هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل


در حال دیدن این عنوان:   1 کاربر مهمان





Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۰:۴۲ پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۰

ویکتور کرام old


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۴۳ سه شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹
آخرین ورود:
۲۲:۱۰ پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵
از من بدبخت تر تو دنیا،تویی!
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 374
آفلاین
آقا بزار من یک سوال از شما بپرسم.آیا جادو و جادوگری وجود ندارد؟چرا؟
اگه مَردی بیا جواب بده.مَردُم رو سرِکار میزاری که چی بشه آی زننده این تاپیک ؟
آقا من میگم جادو وجود داره.اگه مَردی بیا جلو.

آقا اصلا حرف ما یک کلام...مدیران گل های سایت هستند،بیایید آنها را بیشتر دوست بداریم


ویرایش شده توسط ویـکتـور کــرام در تاریخ ۱۳۹۰/۴/۱۶ ۰:۴۴:۱۱

»»» ارزشـی گولاخ «««


Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۲۰:۳۲ دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸

علی


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۸:۱۳ پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۸
آخرین ورود:
۳:۲۴ دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
از خانه ای متروکه
گروه:
کاربران عضو
پیام: 148
آفلاین
جادو وجود داره . همه چی زندگی ما جادو هستش

باید جادو رو باور نکنیم

جادو و حتا شاید چوبدستی هم وجود داره

باید جستجو کنیم

مانند جستجو گر کوییدیچ



Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۱۱:۱۸ شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸

آتنا


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۶:۰۸ دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۱۰:۲۵ دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰
از همون جایی که تو هستی
گروه:
کاربران عضو
پیام: 38
آفلاین
تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 377

سحر چيست و از چه زمانى پيدا شده ؟
در اينكه ((سحر)) چيست ، و از چه تاريخى به وجود آمده ؟ بحث فراوان است اين قدر مى توان گفت كه سحر از زمانهاى خيلى قديم در ميان مردم رواج داشته است ، ولى تاريخ دقيقى براى آن در دست نيست ، و نيز نمى توان گفت چه كسى براى نخستين بار جادوگرى را به وجود آورد؟
ولى از نظر معنى و حقيقت سحر مى توان گفت : سحر نوعى اعمال خارق العاده است كه آثارى از خود در وجود انسانها به جا مى گذارد و گاهى يك نوع چشمبندى و تردستى است ، و گاه تنها جنبه روانى و خيالى دارد.
سحر از نظر لغت به دو معنى آمده است :
1 به معنى خدعه و نيرنگ و شعبده و تردستى و به تعبير قاموس اللغه سحر يعنى خدعه كردن .
2 ((كل ما لطف و دق )):((آنچه عوامل آن نامرئى و مرموز باشد)).
در مفردات راغب كه مخصوص واژه هاى قرآن است به سه معنى اشاره شده :
1 خدعه و خيالات بدون حقيقت و واقعيت ، همانند شعبده و تردستى .
2 جلب شيطانها از راه هاى خاصى و كمك گرفتن از آنان .

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 378

3 معنى ديگرى است كه بعضى پنداشته اند و آن اينكه : ممكن است با وسائلى ماهيت و شكل اشخاص و موجودات را تغيير داد، مثلا انسان را بوسيله آن به صورت حيوانى در آورد، ولى اين نوع خيال و پندارى بيش نيست و واقعيت ندارد.
از بررسى حدود 51 مورد كلمه سحر و مشتقات آن در سوره هاى قرآن از قبيل : طه ، شعراء، يونس و اعراف و... راجع به سرگذشت پيامبران خدا: موسى ، عيسى و پيامبر اسلام (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) به اين نتيجه مى رسيم كه سحر از نظر قرآن به دو بخش تقسيم مى شود:
1 آنجا كه مقصود از آن فريفتن و تردستى و شعبده و چشمبندى است و حقيقتى ندارد چنانكه مى خوانيم : فاذا حبالهم و عصيهم يخيل اليه من سحرهم انها تسعى : (ريسمانها و عصاهاى جادوگران زمان موسى در اثر سحر، خيال مى شد كه حركت مى كنند) ((سوره طه آيه 66 و در آيه ديگر آمده است فلما القوا سحروا اعين الناس و استرهبوهم )) (هنگامى كه ريسمانها را انداختند چشمهاى مردم را سحر كردند و آنها را ارعاب نمودند) (اعراف آيه 116) از اين آيات روشن مى شود كه سحر داراى حقيقتى نيست كه بتوان در اشياء تصرفى كند و اثرى بگذارد بلكه اين تردستى و چشمبندى ساحران است كه آنچنان جلوه مى دهد.
2 از بعضى از آيات قرآن استفاده مى شود كه بعضى از انواع سحر به راستى اثر مى گذارد مانند آيه فوق كه مى گويد آنها سحرهائى را فرا مى گرفتند كه ميان مرد و همسرش جدائى ميافكند (فيتعلمون منهما ما يفرقون به بين المرء و زوجه ) يا تعبير ديگرى كه در آيات فوق بود كه آنها چيزهائى را فرا مى گرفتند كه مضر به حالشان بود و نافع نبود (و يتعلمون ما يضرهم و لا ينفعهم ).
ولى آيا تاثير سحر فقط جنبه روانى دارد و يا اينكه اثر جسمانى و خارجى

