هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان داستان های شگفت انگیز هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل


در حال دیدن این عنوان:  ملانی استانفورد    1 کاربر مهمان





پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۱۶:۰۲:۲۲ سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

ریونکلاو، مرگخواران

شیلا بروکس


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۰:۱۶:۳۴ سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
دیروز ۲۳:۳۹:۳۰
از کیف ارزشمندم دور شو!
گروه:
کاربران عضو
ریونکلاو
ایفای نقش
مرگخوار
پیام: 91
آفلاین
تصویر شماره 4


پروفسور مک گونگال وارد سالن شد رو به ما گفت :
شما قبل از شروع جشن باید گروهبندی بشین تا وقتی که توی هاگوارتز درس میخونید گروهتون حکم خانوادتون رو داره هر فعالیت باعث کسر امتیاز یا افزایش امتیاز گروهتون میشه و در آخر سال این امتیاز ها مقایسه میشه و ...

صداش توی گوشم محو اصلا حوصله نداشتم به حرفاش گوش کنم همه رو قبلا از آنیسا و مامانم شنیده بودم . اوه راه افتادیم !
چرا بقیه انقدر استرس دارن ؟! مگه نمیدونن فقط باید یه کلاه رو بزاریم روی سرمون!

_کالین کریوی

وا آخه چرا انقدر با ترس و لرز راه میره!

_گریفیندور
_جینی ویزلی
_گریفیندور
_نارسیسا گانت

وای نه ! چرا به این زودی اسم منو صدا زد ؟! ولی چی شد ؟!چرا یهو همه ساکت شدن؟!
آنیسا کاش کنارم بودی ! خواهری!
ولی الان فقط یه نگاه میتونم بهت بکنم

به سمت میز هافلپاف برگشت و نگاهش به نگاه خواهر دوقلوش گره خورد آنیسا به او چشمک زد و با دست علامت پیروزی نشانش داد تا به او دلگرمی بدهد
کمی آرام شد

ممنون آنیسا ! من نباید مثل بقیه لرزون لرزون راه برم من یه جادودمم یه جادودم و از بقیه یه سال بزرگ ترم

پس با قدم های آروم ولی محکم راه افتاد و کلاه رو روی سرش گذاشت وتا پایین چشمانش پایین آمد بلافاصله بعد از قرار گیری کلاه روی سرش فریاد زد: _اسلیترین

دست و صوت اسلیترین ها بلند شد اونا هم شنیده بودن که من جادودمم باورم نمیشه چطور ممکنه آنیسا خواهر دوقلوی من توی هافلپافه و من توی اسلیترین این غیر ممکنه البته مامانم بهم گفته بود که پدرمون نواده اسلیترینه و من و آنیسا هم هستیم اما تا الان فکر نمیکردم اهمیت زیادی داشته باشه اه پس کی این جشن بی مزه تموم میشه میخوام با آنیسا حرف بزنم



آخیش تموم شد
_آنیسا آنیسا
_اسلیترین ها با من بیاین سال اولیا

اه چی میگی من میخوام با خواهرم حرف بزنم پس نمیام
_آنیسا صبر کن
_بله چی شده نارسیسا
_به من بگو چطور ممکنه توی دوتا گروه مختلف بیوفتیم آخه ما دوقلوییم
_نارسیسا عزیزم ما دوقلوهای نا همسانیم و همه چیزمون با هم فرق داره و در بعضی مواقع کاملا برعکس همیم
_اما ...
_نارسیسا گانت

سرش رو برگردوند یکی از اسلیترینی های بزرگ تر پشتش بود

_بله
_پروفسور اسنیپ گفتن بری به دفترشون
_کی؟ من؟! برای چی؟!
_من نمیدونم فقط گفتن که باید بری
_من حتی نمیدونم این پروفسور...اسمش چی بود؟!
_پروفسور اسنیپ
_بله همون نمیدونم کی هست یا دفترش کجاست یا اصلا چی درس میده
_الان باید به همه سوالات جواب بدم؟!

آنیسا وارد بحث شد :
_نه. من راهنماییش میکنم
_خوبه

آخیش رفت
_خب آنیسا حالا بگو این پروفسور نمیدونم چی چی کیه
_پروفسور اسنیپ استاد درس معجون هاست و استاد گروه توئه
_یعنی فقط اون به گروه من درس میده ؟!
_نه یعنی سرپرستی گروهت با اونه اگه مشکل انضباطی یا هر چیز دیگه ازت ببینن اون تایین میکنه مجازات یا جاییزت چی باشه
_مجازات؟!
_بله
_چجور مجازاتی ؟
_مثلا باید بری یه جایی از قلعه همراه فیلچ که سرایدار قلعه ست اونجا رو تمیز کنی
_وای نه
_فک نمیکنم کارت به اونجا ها بکشه
_هر چیزی ممکنه !خب حالا بنظرت با من چیکار داره
_فک کنم چون تو یه جادودمی میخواد خودش بهت درس بده
_یعنی چی ؟!
_یعنی اینکه چون تو یه سال از هم سن و سال های خودت توی درس ها عقب تری باید برات کلاس فشرده بزاره و کل سال دو سالو بهت یاد بده تا سال بعد همراه با بقیه بری کلاس سوم
_آخجون
_دیگه داریم میرسیم
_اینجا کجاست منو آوردی خیلی بد قیافست
_دفتر پروفسور اسنیپ توی یکی از دخمه هاست
_اه نگو
_مگه چه اشکالی داره
_خب اگه چیزایی که گفتی درست باشه من باید هر روز اینجا رو تحمل کنم
_آهان آره خب
_فعلا بای آنیسا
_موفق باشی

آروم به در کوبید
_بیا تو ...



پ.ن: توی معرفی شخصیت توضیح میدم جادودم یعنی چی
***

پاسخ:
خوش اومدی به کارگاه نمایشنامه نویسی نویسی. نمایشنامه جدیدی بود، یعنی خلاقیتت توش دیده میشد و این که سعی نکردی صرفا رونوشتی از کتاب یا فیلم های هری پاتر باشه خیلی خوبه. قبل از اینکه درمورد محتوای پستت نظر بدم، چنتا نکته درمورد ظاهر پستت میگم.

نقل قول:
دست و صوت اسلیترین ها بلند شد اونا هم شنیده بودن که من جادودمم باورم نمیشه چطور ممکنه آنیسا خواهر دوقلوی من توی هافلپافه و من توی اسلیترین این غیر ممکنه البته مامانم بهم گفته بود که پدرمون نواده اسلیترینه و من و آنیسا هم هستیم اما تا الان فکر نمیکردم اهمیت زیادی داشته باشه اه پس کی این جشن بی مزه تموم میشه میخوام با آنیسا حرف بزنم



آخیش تموم شد
_آنیسا آنیسا
_اسلیترین ها با من بیاین سال اولیا

اه چی میگی من میخوام با خواهرم حرف بزنم پس نمیام
_آنیسا صبر کن
_بله چی شده نارسیسا


"دست و سوت اسلیترین ها بلند شد. اونا هم شنیده بودن که من جادودمم؛ باورم نمیشه! چطور ممکنه آنیسا خواهر دوقلوی من توی هافلپافه و من توی اسلیترین؟ این غیر ممکنه. البته مامانم بهم گفته بود که پدرمون نواده اسلیترینه و من و آنیسا هم هستیم، اما تا الان فکر نمیکردم اهمیت زیادی داشته باشه. اه. پس کی این جشن بی مزه تموم میشه میخوام با آنیسا حرف بزنم.
آخیش تموم شد.
_آنیسا! آنیسا!
_اسلیترین ها با من بیاین، سال اولیا!

