هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل


در حال دیدن این عنوان:   1 کاربر مهمان





Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۱۴:۰۴ جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۸۸

هستیا جونزold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۷:۵۴ سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸
آخرین ورود:
۱۷:۱۴ پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳
از دهکده شن ور دل گاارا سان
گروه:
کاربران عضو
پیام: 90
آفلاین
-کی؟!من؟! عمرنات!!

زنوف که رنگ صورتش از بنفش به آلبالویی روشن و بالعکس درحال تغییر بود و کم مونده بود از گوشهاش بخار بزنه بیرون، با عصبانیت از جا بلند شد و رداش رو تکوند و لونا را صدا زد . لونا بلافاصله با قلم و کاغذ کنار دست باباش ظاهر شد.
-بنویس! دویست و پنجاه امتیاز از هافلپاف به خاطر حمله به استاد! صد و پنجاه امتیاز به دلیل سه بار استفاده از بوق در سه جمله! هفتاد امتیاز از گریف به خاطر فحاشی به استاد!و...

ملت:
-

-هفتاد امتیاز هم از اسلایترین چون....

زنوف چند لحظه فکر کرد و چون دلیل مناسبی پیدا نکرد ادامه داد :
-چون دلم میخواد! شماها هم اینجوری به من زل نزنید! راه بیفتید!

لونا با رضایت قلمش رو غلاف کرد وکاغذ رو توی جیبش گذاشت .
زنوفیلیوس چند لحظه به آبرفورث که با گله بزهاش از کنارشون رد میشد نگاه کرد و به شکل دراومد . نیم مین بعد ، زمانی که آخرین بز از جلوی پای زنوف رد میشد ، لامپ بالای سر زنوف روشن شد ؛دینگ!

زنوف به سرعت بز رو با چوبدستی احضار کرد و به زحمت سوارش شد . بز بیچاره که از وزن زیاد زنوف وحشت کرده بود فریاد کشان و بع بع کنان شروع کرد به چرخیدن دور خودش و استاد رو زمین زد . زنوف که دوباره داشت رنگ به رنگ میشد صد امتیاز دیگه از گریف کم کرد و فریاد کشید:
-گرابلی! بیا اینو رامش کن!

جیمز که تازه به همراه تدی به بقیه رسیده بود آدامس خرسیش رو ترکوند و جیغ زد:
-مرگ موش!

-دویست امتیاز دیگه از گریف! این چه وضع صحبت با استاده؟! بنال !

- من هر جوری که بخوام با مرگ موشای ولدی حرف می زنم! مثلا من ناظر محفلما . گرابلی همرامون نیـــــــــست!!بعدشم ، یه چیزی بگم؟!

زنوف کروشی حواله جیمز کرد و بز رو با لگد راهی گله ش کرد . تدی که متوجه اوضاع کتری مانند زنوفیلیوس شده بود آستین جیمز رو کشید و اونو از اونجا دور کرد.

چند دقیقه بعد!

ملت عرق ریزان و هن و هون کنان از کوه بالا می رفتن و هر از گاهی زیر لبی جد و ابای زنوف رو مورد مرحمت قرار میدادن . کمی عقب تر از اونها ، جیمز و تدی که با هم درگوشی حرف می زدن می اومدن .
-ولی به جان تو من باید بهش بگما!

-بیخیال نمیشی؟! ولش کن دیه! این الان در آستانه انفجاره!

جیمز سرش رو تکون داد و تدی رو دنبال خودش کشید. صورت زنوف دوباره به رنگ عادی برگشته بود و باز مشغول امتیاز کم کردن شده بود . کاملا مشخص بود که اصلا اعصاب نداره. تدی زمزمه کرد:
-فقط حواست باشه جیغ.....

-استـــــــاد! یه چیزی بگم؟!

زنوف دوباره به رنگ آلبالویی روشن دراومد و رگ گردنش به شکل خطرناکی زد بیرون!

-نزنی! د فرار!

چند دقیقه بعد تر!
-استـــــــــاد!

-!

