هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

ايران: مالكي هنوز رولينگ را دزد ادبي ميداند !

فرستنده مونالیزا در تاريخ ۱۳۸۴/۱۱/۲۸ ۵:۲۹:۴۲ (4040 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص ايران
ايران
اين ماجراي حسين مالكي نويسنده شيرازي همچنان ادامه دارد ، او از گفته هايش در سال پيش در مورد شاهزاده دفاع كرد و باز هم اداهاي عجيب و غريبي نسبت به نويسنده اين داستان و موضوع داستان مطرح كرد ، مالكي ميگويد : انها از شيوه نوشتاري من استفاده كردند و با جزئيات حاشيه اي داستان را به طور ديگري جلوه دادند ، اين متن زير ، از روزنامه خبر جنوب ميباشد :
حسين مالكي نويسنده مقيم شيراز گفت: براي من هيچ شكي وجود ندارد هر هفت كتاب جي كي رولينگ انگليسي كه خالق داستانهاي هري پاتر شناخته مي‌شود، بر اساس نوشته‌هاي من شكل گرفته است و اين پروژه‌اي برنامه ريزي شده است.
وي در گفت و گو با روزنامه خبر جنوب چاپ شيرازافزود : هرگزعلاقه‌اي به موش و گربه‌بازي پوپوليستي نداشته‌ام اما فعلا در مسيري قرار گرفته‌ام كه ناگزيرم از حقانيت نوشته هايم دفاع كنم ولي در برابر امكانات گسترده‌اي كه رولينگ و دوستانش در اختيار دارند، كار سختي است.
مالكي گفته است: من در مصاحبه پارسال ...
در ادامه متن ...

مالكي گفته است: من در مصاحبه پارسال با روزنامه خبر گفته بودم كه كتاب شاهزاده دورگه با ايده‌هاي باقي مانده از رمان من با نام " تنهايم مگذار" كه سال ‪ ۷۸‬به ثبت رسيده نوشته شده است چون در بخشي از آن شاهزاده ياسمن كه‌اصليتي ايرلندي روسي دارد خود را به شكل پسران در مي‌آورد ومرتكب جنايات عجيبي مي‌شود.

اين نويسنده افزود:بر همين اساس حدس زدم كه چنين ايده‌اي را رولينگ مورد استفاده قراردهد و از آنجاكه خود رولينگ اعلام كرده بودكتاب شاهزاده دورگه را ژانويه ‪ ۲۰۰۴‬به بازار عرضه مي‌كند تن به چنين ريسكي دادم.

مالكي گفت: امامدتي نگذشت كه رولينگ برخلاف رويه گذشته اين بار انتشار كتاب ششمش رايكسال ديگر به تاخيرانداخت و بعد رسما اعلام كرددرآن تغييراتي داده است و اين از نظم مشهور انگليسي به دور بود.

وي اضافه كرد:شباهت داستان وسوسه نوشته من با كتاب اول رولينگ يعني هري پاتر و سنگ جادو را يك منتقد به نام محمدرضا ياسيني يافت و به من بازگو كرد ضمن اينكه مصالح جانبي هري پاتر و سنگ جادو را با استفاده از رمان " مدار جنون " و شبه رمان "بيم و اميد" كه زندگينامه من است تامين كرده است.

وي افزود: با اين همه هنوز به قطعيت نرسيده بودم اماخواندن سري دوم تا پنجم هري پاتر مرا با واقعيت دردناكي روبه رو كرد اين شباهت‌هاي غيرعادي را با ياسيني چك كردم و نتيجه اين شد كه هيچ نكته نامكشوفي از نوشته‌ها و زندگي من تا به امروز براي خانم رولينگ باقي نمانده است.

مالكي اظهار داشت: شيوه آنها اين است كه ايده مهمي را از دل نوشته‌هاي من بيرون مي‌كشند و با ايده‌هاي كليدي ديگري از همين نوشته‌ها شكل اصلي داستان‌ها را پايه ريزي مي‌كنند.

اين نويسنده مقيم شيراز گفت: موارد جزئي ديگري را كه حكم پوشال دارد از اينجاو آنجا بر مي‌دارند و توي شكم كتاب‌ها مي‌كنند اما اين را بدانيد كه هر آدمي، بچه دزديده شده خودش را در هر لباس و آرايشي مي‌شناسد.

مصاحبه ياد شده،امروز چهارشنبه در صفحه هنري روزنامه خبر جنوب چاپ شده است.

حسين مالكي اهل خرمشهر، رمان‌هاي تنهايم مگذار و مدار جنون را به چاپ رسانده است.

داستانهاي كوتاه وسوسه، خوابگرد، هول، نسيان، بزمجه ها، پرونده جان وين از جمله داستانهاي كوتاه‌اوست و در زمينه شعر، نقد ادبي و گزارش نويسي نيز فعال است.

مالكي پيشتر گفته بود داستان وسوسه(چاپ شده دردي ‪۱۳۶۸‬درروزنامه‌اطلاعات) ايده اصلي و بنيادين داستان‌هاي هري پاتر است.

دراين داستان،پسري بي‌خانواده درآپارتمان خود بامردي پالتوپوش و آتشخوار مواجه مي‌شود كه آن مرد خود را جادوگر مي‌نامد و اين پسر را براي آموزش جادوگري به ديار ساحران مي‌برد.

مالكي يكسال پيش از انتشار كتاب ششم رولينگ يعني شاهزاده دورگه، داستان آن را پيش بيني كردكه در روزنامه‌هاي خبر، جام جم و همشهري و چند سايت اينترنتي بازتاب يافت.

وي پيش بيني كرده بود كه درباره جنسيت شاهزاده دورگه، توهم وجود دارد.

با تشكر ويژه از سايت ايرنا به خاطر انتشار خبر
ارزش: 7.00 (2 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
tika
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱ ۱۴:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱ ۱۴:۰۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱۵
از: مکانی دنج
پیام: 78
 Re: مالكي هنوز رولينگ را دزد ادبي...
یادم اومد ! این مالکی هم از داستان نوشته شده من دزدیده !
بس کنید ! این مالکی هم عجب حوصله ای داره

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.