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 379

هم ممكن است داشته باشد؟ در آيات بالا اشارهاى به آن نشده ، و لذا بعضى معتقدند اثر سحر تنها در جنبه هاى روانى است .
نكته ديگرى كه در اينجا تذكر آن لازم است اينكه : به نظر ميرسد قسمت قابل توجهى از سحرها بوسيله استفاده از خواص شيميائى و فيزيكى به عنوان اغفال مردم ساده لوح انجام مى شده است .
مثلا در تاريخ ساحران زمان موسى (عليه السلام ) مى خوانيم كه آنها درون ريسمانها و عصاهاى خويش مقدارى مواد شيميائى مخصوص (احتمالا جيوه و مانند آن ) قرار داده بودند كه پس از تابش آفتاب ، و يا بر اثر وسائل حرارتى كه در زير آن تعبيه كرده بودند، به حركت در آمدند، و تماشا كنندگان خيال مى كردند آنها زنده شده اند.
اين گونه سحرها حتى در زمان ما نيز كمياب نيست .


سحر از نظر اسلام
در اين مورد فقهاى اسلام همه مى گويند ياد گرفتن و انجام اعمال سحر و جادوگرى حرام است .
در اين قسمت احاديثى از پيشوايان بزرگ اسلام رسيده است كه در كتابهاى معتبر ما نقل گرديده ، از جمله اينكه :
على (عليه السلام ) مى فرمايد: ((من تعلم شيئا من السحر قليلا او كثيرا فقد كفر و كان آخر عهده بربه ...)) ((كسى كه سحر بياموزد، كم يا زياد، كافر شده است و رابطه او با خداوند به كلى قطع مى شود ...)).
اما همانطور كه گفتيم چنانچه ياد گرفتن آن به منظور ابطال سحر ساحران باشد اشكالى ندارد، بلكه گاهى به عنوا ن واجب كفائى مى بايست عده اى سحر را

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 380

بياموزند تا اگر مدعى دروغگوئى خواست از اين طريق مردم را اغفال يا گمراه كند سحر و جادوى او را ابطال نمايند، و دروغ مدعى را فاش سازند.
شاهد اين سخن كه اگر سحر براى ابطال سحر و حل و گشودن آن باشد بى مانع است ، حديثى است كه از امام صادق نقل شده ، در اين حديث مى خوانيم : ((يكى از ساحران و جادوگران كه در برابر انجام عمل سحر مزد مى گرفت خدمت امام صادق (عليه السلام ) رسيد و عرض كرد: حرفه من سحر بوده است و در برابر آن مزد مى گرفتم ، خرج زندگى من نيز از همين راه تامين مى شد، و با همان در آمد، حج خانه خدا را انجام دادهام ، ولى اكنون آنرا ترك و توبه كردهام ، آيا براى من راه نجاتى هست ؟
امام صادق (عليه السلام ) در پاسخ فرمود:((عقده سحر را بگشا ولى گره جادوگرى مزن )).
از اين حديث استفاده مى شود كه براى گشودن گره سحر، آموختن و عمل آن بى اشكال است .


