هاپ ! (هی !)
واق واق واق ! هاف هاف هووووف ! (پروفسور فنگ، فوق پروفسورای علوم سگی هستم از دانشگاه حیوانات نیمه اهلی. همه واکسن های ضد هاری و پاچه گیریم رو هم به تازگی زدم و آپدیت آپدیتم. مفتخرم اعلام کنم که ریاست ترم پیش روی مدرسه علوم و فنون نینجایی داگفارت ...ببخشید...جادوگری هاگوارتز رو عهده دار هستم - اون یکی مدرسه هه خصوصیه با فنگولی و فینگیلیش و فنگلوریا و جنیفنگ و عیال و اینا زدیم.
. بله. می فرمودیم. در راستای ریشه دوانی دموکراسی های جهانشمول خویش، دستور دادیم حراست درب دفتر مدیریت مدرسه رو کلا از جا در بیاره نصبش کنه وسط حمام تالار طلایی هافلداف که شالوده روشنفکری تزریقی با سرنگ قرضی رو بخشکونیم در محل زایش. تابو شکسته شد. دوران سیاه حکومت فرعون های دفتر مدیریت به پایان رسیده. دیگر لازم نیست از ترس توجهیات عالیه پرسی ویزلی ها و رایحه خوش عمامه کوییرل ها و امتحان دارمهای پادمورها از شعاع چونصد کیلومتری دفتر مدیریت سر به مرلینگاه بذارید. یه راست بیاین داخل دفتر بی در و پیکر. از این پس مثل سانتور میتونید سرتان را بندازید بیاین داخل بدون اجازه تا کمی اختلاط و اختلاث؟س؟ص؟ و تبادل خلط و تف کنیم. کمی روی ماهتون رو بلیسیم.
)
هاپ واق ! (کمی از برنامه هامون رو پارس می کنیم، بعد شما قدم رنجه بفرمایید اعلام نظر کنید:
این ترم هدف بیشتر کمک به جا انداختن دانش آموزان جدید هم هست. در ترم پیش رو، در راستای فوران آتشفشان دموکراسی، قصد دارم به جای تعریف اساتید مستقل برای چندین و چند درس مختلف، از چهار تیم اساتید برای چهار پنج درس{حداکثر} استفاده کنم.
به این شکل که مثلا درسی تحت عنوان کذایی "وصیت نامه مرلین کبیر و آرمان های آفتابه" توسط تیم اساتید متشکل از چهار استاد در طول ترم و طی چهار جلسه تدریس میشه، به طوری که هر جلسه توسط یکی از اونها تدریس خواهد شد.
یکی از این اساتید، مسئول اصلی اون درس خواهد بود و همچنین هر کدوم از اون چهار استاد، به یکی از گروه های هاگوارتز تعلق دارند. به عبارتی، اگه تصور کنیم پنج درس ارائه بشه، مجموعا 20 استاد در طول ترم تدریس خواهند کرد. اما این کل قضیه نیست که تدریس اونها محدود به یک کلاس و درخواست تکلیف بشه.
هر استاد علاوه بر تک جلسه کلاسش، یک جلسه کارگاه/تمرین/اردو/سمینار و غیره خواهد داشت. در این جلسه استاد میتونه به طور هدفمند و با موضوع یا به صورت آزاد اما مرتبط از دانش آموزان بخواد که اونها چیزی رو ارائه کنند. این ارائه میتونه در قالب ماموریت در خارج از انجمن هاگوارتز باشه و لینکش فقط در کلاس ارسال بشه، میتونه سمینار باشه، میتونه خیلی چیزها باشه داخل همون کلاس که تدریجا با انتخاب اساتید بهشون به طور مفصل تفهیم خواهم کرد.
در جلسات اصلی، استاد اختیار کامل داره روی امتیازات دانش آموزان مگر در موارد اعتراض شدید که مسئول درس میاد بررسی میکنه و در موردی که استاده خود مسئول درس باشه، مدیر رسیدگی میکنه، در صورتی هم که طرف مدیر باشه یعنی من، باید به درگاه عله کبیر یا جادوکاران ویزنگاموت متوسل بشین !
. )
در جلسات تمرین/اردو/سمینار/کارگاه، امتیاز دانش آموزان به طور متفاوت تری داده خواهد شد. در این جلسات، 50 درصد امتیاز از طرف استاد اصلی هست، 25 درصد از طرف اساتید دعوت شده به اون جلسه (شامل مسئول اصلی درس و مدیر مدرسه - در صورتیکه جلسه برای مسئول درس باشه، بجای ایشان از یکی از اساتید اصلی همون درس استفاده خواهد شد و در حالتی هم که مدیر مدرسه مسئول درس باشه یا اصلا جای اون استاد اصلی همون جلسه، از ویزنگاموت استفاده خواهد شد. 25 درصد آخر هم امتیاز خود دانش آموزان به کارای همدیگه هست که به صورت فرم های آنلاین و محرمانه جمع آوری میشن که بعدا گیس و گیس کشی راه نیوفته. )
اساتید به طور مساوی از چهار گروه هاگوارتز انتخاب میشن به حالت دستوری ! یعنی رسالت سیاسی و اجتماعی شون در جادوگران هست.