اه چی میگی؟ من میخوام با خواهرم حرف بزنم پس نمیام.
_آنیسا صبر کن!
_بله، چی شده نارسیسا؟ "


نکته ای که می‌خواستم بگم درمورد علامت های نگارشی بود، که جاشون توی پستت خالی بود و وجودشون الزامیه چون هم به روون شدن پستت کمک می‌کنه، هم زیبایی ظاهری پست رو بیشتر می‌کنه. نکته دوم هم در رابطه با شکلک بین توصیفه، که البته یه مورد سلیقه ایه، ولی نیازی به استفاده ش توی این پست نبود. یسری جاها هم غلط املایی و جا گذاشتن حروف دیده میشد که با چک کردن پستت قبل ارسال می‌تونی به راحتی حلش کنی.
درکل، پست خوبی بود، مشخصه نکات ابتدایی و مهم درمورد نوشتن رو بلدی و ایرادات کوچیکت هم توی ایفای نقش درست میشن، پس بیشتر از این منتظرت نمی‌ذارم...


تائید شد!
مرحله بعدی: گروهبندی!


ویرایش شده توسط Amitis1386 در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۳۰ ۱۶:۲۰:۱۸
ویرایش شده توسط Amitis1386 در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۳۰ ۱۶:۴۰:۳۴
ویرایش شده توسط تام جاگسن در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۳۰ ۱۷:۰۱:۵۹
ویرایش شده توسط شیلا بروکس در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۳۱ ۲:۰۱:۵۶

فیس فیسوی ارباب

هیچکس حق نداره ازم دورش کنه!

"ONLY RAVEN"


پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۲۲:۰۹:۳۵ یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

Vanda


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۰:۲۸:۲۲ یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
۰:۳۶:۱۰ دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
گروه:
کاربران عضو
پیام: 3
آفلاین
تصویر ۱۶جیمز و سیریوس منتظر بودن قطار حرکت کنه. ناگهان پسری با بند کفش باز زمین خورد. سیریوس دستش را به سمت پسر دراز کرد.
نقل قول:
به نظز من بهتره بند کفشاتو ببندی

پسر با لپ ها یه سرخ شده گفت:
نقل قول:
فکر کنم آره

جیمز هم به پیش سیریوس و پسر آمدن و گفت:
نقل قول:
به جایه حرف بگو اسمت چیه؟😁

پسر با دستپاچه ای گفت:
نقل قول:
ریموس..ریموس لوپین!

نقل قول:
خب حالا!😞😫

بعد دست پسر را گرفت.
نقل قول:
بیا بریم!لوپین!ریموس لوپین!

نقل قول:
بعد تا آخر عمر با هم دوست بودن.... حتی بعد از مرگ جیمز... یادش گرامی باد


سلام و خوش برگشتی به کارگاه نمایشنامه نویسی. ببخشید که انقدر رک میگم اما اصلا به هیچ کدوم از راهنمایی هایی که توی پست قبلیت نوشته شده بود گوش نکردی و صرفا چندتا دیالوگ به روشی غیرمعمول می‌بینیم که خیلی هم گُنگن. ازت میخوام یبار دیگه به دقت راهنمایی های پست قبلیت رو بخونی و با توجه بهشون با یه پست کامل تر پیشمون برگردی. تا اون زمان...
تائید نشد.


ویرایش شده توسط تام جاگسن در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۸ ۲۲:۳۲:۲۸

𝐋𝐚𝐯𝐠𝐨𝐝


پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۱۵:۵۴:۲۱ یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

Vanda


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۰:۲۸:۲۲ یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
۰:۳۶:۱۰ دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
گروه:
کاربران عضو
پیام: 3
آفلاین
[url=تصاویر کارگاه داستان نویسی]
هری داشت قدم میزد کم کم خسته میشد. من که تا یک ساعت پیش برید بودم. بگذریم،بلاخره بعد از سه ساعت دویدن اجازه داشتیم وارد کلاس بشیم.تا رسیدم تو نزدیک بود رون غش کنه😫هرمیون لنگان لنگان اومد تو😞نمیدونم چرا ولی خودمو کشیدم وسط بحث اسنیپ و هری 🗣️قبلش میشنیدم میگفتن
-پاتر تو داری گند میزنی به کلاس!
_ولی پرفسور من که هنوز نیومدم تو کلا.....
-ولی اما نداریم پاتر!
بعد یهو رون و هرمیون وارد شدن. اوضاع قاراشمیش شد. نمیدونم چرا ولی یهو جوش آوردم و ریونکلاو رو بردم ته جدول. یهویی پاشدم....
_همه خفه شیییییدددد!
و اینگونه خودم را نابود کردیدم


------
پاسخ:

سلام. به کارگاه داستان نویسی خوش اومدی.

کاشکی شماره عکسی رو که انتخاب کردی اینجا برامون می ذاشتی. بالای هرکدوم از تصاویر کارگاه یه شماره ذکر شده. همین که در آغاز داستانت به ما بگی عکس شماره چند رو انتخاب کردی کافیه.
ولی برای یادگیری روش لینک دادن هم میتونی به اینجا مراجعه کنی.

راستش من خیلی تلاش کردم متوجه بشم که دقیقا چه اتفاقی توی داستانت افتاد ولی به قدری سریع تموم شد که نتونستم نتیجه ای بگیرم.

اما نکاتی که متوجه شدم رو برات توضیح میدم.

یک داستان از سه تا بخش تشکیل میشه که شامل بخش مقدمه، بدنه و نتیجه گیری میشن. توی داستانت این سه تا بخش به قدری کوتاه بودن که میشه گفت اصلا شکل نگرفتن.

برای اینکه بتونی به این سه بخش شکل بدی باید روی توصیفات زمان، مکان و شخصیتات کار کنی. من که خواننده این پستم میخوام ببینم این منی که ازش یاد می کنی:
نقل قول:
من که تا یک ساعت پیش برید بودم. 

دقیقا کی هست؟ چرا توی اون صحنه هست؟ یا احساسات و حال و هوای بقیه شخصیت هات رو متوجه بشم...مثلا چه بلایی سر رون و هرمیون اومده؟ مکانی که توش قرار دارند چه شکلیه و چرا اونجان؟ اینا مسائلی هست که توی هر داستان باید بهشون پرداخته بشه تا خواننده داستان بتونه با اون نوشته همراه بشه و مثل نویسنده، اونو توی ذهنش تجسم کنه.

با پرسش سوالات بالا از خودت و جواب دادنشون به صورت توصیف، میتونی کلی کمک به بهتر تجسم شدن داستانت کنی و بهش شاخ و برگ بدی.

توی یه داستان به دیالوگ هم نیاز داریم.
نقل قول:
-ولی اما نداریم پاتر! 
بعد یهو رون و هرمیون وارد شدن.

