هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل


در حال دیدن این عنوان:   1 کاربر مهمان





Re: كلاس شطرنج جادويی
پیام زده شده در: ۲۰:۱۶ سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۷
#6

كينگزلی  شكلبوت


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۲:۳۲ شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۹:۳۱ پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
از ن، لايه ای كه زمين را فرا گرفته!
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 842
آفلاین
شكلبوت آرام در را باز كرد و لبخند محوی به دانش آموزان زد. همانطور كه آرام وارد كلاس شده بود آرام بر روی صندلی اش نشست. ظاهرش او را خسته نشان می داد اما وقتی شروع به صحبت كردن كرد در اعماق صدايش می توان انرژی ای را يافت:
- سلام، به كلاس خوش اومدين! درس جلسه ی گذشته مون نسبتا خسته كننده بود اما بايد بگم اين جلسه خيلی جالبه! قبل از شروع درس بهتره نمراتتون رو اعلام كنم:
ديدالوس ديگل از سی بيست آوردی! البته با ارفاق! چون جلسه ی اول بود به تو ارفاق كردما!!!
ديگل:
شكلبوت با لبخند ادامه داد:
- چرا تعجب می كنی؟ درمورد حركت سرباز به اينكه در اولين حركتش می تونه يك يا دو خانه حركت كنه اشاره نكردی! بعد ديگل عزيز وقتی پياده به خونه ی آخر برسه به سوار تبديل ميشه و الزامی نيست كه وزير بشه! در مورد برتری رخ نسبت به فيل واست بگم موردی كه تو گفتی كاملا درست بود و واسش بهت امتياز كامل دادم اما فراموش نكن رخ هم در خانه های سياه و هم در سفيد اما فيل فقط در يكی از اين مدل خانه ها می تونه حركت كنه! در مورد سوال آخر وقتی واسش پانزده امتياز گذاشتم يعنی توضيح بدين. تو بين همتون فقط بريسوت توضيح داد كه آفرين بهش!
بتی:
حالا ميريم سراغ اوری. به خاطر اينكه از ديگل كپی گرفت نه تنها نمرات اونو نميگيره بلكه كمترم ميگيره! اوری پانزده امتياز ميگيره.
اوری: چرا آخه؟
شكلبوت با عصبانيت رويش را به سمت اوری برگرداند و گفت:
- انتظار داشتی بيشتر بگيری؟ اينهمه بهت ارفاقم كردم!
اوری:
بتی بريسوت سی ميگيره! فوق العاده بود!!!
دانش آموزان:
فرانك لانگ باتم بيست و پنج ميگيره كه بهش يه كوچولو ارفاقم شده!
فرانك:
شكلبوت بعد از اعلام نمرات دست محكمی زد تا همهمه ی حاظر در كلاس را خاموش كند. شكلبوت ادامه داد:
- اول بتی شد. دوم فرانك و سوم ديدالوس و آخر از همه هم اوری! حالا درس امروز در مورد شرع بازيه. شروع بازی واسه شما اينطوری خوبه كه امروز درس می دهم. بعدا با سبك های ديگه ای مثل سيسيلی، هندی شاه و ... آشنا می شوين. خوب در اين شروع بازی كه شما بايد ازش اطاعت كنين اول بايد پياده ی جلوی شاه رو دو خونه جلو ببرين. بعد اسب هاتون رو در بيارين بعد هم فيلهاتون رو. البته فكر كنم هيچ كدومتون خوب متوجه نشدين! نگاه كنين، قبلش باي ثبت حركت رو بلد باشيد. حالا من به زبان شطرنج رو تابلو می نويسم، اونهايی كه فهميدن كه مشكلی نيس اونهايی كه نفهميدن هم تا جلسه ی بعد متوجه می شوند.
شكلبوت بر روی تخته شروع به نوشتن كرد:
e2-e4 , cf3, cc3, fc4, d3 , fg5
بعد از نوشتن شروع به صحبت كردن كرد:
- اين مدل شروع بازی برای شما كه تازه شطرنج ياد گرفتين خوبه! حالا چيزايی كه رو تابلو نوشتم رو تو دفترتون بنويسين تا تكاليف رو بهتون بدم.