. در نتیجه این ترم ثبت نام اساتید نداریم و فهرست اساتید به زودی اعلام میشه در تابلوی اعلانات. این اساتید معمولا اعضای باتجربه و معروف هستند.
اساتید انتخاب شده در قالب تیم، هیچ کدومشون در هیچ کدام از جلسات کلاس تیم خودشون حق شرکت ندارند. بلکه امتیاز کامل اون جلسات در قالب استاد به امتیازات گروه هاگوارتز شون اضافه میشه. این اساتید ولی اجازه دارند در سایر درس ها که عضو تیم تدریس شون نیستند، شرکت کنند و نه به عنوان دانش آموز، بلکه به عنوان بازرس یا منتقد. فرق خاصی نداره درست مثل دانش آموز در بقیه کلاس ها میتونن شرکت کنند اما عنوان دانش آموز رو نخواهند داشت و سقف امتیاز گرفت شون هم کمتر از سقف معمول دانش آموزان خواهد بود. 15 امتیاز حداکثر دارند. علت این موضوع جلوگیری از میدان داری تاثیر شاخص کمک های ثانویه اساتید در بین امتیازات خالص دانش آموزان اصلی هست.
× تصور اینه که احتمالا یه تعدادی از اعضای جدیدتر چون به عنوان استاد انتخاب نشن، بیاین اینجا و تقاضای تدریس کنن. این قضیه اش فرق داره و اگر چنین بشه، با توجه به خود اون شخص، ممکنه مخالفت بشه یا موافقت. بستگی داره. اگه موافقت بشه، در بهترین حالت به ایشون کلاس مجزایی داده خواهد شد (و اگر یک نفر دیگه هم باشه و صلاحیت شون اوکی باشه، دو نفری با هم). در حالت دوم هم به عنوان همکار در امور مدرسه و استاد موارد اضطراری (مثل غیبت یکی از اساتید اصلی) ازشون استفاده خواهد شد که امتیازات و ویژگی های خاص خودشو داره باز این که در صورت رخ دادن، قوانین براش تصویب میشن.
این ترم، ما بر خلاف ترم های قبل، گروه های مجزای دانش آموزی خواهیم داشت، یعنی علاوه بر خود چهار گروه هاگوارتز. این گروه ها ترکیبی هستند. یعنی موفقیت این گروه ها تاثیر نهایی دارند بر موفقیت گروه های اصلی هاگوارتز. در این روش جدید، دانش آموزان یاد می گیرند مفاهیم همکاری با گروه رقیب رو به نوعی. در امتیازات هم تاثیر مثبت خواهد داشت. حالا مثال میزنم برای درک بهترش:
گروهک اولدو اسلیترینی
دو ریونکلاوی
گروهک دومدو گریفیندوری
دو ریونکلاوی
گروهک سومدو هافلپافی
دو ریونکلاوی
گروهک چهارمدو اسلیترینی
دو هافلپافی
گروهک پنجمدو اسلیترینی
دو گریفیندوری
گروهک ششمدو گریفیندوری
دو هافلپافی
در مجموع 24 دانش آموزان یعنی 6 دانش آموز از هر کدوم از گروه های اصلی هاگوارتز میان داخل این گروه ها دسته بندی میشن. ثبت نام باز خواهد شد براشون.
در مواردی که تعداد دانش آموزان معرفی شده برای این گروه ها بیشتر از 6 باشه از هر چهار گروه اصلی مدرسه- حالا به هر دلیلی مثل اعضای جدید وسط ترم یا فراوانی اعضای متقاضی یا شناسه های مولتی یا بازگشت پیر غلامان جادوگران و غیره- بررسی خواهد شد و در صورت امکان گروه های هفتم و هشتم شاید تشکیل بشه با توزیع معمولی یک نفر از هر گروه. شاید هم چنین نشه و این دوستان به شکل آزادانه بتونن شرکت کنن در کلاس ها که اون هم باز قوانین جداگانه شامل حالش خواهد شد در بحث امتیازات یا اینکه با نظر مسئولین و ناظرین گروه های خصوصی هاگوارتز، به طور دخیره برای گروه های ذکر شده در بالا بمونن که در حالت غیبت کسی، آرایش گروه های بالا بهم نریزه.
