هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مصاحبه: گفتگو با جعل کننده اسم کتاب ششم

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۳/۴/۱۱ ۱۶:۳۹:۵۰ (1561 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص مصاحبه
بعد از خبر دروغینی که یک نفر مدعی شده بود توانسته در پشت در بسته نام کتاب ششم را ببیند و تکذیب رولینگ و بعد از اینکه رولینگ نام کتاب ششم را افشا کرد فردی که این خبر دروغ را منتشر کرده است از همه عذر خواهی کرد.
پرنکستر prankster ، پسر نوزده ساله ای که در دانشگاه فلوریدا درس می خواند گفت:
« من دو تا عذر خواهی بدهکارم . اول از تمام هری پاتریستهایی که با خبر دروغ خودم اونا رو فریب دادم معذرت میخوام. من فکر نمیکردم که این خبر به این سرعت در جهان منتشر بشه و خیلی ها اون رو باور کنن. من واقعا متاسفم. عذر خواهی بعدی من از خانم رولینگه که با جعل این نام بهش توهین کردم ولی بعدا به نبوغ اون در انتخاب اسم پی بردم.
در آخر باید بگم فریب دادن مردم یک کار بامزه است. من فکر کردم این اسم خیلی خنده داره و فکر میکنم حد اقل تعدادی از مردم با شنیدن این خبر زیر لبی خندیدن و خوش بودن. »

سایت HPANA با فردی که نام « هری پاتر و نیروی عشق به والدین » را جعل کرده است مصاحبه ای انجام داده که در زیر می بینید:

سوال: آیا تو رابطه مستقیم و رسمی با رولینگ یا وارنر برادرز یا ناشر کتاب های هری پاتر داری؟
- نه من هیچ ارتباطی با اون ها ندارم.

سوال: تو برای این کار چطوری برنامه ریزی کرده و مخصوصا چطور تشخیص دادی که زمان مناسب برای این کار کی میتونه باشه؟
- من تازه خوندن کتاب هری پاتر و محفل ققنوس رو تموم کردم و خیلی به سری کتاب های هری پاتر علاقمند شدم. بعدش من در سایت رولینگ با در بسته روبرو شدم و این خیلی برام جالب بود. و دیدم که رولینگ خیلی از شایعات رو رد کرده در نتیجه تصمیم گرفتم یه شایعه از خودم بسازم . به همین ترتیب ماجرای این دروغ بزرگ تو ذهن من شکل گرفت.
من برای زمان انتشار این اسم برنامه نداشتم و فقط شانس آورم که زمان انتشارش مصادف با آخر هفته و همینطور باز شدن در و معلوم شدن نام واقعی کتاب بود.

سوال: چطور این کار رو کردی؟
- من خیلی به مونتاژ فیلم و کارهای گرافیکی علاقه دارم. و وقتی سایت رو دیدم متوجه شدم که میتونم یه فیلم ساختگی و واقعی از اون رو درست کنم. و متوجه شدم درست کردن یه فیلم باعث میشه همه اسم دروغی رو باور کنن.
من دو برنامه Adobe Photoshop و Adobe After Effects رو برای این کار استفاده کردم. در فوتو شاپ من عکسهای سایت رولینگ رو گرفتم و ادیت کردم و بعد با استفاده از Adobe After Effects اون ها رو متحرک کردم. من اصلا از نرم افزار Flash برای این کار استفاده نکردم. نوارهای آبی ( ر.ج. به شکلهای منبع خبر در سایت HPANA ) باعث شدن که بتونم زمان نوشته شده برای باقی مانده فیلم رو مخفی کنم. و من به مدت دو ساعت کار کردم تا فایل mpeg رو درست کنم.
من سعی کردم تا جایی که ممکنه از سبک نوشتن رولینگ تقلید کنم. من اسم «نیروی عشق به والدین» رو به این خاطر انتخاب کردم که اولا باور پذیر و ثانیا بد به نظر برسه ولی من خودم این اسم رو خیلی دوست دارم.

سوال: در مورد نتایجی که این خبر دروغ در پی داشت چی فکر میکردی؟ آیا میدونستی که این خبر مثل آتیش تو انبار کاه توی اینترنت پخش میشه؟
- من هرگز فکر نمی کردم اینجوری بشه . من حتی تصور نمی کردم که این همه از مردم این اسم رو باور کنن. من فکر میکردم که این شایعه آهسته آهسته پخش بشه و تازه فقط در فروم ها مورد بررسی قرار بگیره به عنوان یکی از احتمالات و بعدش هم رولینگ به عنوان یک شایعه دیگه ردش کنه مثل خیلی از اسم های دیگه.

«در آخر باید بگم این کار من شاید یک حسن هم داشت. اگه من این اسم دروغی رو پخش نمی کردم آیا رولینگ اسم واقعی کتاب ششم رو افشا می کرد؟ همون طور که رولینگ هم درسایتش گفته:" به خاطر اینکه دیگه آقا یا خانم عشق والدین شایعه پراکنی نکنن و ... " »

ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
پری دریایی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۱۹ ۱۵:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۱۹ ۱۵:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۲۷
از: حمام ارشدها_داخل تابلو
پیام: 120
 Re: گفتگو با جعل کننده اسم کتاب ش...
من بودم یا زندانیش میکردم یا اعدام.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.