سحر فقط جنبه روانى دارد و يا اينكه اثر جسمانى و خارجى

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 379

هم ممكن است داشته باشد؟ در آيات بالا اشارهاى به آن نشده ، و لذا بعضى معتقدند اثر سحر تنها در جنبه هاى روانى است .
نكته ديگرى كه در اينجا تذكر آن لازم است اينكه : به نظر ميرسد قسمت قابل توجهى از سحرها بوسيله استفاده از خواص شيميائى و فيزيكى به عنوان اغفال مردم ساده لوح انجام مى شده است .
مثلا در تاريخ ساحران زمان موسى (عليه السلام ) مى خوانيم كه آنها درون ريسمانها و عصاهاى خويش مقدارى مواد شيميائى مخصوص (احتمالا جيوه و مانند آن ) قرار داده بودند كه پس از تابش آفتاب ، و يا بر اثر وسائل حرارتى كه در زير آن تعبيه كرده بودند، به حركت در آمدند، و تماشا كنندگان خيال مى كردند آنها زنده شده اند.
اين گونه سحرها حتى در زمان ما نيز كمياب نيست .


سحر از نظر اسلام
در اين مورد فقهاى اسلام همه مى گويند ياد گرفتن و انجام اعمال سحر و جادوگرى حرام است .
در اين قسمت احاديثى از پيشوايان بزرگ اسلام رسيده است كه در كتابهاى معتبر ما نقل گرديده ، از جمله اينكه :
على (عليه السلام ) مى فرمايد: ((من تعلم شيئا من السحر قليلا او كثيرا فقد كفر و كان آخر عهده بربه ...)) ((كسى كه سحر بياموزد، كم يا زياد، كافر شده است و رابطه او با خداوند به كلى قطع مى شود ...)).
اما همانطور كه گفتيم چنانچه ياد گرفتن آن به منظور ابطال سحر ساحران باشد اشكالى ندارد، بلكه گاهى به عنوا ن واجب كفائى مى بايست عده اى سحر را

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 380

بياموزند تا اگر مدعى دروغگوئى خواست از اين طريق مردم را اغفال يا گمراه كند سحر و جادوى او را ابطال نمايند، و دروغ مدعى را فاش سازند.
شاهد اين سخن كه اگر سحر براى ابطال سحر و حل و گشودن آن باشد بى مانع است ، حديثى است كه از امام صادق نقل شده ، در اين حديث مى خوانيم : ((يكى از ساحران و جادوگران كه در برابر انجام عمل سحر مزد مى گرفت خدمت امام صادق (عليه السلام ) رسيد و عرض كرد: حرفه من سحر بوده است و در برابر آن مزد مى گرفتم ، خرج زندگى من نيز از همين راه تامين مى شد، و با همان در آمد، حج خانه خدا را انجام دادهام ، ولى اكنون آنرا ترك و توبه كردهام ، آيا براى من راه نجاتى هست ؟
امام صادق (عليه السلام ) در پاسخ فرمود:((عقده سحر را بگشا ولى گره جادوگرى مزن )).
از اين حديث استفاده مى شود كه براى گشودن گره سحر، آموختن و عمل آن بى اشكال است .


جادوگرى از نظر تورات :
سحر و جادوگرى از نظر كتب عهد قديم (تورات و كتب ملحق به آن ) نيز ناروا و بسيار ناپسند است ، زيرا در تورات مى خوانيم :((با صاحبان اجنه توجه مكنيد و جادوگران را متفحص نشويد تا (مبادا) از آنها ناپاك شويد و خداوند خداى شما منم )).
و در جاى ديگر تورات آمده :((و كسى كه با صاحبان اجنه و جادوگران توجه مى نمايد تا آن كه از راه زنا پيروى ايشان نمايد روى عتاب خود را به سوى

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 381

او گردانيده او را از ميان قومش منقطع خواهم ساخت )).
((قاموس كتاب مقدس )) د ر اين باره مى نويسد:((و پر واضح است كه سحر در شريعت موسى راه نداشت ، بلكه شريعت ، اشخاصى را كه از سحر مشورت طلبى مى نمودند به شديدترين قصاصها ممانعت مى نمود)).
ولى جالب اينجا است كه نويسنده قاموس كتاب مقدس اعتراف مى كند كه با وجود اين يهود سحر و جادوگرى را فرا گرفتند، و بر خلاف تورات به آن معتقد شدند، او به دنبال مطلب قبل مى گويد: ((لكن با وجود اينها اين ماده فاسده در ميان قوم يهود داخل گرديد، قوم به آن معتقد شدند و در وقت حاجت بدان پناه بردند)).
به همين دليل قرآن آنها را شديدا مورد نكوهش قرار داده ، و آنها را سود گرانى مى شمرد كه خود را به بدترين بهائى فروختند.