داستان امتیازات برای شش گروه اشاره شده متفاوت خواهد بود. این شش گروه بین خودشون تعامل و هماهنگی پیش خواهند آورد که کدام کلاس ها رو شرکت کنند و غیره.
در هر جلسه از کلاس، استاد میتونه به این دانش آموزان تا سقف 30 امتیاز بده (صرف نظر از جلسات تمرین/کارگاه/سمینار/اردو که گروهی هست). هر دانش آموزی، هر امتیازی که از 30 گرفته تقسیم بر دو میشه و اون امتیاز برای گروه اصلی هاگوارتزش (گریف ریون هافل اسلی) منظور میشه. مثلا اگه یه هافلی 30 امتیاز کامل گرفته، 15 امتیاز میشه امتیاز نهایی که ایشون مثلا برای گروه هافل آورده و امتیاز فردی ایشون در کارنامه برای اون تک جلسه. حالا کاربرد گروه بندی های بالا اون شیش گروهک چیه دقیقا؟
تصور کنید مثلا در یک جلسه کلاس اون شش گروه اشاره شده شرکت کردند. امتیاز مجزای افراد اون گروه از سقف 30 با همدیگه جمع بسته میشه. مثلا گروه دوم شامل دو گریفیندوری و دو ریونکلاوی موفق شدند چهار نفره با هم 120 امتیاز کامل بگیرن. طبق پاراگراف قبلی، هر کدوم شون به خاطر 30 امتیاز های مجزایی که بردن، طبیعتا 15 امتیاز برای گروه اصلی هاگوارتزشون برنده میشن. یعنی گریفیندور 30 میگیره. ریون هم 30. این قضیه در مورد بقیه اون پنج گروهک دیگه هم صادق هست و مثلا ممکنه در یک گروهک دیگه همه اعضا مجموع 80 امتیاز آورده باشند ولی مثلا یک هافلپافی یه 30 گرفته باشه بین شون که 15 اون رو خواهد برد برای هافل. اما ! به مثال گروهک اول که 120 آورد دقت کنید، صرف نظر از امتیازات مجزای اعضاش که گرفتن برای خونه های هاگ شون، 50 امتیاز به گروه اصلی هاگ شون تعلق خواهد گرفت.
یعنی گروهکی که در هر جلسه مجزای کلاس بیشترین امتیازات رو آورده باشه، 50 امتیاز به خانه های وابسته ش تعلق میگیره. در مثال بالا مثلا اگه گروهکه متشکل از گریف و ریون باشه (دو گریفی و دو ریونی)، این گروه های اصلی هاگ هر کدوم 50 امتیاز خواهند برد، علاوه بر اون امتیازات مجزایی که تقسیم بر دو شده و خود دانش آموز کسب کرده برای گروهش.
در هر جلسه بر حسب امتیازات، گروهک دوم 30 و گروهک سوم هم 20 امتیاز به ترتیب خواهند برد برای خانه های وابسته هاگوارتز خودشون صرف نظر از امتیازات مجزای دانش آموزان.
حالا مثلا ممکنه در یک جلسه کلاس، گروهکی به جای چهار دانش آموز، با سه دانش آموز شرکت کنه و 90 امتیاز بگیرن و مثلا دوم یا بر حسب شانس مثلا گروهک اول کلاس بشن. ولی چون یک دانش آموز غایب بوده از طرف یکی از خانه های وابسته به اون گروهک، در امتیاز گروهی، دو دانش آموز حاضر خانه مرتبط دیگه امتیاز مرتبط رو خواهد گرفت برای گروهشون مثلا اگه اول بشن همون 50 میبرن و دوم 30. ولی اون تک نفر دیگه، نصف این امتیازات رو خواهد برد برای گروه اصلی هاگوارتز خودش. در نتیجه این وظیفه ناظر تالارهای خصوصی هاگوارتز یا مسئول امور مدرسه در این گروه هست که مطمئن بشه از مشارکت دانش آموزانش در اون فعالیت گروهکی و در صورت احتمال غیبت، از دانش آموزان ذخیره یا آزاد استفاده کنه در اون گروهک ها.
این گروهک ها، علاوه بر کلاس ها، در مسابقات حذفی باشگاه دوئل هم شرکت خواهند کرد و امتیاز خاصی هم برای خانه های وابسته به گروهک برنده هم در نظر گرفته میشه. در مورد مسابقات کوییدیچ هاگوارتز هنوز تصمیمی نگرفتم. ولی فعالیت های فوق برنامه !!! در نظر خواهم گرفت که امتیاز های حیاتی میارن و قهرمانی هاگوارتز وابسته به اونها خواهد بود در مراحل نهایی رقابت.
دفتر بی در و پیکره. بفرمایید داخل. فقط تابلوها رو نبرید، کپی هستند.