جادوگرى از نظر تورات :
سحر و جادوگرى از نظر كتب عهد قديم (تورات و كتب ملحق به آن ) نيز ناروا و بسيار ناپسند است ، زيرا در تورات مى خوانيم :((با صاحبان اجنه توجه مكنيد و جادوگران را متفحص نشويد تا (مبادا) از آنها ناپاك شويد و خداوند خداى شما منم )).
و در جاى ديگر تورات آمده :((و كسى كه با صاحبان اجنه و جادوگران توجه مى نمايد تا آن كه از راه زنا پيروى ايشان نمايد روى عتاب خود را به سوى

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 381

او گردانيده او را از ميان قومش منقطع خواهم ساخت )).
((قاموس كتاب مقدس )) د ر اين باره مى نويسد:((و پر واضح است كه سحر در شريعت موسى راه نداشت ، بلكه شريعت ، اشخاصى را كه از سحر مشورت طلبى مى نمودند به شديدترين قصاصها ممانعت مى نمود)).
ولى جالب اينجا است كه نويسنده قاموس كتاب مقدس اعتراف مى كند كه با وجود اين يهود سحر و جادوگرى را فرا گرفتند، و بر خلاف تورات به آن معتقد شدند، او به دنبال مطلب قبل مى گويد: ((لكن با وجود اينها اين ماده فاسده در ميان قوم يهود داخل گرديد، قوم به آن معتقد شدند و در وقت حاجت بدان پناه بردند)).
به همين دليل قرآن آنها را شديدا مورد نكوهش قرار داده ، و آنها را سود گرانى مى شمرد كه خود را به بدترين بهائى فروختند.


سحر در عصر ما
امروز يك سلسله علوم وجود دارد كه در گذشته ساحران با استفاده از آنها برنامه هاى خود را عملى مى ساختند: 1 استفاده از خواص ناشناخته فيزيكى و شيميائى اجسام ، چنانكه قبلا نيز اشاره كرديم همانطور كه در داستان ساحران زمان موسى (عليه السلام ) آمده كه آنها با استفاده از خواص فيزيكى و شيميائى مانند جيوه و تركيبات آن توانستند چيزهائى به شكل مار بسازند و به حركت در آوردند.
البته استفاده از خواص فيزيكى و شيميائى اجسام هرگز ممنوع نيست ، بلكه بايد هر چه بيشتر از آنها آگاه شد و در زندگى از آن استفاده كرد، ولى اگر از

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 382

خواص مرموز آنها براى اغفال و فريب مردم نا آگاه استفاده شود، و به راه هاى غلطى سوق داده شوند يكى از مصاديق سحر محسوب خواهد شد ( دقت كنيد).
2 استفاده از خواب مغناطيسى ، هيپنوتيزم ، و مانيهتيزم ، و تلهپاتى ، (انتقال افكار از فاصله دور).
البته اين علوم نيز از علوم مثبتى است كه ميتواند در بسيارى از شئون زندگى مورد بهره بردارى صحيح قرار گيرد، ولى ساحران از آن سوء استفاده مى كردند و براى اغفال و فريب مردم آنها را به كارى مى گرفتند.
اگر امروز هم كسى از آنها چنين استفاده اى را در برابر مردم بيخبر كند سحر محسوب خواهد شد.
كوتاه سخن اينكه سحر معنى وسيعى دارد كه همه آنچه در اينجا گفتيم و در سابق اشاره شد نيز در بر مى گيرد.
اين نكته نيز به ثبوت رسيده كه نيروى اراده انسان ، قدرت فراوانى دارد و هنگامى كه در پرتو رياضتهاى نفسانى قويتر شود كارش به جائى مى رسد كه در موجودات محيط خود تاثير مى گذارد، همانگونه كه مرتاضان بر اثر رياضت اقدام به كارهاى خارق العاده مى كنند.
اين نيز قابل توجه است كه رياضتها گاهى مشروع است و گاهى نا مشروع ، رياضتهاى مشروع در نفوس پاك نيروى سازنده ايجاد مى كند، و رياضتهاى نامشروع نيروى شيطانى ، و هر دو ممكن است منشاء خارق عادات گردد كه در اولى مثبت و سازنده و در دوم مخرب است .


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۱۰:۰۰ شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸

آتنا


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۶:۰۸ دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۱۰:۲۵ دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰
از همون جایی که تو هستی
گروه:
کاربران عضو
پیام: 38
آفلاین
سلام
از نظر من هم جادو وجود داره البته اینو قبلا هم گفتم ولی این دفعه دلیل دارم . امیدوارم برای خواندن متن حوصله کافی داشته باشید.

تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 370
از احاديث چنين بر مى آيد كه در زمان سليمان پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) گروهى در كشور او به عمل سحر و جادوگرى پرداختند سليمان دستور داد تمام نوشته ها و اوراق آنها را جمع آورى كرده در محل مخصوصى نگهدارى كنند (اين نگهدارى شايد به خاطر آن بوده كه مطالب مفيدى براى دفع سحر ساحران در ميان آنها وجود داشته )
پس از وفات سليمان گروهى آنها را بيرون آورده و شروع به اشاعه و تعليم سحر كردند، بعضى از اين موقعيت استفاده كرده و گفتند سليمان اصلا پيامبر نبود بلكه به كمك همين سحر و جادوگريها بر كشورش مسلط شد و امور خارق العاده انجام مى داد!
گروهى از بنى اسرائيل هم از آنها تبعيت كردند و سخت به جادوگرى دل بستند، تا آنجا كه دست از تورات نيز برداشتند .


تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 372
((آنها (يهود) همچنين از آنچه بر دو فرشته بابل ، هاروت و ماروت نازل گرديد پيروى كردند))(و ما انزل على الملكين ببابل هاروت و ماروت ).
آرى آنها از دو سو دست به سوى سحر دراز كردند، يكى از سوى تعليمات شياطين در عصر سليمان ، و ديگرى از سوى تعليماتى كه بوسيله هاروت و ماروت دو فرشته خدا در زمينه ابطال سحر به مردم داده بودند.
((در حالى كه دو فرشته الهى (تنها هدفشان اين بود كه مردم را به طريق ابطال سحر ساحران آشنا سازند) و لذا ((به هيچكس چيزى ياد نمى دادند، مگر اينكه قبلا به او مى گفتند: ما وسيله آزمايش تو هستيم كافر نشو!)) (و از اين تعليمات سوء استفاده مكن ) (و ما يعلمان من احد حتى يقولا انما نحن فتنة فلا تكفر).
خلاصه ، اين دو فرشته زمانى به ميان مردم آمدند كه بازار سحر داغ بود و مردم گرفتار چنگال ساحران ، آنها مردم را به طرز ابطال سحر ساحران آشنا ساختند ولى از آنجا كه خنثى كردن يك مطلب (همانند خنثى كردن يك بمب ) فرع بر اين است كه انسان نخست از خود آن مطلب آگاه باشد و بعد طرز خنثى كردن آن را ياد بگيرد، ناچار بودند فوت و فن سحر را قبلا شرح دهند.
ولى سوء استفاده كنندگان يهو د د همين را وسيله قرار دادند براى اشاعه هر چه بيشتر سحر و تا آنجا پيش رفتند كه پيامبر بزرگ الهى ، سليمان را نيز متهم ساختند كه اگر عوامل طبيعى به فرمان او است يا جن و انس از او فرمان مى برند همه مولود سحر است آرى اين است راه و رسم بدكاران كه هميشه براى توجيه مكتب خود، بزرگان را متهم به پيروى از آن مى كنند


تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 374
ماجراى هاروت و ماروت
درباره اين دو فرشته كه به سرزمين بابل آمدند، افسانه ها و اساطير عجيبى بوسيله داستان پردازان ساخته شده و به اين دو ملك بزرگ الهى بسته اند تا آنجا كه به آنها چهره خرافى داده اند، و حتى كار تحقيق و مطالعه پيرامون اين حادثه تاريخى را بر دانشمندان مشكل ساخته اند آنچه از ميان همه اينها صحيحتر به نظر مى رسد و با موازين عقلى و تاريخى و منابع حديث سازگار است همان است كه در ذيل مى خوانيد: ((در سرزمين بابل سحر و جادوگرى به اوج خود رسيد و باعث ناراحتى و ايذاء مردم گرديده بود، خداوند دو فرشته را به صورت انسان ماءمور ساخت كه عوامل سحر و طريق ابطال آن را به مردم بياموزند، تا بتوانند خود را از شر ساحران بر كنار دارند.
ولى اين تعليمات بالاخره قابل سوء استفاده بود، چرا كه فرشتگان ناچار بودند براى ابطال سحر ساحران طرز آن را نيز تشريح كنند، تا مردم بتوانند از اين راه به پيشگيرى پردازند، اين موضوع سبب شد كه گروهى پس از آگاهى از طرز سحرخود در رديف ساحران قرار گرفتند و موجب مزاحمت تازهاى براى مردم شدند.
با اينكه آن دو فرشته به مردم هشدار دادند كه اين يكنوع آزمايش الهى براى شما است و حتى گفتند: سوء استفاده از اين تعليمات يكنوع كفر است ، اما آنها به كارهائى پرداختند كه موجب ضرر و زيان مردم شد)).
آنچه در بالا آورديم چيزى است كه از بسيارى از احاديث و منابع اسلامى


