هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

کتاب: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]

فرستنده مونالیزا در تاريخ ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۰:۳۰:۰۰ (1846 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص کتاب
کتاب
[en]
تصویر کوچک شدهBook of the Day: Looking for God in Harry Potter, by John Granger. Publisher: Tyndale House Publishers.
Is the Harry Potter series anti-Christian? That’s the argument made by many conservative and evangelical Christians. They object to the Harry Potter books’ depiction of magic and morality. This is not, however, the only possible Christian reaction. There are many Christians who argue that Harry Potter is not only acceptable, but in fact presents a Christian worldview...
[/en]
[fa]
تصویر کوچک شده
دنیای هری پاتر به روزهايی رسیده است که اختلاف بین طرفداران و مخالفانش عمیقتر و طولانی‌تر شده است. هر از چند گاهی خبرهایي از محکومیت جدید هری پاتر توسط واتیکان، مراجع دینی و مخالفانش و نيز خبرهايی از تقدیر، هدیه و قدردانی از هری پاتر به گوش میرسد. اختلاف بین این دو تا چه اندازه ای وسیع شده است؟ ...
در ادامه متن ...
[/fa]



[en]
Details :
Summary
Title: Looking for God in Harry Potter
Author: John Granger
Publisher: Tyndale House Publishers
ISBN: 1414300913
Pro:
• Positive Christian interpretations of Harry Potter are uncommon
• Can be used to counter Christian Right attacks on Harry Potter
Con:
• No index
• Often stretches way too far to argue that Harry Potter is Christian
Description:
• Argues that Harry Potter is fundamentally a Christian allegory
• Christian interpretations of every facet of the Harry Potter books
• Explains how Harry Potter can be used to reinforce or promote Christianity

Book Review
Most Christian writing on Harry Potter seems to dedicated to attacking the books, but there are Christian defenses available. The most detailed is John Granger’s Looking for God in Harry Potter. Granger goes to great lengths to prove that Harry Potter is a Christian story with Christian themes, symbols, and messages.
Granger is not an objective, disinterested critic. He states at the beginning:

“My thesis is essentially this: As images of God designed for life in Christ, all humans naturally resonate with stories that reflect the greatest story ever told — the story of God who became man.”
“The Harry Potter novels, the best-selling books in publishing history, touch our hearts because they contain themes, imagery, and engaging stories that echo the Great Story we are wired to receive and respond to.”
It seems to be Granger’s premise that any story which “touches” us does so because it contains Christian themes and we are hard-wired to respond to those themes. Anyone working from such an assumption will find Christianity lurking everywhere if they try hard enough — and Granger tries very, very hard.

Often, Granger stretches so far that you can tell that he’s getting desperate. He argues that the centaurs are Christian symbols because Jesus rode into Jerusalem on a donkey. He argues that Harry Potter’s name alludes to “Son of God” because the Cockney and French pronunciations of Harry are “Arry,” which sound like “heir to,” and God is described as a “potter” by Paul.

Sometimes the connections Granger tries to draw between Christianity and Harry Potter are reasonable, but also not necessary. There are themes in Harry Potter about sacrificing for friends and love triumphing over death, but they are not uniquely Christian.

They are, in fact, common themes throughout folklore, mythology, and world literature. Granger might argue that this is because God “wired” us to be receptive to the story of Jesus, but that argument only works with someone who accepts Granger’s original premise — a premise which amounts to begging the question.

What of the intentions of author, J.K. Rowling? John Granger has a stronger argument if Rowling intended the books to deliver a Christian message. She is an admirer of C.S. Lewis and a member of the Church of Scotland, but the best evidence that there are Christian intentions behind her books comes from an article in American Prospect:

“Rowling initially was afraid that if people were aware of her Christian faith, she would give away too much of what's coming in the series. "If I talk too freely about that," she told a Canadian reporter, "I think the intelligent reader — whether ten [years old] or sixty — will be able to guess what is coming in the books."”
Even if Rowling intends her books to be a Christian allegory like what C.S. Lewis created with his Narnia series, I still think Granger overreaches very often.

I also disagree with his idea that the “Great Books” are the ones that “(1) Ask the big questions about life, (2) answer the questions correctly (in harmony with Christian tradition), and (3) support the answers artistically.”

Great Books are those that not merely ask “big questions,” but address those questions in a way that allows you to come back to the book multiple times in your life because you keep finding something new. A “Great Book” helps you grow and seems to grow with you. The Harry Potter books are good, but I’m not sure that they fit into the “Great” category. Then again, I don’t define a book as “Great” because it conforms to my religious prejudices.

Granger may be developing a following among evangelicals, so his analysis of popular culture like the Harry Potter books should be understood by anyone with an interest in American evangelicalism. I don’t think that it’s ultimately a very good analysis because it insists that Harry Potter is Christian in nature rather than simply that Harry Potter can be interpreted as Christian — but at least it’s an interesting change from the usual attacks we see.