یا
نقل قول:
_همه خفه شیییییدددد! 
و اینگونه خودم را نابود کردیدم

شیوه صحیح نوشتن دیالوگ ها اینطوریه که اگر بعدشون توصیف داشته باشی باید دیالوگ رو با دوتا اینتر از توصیف زیرش جدا کنی. اینطوری ظاهر داستانت از فشردگی خارج میشه و نظم می گیره.

"-ولی اما نداریم پاتر! 

بعد یهو رون و هرمیون وارد شدن."


یا

"_همه خفه شید! 

و اینگونه خودم را نابود کردم."


ما توی سایت از این شکلک ها برای داستان های طنز استفاده می کنیم ولی نکته مهم اینه که شکلک ها آخر دیالوگ ها قرار بگیرن نه وسط توصیفات.


نقل قول:
تا رسیدم تو نزدیک بود رون غش کنه��هرمیون لنگان لنگان اومد تو��نمیدونم چرا ولی خودمو کشیدم وسط بحث اسنیپ و هری ��️قبلش میشنیدم میگفتن
-پاتر تو داری گند میزنی به کلاس! 

علائم نگارشی توی یه نوشته خیلی مهمن. یک جمله هم نباید بدون علامت باقی بمونه حتی اگر با شکلک ها تموم شده باشه.

"تا رسیدم تو نزدیک بود رون غش کنه. هرمیون لنگان لنگان اومد تو. نمیدونم چرا ولی خودمو کشیدم وسط بحث اسنیپ و هری!

قبلش می شنیدم می گفتن:
-پاتر تو داری گند میزنی به کلاس!"



نقل قول:
بگذریم،بلاخره بعد از سه ساعت دویدن اجازه داشتیم وارد کلاس بشیم.تا رسیدم تو نزدیک بود رون غش کنه

شیوه صحیح علامت گذاری هم به این شکل هست که بعد از قرار دادن علامت یه فاصله میزنی و بعدش جمله بعدی رو شروع میکنی.

"بگذریم، بلاخره بعد از سه ساعت دویدن اجازه داشتیم وارد کلاس بشیم. تا رسیدم تو نزدیک بود رون غش کنه."

و در آخر اینکه اشکالات تایپی مثل کم و زیاد شدن حروف و کلمات و... خیلی روی لحن پستت تاثیر میذارن ولی به راحتی هم قابل حل هستن. فقط کافیه یکی دو بار قبل ارسال پستت بخونیش.

لطفا یه داستان دیگه با رعایت نکاتی که بهت گفتم برامون بنویس. منتظرت هستیم.

فعلا تایید نشد.


ویرایش شده توسط مروپ گانت در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۸ ۲۰:۲۰:۳۹
ویرایش شده توسط مروپ گانت در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۸ ۲۰:۲۲:۱۸

𝐋𝐚𝐯𝐠𝐨𝐝


پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۱۹:۰۹:۲۰ جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

جسیکا ترینگ


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۱۴:۰۹ جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
۱۷:۲۸:۱۵ یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
گروه:
کاربران عضو
پیام: 6
آفلاین
url=http://www.jadoogaran.org/modules/xcgal/albums/userpics/29482/wp_inquisition_col.jpg]تصویر شماره ی۵[/url]

صدای دانش آموزان و بهم خوردن جام ها و چنگلها به بشقاب،فضای بزرگ تالار را پر میکرد.

نمیتوانست چیزی بخورد،در دلش آشوب بود.همیشه دلش میخواست باهوش شناخته شود.دلش میخواست همه از هوشش تعریف کنند.اما اگر کلاه گروهبندی بجای راونکلاو او را در گروهه دیگری میانداخت چه؟

به غذای های روی میز نگاه کرد.مرغ های برشته و قهوه ای رنگ که هر کسی با دیدن آنها آب دهانش راه میافتاد در دیس های بزرگ طلایی رنگ جا خوش کرده بودند و چشمک میزدند. بشقاب های فلزی همگی به ردیف و با نظم چیده شده بودند و آماده ی پذیرایی از غذاهای لذیذ سر تا سر میز بودند.جام هایی که از انواع نوشیدنی ها پر بودند. در حالی که دیگر سال اولی ها با جوش و خروش در حال خوردن بودند، او دلش نمیخواست حتی ذره ای از آن غذا ها را بچشد.

دامبلدور با ریش های بلندو سپیدش به جایگاهه خود رفت و شروع به سخن گفتن کرد.
-دانش آموزان عزیز خوش اومدین.امیدواریم که یه سال خوبه دیگه رو اینجا سپری کنید.اما امسال هم مثل هر سال،سال اولی هایی رو داریم که باید گروه بندی کنیم.پس خواهش میکنم کمی شکیبا باشید تا مراسم گروهبندی تموم بشه.بعد میتونید برید و توی تخت خواب های گرم و راحتی که براتون آماده کردیم استراحت کنید.
اینبار صدای دست و سوت ها بجای صدای بهم خوردن ظرف ها سالن را پر کرد.

کلاه گروهبندی را که روی چهارپایه ی چوبیه فرسوده ای بود آوردند.کلاهی کهنه و قدیمی و رنگ و رو رفته که چند جای آن وصله دوزی داشت و چند جای آن هنوز هم سوراخ بود.دهانش باز بود و آماده ی اعلام گروه ها بود.


دانش آموزان را صدا میزدند.
-رون ویزلی
پسری با موهای قرمز و صورتی کک و مک دار بالای سکو رفت و روی چهار پایه نشست.کلاه را روی سرش گذاشتند.از صورتش معلوم بود اضطراب زیادی دارد.کمی که گذشت کلاه دهانش را باز کرد و فریاد زد:
-گریفیندور
رون با خوشحالی از جا پرید و به سمت هم گروهی هایش که با شور و اشتیاق اورا تشویق میکردند رفت.
-هرمیون گرنجر
دختری با موهای بلند قهوه ای و ظاهری جذاب و دلنشین اینبار به سمت کلاه رفت.اعتماد به نفس زیادی داشت و از ظاهرش معلوم نبود که چه حسی دارد. بعد از چند دقیقه باز هم کلاه فریاد زد:گریفیندور
و باز هم تشویق های بلند اعضای گریفیندور.
-جاستین فینچ فلچلی
از ظاهرش معلوم بود که پسره مهربانی است.
کلاه گفت:هافلپاف
-دراکو مالفوی
با غرور تمام راه میرفت.
-اسلایترین
-لونا لاوگود
دختری با موهای بلند بلوند و پوستی به سفیدی برف.ظاهری مرموز داشت.
-راونکلاو
-هری پاتر!
سرش را آنقدر سریع برگرداند که گردنش درد گرفت.همان بود.همان هری پاتره معروف.با همان زخم روی پیشانی اش.باورش نمیشد که توانسته اورا ببیند.هری به سمت کلاه رفت و ان را بر سر گذاشت. کمی گذشت و کلاه دوباره فریاد زد:گریفیندور.
و تشویق و جیغ و داد های سر سام اور گروه گریفیندور.