سحر در عصر ما
امروز يك سلسله علوم وجود دارد كه در گذشته ساحران با استفاده از آنها برنامه هاى خود را عملى مى ساختند: 1 استفاده از خواص ناشناخته فيزيكى و شيميائى اجسام ، چنانكه قبلا نيز اشاره كرديم همانطور كه در داستان ساحران زمان موسى (عليه السلام ) آمده كه آنها با استفاده از خواص فيزيكى و شيميائى مانند جيوه و تركيبات آن توانستند چيزهائى به شكل مار بسازند و به حركت در آوردند.
البته استفاده از خواص فيزيكى و شيميائى اجسام هرگز ممنوع نيست ، بلكه بايد هر چه بيشتر از آنها آگاه شد و در زندگى از آن استفاده كرد، ولى اگر از

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 382

خواص مرموز آنها براى اغفال و فريب مردم نا آگاه استفاده شود، و به راه هاى غلطى سوق داده شوند يكى از مصاديق سحر محسوب خواهد شد ( دقت كنيد).
2 استفاده از خواب مغناطيسى ، هيپنوتيزم ، و مانيهتيزم ، و تلهپاتى ، (انتقال افكار از فاصله دور).
البته اين علوم نيز از علوم مثبتى است كه ميتواند در بسيارى از شئون زندگى مورد بهره بردارى صحيح قرار گيرد، ولى ساحران از آن سوء استفاده مى كردند و براى اغفال و فريب مردم آنها را به كارى مى گرفتند.
اگر امروز هم كسى از آنها چنين استفاده اى را در برابر مردم بيخبر كند سحر محسوب خواهد شد.
كوتاه سخن اينكه سحر معنى وسيعى دارد كه همه آنچه در اينجا گفتيم و در سابق اشاره شد نيز در بر مى گيرد.
اين نكته نيز به ثبوت رسيده كه نيروى اراده انسان ، قدرت فراوانى دارد و هنگامى كه در پرتو رياضتهاى نفسانى قويتر شود كارش به جائى مى رسد كه در موجودات محيط خود تاثير مى گذارد، همانگونه كه مرتاضان بر اثر رياضت اقدام به كارهاى خارق العاده مى كنند.
اين نيز قابل توجه است كه رياضتها گاهى مشروع است و گاهى نا مشروع ، رياضتهاى مشروع در نفوس پاك نيروى سازنده ايجاد مى كند، و رياضتهاى نامشروع نيروى شيطانى ، و هر دو ممكن است منشاء خارق عادات گردد كه در اولى مثبت و سازنده و در دوم مخرب است .


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۱۰:۰۰ شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸
#9
سلام
از نظر من هم جادو وجود داره البته اینو قبلا هم گفتم ولی این دفعه دلیل دارم . امیدوارم برای خواندن متن حوصله کافی داشته باشید.

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 370
از احاديث چنين بر مى آيد كه در زمان سليمان پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) گروهى در كشور او به عمل سحر و جادوگرى پرداختند سليمان دستور داد تمام نوشته ها و اوراق آنها را جمع آورى كرده در محل مخصوصى نگهدارى كنند (اين نگهدارى شايد به خاطر آن بوده كه مطالب مفيدى براى دفع سحر ساحران در ميان آنها وجود داشته )
پس از وفات سليمان گروهى آنها را بيرون آورده و شروع به اشاعه و تعليم سحر كردند، بعضى از اين موقعيت استفاده كرده و گفتند سليمان اصلا پيامبر نبود بلكه به كمك همين سحر و جادوگريها بر كشورش مسلط شد و امور خارق العاده انجام مى داد!
گروهى از بنى اسرائيل هم از آنها تبعيت كردند و سخت به جادوگرى دل بستند، تا آنجا كه دست از تورات نيز برداشتند .


تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 372
((آنها (يهود) همچنين از آنچه بر دو فرشته بابل ، هاروت و ماروت نازل گرديد پيروى كردند))(و ما انزل على الملكين ببابل هاروت و ماروت ).
آرى آنها از دو سو دست به سوى سحر دراز كردند، يكى از سوى تعليمات شياطين در عصر سليمان ، و ديگرى از سوى تعليماتى كه بوسيله هاروت و ماروت دو فرشته خدا در زمينه ابطال سحر به مردم داده بودند.
((در حالى كه دو فرشته الهى (تنها هدفشان اين بود كه مردم را به طريق ابطال سحر ساحران آشنا سازند) و لذا ((به هيچكس چيزى ياد نمى دادند، مگر اينكه قبلا به او مى گفتند: ما وسيله آزمايش تو هستيم كافر نشو!)) (و از اين تعليمات سوء استفاده مكن ) (و ما يعلمان من احد حتى يقولا انما نحن فتنة فلا تكفر).
خلاصه ، اين دو فرشته زمانى به ميان مردم آمدند كه بازار سحر داغ بود و مردم گرفتار چنگال ساحران ، آنها مردم را به طرز ابطال سحر ساحران آشنا ساختند ولى از آنجا كه خنثى كردن يك مطلب (همانند خنثى كردن يك بمب ) فرع بر اين است كه انسان نخست از خود آن مطلب آگاه باشد و بعد طرز خنثى كردن آن را ياد بگيرد، ناچار بودند فوت و فن سحر را قبلا شرح دهند.
ولى سوء استفاده كنندگان يهو د د همين را وسيله قرار دادند براى اشاعه هر چه بيشتر سحر و تا آنجا پيش رفتند كه پيامبر بزرگ الهى ، سليمان را نيز متهم ساختند كه اگر عوامل طبيعى به فرمان او است يا جن و انس از او فرمان مى برند همه مولود سحر است آرى اين است راه و رسم بدكاران كه هميشه براى توجيه مكتب خود، بزرگان را متهم به پيروى از آن مى كنند


تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 374
ماجراى هاروت و ماروت
درباره اين دو فرشته كه به سرزمين بابل آمدند، افسانه ها و اساطير عجيبى بوسيله داستان پردازان ساخته شده و به اين دو ملك بزرگ الهى بسته اند تا آنجا كه به آنها چهره خرافى داده اند، و حتى كار تحقيق و مطالعه پيرامون اين حادثه تاريخى را بر دانشمندان مشكل ساخته اند آنچه از ميان همه اينها صحيحتر به نظر مى رسد و با موازين عقلى و تاريخى و منابع حديث سازگار است همان است كه در ذيل مى خوانيد: ((در سرزمين بابل سحر و جادوگرى به اوج خود رسيد و باعث ناراحتى و ايذاء مردم گرديده بود، خداوند دو فرشته را به صورت انسان ماءمور ساخت كه عوامل سحر و طريق ابطال آن را به مردم بياموزند، تا بتوانند خود را از شر ساحران بر كنار دارند.
ولى اين تعليمات بالاخره قابل سوء استفاده بود، چرا كه فرشتگان ناچار بودند براى ابطال سحر ساحران طرز آن را نيز تشريح كنند، تا مردم بتوانند از اين راه به پيشگيرى پردازند، اين موضوع سبب شد كه گروهى پس از آگاهى از طرز سحرخود در رديف ساحران قرار گرفتند و موجب مزاحمت تازهاى براى مردم شدند.
با اينكه آن دو فرشته به مردم هشدار دادند كه اين يكنوع آزمايش الهى براى شما است و حتى گفتند: سوء استفاده از اين تعليمات يكنوع كفر است ، اما آنها به كارهائى پرداختند كه موجب ضرر و زيان مردم شد)).
آنچه در بالا آورديم چيزى است كه از بسيارى از احاديث و منابع اسلامى


تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 375

استفاده مى شود و هماهنگى آن با عقل و منطق آشكار است ، از جمله حديثى كه از عيون اخبار الرضا (عليه السلام ) نقل شده (كه در يك طريق از خود امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) و در طريق ديگرى از امام حسن عسكرى (عليه السلام ) است ) به روشنى اين معنى را تاءييد مى كند .
اما متاسفانه بعضى از مورخان و نويسندگان دائرة المعارفها و حتى بعضى از مفسران در اين زمينه تحت تاثير افسانه هاى مجعولى قرار گرفته اند و داستانى را كه در افواه بعضى از عوام مشهور است درباره اين دو فرشته معصوم الهى ذكر كرده اند كه : آنان دو فرشته بودند، خداوند آنها را براى اين به زمين فرستاد تا بدانند اگر آنها نيز جاى انسانها بودند از گناه مصون نمى ماندند، و خدا را معصيت مى كردند، آنها هم پس از فرود آمدن به زمين مرتكب چندين گناه بزرگ شدند و به دنبال آن افسانهاى درباره ستاره زهره نيز ساختند، همه اينها بى اساس و جزء خرافات است و قرآن از اين امور پاك مى باشد و اگر تنها در متن آيات فوق بينديشيم خواهيم ديد كه بيان قرآن هيچ ارتباطى با اين مسائل ندارد.


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: هری پاتر یک کتاب کاملا سیاسی است !؟!؟
پیام زده شده در: ۱۲:۵۷ شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸
#10
اول از همه می خوام از مورگانا تشکر کنم چون من نمیدونستم صاحب امتیاز کتاب ها و فیلم های هری پاتر امریکا است . از اینکه اشتباه مرا گوشزد کردی ممنون .

خطاب به مورگانا وآمیکوس
اگر لطف کنید و بحث در مورد فیلم های هری پاتر و ارماگدون را تمام کنید خوشحال میشویم . همانطور که از عنوان تاپیک پیداست ما میخواهیم راجع به کتاب های هری پاتر و سیاسی بودن یا نبودن آن بحث کنیم. ولی در کل از اینکه نظر خود را نوشتید ممنون.

2سوال:
1. چطور باید نقل قول کنم؟
2. کسی از تئودور نات خبری ندارد؟


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم






هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.