چند دقیقه بعد ترتر!
-اســــــتـــــــــــاد!!

-
.
.
.
.

نیم ساعت بعد!

-هوف! بالاخره رسیدیم!پسر عجب جاییه!

آبر اینو خطاب به یکی از بز هاش گفت و دستش رو سایبون چشماش کرد تا محوطه رو بهتر ببینه . زمین کوییدیچ کوهستانی بنای بزرگی ساخه شده از سنگ های تیره بود که در دل کوه ساخته شده بود . پرچم های رنگارنگ و بزرگ بالای دیوارهاش تکون می خوردن و منظره زیبایی به وجود می آوردن . جیمز برای صدمین بار پاورچین پاورچین به زنوف نزدیک شد و جیغ زد:

-اســــــــــتـــــــــــــــــــــــــــــاد!!!

-بمیری! چیه؟!!

-اجازه؟! ما جارو ها رو جا گذاشتیم.

تلق!(صدای برخورد فک ملت ، خود ملت ، کیف ملت و غیره ها با زمین!!)



Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۱۵:۰۲ چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸

پروفسور پومانا اسپراوت old56


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۲۷ چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸
آخرین ورود:
۱۵:۴۳ جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 103
آفلاین
بابت پست قبلی ببخشید
____________________

کینگزلی تا این حرفو میشنود سریع کمرش را می گیرد و می گوید:آی کمرم ترکید آیییییی!

- مسخره بازی در نیار!همین الان کولم می کنی یا این که به پیوز بگم از کوه بندازتت پایین

کینگزلی که با قیافه ای وحشتزده (اینجوری: ) داشت زنوف را کول می کرد و لنگان لنگان از کوه بالا می رفت پاهایش از شدت سنگینی زنوف کج شده بود به سختی از کوه بالا میرفت.

در آنطرف پومانا گفت که:جیمز بیا منو کول کن

جیمز که وسط راه داشت با یویو اش بازی می کرد گفت:من نمی تونم تورو بلند کنم حالا کینگزلی زنوفو بده به من خودت بیا پومانا رو بردار

کینگزلی:

2 مین بعد

هوا آفتابی بود و کینگزلی و جیمز تقریبا سینه خیز از کوه بالا می رفتن

کینگزلی:پومانا تو نمی خوای رژیم بگیری؟ خیلی وزنت زیاده شده

من:من تازه رژیم گرفتم ولی همین طوری وزنم داره زیاد میشه

30 مین بعد

خوب الآناست که برسیم.هوا آفتابیه و جون میده برای کوییدیچ!نظرتون چیه؟

من:آره هوا عالیه ولی الان وسط کوهستانیم به نظرت یخ نمی زنیم؟

- آره ولی چیزی که نمیشه!لااقل می شه گفت که بارون نمیاد.آهان رسیدیم!اونجاست الان میرسیم و لباسمونو عوض می کنیم و شروع می کنیم به بازی کردن

جیمز:زنوف چرا مارو آوردی کوییدیچ؟مگه نباید امروز درس می دادین؟

زنوف:چرا ولی گفتیم یه روز درسو ولکنیم نظرت چیه؟

جیمز:ایول عالیه

زمین بازی

من:ایول عجب زمینی!عجب هوایی! حالا سریع تر یار کشی کنیم منو جیمز و ...

_________________________

گفتین بازی رو نوشتن دلبخواهه منم دوست ندارم بنویسم


دیدگاه هر کس نشان


Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۸:۲۱ چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸

آلبوس سوروس پاترold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۸:۲۸ دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۳:۳۸ پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
از لرد سیاه اطاعت میکنم
گروه:
کاربران عضو
پیام: 388
آفلاین
توضیح مهم:
از پست پومانا معلومه منظورمو درست نرسوندم.
منظور من ادامه رول خودم بود. رفتن به زمین کوییدیچی که بالای کوهه و اینا.
ضمنا به این نکته هم توجه کنید که گفتم رول رو به اتمام برسونید.



Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۲۲:۱۱ یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸

آلبوس سوروس پاترold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۸:۲۸ دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۳:۳۸ پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
از لرد سیاه اطاعت میکنم
گروه:
کاربران عضو
پیام: 388
آفلاین
جلسه چهارم پرواز و کوییدیچ
- باو من الان کلی برنامه دارم آخه!
- آره منم همینطور!
- من قرار بود یواشکی برم هاگزمید!
- من وفردم قرار بود وسایل بفروشیم
- بـــوق ، خب انقدر طولش میدید یه راست بگید بوق بر لاوگود دیگه
- راست میگه. بـــوق بر لــاوگود!چه استاد باشه چه دانش آموز!
- سلام بچه ها! خب این جلسه چهارمه و اینا. منم که امتیازاتتونو زدم. کروشیو جیمز. گفتم زدم ولی نگفتم بیاید ببینید. بعدم این فقط یه نمونه از اونو پرسی دستور داده هرکس میخواد امتیازشو ببینه باید مستقیم بره دفتر توجیهات!

پـــــاق!

- چه کسی بود که گفتش توجیه؟

- بـــوق، بابا تو طویله هم میرن یه چیزی میگن بعد وارد میشن. نه عین بوق کله تو بندازی بیای تو. ایــــش!

- گفتم پاق دیگه! بعدم تو به چه حقی به معاون هاگوارتز توهین میکنی؟

پیـــس پیــس خـششششش!

- الو؟ سلام مرلین خودتی؟ یه سر میای دفتر توجیهات؟

- ها ایول اومدم. کسی اومده امتیازاتو بگیره؟

- حالا خودت بیا میبینی.

- اوکی اومدم

پــاق!

در این حین در گوشه از کلاس

- میگما توجه کردید الان دو هفته اس برنامه هامون بهم خورده؟

- تو واقعا چند ساعت از زمانه عقبیا. ما همین چند ساعت پیش داشتیم به این بوقی فحش میدادیم و شعار و اینا اونوقت تو اومدی سر کلاس!

- باو خود نبودم اما این یارو هی میاد ....

- این یارو خودش اسم داره ها جیمز، اسمشم زنوفه! -10 امتیاز از گریفیندور بخاطر توهین به من. راستی یه لحظه میای جلوتر؟

جیمز به آرامی به سمت صورت زنوف میره و صحنه مثل صحنات هندی به شدت عاشقانه میشه و ....
شــــق!

- دفعه آخرت باشه حرف میزنیا! خب بچز بار و بندیل ببندید میخوایم بریم کوه!

دراین حین که ملت به تازگی با جعبه جادویی آشنا شده بودن و متوجه شده بودن جادوییه و ماگلی نیست و به شدت مشغول دیدن شب های برره بودن: کدوم کوه؟

- همون کوهی که زمین کوییدیچ داره آی بله

لحظاتی بعد، پس از پایان یافتن تیتراژ شب های برره

- هـــن، هـــن، هـــن! آخخخخ. یه لحظه صبر کنید بچه ها. پیوز بیا منو کول کن. زود باش. هـــن، هـــن، هـــن

تـــرق!!

- هو بوقی گفتم تو کولم کنی نه اینکه بلندم کنی شوتم کنی پایین!

- آخه تو که بوق تری من روحما!هوی کینگزلی تو بیا اینو کول کن!

-----------------
تکلیف: رولی بنویسید که در آن شرح وقایع رفتن به زمین کوییدیچ را نوشته و سپس آن را به اتمام برسانید( بازی کردن یا بازی نکردن اختیاریه !)
رول طنزه و رول های جدی امتیاز خوبی نخواهند گرفت. بیشتر به شرح وقایع بپردازید.