1- ثبت حركت چيست؟(اگر نمی توانيد به خوبی توضيح دهيد ذكر كنيد كه نمی توانيم.)(15 امتياز)
2- به http://www.jadoogaran.org/modules/new ... e=&topic_id=5275&forum=33
برين و رول بنويسين.(پانزده امتياز) لينك مشقتون رو تو كلاس بگذارين!



Re: كلاس شطرنج جادويی
پیام زده شده در: ۱۹:۵۶ شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷
#5

فرانك  لانگ باتم


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۲۳ دوشنبه ۹ دی ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۱۷:۴۶ شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸
از ریش مرلین آویزون نشو!!!
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 79
آفلاین
1- چگونگی حركت تمام مهره ها را توضيح دهيد.

سرباز : یک خانه به جلو، ابتدای بازی میتواند 2 خانه به جلو برود و در هنگام زدن یک خانه به صورت اریب به جلو

رخ : افقی و عمودی (+ شکل) یا جا به جایی با شاه(قلعه رفتن)

فیل : اریب(ضربدری)

اسب : به شکل حرف L
(ال برعکس و آینه و ... هم میشود!)

شاه : یک خانه به هر طرفی یا قلعه رفتن

وزیر : به هر 8 جهت ممکن(ترکیب رخ و فیل)


2- برتری رخ نسبت به فيل در چيست؟

یک رخ به تمام خانه های صفحه می تواند برود اما یک فیل یا فقط به خانه های سفید میرود یا فقط به خانه های سیاه. در ضمن رخ می تواند با شاه هم جابه جا شود.

3- نخستين بار شطرنج جادويی را چه كسی اختراع كرد؟

نیکلاس ویزلی
پدر جد جد جد جد جد رون ویزلی
پدر مادر بزرگ جد جد جد کینگزلی شکلبولت
نتیجه : کینگزلی و رون فامیل دوووووووووووورند.


من رفتم.

خیلی زوق زده نشید چون از دستم راحت نشدید، شناسه ی جدید من : نیمفادورا تانکس.


Re: كلاس شطرنج جادويی
پیام زده شده در: ۱۶:۵۸ شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷
#4