-هانا آبوت
صورتش گر گرفت.گرما و اضطراب تمام وجود را در برگرفت.اسم اورا صدا زده بودند. با ترس و لرز به سمت کلاه رفت.بر روی چهارپایه نشست و کلاه مندرس کهنه را بر روی سرش گذاشت.
بلافاصله صدای ضعیف کلاه را در سرش شنید:خوب خوب خوب خوب.یه دختر مهربون و خوشرو که خیلیم باهوشه.کجا جای توعه؟
در ذهنش به کلاه گفت:خواهش میکنم.راونکلاو.
-اوه مطمئنی؟درسته که خیلی باهوشی،اما مهربونی و وفاداریت خیلی بیشتره من مطمئنم که تو میتونی توی هافلپاف دوستای خوبی داشته باشی و کلی پیشرفت کنی.اما بهت قول نمیدم که تو راونکلاوم اوضاع همینطور باشه.

دوست یا هوش.باید یکی از انها را انتخاب میکرد.درست است که هوش میتوانست براش خیلی خوب باشه‌.اگر همه با هوشش او را میشناختند ممکن بود خیلی چیزها عوض شود.اما تنهایی خیلی وحشتناک بود.یعنی میتوانست از پس مشکلات زندگیش تنهایی بر بیاید؟

تصمیمش را گرفت و ارام در ذهن خود برای کلاه زمزمه کرد:گروهه...
کلاه گفت:پس که اینطور.گروهه...هافلپاف.
بلافاصله پس از فریاد کلاه صدای تشویق هم گروهی هایش بلند شد.کلاه را از سرش برداشت، لبخندی به آن زد و به طرف هم گروهی هایش رفت که با آغوش باز منتظرش بودند.مطمئن بود که گروه درست را انتخاب کرده.

پایان
***

پاسخ:
سلام و خوش اومدی به کارگاه داستان نویسی. اول از همه بگم که، عکسی که نوشتی، عکس 5امه، ولی لینکی که بهمون دادی، لینک دراکو و هرمیون توی کتابخونه س. اما به غیر از این؛ همون چیزایی که توی این جا انتظارشون رو داشتیم ازت دیدیم، یه نمایشنامه با خلاقیت و یه داستان گویی جدید. فقط چنتا نکته هست، که تو قالب یه نقل قول از پستت بهشون اشاره می‌کنم:

نقل قول:
پسری با موهای قرمز و صورتی کک و مک دار بالای سکو رفت و روی چهار پایه نشست.کلاه را روی سرش گذاشتند.از صورتش معلوم بود اضطراب زیادی دارد.کمی که گذشت کلاه دهانش را باز کرد و فریاد زد:
-گریفیندور
رون با خوشحالی از جا پرید و به سمت هم گروهی هایش که با شور و اشتیاق اورا تشویق میکردند رفت.
-هرمیون گرنجر
دختری با موهای بلند قهوه ای و ظاهری جذاب و دلنشین اینبار به سمت کلاه رفت.اعتماد به نفس زیادی داشت و از ظاهرش معلوم نبود که چه حسی دارد. بعد از چند دقیقه باز هم کلاه فریاد زد:گریفیندور
و باز هم تشویق های بلند اعضای گریفیندور.


"پسری با موهای قرمز و صورتی کک و مک دار بالای سکو رفت و روی چهار پایه نشست. کلاه را روی سرش گذاشتند. از صورتش معلوم بود که اضطراب زیادی دارد. کمی که گذشت کلاه دهانش را باز کرد و فریاد زد:
-گریفیندور

رون با خوشحالی از جا پرید و به سمت هم گروهی هایش که با شور و اشتیاق اورا تشویق میکردند رفت.

-هرمیون گرنجر

دختری با موهای بلند قهوه ای و ظاهری جذاب و دلنشین اینبار به سمت کلاه رفت. اعتماد به نفس زیادی داشت و از ظاهرش معلوم نبود که چه حسی دارد. بعد از چند دقیقه تفکر کلاه تصمیمش را گرفت.
- گریفیندور

و باز هم تشویق های بلند اعضای گریفیندور."


نکته ای که می‌خواستم بهت بگم، اول اینه که، بعد از هر دیالوگ دوتا اینتر بزن که از توصیف جدا بشه. اگه توصیف بالایی با دیالوگ مرتبط بود، یک اینتر هم کفایت میکنه. و نکته ی دیگه، که البته سلیقه ایه ولی به روون تر شدن پستت کمک میکنه، اینه که به جای هربار آوردن "فلانی گفت" یه توصیف از اون شخص بنویسی و بعد دیالوگش رو بیاری. در نهایت، تمام اون پارامتر هایی که باید رو رعایت کرده بودی، پس بیشتر از این منتظرت نمی‌ذارم...

تائید شد!
مرحله بعدی: گروهبندی!


ویرایش شده توسط تام جاگسن در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۶ ۱۹:۳۱:۰۹

در کشاکش شجاعت و اصالت، در هیاهوی هوش و ذکاوت، اتحاد و پشتکار سو سو میزنند...فرزندان هلگا میدرخشند!


پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۹:۱۹:۰۱ دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

اسلیترین، مرگخواران

مگان راوستوک


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۲:۰۸:۰۸ شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
۲۳:۲۰:۴۴ جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹
از هاگوارتز
گروه:
کاربران عضو
اسلیترین
ایفای نقش
مرگخوار
پیام: 111
آفلاین
تصویر شماره ۶
عنوان داستان:ملودی
ژانر داستان:غم انگیز
۲۰اکتبر ساعت ۴:۳۰ صبح: خوابگاه اسلایترین
دراکو مالفوی درحالی که سراسیمه و با ترس از خواب بیدار می شد چشم هایش دوباره پر از اشک شده بود.کسی هم دلیلش رو نمی دونست.به ارامی یونیفورمش رو پوشید درحالی که دفترچه ای رو با خودش می برد، از پنجره به آسمان دلگیر زمستونی نگاه می کرد و می گفت:
_آسمون تو هم دلت مثل من گرفته؟من خوشحالم که تو دلت دوباره روزی روشن میشه اما این عذاب وجدان در من هیچ وقت از بین نمی ره.
بعد سریعا به سمت در رفت.
حیاط هاگوارتز:
دراکو با حالی دلگیرتر از زمستون، به کریستال های برفی که زمین رو پوشیده بودن خیره روی نیمکتی نشست و دفترچه اش رو باز کرد.عکس دختر زیبایی از بین ورقهای نفر نمایان شد .دختری با موهای بلند بور که مثل خورشید می‌درخشه، چشم هایی به آبی دریا و پوستی همچون سفیدی برف.دراکو عکس رو نگاه کرد و زد زیر گریه. با خودش گفت:
_چرا تو؟ چرا؟چرا به خاطر من؟اگر می تونستم زمان رو به عقب برگردونم نمی ذاشتم اون اتفاق برات بیوفته.

بعد بلند می شه
دستشویی پسر ها:
دراکو در حالی که اشک از گونه هاش سرازیر بود و بغض گلویش رو گرفته بود وارد دستشویی می شه.عکس رو روی دفترچه اش می ذاره و به اینه نگاه می کنه.دستشویی سرد بود و سنگ ها یخ زده بودند.دراکو چند مشت اب به صورتش می زنه.صدای نازک زمزمه دختری می اومد.اون دختر میرتل بود.دراکو با خودش می گه:
_امروز حالم به کلی خرابه و حوصله این یکی رو ندارم.