Source : EXCLUSIVE for Jadoogaran
[/en]
[fa]
واتیکان دلیل محکومیت‌هایش بر ضد هری پاتر را بی‌دینی و بی‌خدایی و فعل شیطان پرستی یعنی جادوگری اعلام می‌کند. مخالفان سر سختش که در طول این چند سال کم هم نبودند این کتاب را شیطانی و فریبنده می‌دانند. در عین حال طرفدارانش این کتاب را مظهر قدرت خیر بر شر، شجاعت و استقامت می‌دانند. واقعا کدامیک از اینها حقیقت دارد؟ آيا این کتاب شیطانی است یا کتابی است آموزنده؟
تصویر کوچک شدهدر تازه‌ترین کتابهای منتشر شده در جهان به نام کتابی برخورده ایم به نام «به دنبال خدا در هری پاتر» نوشته جان گرنجر که توسط انتشارات Tyndale House Publishers منتشر گردیده است.
آیا مجموعه داستانهای هری پاتر بر ضد مسیحیت است؟ در این کتاب دلایل بسیاری وجود دارد که به دین مسیحیت اشاره دارد. دلایلی که ثابت می‌کند هری پاتر چهره جادو و اخلاق را به ترسیم کشیده است .
درواقع هری پاتر هدیه ای است به دنیای مسیحیت نه بر ضد مسیحیت !

جزئیات کتاب نگاهی به خدا در هری پاتر :
نام کتاب: نگاهی به خدا در هری پاتر
نویسنده: جوئن گرانجر
انتشارات: Tyndale House Publishers

خلاصه شرح کتاب:
ـــ در مورد اينكه هری پاتر در اصل يك داستان نمادين و حكايت تمثيلي مسيحي است، بحث می‌كند. همچنين به بعضي از اين نمادها اشاره مي‌كند.
ـــ یک دلیل مسیحی برای هر اتفاق کوچک يا بزرگ در کتابهای هری پاتر بيان مي‌كند.
ـــ درباره اینکه هری پاتر تا چه اندازه توانسته دین مسیحیت و باخدایی را تقویت و آن را در جهان ترویج دهد، بحث مي‌كند.

آقاي گرنجرهمچنين اشاره مي‌كند كه رولينگ خود متاثر از CS Lewis، نويسنده مجموعه داستان‌هاي تمثيلي ــ مسيحي به نام نارنيا مي‌باشد و نيز عضو كليساي اسكاتلند است. او براي تاكيد بر اينكه هري پاتر داستاني مسيحي است، به مصاحبه رولينگ با مجله «امريكن پراسپكت» اشاره مي‌كند. در اين مصاحبه رولينگ با صراحت به مسيحي بودن داستان اشاره مي‌كند:
«اگر من خيلي بي‌پرده در مورد اعتقادات مسيحيم صحبت كنم،‌ آنگاه يك خواننده باهوش 10 ساله يا 60 ساله به راحتي اتفاقات كتابها را پيش‌بيني خواهد كرد.»

منبع : اختصاصي سايت جادوگران - 14 اكتبر 2006
[/fa]

ارزش: 8.00 (1 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
erica
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۱ ۲۲:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۱ ۲۲:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۸
از: يه جايي نزديك خدا
پیام: 570
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
اي بابا . اينا چه گيري دادن به اين بحث دين توي كتابهاي هري پاتر . خب بابا يه راست برين درست و حسابي از رولينگ سوال كنين تا اون بيچاره هم انقدر مجبور نباشه سر بسته حرفاشو بزنه . همين كارا رو مي كنن كه رولينگ فكرش مشغول ميشه و كتاب هفت رو ديرتر مي نويسه .
paky
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۹ ۰:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۹ ۰:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۲۵
از:
پیام: 202
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
سلاي حالتون خوفه؟

نيگا كنين :
تو دنيا چند دسته آدم وجود دارن
يه دسته آدم هاي علاف و بي كاري هستن كه فقط بلدن براي اينكه اسم و رسمي در كنن يا كاري كنن كه بقيه خوششون بياد ، الكي ، از رو هوا ، همين طور كشكي پشمي يه چيزي مي گن - يه عده احمق هم تأييد مي كنن و الكي مثل بز اجوف( فكر كنم يه همچين اسمي داشت ) سرشون رو تكون مي دن و تأييد مي كنن كه بله ، بله ، شما درست مي گين
مثل اينشتين با اون نظريه قشنگش يا همين پاپ

يه دسته ديگه هستن كه از اون دسته اولي علاف ترن ، مي رن دنبال اون صحبت ها و هي كشش مي دن و همه جا پخش مي كنن و نقد مي كنن و از اين جور جنگولك بازيا

يه گروه ديگه هستن كه از اون دو تاي ديگه خيلي بي كار ترن كه ميان كلي مي نويسن تا بقيه رو از اين كار منصرف كنن ، مثل من!