ویرایش شده توسط زنوفيليوس لاوگود در تاریخ ۱۳۸۸/۵/۱۱ ۲۲:۱۷:۲۴


Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۲۱:۴۶ یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸

آلبوس سوروس پاترold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۸:۲۸ دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۳:۳۸ پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
از لرد سیاه اطاعت میکنم
گروه:
کاربران عضو
پیام: 388
آفلاین
2 نمره برای خلاقیت گذاشتم و اگه کسی حتی یه جاروی خارج از کتاب گفته باشه امتیازشو گرفته
-----------------------------------------------------------
هافلپاف

پیوز : 28

کینگزلی شکلبوت: 28

لی لی پاتر:28

گریفیندور

سیموس فینیگان:30

آبرفورث دامبلدور : 30

جیمز سیریوس پاتر:30

راونکلاو

ترورس: 30

اسلیترین

نارسیسیا مالفوی: 30


مجموع
هافلپاف:28
گریفیندور: 30
راونکلاو:10
اسلیترین:10



Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۲۳:۲۷ پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸

نارسیسا مالفویold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۳:۰۷ چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۲۰:۱۷ جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
گروه:
کاربران عضو
پیام: 177
آفلاین

تاریخچه ای از جاروهای مختلف بنویسید.(سازنده، تاریخ ساخت، فواید،وردهای محافظ جارو یا کار آنها و...)


جاروی اسکای 99:


جاروی اسکای در سال 1899 توسط نیکلاس بونز ساخته شد.و از دسته جاروهایی بود که امنیت را بر سرعت ترجیح می داد.و سرعت آن از چهل کیلومتر در ساعت بالاتر نمی رفت.
در دسته ی این جارو افسون صندلی ساز به کار رفته بود و به این ترتیب, هنگام مسافرت های طولانی هیچ مشکلی به وجود نمی آمد.
ولی با این وجود این جارو مورد توجه قرار نگرفت. زیرا با فاصله ی کمی از جاروی دسته بلوطی 79 که همین خصویات را داشت ساخته شده بود!

جاروی اسپید

جاروی اسپید سریع ترین جارویی است که تاکنون ساخته شده است.سرعت این جارو به ششصد کیلومتر در ساعت می رسد و یکی از پرشتاب ترین جاروهای ساخته شده است.
این جارو در سال1972 توسط جیمز هیلمن ساخته شد و بلافاصاله مورد توجه قرار گرفت.اما این محبوبیت مدت زیادی دوام نیاورد زیرا نود درصد افرادی که از این جارو استفاده کرده بودند هرگز فرود نیامدند!و به همین دلیل ساخت این جارو متوقف شد و اجازه ی ساخت مجدد آن هرگز داده نشد.

جاروی نامرئی

جاروی نامرئی در سال 1965 توسط دیوید ورسای ساخته شد.از ازخصوصیات این جارو می توان به اوج گیری بسیار زیاد آن اشاره کرد و البته به همین دلیل است که نامش را نامرئی گذاشته اند.زیرا اوج گیری آن به اندازه ای است که از نظر ناپدید می شود و قابل تشخیص از زمین نیست.
این جارو در ابتدا به دلیل اوج گیری زیادش مورد توجه قرار گرفت اما نتوانست فروش زیادی داشته باشد زیرا کمتر از 5کیلومر اوج نمی گرفت و به این ترتیب سر نشینان آن یا از سرما خشک می شدند و یا از وحشت فوت می کردند!


ویرایش شده توسط نارسیسا مالفوی در تاریخ ۱۳۸۸/۵/۹ ۱۵:۲۸:۰۴


Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۲۱:۲۴ پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸

ترورس


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۰:۰۱ دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸
آخرین ورود:
۱۵:۱۸ چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹
از این سبیل ها خوف نمی کنی یابو !
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 209
آفلاین
تاریخچه ای از جاروهای مختلف بنویسید.(سازنده، تاریخ ساخت، فواید،وردهای محافظ جارو یا کار آنها و...)