میرتل از راه میرسه و به دراکو می گه:
-سلام دراکو.چی‌ شده؟چرا گریه می کنی؟

دراکو:
_سلام.میرتل حوصلهت رو ندارم.

میرتل سریعا مثه تیری که از کمان رهاشده به سمت عکس پرواز می کنه و عکس ملودی رو بر میداره. به دراکو می گه:
_این دختره کیه؟ دوستته؟
_میرتل زود بهم پسش بده.
_تا بهم نگی اون کیه بهت نمی دم.
_باشه میرتل بهت می گم ولی اول عکس رو پس بده.

میرتل هم قبول می کنه و عکس رو به دراکو میده.
دراکو شروع به تعریف می کنه.
_این دختر عموم ملودیه،یعنی بود.اون توی ۹سالگی مادرش رو توی تصادف از دست داد. چهار سال از من کوچیک تر بود.با بچه های کمپ رفتیم به جنگل.من به ملودی گفتم من راه رو بلدم بیا جلوتر از بقیه بریم.ملودی هم قبول کرد.ما گم شدیم.ملودی رفت تا راهی پیدا کنه که یهو یک شیر خواست به من حمله کنه.همون موقع ملودی خودش رو انداخت جلوم و یه نقشه بهم داد.بهم گفت:
_با تمام توانم بدوم و پشت سرم رو نگاه نکنم.

من هم دویدم و به خونه رفتم.این داستان که برات گفتم هر ۲۰ اکتبر به خوابم میاد.چون امروز روز تولد ملودی بود.

با تعریف کردن این خاطره قلب دراکو به درد اومد و دوباره شروع به گریه کرد.حتی قلب میرتل با تمام سیستم های روح گونه ش هم از این داستان درد گرفت.دراکو با سرعت همون طور که اشک از چشم هایش می ریخت از دستشویی پسر ها خارج شد.
لطفا این بار قبول کنید

------
پاسخ:

دوباره سلام و خوش اومدی.

خیلی خیلی بهتر شدی. خلاقیت خوبی هم توی پستت داشتی و مشخصا روی توصیفاتت کار کرده بودی.
یه سری نکات دیگم هست درباره لحن پستت که توی ایفای نقش میتونی یادش بگیری و تمرین کنی. موفق باشی.

تایید شد!

مرحله بعد: گروهبندی


ویرایش شده توسط Catrine در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۲ ۱۱:۲۲:۳۸
ویرایش شده توسط Catrine در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۲ ۱۴:۲۱:۱۲
ویرایش شده توسط مروپ گانت در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۲ ۱۴:۵۳:۱۹
ویرایش شده توسط Catrine در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۲ ۱۵:۲۸:۰۲

Im not just a witch that was put in slytherin. They were always jelous to me but the know im better that them. Im the future of slytherin

تصویر کوچک شده


پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۲۳:۰۰:۰۵ یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

Adampotter


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۲:۲۳:۰۵ یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
۱۷:۵۳:۱۹ جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
گروه:
کاربران عضو
پیام: 1
آفلاین
تصویر شماره 16.
-تابستون چطور بود ریموس.
جیمز که با دقت به محوطه ی بیرون از قطار خیره شده بود این جمله را خطاب به ریموس لوپین گفت.
ریموس که در حال ور رفتن با صفحات کتاب معجون سازی دست دومش بود،گفت:
-اممم،راستش بدک نبود ولی نه خوب بود،تو چطور جیمز؟
-عالی بود،راستش پدرم یه هدیه ی خیلی خیلی خیلی عالی بهم داد.
سیریوس که داشت پوزخند می زد گفت:
-حتما یه گوزن شاخدار برات خریده؟؟؟؟
هر سه نفر از خنده ریسه رفتند.
-میشه انقدر بلند نخندید؟؟؟
این صدای لی لی اونز بود.
جیمز که داشت موهایش را مرتب می کرد گفت:بله،بله،چشم ملکه اونز!!!!
بعد به سیریوس چشمک زد.
-راستی چه خبر از زرزروس،ملکه اونز؟؟؟؟دلم براش خیلی تنگ شده!!!
این را سیریوس گفت و بعد به جیمز چشمک زد.
-درست صحبت کن،مگه اون چیکارت کرده؟؟؟
بعد با عجله از در کوپه خارج شد.
جیمز با عصبانیت به سیریوس خیره شد و گفت:اگه یه بار دیگه ناراحتش من می دونم با تو!!!!
-جیمز!!چرا همیشه از این دختره دفاع میکنی؟؟؟
جیمز که دست و پایش را گم کرده بود،من من کنان گفت:
-اممم راسستش دخخختره خوبیه!!!!
ریموس که تازه متوجه شده بود که در اطرافش چه می گذرد،گفت:
-نکنه می خوای باهاش ازدواج کنی جیمز؟؟؟؟
جیمز که حالا در خیالات خودش غرق شده بود دوباره با صدای سوت بخار قطار به کوپه برگشت،گفت:
-معلومه که میخوام.
و به محوطه بیرون از قطار خیره شد و متوجه پچ پچ های ریموس و سیریوس نشد.

پاسخ:
خوش اومدی به کارگاه! قبل از بررسی محتوا، بریم سراغ یسری نکات ظاهری:

نقل قول:
سیریوس که داشت پوزخند می زد گفت:
-حتما یه گوزن شاخدار برات خریده؟؟؟؟
هر سه نفر از خنده ریسه رفتند.
-میشه انقدر بلند نخندید؟؟؟
این صدای لی لی اونز بود.
جیمز که داشت موهایش را مرتب می کرد گفت:بله،بله،چشم ملکه اونز!!!!

سیریوس با پوزخند گفت:
-حتما یه گوزن شاخدار برات خریده.

هر سه نفر از خنده ریسه رفتند.

-میشه انقدر بلند نخندید؟

این صدای لی لی اونز بود.
جیمز که داشت موهایش را مرتب می‌کرد، به سمتش برگشت.
- بله. بله. چشم ملکه اونز!

همونطور که دیدی، بعد از دیالوگ اگه قراره توصیف بیاد همیشه دوتا اینتر باید بزنیم تا خواننده گیج نشه. همینطور علائم نگارشی یکبارش هم تاثیرشو میذاره. نکته ی بعدی اینکه وقتی دیالوگ مربوط به شخصی که توی توصیف ازش اسم برده نیست، بازهم دوتا اینتر میزنیم و ازهم جداشون میکنیم. و درآخر اینکه، برای روون تر شدن پستت، بهتره به جای هربار آوردن "فلانی گفت" یه توصیف از اون شخص بیاری.
اما درمورد محتوا، خلاق بود و چیز جدیدی بود. اما اینکه جیمز بخواد جلوی دوستاش بگه آره میخوام باهاش ازدواج کنم، با توجه به سنشون یکمی عجیبه.

در آخر ازت میخوام به نکاتی که گفتم توجه کنی و با یه نمایشنامه کامل تر پیشمون برگردی. تا اون زمان...

تائید نشد.