بتی بریسویت


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۰۶ شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۱۹:۰۳ شنبه ۱ فروردین ۱۳۸۸
از یه جای دنج
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 101
آفلاین
1- چگونگی حركت تمام مهره ها را توضيح دهيد.(10 امتياز)
از سیاهی لشکر ها شروع می کنیم!
الف:سرباز
سرباز در حرکت اول دوخانه و در حرکت های بعدی یک خانه اجازه حرکت داره . البته نه اینکه مثل شاه هر طرف خواست جولون بده،بلکه فقط به سمت جلو . حالا اگه خواست کسی رو بزنه استثنا قائل میشیم و میذاریم یه خونه اریب حرکت کنه و طرف رو بزنه . در صورتی که بتونیم به عمق لشکر حریف منتقلش کنیم و به ته صفحه برسونیمش می تونیم با هر مهره ای که خواستیم تعویضش کنیم حتی اگه اون مهره توی زمین باشه . مثلا در حالی که وزیر داریم سربازمون رو با یه وزیر دیگه تاخت بزنیم .
بهترین شروع بازی با حرکت دادن سرباز های جلوی شاه و وزیره که ره رو برای دو تا فیل باز می کنه .
ب:رخ
رخ یا قلعه می تونه هر چقدر خواست این ور و اون ور بره . به شرطی که فقط تو یه خط راست حرکت کنه و اریب نره . در صورتی که از اول بازی ،رخ و شاه رو تکون ندیم و فاصله بینشون رو خالی کنیم می تونیم حرکت قلعه رو انجام بدیم که طی اون در یه حرکت شاه و قلعه جاشون رو با هم عوض می کنن . خوبی این حرکت اینه که شاه به گوشه زمین میره و محافظت ازش آسون می شه . حرکت قلعه دو نوع بزرگ و کوچیک داره که اگه با رخ سمت چپ انجام بشه بزرگه و اگه با رخ سمت راست انجام بده کوچیکه .
ج:اسب
باحال ترین مهره از نظر بچه ها . به شکل L حرکت می کنه و مثل اسب های واقعی از روی موانع می پره . مهره کلیدی خیلی از بزرگان شطرنج محسوب میشه و توی تکنیک اژدهای سیسیلی نقش مهمی داره . از اول بازی می تونیم بکشیمش بیرون و باهاش حمله کنیم - تریپ جسارت!- .
د:فیل
فقط اریب حرکت می کنه . یکی از فیل ها توی خونه های سفید و یکی توی خونه های سیاه . برای کیش دادن از راه دور خیلی مناسبه . ارزشش 5 هست و کلا مهره مهمی محسوب میشه .
ه:وزیر
با نمره 9 بهترین و ارزشمند ترین مهره زمین هست و کلا هر جا که بخواد میره . اریب،راست،عقب و جلو و کلا آزادی عملش زیاده . فقط نمی تونه مثل اسب از روی مهره ها بپره .
مهره ای که آماتور ها با از دست دادنش خلع اعتماد به نفش شده و سه سوته می بازن!
و:شاه
همه این زد و خورد ها به خاطر این مهره تنبله که تو هر بار حرکت فقط یه خوبه حرکت می کنه و به هر سمتی که بخواد میره . اگه در خطر زده شدن قرار بگیره فوری باید در بره و گرنه مات و باخت! اگه فقط دو تا شاه بمونن چون نمی تونن به کم کیش بدن بازی پات محسوب میشه . البته پات به شکل های دیگه ای هم اتفاق می افته .

چی فکر کردین؟! من خودم یه پا احسان قائم مقامی ام!

2- برتری رخ نسبت به فيل در چيست؟(5 امتياز)
اول اینکه رخ می تونه توی خونه های سفید و سیاه حرکت کنه ولی فیل فقط توی سفید یا سیاه . این یعنی اگه فیلت رو از دست دادی نصف خونه ها از کنترلت خارج شدن .
دوم اینکه همون حرکت قلعه فقط توسط رخ اجرا میشه و عملکرد دفاعی خوبیه برای کسایی که می خوان همه فکرشون رو مشغول حمله کنن و دغدغه شاه رو نداشته باشن .

3- نخستين بار شطرنج جادويی را چه كسی اختراع كرد؟(15 امتياز)
بین علما اختلافه...بعضی ها میگن جنی بوده که در طی جنگ بین جادوگران و اجنه جایی پنهان شده بوده و از سر بیکاری و برای پر کردن اوقات فراغتش مهره هایی از چوب تراشید و صفحه ای هم درست کرد برای بازی کردن روش . چندی بعد جادوگری او را پیدا کرد و خواست بکشدش که جن پیشنهاد کرد در عوض جونش این بازی رو گرو بگیره . جادوگر این بازی رو پسندید و به مهره ها قدرت جادویی داد و این بازی رو به خانواده ش معرفی کرد و مدتی بعد همه گیر شد .
افسانه بعدی که محتمل تره میگه یه سری از مشنگ های هندی و ایرانی داشتن توی قهوه خونه این بازی رو انجام می دادن و حال می کردن که یه دسته جادوگر اونجا ظاهر میشن و از صاحب اونجا یه لیوان چایی می خوان . تا چایی حاضر بشه توجهشون به این بازی جلب میشه و از مشنگ ها درخواست می کنن که این بازی رو بهشون یاد بدن .
بعد از اینکه از اونجا بیرون اومدن یکی شون یه شطرنج پلاستیکی خرید و تصمیم گرفت که باهاش بازی کنه . بقیه گفتن نه، برای ما افت داره بازی غیر جادویی بکنیم . ولی طرف گوشش بدهکار نبود و می خواست هر جور شده بازی کنه . پس به مهره جا جون داد و جادو های پیچیده ای روشون اعمال کرد تا اینکه این بازی اختراع شد .


