هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل


در حال دیدن این عنوان:   1 کاربر مهمان





Re: خبط بزرگ Warner Bros
پیام زده شده در: ۲۰:۱۹ شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷
#8

آگوستوس پاي


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۴:۴۹ جمعه ۱ دی ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۱۰:۴۴ پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۹
از میدان گریمولد
گروه:
کاربران عضو
پیام: 189
آفلاین
وارنر بروز خوب نبود؟!
اینو یه جای دیگه نگی بت بخندا!
EA هم مگه چشه؟خیلیم خوبه!


اگر همه ما مانند هم فکر کنیم،به این معنی است که هیچ کدام از ما فکر نمیکنیم.


Re: خبط بزرگ Warner Bros
پیام زده شده در: ۱۸:۴۹ شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷
#7

ممد زاده ی ممدآبادیِ مملی


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۱:۲۰ جمعه ۶ بهمن ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۲۳:۴۵ دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
از یورقشاخر
گروه:
کاربران عضو
پیام: 65
آفلاین
سلام.
ببخشید یکم با تاخیر جواب میدم.
من با همتون موافقم.
هدف کلیم از زدن تاپیک(برای مورگان عزیز) اینه که بحث کنیم که اگر WB این کار رو به یک ناشر دیگه ارجاع میداد، کیفیت بازیها تا چقدر میشد بره بالا.
ازونجایی که هممون میدونیم بهترین بازی توی سری HP همون HP:OoTP هست که چون عناصر فری رامینگ توشه، قشنگ شده اما بازهم یک بازی کژواله در مقایسه با بقیه ی بازیها.
در واقع مشکل این هست که اول اینکه خیال میکنند بازی یک سکوئله برای فیلم، در حالی که خود فیلم هم یک سایه ی ناکامله از روی کتاب. چرا نمیاند از روی کتاب ارجاعش بدند به بازی؟ اونهم یک کمپانی خوب.
و یک طوری رفتار میکنند انگار بریتانیا هیچی استدیو نداره و میاند یک چیز الکی سر هم میکنند و بازی رو میدند به شرکتهای نرم افزاری کوچیک که همونطور که گفتم، وقتی R* North درست توی ادینبرگه، از لحاظ ناشرش یعنی Rockstar هم مشکلی نیست، چرا اینکار رو میکنند؟ همه میدونیم که R* North میاد نیویورک رو طوری ارائه میده که درست مثل واقعیتشه(البته از لحاظ محیط نه قالب) حالا نتونن محل زندگی خودشون رو درست ارائه بدند؟ واقعا احمقانست برای همین باید این رو مطرح کرد.

حالا نمیخواند کار رو بدند به Rockstar North، میتونند بدند به Rockstar Leeds که توی یورکشایر انگلستان هست. درسته به بزرگی Rockstar North نیست، اما تجربش رو خوب ارائه داد. البته تازه سازه اما خودشون رو با بازی Bully که درست محیطی شبیه به هری پاتر اما در واقعیت داره، خوب نشون داده و میتونن ازش برای سری بعدی استفاده کنند.

به نظر شما WB احمق نیست که کار رو به Rockstar ارجاع نده و حق بازیهای سری رو از EA بگیره؟
البته خود WB هم همچین مقدس نیست. به نظرم Epic movie هری پاتر رو بهتر به تصویر کشیده بود.

منکه کاملا از HBP ناامیدم .اسکرین شاتهاش رو که دیدید. حتی فیلمش هم کاملا با کتاب متفاوته(آ[رین اخبار در مورد اون اظهار علاقه ی جینی به هری رو بخونید).
امیدوارم آخرین شانسشون رو از دست ندند یا هم خود رولینگ بیاد سرمایه گذاری کنه.


ویرایش ناظر در راستای شفاف سازی بیشتر!:

HBP: شاهزاده ی دورگه
WB: وارنر بروس
HP:OoTP : هری پاتر و محفل ققنوس


ویرایش شده توسط وینی گاگنیتی در تاریخ ۱۳۸۷/۴/۲۹ ۱۸:۵۳:۲۹
ویرایش شده توسط مورگان الکتو در تاریخ ۱۳۸۷/۴/۳۱ ۱۵:۳۴:۳۵

We'll Fight to Urgs mate, so don't shock your gecko!


Re: خبط بزرگ Warner Bros
پیام زده شده در: ۱۸:۵۱ چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷
#6

سیریوس بلکold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۰:۱۶ شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۲۱:۵۷ شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
از تو چه پنهون آواره ام!
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 422
آفلاین
جمع کردن کادر مناسب و برنامه‌ریزی کار و اینا همه دست اون شرکتیه که مسئولیت این طرح رو گرفته. تمام ضعف‌ها برمیگرده به از سر باز کردن EA.


باز جویم روزگار وصل خویش...