ویرایش شده توسط Adampotter در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۱ ۲۳:۴۳:۱۶
ویرایش شده توسط تام جاگسن در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۱ ۲۳:۴۷:۵۲


پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۲۲:۳۱:۵۷ یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

اسلیترین، مرگخواران

مگان راوستوک


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۲:۰۸:۰۸ شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
۲۳:۲۰:۴۴ جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹
از هاگوارتز
گروه:
کاربران عضو
اسلیترین
ایفای نقش
مرگخوار
پیام: 111
آفلاین
تصویر شماره:۶
دراکو مالفوی درحالی که گریه می کرد و پشیمون بود به سمت دستشویی پسر ها می دوید.
هوا سرد و دلگیر بود و ابر های سیاه آسمان رو پوشونده بود.
دراکو با سرعت وارد دستشویی شد و چند مشت اب به صورتش زد.
دراکو هنوز داشت گریه می کرد که ناگهان صدایی می شنوه، صدای میرتل بود.
دراکو زیر لب غر غر می کرد:
_باز این میرتل فضول؟! تا دوباره سوال پیچم نکنه دست بردار نیست.
میرتل با ناز به دراکو می گه:
_دراکو مالفوی جذاب و مغرور؟! چی شده؟ چرا گریه می کنی؟ اذیتت کردن یا دل نازکت رو شکستن؟کار کدوم دختر یا پسر بوده تا خودم حسابش رو برسم؟
دراکو کمی می خنده.
_مرسی میرتل.این بار تقصیر کسی نبوده،همش تقصیر خودم بوده.
میرتل به دراکو می گه:
_دراکو می تونی به من بگی،
دراکو با ناراحتی از دست شویی بیرون می دوه و قبل از رفتن به میرتل می گه:
_ممنون میرتل بابات دلگرمی خداحافظ.
میرتل هم با او خداحافظی می کنه و به خودش می گه افرین میرتل نزدیک بود تو تونستی خودتو پیش دراکو جذاب،مهربون و همدرد نشونبدی

پاسخ:
سلامی دوباره! خوش برگشتی. پیشرفتت مشخصه. بیشتر به فضا و احساسات شخصیت ها پرداختی و این خیل خوبه.
ولی یه موضوعی که بود، بازم سرعت پیشروی پستت زیاد بود. جای کار زیادی داشت، دراکو خیلی سریع احساساتش عوض شد، و یه نکته ی دیگه، همونطور که تو پست قبل گفته بودم، وقتی یه دیالوگ میاریم و بعدش یه توصیف دیگه، باید دوتا اینتر بزنیم تا از هم جدا بشن و خواننده رو گیج نکنن. در کل داری تلاش میکنی، این مشخصه و خیلی هم خوبه. ازت میخوام یبار دیگه یه نمایشنامه ی دیگه با رعایت نکاتی که گفتم برامون بنویسی و باهاش پیشمون برگردی. تا اونموقع...

تائید نشد.


ویرایش شده توسط Catrine در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۱ ۲۳:۰۱:۳۳
ویرایش شده توسط تام جاگسن در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۱ ۲۳:۰۱:۳۴
ویرایش شده توسط Catrine در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۱ ۲۳:۰۲:۱۶

Im not just a witch that was put in slytherin. They were always jelous to me but the know im better that them. Im the future of slytherin

تصویر کوچک شده


پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۱۹:۰۲:۰۱ یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

اسلیترین، مرگخواران

مگان راوستوک


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۲:۰۸:۰۸ شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
۲۳:۲۰:۴۴ جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹
از هاگوارتز
گروه:
کاربران عضو
اسلیترین
ایفای نقش
مرگخوار
پیام: 111
آفلاین
داخل ایستگاه کینگز کراس خیلی استرس داشتم همش می ترسیدم که نتونم یه جادوگر خوب بشم.مامانم رز بهم می گفت :«
همه ی ما این استرس رو داشتیم ولی باید همیشه به خودت بگی که تو مهم نیست توی چه گروهی بیوفتی مهم اینه که به اون گروهی که افتادی کمک کنی و همیشه بدونی که چه بیوفتی توی گروهی که می خوای بیوفتی چه نخواهی تو جادوگر با استعدادی میشی.»
بعد بابام اسکروپیوس بهم گفت:«
و بدون که ما همه جوره بهت اعتماد داریم و تو رو باور داریم.»
بعد بوس از سرم کرد و با تمام سرعتمون از دیوار رد شدیم. بابام به مامانم می گفت که:«
به نظرت لیلی و مکس کجان؟».
مادرم هم به بابام گفت:«
اون جا رو نگاه کن لیلی و مکس اونجام.»
من با اونا دختر لیلی و مکس هم رو بغل کردیم و سوار قطار شدیم و خواهر کوچکترم ملودی دنبال قطار می دوید و می گفت:«
خواهری زود برگرد.»
وقتی داخل سالن بودیم و کلاه گروهبندی جلومون بود و یک هو خانم مک گوناگال گفت:«
مالفوی- کاترین.»
من هم رفتم روی سه پایه نشتم و کلاه گفت:«
تو دختر واقعا با استعدادی هستی شجاع به مانند شیر،
باهوش به مانند ریونا ریونکلاو،مهربان به همانند فرشته و برتری به مانند خورشید درخشنده».
من هم از این همه تعریف خجالت کشیدم و سرخ شدم.
کلاه بهم گفت:«
بهتره که خودت گروهی که دلت بهشه بری».
من به کلاه گفتم :«
هر جور شما صلاح می دونید».
کلاه اعلام کرد:«
ریونکلاو».
من خوش حال بودم چون در گروه لونا بهترین دوستم افتادم و بعد از گذشت ‌ بعد از ۱۳ سال صاحب یک دختر شدم.
پایان : bye

پاسخ:
خوش اومدی به کارگاه! تصویری که انتخاب کردی رو اسم نبردی، ولی از توصیفاتت پیداست که منظورت تصویریِ که توش یه نفر داره گروهبندی میشه. اول یه نکته ای درمورد توصیف و دیالوگ هات بگم بعد بریم سراغ اصل ماجرا.

نقل قول:
داخل ایستگاه کینگز کراس خیلی استرس داشتم همش می ترسیدم که نتونم یه جادوگر خوب بشم.مامانم رز بهم می گفت :«
همه ی ما این استرس رو داشتیم ولی باید همیشه به خودت بگی که تو مهم نیست توی چه گروهی بیوفتی مهم اینه که به اون گروهی که افتادی کمک کنی و همیشه بدونی که چه بیوفتی توی گروهی که می خوای بیوفتی چه نخواهی تو جادوگر با استعدادی میشی.»
بعد بابام اسکروپیوس بهم گفت:«
و بدون که ما همه جوره بهت اعتماد داریم و تو رو باور داریم.»

داخل ایستگاه کینگز کراس خیلی استرس داشتم، همش می ترسیدم که نتونم یه جادوگر خوب بشم. مامانم رز بهم می گفت:
- همه ی ما این استرس رو داشتیم؛ ولی باید همیشه به خودت بگی که تو مهم نیست توی چه گروهی بیوفتی. مهم اینه که به اون گروهی که افتادی کمک کنی و همیشه بدونی که چه بیوفتی توی گروهی که می خوای چه گروهی که نمی‌خوای، تو جادوگر با استعدادی میشی.

