به نام او كه ما را اصيل پاك آفريد!مغازه لوازم جادوي سياه هوكي، پست شماره 58نويسنده:بورگيننقد:خب نوشته نسبتا خوبي بود. در مورد فضاسازي؛ خب فضا فضاي توصيفي كاراكتر خودت يعني بورگين بود، بيشتر روي حالات و عملكردهاي اين كاراكتر بيشتر زوم كرده بودي. خب نسبت به سبكي كه نوشتي خوبه. ببين چون نه خيلي ميشه آثار طنز پيدا كرد در نوشته ات نه خيلي ترس و نه خيلي جدي. يك حالت متعادل. مثلا ببين من خودم قبلا نوشته طنز رو با جدي يكي مي كردم. يعني ديالوگ ها طنز آميز ميذاشتم و از سويي ديگر توصيفات و فضاسازي جدي. مي تونستي روي عملكرد ساير كاراكترها هم كار كنيد. مثلا پيوز، يك شخصيتي است كه مي توانيد با موضوعاتي بسيار خنده دار كاراكترش را داخل نمايشنامه كنيد.
بعد نكته اي ديگر كه مطرح بود اين است كه يك توصيف را اول تو حالت ابهام گذاشتي ولي خيلي سريع آن را فاش كردي. با يك مثال الان متوجه ات مي كنم؛ نگاه كن:
نقل قول:
و این موقع بود که زن صحبت کردنش را آغاز کرد و در حیرت همگان این صدا ، صدای مردی بود.صدای بورگین بود!
مثلا تو مي توانستي به شكلي ديگر بنويسي تا جالب تر بشه. مثلا پيوز سوال كنه كه: آووو، تو ديگه كي هستي، زني با صداي مردانه، چقده صدات آشنائه...بورگين چه زود تغيير جنسيت ميدي؟ يا بورگين خودتي؟؟
در كل منظور از اين تيكه اين بود كه چطور مشخص شد و همه سريع فهميدند كه بورگين است. كمي بايد با تعجب سايرين همراه باشه، اينطور نيست؟
خب در كل نوشتار خوبي داري. به نكاتي كه گفتم توجه كن. پتانسيل نوشتار در اون سبك مخلوطي كه گفتم رو داريد. كافيه يه كم بيشتر روي نمايشنامه كار كنيد. سعي كنيد از سوژه هاي هيجان انگيز استفاده كنيد، حالا اين نكته هم مطرح بود كه يك كار گروهي انجام ميدهيد و يك ماموريت بوده است. در كل پيشنهادم اين بود كه اگر ماموريتي هم در تاپيك هاي دياگون در مورد گروهتان به صورت نمايشنامه اجرا مي كنيد، از سوژه هاي يا خيلي خنده دار يا خيلي جدي و ترسناك استفاده كنيد.نمايشنامه نسبت به اندازه و موضوع خوب بود.از شكليك هم به جا استفاده كرديد. موفق باشيد.
امتياز 8 از 10مغازه لوازم جادوي سياه هوكي؛ پست شماره 59نويسنده:ريموس لوپيننقد:خب يك جدي نويس خوب و موفق! به نظر من قشنگ مي نويسي. روي توصيفات خوب كار مي كني اما هنوز هم جاي كار داري. توصيف حالا روحي و رواني و افكار بورگين و استرس و فشار وارد ناشي از بازگشت دائم هوكي نزد وي را جالب جلوه دادي. نگاه كن مثلا هوكي به اين سرعت ميره و شي مورد نظر بورگين رو مياره، اين حالت رو مي توانستي كش بدي. نميدونم متوجه ميشي يا نه. با يك مثال مي گويم. مثلا هوكي به دنبال شي ميره، همون حلقه مثلا- مي تونسته طولش بده. دائما اين صندوق به اون صندوق- اون جعبه به اون جعبه كند كه بورگين آرام آرام از پشت با چوبدستي به جن نزديك شود.
در اين حالت بر فرض يك مشتري وارد مي شود، بورگين هم چوبدستي به دست، هوكي سرش را بالا مي گيرد، چوبدستي را هم مي بيند. ولي بورگين بلافاصله وانمود مي كند كه قصد تميز كردن آن را با شنل و لباسش را دارد. هوكي در اينجا كمي شك مي كند. بعد از راه انداختن و رفتن مشتري، حالات و افكار براي هوكي پيش خواهد آمد كه مي توانستي اون حالات رو حتي در مرحله توصيف ببري. چون اين چيزها معمولا نياز يك نوشته جدي مي باشد. يا حتي اينكه مشتري را هم وارد ماجرا كني. در نقش كارآگاه يا يكي از دار و دسته بورگين و...
حالتي كه دنبال مي كني سوژه ترسناك مي طلبد. كلا اگر همينطوري بنويسي چاشني كار رو من موضوع ترسناك پيشنهاد مي كنم. روي نكاتي كه گفتم بيشتر كار كن. جدي نويسي نيازش سنگين نويسي هم هست. بايد مطالب نوشته جدي گاهي زياد باشد. توصيف ها معمولا خيلي در اين نوشته زياد است. موفق باشيد.
امتياز 9 از 10