Re: خبط بزرگ Warner Bros
پیام زده شده در: ۱۸:۲۲ چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷
#5

 استن شانپایکold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۱:۲۴ چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۱۸:۵۰ چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
گروه:
کاربران عضو
پیام: 440
آفلاین
خوب به نظر من شرکت سازنده فقط 30 در صد تاثیر داره
مثلا همین ماست وانتد رو که سینا مثال زد دلیل موفقیتش چی بود ؟
یک سال و نیم کار شبانه روز با یه هسته ی کارشناسی موفق که گاف ها ی بازی رو اینقدر پایین آوردن که پر فروشترین بشن
و در مورد کربن اگه دقت کرده باشین کار رو زمانی شروع کردن که هنوز ماست وانتد تموم نشده بود !و با توجه به اینکه از همون موتور بازی استفاده کردن، موفق شدن
ولی در مورد پرو استریت با یک سال وقت و موتور جدید و با توجه به اینکه می خواستن نو آوری کنن تو بازی شکست خوردن

در مورد سری هری پاتر هم همین موضوع مطرحه که چون زمانه کافی نداشتن و سرمایه گذاری درستی نشد و هسته ی مرکزیشون درست انتخاب نشد و خیلی دلیل دیگه باعث شد که کار از اولش بد شروع شه و همین طورم ادامه داره ئ نباید انتظار بازی های بهترم داشت

راستی اسمه تاپیک خیلی ... یه جوریه


ٌٌدر حال پاشیدن بذر


Re: خبط بزرگ Warner Bros
پیام زده شده در: ۱۶:۵۱ چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷
#4

سیریوس بلکold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۰:۱۶ شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۲۱:۵۷ شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
از تو چه پنهون آواره ام!
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 422
آفلاین
به آراگوگ: اتفاقا دیشب یکی از دوستان من هم همین حرفا رو تحویلم داد.

ولی EA که گونی گونی بازی می‌ده بیرون، درصد موفقیتش اصلا به چشم نمیاد.
هدف EA کیفیت نیست، هدفش همیشه کمیت و پول بوده و هست و گویا خواهد بود. تمام سری بازی‌های EA هم که موفق بودن، خیلی توشون صعود و سقوط بوده، من باب مثال NFS:Pro Street که شکست خورده و قبلش کربن و Most Wanted که خوب بودن.
یا فیفا که هر سری یه سری گند توش بالا میاد و متاسفانه باگ‌های خیلی جالبی توش هست، ولی با این حال بعضی پیشرفت ها رو همیشه داره.
بازی Crysis یه دونه از چندصد بازی EA هستش که این موفق شده بقیه شکست خوردن!

خیلی جالبه. یه شرکت هست مثل بلیزارد که تمام بازیاش موفقه ولی خیلی کم بازی می‌ده بیرون، بیشتر روی توسعه همونا داره کار می‌کنه.
یکی هست راک استار که شکست‌هاش کمه، آدمو وسوسه می‌کنه.
یکی هم مث EA که یک در صد بازی‌های قابل قبول داره و فقط قصد داره پول پارو کنه!

کمپانی EA کاملا معلوم‌الحاله!


باز جویم روزگار وصل خویش...


Re: خبط بزرگ Warner Bros
پیام زده شده در: ۱۴:۳۵ چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷
#3

مورگان الکتوold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۵:۵۳ شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۴
آخرین ورود:
۱۶:۳۰ چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱
گروه:
کاربران عضو
پیام: 620
آفلاین
با سلام...

هوووم... وینی عزیز، برای این تاپیک مجوز نگرفتی ( اگر چه به هیچ عنوان با تاپیک های بدون مجوزی که اشکالی نداشته باشند، مخالف نیستم.) به هر جهت پیشنهاد می کنم موضوع تاپیک رو کمی روشن تر کنی ، تا علاوه بر اینکه بحث کامل تری رو پیش رو داشته باشیم، این تاپیک هم از حالت مقاله وار بودن در بیاد.چون تا اینجای کار یه مقاله ارائه دادید و نظر خودتون رو القا کردید و موضوع قابل بحث دیگه ای نمی بینم.

به هر حال برای اینکه من ناظر خوب و مهربونی هستم و کلا اینجا عضو سالاری هست و اینا، یه مدت وقت میدم تا اشکالات رو تصیح کنی و موضوع مورد بحث تاپیک رو روشن تر کنی، در غیر این صورت هم که...

ممنان...


تصویر کوچک شده


Re: خبط بزرگ Warner Bros
پیام زده شده در: ۱۳:۵۱ چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷
#2

آراگوکold


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۱۰:۱۰ پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶
آخرین ورود:
۱۱:۴۴ جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۸۷
از خوابگاه دختران بنا به دلایلی!
گروه:
شناسه های بسته شده
پیام: 214
آفلاین
اینی که شما میگی درست ولی وقتی هری پاتر و محفل ققنوس ، وقتی که بازی openworld بود ، لذتی که گردش در هاگوارتز داشت ، استفاده از راه های میانبر و نوع ایجاد طلسم نمی شد از EA اشکالی گرفت.