تفسير نمونه ، جلد1، صفحه : 375

استفاده مى شود و هماهنگى آن با عقل و منطق آشكار است ، از جمله حديثى كه از عيون اخبار الرضا (عليه السلام ) نقل شده (كه در يك طريق از خود امام على بن موسى الرضا (عليهماالسلام ) و در طريق ديگرى از امام حسن عسكرى (عليه السلام ) است ) به روشنى اين معنى را تاءييد مى كند .
اما متاسفانه بعضى از مورخان و نويسندگان دائرة المعارفها و حتى بعضى از مفسران در اين زمينه تحت تاثير افسانه هاى مجعولى قرار گرفته اند و داستانى را كه در افواه بعضى از عوام مشهور است درباره اين دو فرشته معصوم الهى ذكر كرده اند كه : آنان دو فرشته بودند، خداوند آنها را براى اين به زمين فرستاد تا بدانند اگر آنها نيز جاى انسانها بودند از گناه مصون نمى ماندند، و خدا را معصيت مى كردند، آنها هم پس از فرود آمدن به زمين مرتكب چندين گناه بزرگ شدند و به دنبال آن افسانهاى درباره ستاره زهره نيز ساختند، همه اينها بى اساس و جزء خرافات است و قرآن از اين امور پاك مى باشد و اگر تنها در متن آيات فوق بينديشيم خواهيم ديد كه بيان قرآن هيچ ارتباطى با اين مسائل ندارد.


بیا دنیا بسازیم

نه با دنیا بسازیم


Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۱۹:۵۸ جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸

دابیold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۰:۳۱ شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸
آخرین ورود:
۱۱:۴۸ پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰
از اتاق شکنجه
گروه:
کاربران عضو
پیام: 275
آفلاین
بله جادو وجود داره و همچنین جادو گر من تو یه سایت که مال مسائل ماورا طبیعیه خوندم که جادو گرا وجود دارن اونا یه قیافه های خاصی دارن و چشماشون نافذه اونا با استفاده با عرفان این حرفا جادو می کنن و یه کتاب هست به اسم اسرار قاسمیه که می تونی باش دیگرانو تحت کنترل بگیری یا وادارشون کنی که مدتها بخوابن این کتاب غیر مجاز اما من دارمش


[b] به یاد شناسه ی قبلیم:«د�


Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۱۹:۵۰ پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸

TheSilent_SS


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱:۳۴ یکشنبه ۳ تیر ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۱۱:۳۲ پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
از مشهد
گروه:
کاربران عضو
پیام: 38
آفلاین
جادو وجود داره و حکم جادوگر در اسلام اعدام هست.البته نه مثل هری پاتر.هرچی بیشتر از خدا دور باشیم جادو رومون بیشتر کار میکنه.در واقع جادوگرا نمیتونن آدمای با ایمان رو جادو کنن.
ضمنا،اونا از راهای کثیفی جادوگر میشن.
حتی تو قرآن اومده که فرشته ها به آدما سحر یاد دادن(به فرمان خدا) اما ادم استفاده نادرست ازش کرد.تا اینکه بعد از مرگ حضرت سلیمان،بنی اسرائیل گفتن که جادوگر بوده.


ویرایش شده توسط گرشاسپ در تاریخ ۱۳۸۸/۷/۱۶ ۱۹:۵۵:۴۰

I won't waste myself on you


Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۱۳:۵۰ جمعه ۱۰ مهر ۱۳۸۸

روونا ریونکلاو


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۳۹ سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۱۲:۱۱ دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
از ل مزل زوزولـه .. گاو حسن سوسولـه!
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 553
آفلاین
اظهار نظر بدون دليل نميشه .

هر كي در رابطه با مطالبي كه من اينجا مي زارم مشكل داره ! و دليل مي خواد !

بياد جادوكده ( جادوي حقيقي ) تا بش بگم جادو چيه !

-برو بابا بوقي حرف دهنتو بفم !
- تو چي مي گي شلغم ! اوخ !

-
-
-


»»» ارزشـی متفکــر «««
.
.
.