امرسان مدل خ:

این جارها واقعا مدل مزخرفی بودند به طوری که طی شواهد بدست امده فقط 3 نفر روی ان نشستند که یکی سازنده ان بود که با همان پرواز اول مرد به دلیل نقص فنی دومی شوهر خالش بود و سومی مامان جونش بود که از رو جارو سر خورد و سقوط ازاد کرد.
سازنده این جارو ها فردی به اسم سامی غاز قلنگیان بود.
تاریخ ساخت این جارو به زمان تولد مسیح بر میگردد.
این جارو ورد های محافظ ندارد ولی ورد های کشنده دارد به عنوان مثال:برای براق شدن جارو از ورد براقیوک استقاده شد و باعث شد ظاهرش بهتر شود ولی وقتی روش بشینی به راحتی کره لیز میخوری.
طلسمی در ساخت این جارو به کار رفت که باعث می شد با بالارفتن سرعت جارو از 10 تا از پشت جارو اتیش بزنه بیرون دریق از این که خود جارو هم وسط زمین و هوا می سوخت و شما به راحتی به دریار باقی میشتافتی.

سینجر متالیک:

این تنها جاروی ساخت ایران بود که تا 7 روز دنیای جادوگری رو زیرو رو کرد.
سازنده این جارو نصرت مخمل تاز معروف به نصرت کفتر باز بود ؛ ایشون مرد عمل بود و خوب ویالون میزد(البته از نوع دودیش).
ایشون یک بار که در حال ویالون زدن بود راز ساخت یک جاروی گولاخ را کشف کرد.
این جارو در زمان مرلین ساخته شد و از اولین جارو هایی بود که نیترو داشت بله ایشان طرح نیترو رو مطرح کرد!
این جارو رنگ گولاخی هم داشت و اسمش گذاشته شد سینجر متالیکا.
این جارو شتابه ناگهانی میگرفت به خاطر نیترو و شخص از روی جارو پرت می شد عقب!
البته فواید زیادی هم داشت و من چند مورد از اون هارو در اینجا مطرح میکنم:
این جارو بوق داشت.
ترمز ای بی اس!
چراغ مح شکن.
برف پاکن!!!
قابلیت حمل 5 هزار تن رو هم داشت.
این جارو با توصیف زیبا جادار مطمئا معروف شد.

کبریتیه دولایه صورتی:

این جارو به دست رییس موپالمو در زمان فرمانده جمونگ ساخته شد وبه دنیای جاد گری عرضه شد.
این جارو اهنین بود و زد رو دست جارو های زوانتو ولی خیلی سنگین بود به حمین دلیل خیلی نمی توانست اوج بگیرد به همین دلیل رئیس موپالمو خود را کشت!
از ان پس زنی به اسم سولان طرح جارو را کش رفت و ان را به رنگ صورتی عرضه کرد!
این جارو بیشتر برای جارو کشی اماکن به کار میرفت تا پرواز چون بیشتر از 3 سانت از زمین بلن نمی شد و نمی توانست وزن بیشتر از 2/53 گرم را بلند کند.
اما جمونگ استفاده های گولاخی از این جارو برای گروه دامول کرد و حتی با این جارو به ماه عسل رفت!


خدا يكي ؛ زن يكي ، يكي !

"تا دنیا دنیاست ابی مال ماست / ما قهرمانیم جام تو دست ماست"


Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۱۹:۰۷ پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸

محفل ققنوس

جیمز سیریوس پاتر


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۵:۵۰ جمعه ۱۳ مهر ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۱۱:۳۷ یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید.
گروه:
کاربران عضو
ایفای نقش
محفل ققنوس
پیام: 1531
آفلاین
تاریخچه ای از جاروهای مختلف بنویسید.(سازنده، تاریخ ساخت، فواید،وردهای محافظ جارو یا کار آنها و...)


جاروی دسته بلوطی 79 :

در سال 1879 توسط الیاس گریمستون از اهالی پورتزماوت ساخته شد. جارویی بسیار زیبا با دسته ی قطور از جنس چوب بلوط است و برای پرواز های طولانی طراحی شده، در مورد بادها مقاوم است، فسون صندلی ساز که افسونی نامرئی است تاثیر بسزایی بر روی جارو دارد اما به خاطر سنگینی و کندی، در بازی کوییدیچ کاربردی ندارد. با این وجود نام این جارو فراموش نمیشود چرا که اولین جارویی بود که در سال 1935 بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کرد. ( پیش از آن جادوگران برای عبور از مسیر های دریایی طولانی کشتی را به جارو ترجیح می دادند! )