يه عده ديگه هم هستن كه ديگه آخر بي كارن كه ميان نظر به اين بلند بالايي من رو بخونن تا ببينن من چي گفتم؟

شوخي كردم به دل نگيريد
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۵ ۱۱:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۵ ۱۱:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
خارجی ها هم کم دارنا.
ghiozila
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۲۳:۱۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۲۳:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۱
از: بالاتر از دست راست !
پیام: 291
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
اصلان انگار این دعواها به این راحتیا هم تموم نمیشه؟
حتما پاپ دیده کسی اندازه ی هری پاتر به انجیل اهمیت نمیده سوخته
gisgolab
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۲۳:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۲۳:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۳
از:
پیام: 55
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
بابا اينا چه مرگي دارن چرا اين قدر مزخرفات سر هم ميكنن
كدوم مسيحيت هري پاتر راجع به خيرو شر و خوبي و بدي كه تو هر مذهبي هست
خدايا مارو از دسته اين بشر ديوانه نجات بده
منظور رولينگ چي بوده كه اخرش معلومه اين يكي هم مثله اين كه سرش خورده به جايي
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۱۴:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۱۴:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
تو رو خدا يس كنين ديگه بابا حالم به هم خورد
hilda
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۱۱:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۱۱:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۷
از: نا كجا اباد
پیام: 134
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
اخه يكي نيست به اين واتيكان به شما چه كه اينقدر سنگ اندازي مي كنن :oops: اما دم اين جوئن گرنجرا گرم چه خوب جواب اين واتيكان را داده
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۷:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۷:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
كيف مي كنم كه اين واتيكان روز به روز ضايع تر مي شه
................مرگ بر واتيكان
تينا ساساني
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۲۲:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۲۲:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۱
از: there isn't any answer
پیام: 157
 بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر
پناه بر خدا چه جلب فاميليش چه جالبه گرنجر نكنه فاميل رولينگه خواسته پارتي بازي كنه من مطمئنم از مخالفاي رولينگ بعيد نيست همچين حرفي بزنن خيلي دوست دارم اين كتابو بخونم .ميگم حرف رولينگ چه نكته ي انحرافيي داره ها
negin.sdh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۲۰:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۲۰:۴۰
گریفیندور
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۵
از: عمارت پوگین
پیام: 467
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
اینها کار ندارن برن عبادتشونو بکنن این همه کتاب هست برن به یکی دیگه گیر بدن می بینن این کتاب چه قدر طرفدار داره حسودیشون شده اما خوب این گرنجر جوابشونو داد فکشونو آورد پایین
Aripotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۲۰:۰۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۲۰:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۶
از: ناکجا آباد
پیام: 400
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
اینا هم که هی هر روز یه بهانه ای جور می کنن که این هری پاتر رو میون مردم خراب کنن.
این پدر مادر ها هم که از خوداشونه..
دیگه هیچی..
بابا هری پاتر اصلا از نظر من اونجوری که اینال دارن می گن نیست..
من تو کار این ملت موندم.
سانی بودلر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۸:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۸:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۲۸
از: V.F.D
پیام: 125
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
من نمی فهمم کجای هری پاتر ضد مسیحه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
beeegh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۷:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۷:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۲۴
از: لندن-قبرستان
پیام: 241
 Re: خدا و مسیحیت در هری پاتر
دوباره بحث های تکراری اه
اینها متوجه نمی شن که هم خودشون رو خسته می کنند هم ما رو
miss.zolo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۶:۱۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۶:۱۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۰
از: گودریک هالو
پیام: 313
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
وااااااااااااااااا اصلا به اینا چه ربطی داره .حالا حتما باید تو هر کتابی خداو پیغمبر باشه؟؟؟
mahi potter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۷
از: panahgah - hagvartz
پیام: 2
 Re: [fa]خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] God & Christianity in Harry Potter[/en]
salam akhe in harry pottere che gonahi be in vatikania karde
ملیندا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۲۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۲۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۵
از: Canada
پیام: 137
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
این واتیکانی ها هم حالشون خوش نیست هر روز یه بامبولی سرهم میکنن، یه روز پاپ می یاد می گه هری پاتر ضد مسیحیت باز یه روز دیگه می یاد خودش ضد حرف خودشو می زنه...
نمی دونم اینا کارو زندگی ندارن همش راجه به هری نظر می دن؟ والا منم با Angellina یا هر چی دیگه موافقم
azarblack
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۲۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۲۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۶
از: برج گریفندر خوابگاه دختران
پیام: 15
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
این بدبخت ها هم نمیدونن دیگه باید به چی گیر بدن!
ترو خدا این همه جنگ تو دنیا هست اومدن گرفتن خر
هری پاترو .
خدا شفاشون بده فکر کنم فردا بگن انجیل خالی بندیه
ilia.hermione
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۱
از: هرجا که حال کنیم. که فعلا هیچ جا حال نمیکنیم.
پیام: 219
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
اینا آدم نمیشن؟ نه نمیشن خودم باید آدمشون کنم.
اما این مرده گرنجر خوب زده رو دهنشون ها. خوشم اومد.
mohammadbcb
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۴:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۴:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۱۰
از: Hogwarts
پیام: 320
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
خب با نکته ای که جوزف گفت موافقم هری پاتر فقط یک کتاب تخیلی است و نمیشه اونو تحریم کرد
Reza Torabi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۴:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۲۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۶
از: بيمارستان سنت مانگو
پیام: 219
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
به نظر من كه كتاب هري پاتر اصلا بر ضد مسيحيت نيست، اصلا هيچ ربطي به دين نداره. (بابا كتاب تخيليه. ديني كه نيست.) اين پاپ هم با اين طرفداراش هم به جاي اينكه به هري پاتر گير بده بهتره بره سخنرانيش رو درست كنه كه يه وقت دوباره مثل چند وقت پيش كه به مسلمونا توهين كرد و مسلمونا اعتراز و تظاهرات كردند فوري هوا رو پس نبينه و مجبور بشه حرفش رو پس بگيره و معذرت خواهي كنه.
(ربطي نداشت ،خودم مي دونم.امروز امتحان رياضي از ما گرفتند.خيلي سخت بود.به خاطر همين الان قات زدم.راستي دوتا پيام زدن هم از عوارض امتحان سخته. شما ببخشيد. )
ضمنا از mona هم به خاطر خبر تشكر مي كنم.
Reza Torabi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۴:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۵:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۶
از: بيمارستان سنت مانگو
پیام: 219
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
به نظر من كه كتاب هري پاتر اصلا بر ضد مسيحيت نيست. اين پاپ هم با اين طرفداراش به جاي اينكه به هري پاتر گير بده بهتره بره سخنرانيش رو درست كنه كه يه وقت دوباره مثل چند وقت پيش كه به مسلمونا توهين كرد و مسلمونا اعتراز و تظاهرات كردند فوري هوا رو پس نبينه و مجبور بشه حرفش رو پس بگيره و معذرت خواهي كنه.
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۴:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۴:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
سلام