باید که شیوه ی سخنم را عوض کنم!
شد..شد! اگر نشد دهنم را عوض کنم!!

I have updated a new yahoo account, plz add the last one!


Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۱۹:۰۹ یکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸

فنریر گری بک


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۸:۲۱ دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸
آخرین ورود:
۲۲:۴۳ دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲
گروه:
کاربران عضو
پیام: 127
آفلاین
جادو داریم تا جادو!منظور کدوم جادوئه؟مثل کتابای هری پاتر؟نه من شک دارم همچین جادویی وجود داشته باشه.اینکه با چوب جادو بتونن همه کار بکنن که اوج تخلیلیه.
ولی جادو وجود داشته.در قدیم جادو بوده.کشورش هم فرقی نداره تقریبا همه جا جادو و جادوگر بوده.حالا خیلی هاشون دروغ بودن درست.ولی بعضی هاشون واقعی بوده.چون در درین هم اینکه رفتن به طرف جادو منع شده پس حتما وجود داره که همچین چیزی دربارش گفته شده.
من که میگم هست البته نه اینطوری که همه فکر میکنن.



Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۵:۲۳ جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸

رابستن لسترنج


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۰:۳۶ جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷
آخرین ورود:
۰:۱۱ چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹
گروه:
کاربران عضو
پیام: 179
آفلاین
از نظر من بستگی داره چه نوع جادویی مد نظر باشه . اگه منظور این باشه که یک ورد بخونی چراغ روشن شه و یا وسایلتو جابجا کنی و امثالهم به عقیده ی من وجود نداره . اما خب همین کارها رو میشه با تمرکز زیاد و طولانی مدت انجام داد و این دیگه اسمش جادوگری نیست بلکه نوعی آمادگی ذهنیه.

به نظر من کار مرتاض های هندی هم جادوگری نیست که دوستان فرمودن ! این همون مدیتیشن هستش که نهایتا به این اعمال منتهی میشه وگرنه جادو و جمبلی نمیشه که شخص میتونه رو میخ بخوابه !

هم چنین در کتاب خاطرات یک مغ این جادوگری که پائولو ازش نام برده جادو و جمبل هری پاتر اینا نیست . بحث اون جداس .

اگه منظورمون جادو و جمبل هری پاتری باشه به قول کینگزلی توی ذهن ماست و چیزیه که شاید ما مایل باشیم داشته باشیمش اما من خودم نمی تونم وجود جادو و جمبل رو قبول کنم .


گیلبرتو تصویری عالی از رفتار ما می دهد . به گفته ی او ، آدم ها مثل هندی ها بر روی زمین راه می روند . با یک سبد در جلو ، و یک سبد در پشت . در Ø


Re: آیا جادو و جادوگری وجود دارد؟چرا؟
پیام زده شده در: ۳:۳۶ جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸

مرلینold2


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۱:۳۵ سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸
آخرین ورود:
۱:۵۲ پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰
از پایان
گروه:
کاربران عضو
پیام: 221
آفلاین
به نظر من مسخرست كه آدم چنين چيزايي رو قبول داشته باشه !يكيش جادوئه ،يكيش شانس ،يكيش خواست خدا ،يكيش تغيير نيفتان سرنوشت و غيره !

جادو كه خيلي چيز مسخره ايه !فرض كنيد يكي بتونه با چند كلمه حرف يه مبل رو تكون بده !خدا رو شكر هممون عقل داريم و بايد ازش استفاده كنيم.از نظر عقلي چنين چيزي به نظر شما درست ميرسه؟دقيقن باور كردن جادو و جادوگري مث باور كردن اين ميمونه كه يه سري هيولا در زير كوه هاي آتشفشان زندگي ميكنن كه هر از گاهي از دهنشون آتيش بيرون ميدن و آتشفشان توليد ميشه !

موفق باشييييد !!!


ویرایش شده توسط مرلین در تاریخ ۱۳۸۸/۶/۲۰ ۳:۴۰:۰۲

[b][size=medium][color=6600FF][font=Arial][url







شما می ‌توانید مطالب را بخوانید
شما نمی توانید عنوان جدید باز کنید
شما نمی توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید
شما نمی توانید نظر سنجی اضافه کنید
شما نمی توانید در نظر سنجی ها شرکت کنید
شما نمی توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید
شما نمی توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید
شما نمی توانید از نوع تاپیک استفاده کنید.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.

[جستجوی پیشرفته]


هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.