[b]دامبلدوØ


Re: كلاس شطرنج جادويی
پیام زده شده در: ۲۰:۳۸ جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷
#3

اوری


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۳۱ جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۱۶:۲۵ سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱
گروه:
کاربران عضو
پیام: 161
آفلاین
1- چگونگی حركت تمام مهره ها را توضيح دهيد.(10 امتياز)
2- برتری رخ نسبت به فيل در چيست؟(5 امتياز)
3- نخستين بار شطرنج جادويی را چه كسی اختراع كرد؟(15 امتياز)

ج1)سرباز:به صورت یک خانه یک خانه به سمت جلو میرود و برای زدن مهره ها به سمت بالا چپ یا بالا راست میرود.اگر سرباز به آخر صفحه برسد تبدیل به وزیر یا رخ یا فیل و یا اسب می شود.
اسب:به صورت کلمه ی L حرکت می کند.
فیل:فیل به صورت کج و ضبدری می رود.ما دو نوع فیل داریم.فیل سفید و سیاه.سفید رد خانه ی سفید و سیاه در خانه یسیاه حرکت می کند.
رخ:رخ به صورت عمود یا ستون به عقب یا جلو یا راست یا چپ میرود.
وزیر:وزیر به صورت عمود یا ستون به عقب یا جلو یا راست یا چپ یا ضبدری میتواند حرکت کند.
شاه:شاه میتواند به هر سمتی که میخواهد حرکت کند.(یک خانه حق دارد برود)

ج2)رخ میتواند به شاه پناه بدهد و میتواند به صورت عمود یا ستون حرکت کند ولی فیل نمی تواند

ج3)جد جد جد جد آرتور ویزلی


شناسه ی قبلیم که بعد از این ساختمش ولی دوباره برگشتم به این

اینه

عمرا اگه فهمیده باشی چی گفتم

چاکر همه بچه های قدیمی (کینگزلی شکلبوت ، پیوز ، رفوس ، زاخاریاس ، دادالوس دیگل و خیلی های دیگه که حال ندارم بنویسم اسمشون رو )



Re: كلاس شطرنج جادويی
پیام زده شده در: ۱۵:۳۹ جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷
#2

دیدالوس دیگلold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۴:۴۹ شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۲۲:۴۵ سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲
از جلوی کامپیوترم!
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 338
آفلاین
1- چگونگی حركت تمام مهره ها را توضيح دهيد.(10 امتياز)
2- برتری رخ نسبت به فيل در چيست؟(5 امتياز)
3- نخستين بار شطرنج جادويی را چه كسی اختراع كرد؟(15 امتياز)

ج1)سرباز:به صورت یک خانه یک خانه به سمت جلو میرود و برای زدن مهره ها به سمت بالا چپ یا بالا راست میرود.اگر سرباز به آخر صفحه برسد تبدیل به وزیر می شود.
اسب:به صورت کلمه ی L حرکت می کند.(به هر سمت)
فیل:فیل به صورت کج و ضبدری می رود.ما دو نوع فیل داریم.فیل سفید و سیاه.سفید رد خانه ی سفید و سیاه در خانه یسیاه حرکت می کند.
رخ:رخ به صورت عمود یا ستون به عقب یا جلو یا راست یا چپ میرود.
وزیر:وزیر به صورت عمود یا ستون به عقب یا جلو یا راست یا چپ یا ضبدری میتواند حرکت کند.
شاه:شاه میتواند به هر سمتی که میخواهد حرکت کند.(یک خانه حق دارد برود)

ج2)رخ میتواند به شاه پناه بدهد(رخ رفتن)و میتواند به صورت عمود یا ستون حرکت کند و این امر باعث می شود از فیل بهتر شود.