البته کمپانی R هم در بازی ساختن ماهره ولی ببین Harry Potter و محفل ققنوس خیلی عالی از آب در اومد... در ضمن EA کمپانی بزرگی هست ، از کاراش میشه به The Sims ، NFS، و ناشر بازی بزرگCrysis اشاره کرد که کم چیزی نیست و هر کدوم از بازی هاش یک شاهکار از آب در اومده.



وقتی �


خبط بزرگ Warner Bros
پیام زده شده در: ۱:۰۳ چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷
#1

ممد زاده ی ممدآبادیِ مملی


مخفی کردن اطلاعات کاربر
عضو شده از:
۲۱:۲۰ جمعه ۶ بهمن ۱۳۸۵
آخرین ورود:
۲۳:۴۵ دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
از یورقشاخر
گروه:
کاربران عضو
پیام: 65
آفلاین
با سلام


یکی از بزرگترین خبطهای این استدیوی هالیوودی، انتخاب اشتباه کمپانی EA برای سری بازی Harry Potter است.
این کمپانی تنها با استفاده از خط مشی "از سر باز کردن"؛ این عنوان را به EA، شرکتی که خط مشی یکسان دارد واگذار نمود و کاری کرد که از یک ایده ی بزرگ، محروم شویم.

EA که کار خود را به عنوان یک دولوپیر در اواخر دهه ی 80 شروع کرد، هم اکنون یکی از دزدترین شرکتها، و همینطور فعالترین آنها در زمینه ی دولوپینگ و پابلیشینگ بازیهای ویدئویی و کامپیوتری میباشد. در این کمپانی، "عنوان" بازی، نقش بزرگی در موفقیت آن دارد. وی این عناوین و استدیوی سازنده ی آنها را در اواخر دهه ی 90 و اوایل قرن جدید خرید و هم اکنون این استدیوها متوجه خبط خود شده اند.

بعد از آن، این ناشر و سازنده آشیانه ای امن برای استدیوها تبدیل شد. ارجاع سریع کار بازی یک فیلم، به این شرکت یکی از کارهاییست که خیلیها انجام میدهند. برای مثال میتوان به Lord of The Rings و Harry Potter اشاره کرد.

حال به خبط بزرگ Warner Bros برمیگردیم.
این کمپانی وقتی اولین کتاب هری پاتر، هری پاتر و سنگ فلاسفه(یا جادو) را تبدیل به فیلم کرد، بازی آنرا به EA ارجاع داد. و این خبط بزرگی بود. شاید آن زمان به چشم نمی آمد، اما هم اکنون بر همگان معلوم است که Warner Bros چه انتخاب خطیری را از سر باز کرده است.

استدیوی Rockstar North، درست در ادینبِرگ اسکاتلند، نه چندان دورتر از محل زندگی رولینگ نویسنده ی اثر قرار دارد. اکثر کارمندان این شرکت اسکاتلندی، و یا انگلیسی هستند. سم و دن هاوزر، موسسان این استدیو و Rockstar در نیویورک، پابلیشر و زیرمجموعه ی T2، هردو انگلیسی بوده و متولد لندن هستند. دن هاوزر درست در ران تایم کتاب دوران جوانی خود را گذرانده است. شاید به جرات بتوان گفت حداقل نیمی از مادلرهای این استدیو، اسکاتلندی بوده و کاملا به محل اتفاق کتاب مانوسند. این استدیو استدیویی کژوال نبوده و همه آنرا با سری GTA میشناسند.

در حالی که استدیوی EA UK، تنها پوششی برای EA است. مطمئنا همه دریافته اند که اکثر مادلرها اصلا شمه ای از طبیعت این جزیره نداشته و بیشتر اسم دولوپیر را یدک میکشند. جالبتر اینکه این استدیو استدیویی کاملا کژوال بوده و حتی میتوان گفت وجود خارجی ای ندارد.

اگر Warner در سال 2001 کار را به EA واگذار نمیکرد، ما شاهد یک شاهکار بودیم. حتی میشد با توجه به نزدیک بودن نویسنده و R* North، خود نویسنده جزء تیم دولوپیر باشد.



ویرایش ناظر در راستای شفاف سازی !:

منظور وینی عزیز از کلمه ی دولوپیر ، سازنده است.منظور ایشون از کلمه ی کژوال، بی اهمیت بوده است.


ویرایش شده توسط مورگان الکتو در تاریخ ۱۳۸۷/۴/۳۱ ۱۵:۲۶:۵۸

We'll Fight to Urgs mate, so don't shock your gecko!







شما می ‌توانید مطالب را بخوانید
شما نمی توانید عنوان جدید باز کنید
شما نمی توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید
شما نمی توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید
شما نمی توانید نظر سنجی اضافه کنید
شما نمی توانید در نظر سنجی ها شرکت کنید
شما نمی توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید
شما نمی توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید
شما نمی توانید از نوع تاپیک استفاده کنید.
شما نمی توانید از HTML در نوشته های خود استفاده کنید
شما نمی توانید امضای خود را فعال/غیر فعال کنید
شما نمی توانید صفحه pdf بسازید.
شما نمی توانید پرینت بگیرید.

[جستجوی پیشرفته]


هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.