منم با آنجلینا موافقم هری پاتر نه ضد مسیحیته نه موافق با اونه .
پس اینا چرت و پرت میگن
base
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۴:۱۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۴:۱۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۱۵
از:
پیام: 27
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
این واتیکانی ها وقت اضافی دارن و نمی دونن چه طوری وقتشونو بگذرونن!
می شینن از این حرفا می زنن شاید کسی به حرفشون بیاد گوش کنه!
باید در این مواقع بگی : بی خیال بابا...!
keira
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۳:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۳:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۵
از: تالار هافلپاف
پیام: 457
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
به نظر من هری پاتر نه ضدمسيحيته و نه موافقش،فقط يه کتابه که بايد بخونی و حالشو ببری...اما بازم دم اين گرنجر گرم که طرفداريشو کرده
voltan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۳:۱۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۳:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۷
از: 127.0.0.1
پیام: 1391
 Re: [fa]بدنبال خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] Looking for God & Christianity in Harry Potter[/en]
واقعا جالبه

منظورش این بود که اشاره به مصیحیت اخر داستان رو فاش میکنه؟
اگه اینطور باشه آخر کتابش حتما مثل ارباب حلقه ها میشه
یعنی هری در حالی که چیزی نمنده شکست بخورده یه کاری انجام میده یا به طور شانسی اتفاقی می افته که باعث میشه پیروز بشه و ولدمورت از بین بره
ali_m_m_m
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۱:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۱:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۳
از: اعماق روشنایی ها
پیام: 64
 خدا و مسیحیت در هری پاتر
آره خب، هری پاتر ضد مسیحیت نیست، ولی رولینگ باید سعی کنه طوری بنویسه که دستگاه پاپ و واتیکان کلا نتونن دنبال حاشیه و اینا توش باشن.

متاسفانه جهان امروزی ما، همه چیزش ضد مسیحیته، کدوم مسیحیت، مسیحیتی که این جور پاپ ها مراجع آن باشند مسیحیت نیست..

pendar mohajeri
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۱:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۲ ۱۱:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۴
از: دارقوز آباد !
پیام: 916
 Re: [fa]خدا و مسیحیت در هری پاتر [/fa][en] God & Christianity in Harry Potter[/en]
بابا هري پاتر كه كتاب مذهبي نيست كه توش دين باشه كتاب تخيليه !اي واتيكاني هام كم دارنا !

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.