ج3)سِرشارتون ویزلی.پدر بزرگِ پدر بزرگِ آرتور ویزلی




غیر ممکن غیر ممکنه! همینی که گفتم...ناراحتی زنگ بزن 118


كلاس شطرنج جادويی
پیام زده شده در: ۱۴:۵۵ جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷
#1

كينگزلی  شكلبوت


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۲:۳۲ شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۹:۳۱ پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
از ن، لايه ای كه زمين را فرا گرفته!
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 842
آفلاین
مرد بلند قامت سياه پوست وارد كلاس شد. تمامی دانش آموزان به احترامش برخاستند. وی به آرامی گفت:
-بنشينيد. به كلاس شطرنج خوش اومدين! اسم من كينگزلی شكلبوته!
سر و صدای دانش آموزان صدای شكلبوت را قطع كرد. رونالد ويزلی دستش را بالا برد و پرسيد:
-ببخشيد، برنامه ی شما برای اين كلاس چيه؟
كينگزلی شكلبوت به رون نگاه كرد و گفت:
-خيلی عجله داری آقای ويزلی! آروم آروم متوجه برنامه هام ميشی. قبلش می خواستم كسی هست كه حركت مهره ها رو بلد نباشه؟
پانسی پاركينسون و كراب و گويل دستشان را بالا بردند. از گريفندوری ها هم آنجلينا جانسون دستش را با شرمندگی بالا برد.شكلبوت دوباره گفت:
-مثل اينكه مجبورم حركت مهره ها رو بهتون ياد بدم. اما قبلش بايد از شطرنج واستون بگم. زندگی ما مثل بازی شطرنجه. هر اشتباهی كه بكنيم ما رو در آستانه ی شكست قرار می ده. تو شطرنج بايد چشمامون باز باشه تا شكست نخوريم. تو زندگی هم داستان همين جوريه. اگه چشمامون بسته باشه و به مسائل اطرافمون دقت نكنيم راحت از پا در می آييم. حالا بعد از اين همه صحبت می خواهم يكی بگه رخ چه طوری حركت می كنه؟
گويی اين بار رون بود كه از هرميون پيشدستی كرده بود. دستش را زودتر از ساير دانش آموزان كلاس بالا برد. كينگزلی مشتاقانه گفت:
-بگو.
رون در حالی كه صحبتهايش را در ذهنش سبك سنگين می كرد گفت:
-رخ در صفحه ی شطرنج به صورت افقی يا عمودی حركت می كنه و بعد از وزير با ارزش ترين مهره است. كينگزلی با آرامش خاصی گفت:
-آفرين! پنج امتياز برای گريفندور. حالا كی می تونه در مورد فيل واسم توضيح بده؟
بازهم دست رون زودتر از هركس ديگری بالا رفت:
-فيل در صفحه ی شطرنج به صورت كج حركت می كنه. يه فيل سياه داريم و يه فيل سفيد. فيل سفيد تو خونه های سفيد و فيل سياه تو خونه های سياه حركت می كنه.
كينگزلی به آرامی گفت:
-پنج امتياز ديگه برای گريفندور. كلاس امروز تموم شد. الان تكاليفتون رو هم بهتون می دم اما قبلش فراموش نكنين اين تكاليف در امتيازات هاگوارتز تاثير نداره. كينگزلی با حركت موجی چوبدستی اش موجب شد كه تكاليف روی تخته نقش ببندند سپس با عجله از كلاس خارج شد. تكاليف بدين قرار بودند:

1- چگونگی حركت تمام مهره ها را توضيح دهيد.(10 امتياز)
2- برتری رخ نسبت به فيل در چيست؟(5 امتياز)
3- نخستين بار شطرنج جادويی را چه كسی اختراع كرد؟(15 امتياز)








شما می ‌توانید مطالب را بخوانید
شما نمی توانید عنوان جدید باز کنید
شما نمی توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید
شما نمی توانید نظر سنجی اضافه کنید
شما نمی توانید در نظر سنجی ها شرکت کنید
شما نمی توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید
شما نمی توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید
شما نمی توانید از نوع تاپیک استفاده کنید.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.

[جستجوی پیشرفته]


هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.