بعد بابا اسکورپیوس سمتم اومد.
- و بدون که ما همه جوره بهت اعتماد داریم و تو رو باور داریم.


همونطور که دیدی، هم علائم نگارشی اضافه باید میشد که به خواننده کمک کنه. هم بعد از دیالوگ، اگه قراره توصیف بیاری همیشه دوتا اینتر بزن تا خواننده گیج نشه. و یه مسئله ای که به روون تر شدن نمایشنامه کمک میکنه، اینه که همیشه نیاز نیس "فلانی گفت" رو بیاری، میتونی یه توصیف از وضعیت اون شخص بدی و بعد دیالوگش رو بنویسی.
اما درمورد محتوا، خیلی سریع گذشت پستت. جای این رو داشت که توصیف فضا و اتفاقات بیشتر باشه، پس ازت میخوام که به نکاتی که گفتم توجه کنی، یه داستان بهتر و کامل تر بنویسی و پیشمون برگردی. تا اونموقع...

تائید نشد.


ویرایش شده توسط تام جاگسن در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۱ ۲۱:۱۷:۳۵


پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۱۷:۰۲:۲۲ یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

هایدی مک آووی


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۳۳:۵۱ چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
۱۰:۵۲:۴۸ پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
گروه:
کاربران عضو
پیام: 10
آفلاین
تصویر شماره 16 کارگاه داستان نویسی:
هری در ذهن خود به دنبال راه حلی برای نجات می گشت.
بلاخره بعد از تمامی احتیاط هایشان گیر افتاده بودند.
حالا، انها در عمارت مالفوی...
به راستی انجا چه میکردند؟
اگر ... اگر "او" می امد... چه میشد؟
با صدای جیغ بلند بلاتریکس به خود امد

_ اینجا چه خبره؟
_ چند تا بچه بیرون عمارت بازیگوشی میکردن. گفتیم شاید...
_ بچه؟

و همانگونه که طلسمی را روی ان فرد اجرا میکرد به این طرف امد..

_ به! ببین کی اینجاس! مشنگ زاده ی عزیز و دوستاش! ببینم؛ هری رو هم با خودت اوردی کوچولو؟

دستش را ابتدا نوازشگانه بر سر هرمیون کشید ولی بعد با وحشی گری تمام موهایش را گرفت و اورا بر زمین جلوی پایش انداخت.

_ نبینم دست خالی اومده باشی.

و با خنده ای وحشیانه طلسم شکنجه گر را روی هرمیون پیاده کرد.
رون عاجزانه دست و پا میزد و هری؛ زیر شنل نامرئی اش با هر جیغ هرمیون زجر میکشید؛ همه ی این اتفاق ها تقصیر او بود، تقصیر او.
بلاتریکس دستش را پایین اورد و به جسم ضعیف هرمیون زیر پایش خیره شد.

_ میگی هری کجا است یا بازم دلت شکنجه میخواد؟
_ من... هیچی... نمیدونم...
_ چی؟ خانم کوچولو چرا فکر کردی میتونی منو گول بزنی؟
_ اون... از ما... جدا..شد
_ کجا رفت؟
_ نمیدونم... هیچی نگفت
_ که اینطور! ببینم با یه دوئل کوچیک چطوری؟

دستان هرمیون رو باز کرد

_ نارسیسا، چوب دستی!

هرمیون با ناتوانی از جا بلند شد. که درجا با طلسم بلاتریکس دوباره بر زمین افتاد

_ پاشو. پاشو و مبارزه کن احمق جان

بلاتریکس با هرمیون دوئل میکرد و فنریر گری بک هم داشت به رون نزدیک میشد.
دیگر تحمل نداشت. با یک تصمیم آنی شنل را از سرش برداشت و :

_ خلع سلاح شو!

حالا چوب دستی بلاتریکس هم در دستانش بود. همه به طرف او برگشته بودند. با جادو دستان رون را باز کرد و چوب دستی قبلی اش را به طرفش پرتاب کرد و فریاد زد:

_ رون؛ پشت سرت.

رون طلسمی به سوی فنریر گری بک انداخت و به سمت هری دوید.

_ خبرش کنید. زود باشید.
_ نه!

این فریاد لونا بود که در ورودی سیاهچال ایستاده بود. نگهبان را خلع سلاح کرده و برای کمک امده بود.
دراکو به سمت لونا رفت و با هم درگیر شدن.

_ لونا
_ شما برید. من سرگرمشون میکنم.
_ ولی...
_ زود باشید. الانه که برسه.

هری دست رون و هرمیون را گرفت. نمیتوانست لونا را تنها بگذارد. پس ایندفعه او طلسم شکنجه را روی دراکو اجرا کرد. و بعد به سمت لونا دویدند و با هم غیب شدند...

------
پاسخ:

بازم سلام و خوش اومدی.

هری طلسم شکنجه اجرا کرد؟! طلسم شکنجه جزو طلسم های ممنوعه هست. یکم عجیبه که توسط هری اجرا بشه.

درسته که ما سعی می کنیم خلاقیت به خرج بدیم ولی خب یه سری چارچوب ها توی دنیای رولینگ وجود داره که سعی می کنیم تا حد ممکن رعایتشون کنیم. مثلا هری که تهش بتونه یه مرگخوار رو بی هوش کنه و خودش مخالف طلسم های ممنوعه هست بعید به نظر میرسه که دراکو رو طلسم شکنجه کنه.

به غیر این به نظرم میاد باید با یه مثال یه تاکید روی شیوه صحیح نوشتن دیالوگ ها کنم:

نقل قول:
بلاتریکس دستش را پایین اورد و به جسم ضعیف هرمیون زیر پایش خیره شد. 

_ میگی هری کجا است یا بازم دلت شکنجه میخواد؟
_ من... هیچی... نمیدونم...

توی این بخش از اونجایی که توصیفمون در رابطه با بلاتریکسه و همین شخصیته که عمل خیره شدن رو انجام داده و از طرف دیگه دیالوگ هم به همین شخصیت تعلق داره پس فاصله با اینتر بین توصیف و دیالوگ نیازی نیست.

فاصله برای وقتایی هست که مثلا اینجا توصیف برای هرمیون باشه و دیالوگ متعلق به بلاتریکس، در این صورت این فاصله رو میذاریم که نشون بدیم این دیالوگ به هرمیون تعلق نداره.

"بلاتریکس دستش را پایین اورد و به جسم ضعیف هرمیون زیر پایش خیره شد. 
_ میگی هری کجا است یا بازم دلت شکنجه میخواد؟
_ من... هیچی... نمیدونم... "


حالا اگر بعد همین دیالوگ بلاتریکس، یه سری توصیفات داشتی اونوقت بازم باید با دوتا اینتر توصیفات زیرشو از دیالوگ جدا می کردی. ولی از اونجایی که بعدشم دیالوگه کار درست رو انجام دادی و جداشون نکردی.

یه سری جملاتت هم هستن که بدون هیچ علامتی موندن.
نقل قول:
با صدای جیغ بلند بلاتریکس به خود امد

این نقطه مظلوم گناه داره. هواشو داشته باش!

"با صدای جیغ بلند بلاتریکس به خود آمد."