جاروی توپولف کاسپین :


از خطرناک ترین جاروی های تولید شده! این جارو در سال 1880 در روسیه طراحی و بعد از چک و بررسی به تولید انبوه رسید اما چیزی نگذشته بود که جاروهای توپولف یکی پس از دیگری در میان زمین و آسمان معلق و ثابت مانده و بعد از لحظاتی سقوط کرده، سرنشینانشان را به کشتن میدادند. ساخت این جارو از 1882 به بعد متوقف شد و کارگاه جادویی کاسپین ورشکست شد. اگرچه از امتیازات توپولف میتوان به سرعت بالا، بدنه ی سبک و هوشمند اشاره کرد.

جاروی ایلوشن :

از توپولف خطرناک تر نیست اما سرنشینش به سرنوشتن سرنشینان توپولف دچار خواهد شد! این جارو در سال 1900 تولید و راهی بازار شد، سه سال بعد به دلیل خرد شدن نوک دسته جارو در آسمان و عدم تعادل سرنشین، تولیدش متوقف شد اما هنوز هم با قیمتی ارزان و به صورت غیرقانونی برای اهداف نامناسب به فروش میرسد. گیلبرت راین سازنده ی جارو سه سال بعد از طراحی آن، از کارش اظهار پشیمانی کرده بود.



Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۱۸:۴۶ پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸

آبرفورث دامبلدور


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۹:۳۰ شنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۱۹:۲۶ یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹
گروه:
کاربران عضو
پیام: 805
آفلاین
پیکین :

نخستین نسل از جارو های پروازی پیکین نام گرفتند. این جارو ها که از جنس چوب درخت بلوط و شاخه های نازک درخت گردو ساخته میشه، اولین بار در سال 1755 رو نمایی شد. در مراسم رونمایی، مدیر شرکت تولید کننده، یعنی شرکت ویولیس، سوار این محصول میشه و جلوی چشم همگان با اون به پرواز در میاد.تولید پیکین، شروع پر توانی در صنعت تولید جارو بود. پس از آن، شرکت آقای ویولیس، که مانترا نام داشت شروع به تولید انبوه اینگونه جارو ها نمود. نام های تجاری مدل های پیکین اسمائی مانند "پیکین12" ، "پیکین پیژویی" و ... بودند. این جارو ها، به دلیل عدم پیشرفت جادوگری در آن زمان، دارای اوراد محافظ کمی هستند.به طوری که تنها ورد محافظ بر روی آنها، ورد پوستین اژدها نام داره که در برابر ضربات جارو های دیگه، جاروی فرد رو سالم نگه میداره.


سینوس 88 :

این جارو در سال 1788 توسط شرکت ایرلندی کسینوس تولید شد. مالکان کسینوس که از سرمایه داران آن زمان ایرلند بودند، به دلیل جنگ های شدید بین بریتانیا و کشورشانف در صدد برآمدند تا با تولیدات صنعتی به رشد و پیشرفت ایرلند کمک کنند. آنان با بهره گیری از توان جادویی جادوگران بلغارستان، توانستند اوراد محافظ جالب توجهی بر جارو های تولیدیشان پیده کنند. من جمله میتوان به ورد هایی برای محافظت در برابر آتش، وردی که باعث میشد قطرات باران، چوب جارو را خیس نکنند( جلوگیری از پوسیدگی) و ....
کمپانی کسینوس، امروزه در حال توئلید جارو های معروف آذرخش میباشد.


نورث اسکای :

این جارو بدون مقاصد تجاری، تنها برای رفت و آمد در مناطق شمالی کره زمین مانند سیبری ساخته شد. 3سال پس از ساخت دستی این جارو ها، روس ها که به تازگی به آن مناطق راه یافته بودند، با سازندگان این جارو وارد مذاکره شدند و در ازای انتقال ساکنین سیبری به روسیه، امتیاز ساخت این جارو را برای کمپانی کاکین اف گرفتند. کمپانی کاکین اف رسما در سال 1805 شروع به تولید انبوه این مدل از جارو کرد. توانایی اعجاز انگیز این جارو در آن زمان، باعث فروش میلیونی این محصول در دنیای جادویی شد. اورادی همچون اوراد محافظ در برابر آتش، وردی که موجب گرم شدن جارو سوار میشد و ... از طلسم های پیاده شده بر این جارو بودند.


کاسپر :

این جارو که توسط کمپانی پیکین تولید میشد، در سال 1851 با ورشکستگی این کارخانه، با امتیز ساخت به شرکت نو پای لاریس واقع در مجارستان واگذار شد. طرح اولیه این جارو توسط شرکت پیکین داده شد و حتی تا مرز تولید 500 دستگاه هم رفت اما با ورشکستگی این کمپانی بزرگ، به دست مجار ها افتاد. آنان نیز که به تازگی از توانایی های جادویی خارق العاده ای برخوردار شده بودند، با تغییراتی در این جارو، نسل جارو های نیمبوس را پدید آوردند. نیمبوس ها امروزه در سراسر دنیای جادویی مورد استفاده قرار میگیرند.
از اوراد محافظ این جارو میتوان به ورد ضد آتش، ورد محافظ در برابر ضربه و همچنین ورد های مختلف برای انحراف طلسم های با قدرت متوسط اشاره کرد.


seems it never ends... the magic of the wizards :)


Re: كلاس پرواز و كوييديچ
پیام زده شده در: ۱۶:۴۹ پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸

سیموس فینیگانold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۶:۳۴ جمعه ۲۱ مهر ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۲۳:۴۹ جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰
از خونمون
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 269
آفلاین
تاریخچه ای از جاروهای مختلف بنویسید.(سازنده، تاریخ ساخت، فواید،وردهای محافظ جارو یا کار آنها و...

ماهگرد:توليد اين جارو كه اولين بار در سال 1901 به دست گلاديس بوتباي ساخته شد جهش عظيمي در صنعت جاروسازي به شمار مي رود.اين جاروي ظريف با دسته اي از جنس چوب زبان گنجشك تا مدت ها با استقبال چشمگير بازيكنان كوييديچ مواجه بود.مزيت اصلي اين جارو نسبت به ساير جارو ها قابليت اوج گيري بي سابقه اش بود(به ويژه براي اين كه حتي در ارتفاعات بالا نيز به راحتي مهار مي شد).گلاديس بوتباي قادر نبود جاروي ماهگرد را به تعداد مورد نياز بازيكنان كوييديچ توليد كند از اين رو جاروي جديدي به نام پيكان نقره اي با استقبال روبرو شد.اين جارو به علت شتاب و سرعت فوقالعاده اش نسبت به جاروهاي ماهگرد يا دسته بلوطي اولين جاروي مسابقه اي واقعي به شمار مي رود(سرعت اين جارو در باد به 112كيلومتر نيز ميرسد)اما اين جارو نيز همچون جاروهاي قبلي محصول فعاليت يك جادوگر بود(ليونارد جيوكز)و سازنده ي آن قادر به جوابگويي تقاضاي انبوه بازار نبود.

پاك جاروي يك:در سال 1926 با تاسيس شركت جاروسازي پاك جارو به دست باد،بيل و آرنابي اولرتون نخستين گام در اين راه را برداشته شد.اولين نمونه ي آن ها كه پاك جاروي يك نام داشت در سطح انبوهي توليد شد كه بازار جاروهاي طراحي شده براي مسابقه نظير آن را به خود نديده بود.عرضه ي جاروي مسابقه ي پاك جارو با موفقيت چشمگير و برق آسايي رو به رو شد و بازار اين كالا را به خود اختصاص داد چنان كه پس از يك سال همه ي بازيكنان كوييديچ كشور سوار بر پاك جارو بودند.