ولی دارم می بینم که تلاش کردی تا پستت رو بهترش کنی. روی توصیفاتت کار کردی و ماجرا رو خلاقانه تر پیش بردی و روند اتفاقات رو تغییر دادی. اینا نشون میده که با همین تلاش اگر وارد ایفای نقش بشی میتونی با تمرین خیلی بهترم بشی. پس امیدوارم همینطوری با پشتکار ادامه بدی و موفق باشی.

تایید شد!

مرحله بعد: گروهبندی


ویرایش شده توسط مروپ گانت در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۱ ۱۸:۲۳:۴۳
ویرایش شده توسط مروپ گانت در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۱ ۱۸:۲۶:۴۷


پاسخ به: کارگاه داستان نویسی
پیام زده شده در: ۱۷:۵۷:۴۷ شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

هایدی مک آووی


نمایش اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۳۳:۵۱ چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
آخرین ورود:
۱۰:۵۲:۴۸ پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
گروه:
کاربران عضو
پیام: 10
آفلاین
تصویر شماره 16 کارگاه داستان نویسی:
هری در ذهن خود به دنبال راه حلی برای نجات می گشت...
بلاخره بعد از تمامی احتیاط هایشان گیر افتاده بودند...
حالا، انها در عمارت مالفوی...
به راستی انجا چه میکردند؟
اگر ... اگر "او" می امد... چه میشد؟
با صدای جیغ بلند بلاتریکس به خود امد
_ اینجا چههه خبرهههه؟؟؟؟
_ چنتا بچه رو براتون اوردیم قربان.... گفتیم شاید...
_ بچه؟
و همانگونه که طلسمی را روی ان فرد اجرا میکرد به این طرف امد..
_ بهه! ببین کی اینجاس! مشنگ زاده ی عزیز و دوستاش! ببینم؛ هری رو هم با خودت اوردی کوچولو؟؟
نزد هری امد..
_ این کیه؟ درااااکوووو
_ بله قربان
_ بیا اینجا ببین اینو میشناسی؟؟
_ چشم...
طلسمی ک رون روی هری پیاده کرده بود در حال درست شدن بود و اندکی از چهره اش معلوم بود.
دراکو نزدیک امد و موهای روی پیشانی هری را کنار زد... زخم را دید ولی...
_ تو راست میگفتی هری...
_ نه نمیشناسمش...
هری با چشمانی ناباور به دراکو خیره شده بود.
بلاتریکس دستور داد هرمیون و هری را به سیاهچال بیاندازند تا او بتواند از رون اطلاعات بگیرد...
هری در سیاهچال صدای جیغ رون بر اثر طلسم شکنجه را میشنید و زجر میکشید...
دنبال راهی برای خروح بود که دابی پیشش امد
_ سلام قربان
_ سلام. تو اینحا چیگار میکنی؟
_ برای نجات شما امدم...
دابی چوب دستی ای که همراهش بود را به هری داد و بعد از اینکه نگهبان را ناکار کردند به سوی بلاتریکس رفتند...
هرمیون داد زد:
_ رون رو ولششش کنننن
و با یکدیگر دوئلی فراموش نشدنی کردند...
هری دراکو را خلع سلاح کرد و چوب دستی خودش رابرای رون انداخت و بعد همه با هم غیب شدند و فرار کردند...

------
پاسخ:

سلام. به کارگاه داستان نویسی خوش اومدی.

هدف ما توی کارگاه داستان نویسی از دادن اون عکسا این نیست که باتوجه به عکس، اون بخش از کتاب یا فیلم های هری پاتر رو بازنویسی کنید. هدف ما پرورش خلاقیته. خلاقیت با نگاه کردن از زوایای دیگه به یک ماجرا به دست میاد.

بعد از خلاقیت که خودش مهمترین نکته هست، توصیف مکان و احساسات شخصیت ها جزو ارکان نوشتنه. باید تا جایی که میشه از راه تخیل با دید شخصیت ها به ماجرا نگاه کرد تا از طریق این نزدیکی، بهتر و قابل لمس تر زمان و مکان و احساسات رو توصیف کرد.

غیر از این نکات محتوایی، نکات دیگه ای هم در مورد ظاهر پستت هست.

نقل قول:
_ بیا اینجا ببین اینو میشناسی؟؟
_ چشم...
طلسمی ک رون روی هری پیاده کرده بود در حال درست شدن بود و اندکی از چهره اش معلوم بود.

بعد اتمام دیالوگت با دوتا اینتر اونو از توصیفاتت جدا کن. این باعث میشه بخش مربوط به دیالوگ هات از بخش توصیف ها جدا بشه و در نگاه اول خواننده با یه پست منظم و بدون فشردگی مواجه بشه که قطعا بیشتر به خوندن جذبش می کنه.

"_ بیا اینجا ببین اینو میشناسی؟؟
_ چشم...

طلسمی ک رون روی هری پیاده کرده بود در حال درست شدن بود و اندکی از چهره اش معلوم بود."


علامت سه نقطه " ... " رو برای جاهایی استفاده می کنیم که: ۱- بخوایم مکث طولانی انجام بدیم.۲- بخوایم بگیم یه جمله ای ادامه داره.

نقل قول:
هری در ذهن خود به دنبال راه حلی برای نجات می گشت...

خیلی بخش های دیگه هم توی پستت هستند که مثل همین مثال اصلا ادامه دار یا نشونه مکثی طولانی نیستند اما اکثر جاها سه نقطه رو جایگزین نقطه کردی.
"هری در ذهن خود به دنبال راه حلی برای نجات می گشت."

البته جاهایی هم هست که میشه این سه نقطه رو به عنوان مکث در نظر گرفت که درسته. مثل اینجا:
نقل قول:
اگر ... اگر "او" می امد... چه میشد؟

اما در کل سعی کن سه نقطه رو جایگزین نقطه نکنی.

نقل قول:
_ اینجا چههه خبرهههه؟؟؟؟

تعداد زیاد علامت سوال، جمله رو سوالی تر نمی کنه. این مورد در مورد تکرار حروف الفبا هم صدق می کنه. خیلی وقتا ساده و روون نوشتن کاملا معنا رو می رسونه.

"-اینجا چه خبره؟"

و مورد آخر اینکه:

اشکالات تایپی مثل جا گذاشتن علائم نگارشی یا جا انداختن حروف و کلمات شاید یکی دو موردش عادی باشه و دیده نشه ولی وقتی تعدادشون زیاد میشه خیلی به چشم میاد و روی روون خوندن تاثیر میذاره. البته این موضوع با یکی دو بار خوندن قبل از ارسال پست به راحتی قابل حله.

لطفا یه داستان دیگه با رعایت این نکات برامون بنویس. منتظرت هستیم.

فعلا تایید نشد.


ویرایش شده توسط مروپ گانت در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۰ ۱۹:۵۴:۳۳







شما می ‌توانید مطالب را بخوانید
شما نمی توانید عنوان جدید باز کنید
شما نمی توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید
شما نمی توانید نظر سنجی اضافه کنید
شما نمی توانید در نظر سنجی ها شرکت کنید
شما نمی توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید
شما نمی توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید
شما نمی توانید از نوع تاپیک استفاده کنید.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.

[جستجوی پیشرفته]


هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۳۹۹-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.