ستاره ي دنباله دار : بازار جاروهاي مسابقه مدت مديدي در انحصار برادران اولرتون نماند.در سال 1929 دومين شركت سازنده ي جاروهاي مسابقه تاسيس شد و مؤسسين آن دو بازيكن از اعضاي تيم بازفالماوت به نام راندولف كيچ و بازل هورتون بودند.اولين جاروي اين شركت تجاري ستاره ي دنباله دار 140نام داشت و اين رقم نشانگر تعداد نمونه هايي بود كه كيچ و هورتون قبل از عرضه اين جارو به طور آزمايشي توليد كرده بودند.افسون ترمزي كه به نام هورتون-كيچ به ثبت رسيد امكان خطاي بازيكنان به هنگام گل زني و پرواز به بيرون محوطه را بسيار كم كرد.از آن به بعد تيم هاي بريتانيا و ايرلند جاروي ستاره ي دنباله دار را به جاروهاي ديگر ترجيح مي دادند.

آتش افروز و چابك سوار:در سال 1940 جاروي آتش افروز به بازار عرضه شد.شركت الربي و اسپادمور واقع در جنگل سياه سازنده ي اين جارو بود.جاروي آتش افروز از قابليت انعطاف زيادي برخوردار بود اما هيچ گاه سرعت آن به سرعت ستاره دنباله دار و پاك جارو نرسيد.الربي و اسپادمور در سال 1952 جاروي جديدي را به نام چابك سوار راهي بازار كردند.جاروي چابك سوار با وجودي كه سريع تر از آتش افروز بود در هنگام اوج گيري قدرت خود را از دست مي داد و به همين دليل هيچ يك از تيم هاي كوييديچحرفه اي از آن استقبال نكردند.

شهاب:در سال 1955 شركت جاروي جهاني(با مسئوليت محدود)جاروي شهاب را عرضه كرد كه ارزان ترين جاروي مسابقه تا آن زمان بود.متاسفانه جارو هاي شهاب پس از محبوبيت ناگهاني نخستين خود به مرور از نظر سرعت و اوج گيري كيفيت اوليه را از دست دادند و شركت جاروي جهاني در سال 1978به فعاليت خود خاتمه داد.

نيمبوس 1000:با تاسيس شركت جاروي مسابقه ي نيمبوس در سال 1967جنب و جوش تازه اي در صنعت جاروسازي پديد آمد.تا آن زمان هيچ جارويي نظير نيمبوس 1000پا به عرصه ي وجود نگذاشته بود.سرعت آن به 180 كيلومتر در ساعت مي رسيد و قابليت چرخش آن در يك نقطه ي ثابت در هوا 360 درجه بود.جاروي نيمبوس از امنيت جاروهاي دسته بلوطي 79 قديمي و همچنين خوش فرماني بهترين پاك جارو ها بر خوردار بود.به محض عرضه ي نيمبوس تيم هاي كوييديچ حرفه اي در سراسر اروپا اين جاروي مسابقه را برگزيدند.شركت جاروهاي مسابقه ي نيمبوس با توليد مدل هاي بعدي اين جارو(1700،1500،1001)در بالا ترين سطح اين صنعت جاي گرفت.

تركه سان 90:اين جارو براي اولين بار در سال 1990 توليد شد.فلايت و باركر سازندگان آن مي خواستند با توليد اين جارو در بازار توليد گوي سبقت را از نيمبوس بربايند.جاروي تركه سان با وجود ظرافت و زيبايي و با وجود داشتن لوازم اضافي از قبيل سوت هشدار دهنده و خود آراي دم جارو در سرعت هاي بالا انحراف پيدا مي كرد و معروف است.

با سپاس فراوان
سيموس فينيگان


[color=CC0000][b]قدم قدم تا روشنايي از شمعي در تاريكي تا نوري پر ابهت و فراگير!!!!!
ميجنگيم تا آخرين نفس !!!!
ميجنگي







شما می ‌توانید مطالب را بخوانید
شما نمی توانید عنوان جدید باز کنید
شما نمی توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید
شما نمی توانید نظر سنجی اضافه کنید
شما نمی توانید در نظر سنجی ها شرکت کنید
شما نمی توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید
شما نمی توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید
شما نمی توانید از نوع تاپیک استفاده کنید.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.

[جستجوی پیشرفته]


هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.