هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

کتاب هفت: استفان کینگ از اعتبار رولینگ میگوید

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۶/۵/۲۰ ۶:۳۰:۰۰ (1492 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص کتاب هفت
کتاب هفت
استفان کینگ در یک ستون در هفته نامه اینترتینمنت ویکلی به هری پاتر و یادگار های مرگ و به طور خاص به اینکه چطور رولینگ توانسته این همه مخاطب جذب کند، این مقاله که قسمت هایی از کتاب هفت را نیز افشا میکند. ابتدا با بحث در مورد جدیدترین نقد هایی که در مورد کتاب هفتم انجام شده آغاز میشود:
( بقیه در ادامه متن)

وی نوشته است:
« نقد ها خودشان اغلب عالی هستند. ولی پرطرفدار بودن خیلی زیاد کتاب اغلب کار را خراب کرده حتی نقد های عالی از منتقدان سرشناس را تحت تاثیر قرار داده است. در تلاش برای پر کردن هر چه سریعتر ستون هایشان و اینکه به خوانندگان بگویند چه خبر شده، خیلی ها فقط داستان را تعریف کرده اند و در نتیجه تعداد بسیار کمی چیزی که ارزش داشته باشد نوشته اند. »

سپس او با بیان نظراتش در این مورد ادامه میدهد که راز محبوبیت کتاب چقدر به دلیل رشد شخصیت ها در طی داستان و چقدر مربوط به گسترش داستان توسط رولینگ است:
« رولینگ بسیار موفق بوده است چه از نظر منتقدان و چه از نظر درامد، کتاب های هری پاتر همینطور که کتاب جلو رفته بزرگ شده و بچه هایی که از شخصیت ها خوششان می آمده با آنها بزرگ شده اند.»

تعدادی از سایت ها و وبلاگ ها بیان کرده اند که جاه طلبی رولینگ با افزایش محبوبیت کتاب هایش همینطور زیاد شده به این مساله نیز اعتراف کرده اند که استعداد او هم رشد کرده است. این تکه از نوشته استفان کینگ به این مساله که چرا نویسندگانی مثل رولینگ برای کودکان و کتاب خوانی اینقدر اهمیت دارند اشاره میکند:
« کودکان سر حال هستند. اینکه تا چه مدتی اینطور میمانند بستگی به نویسندگانی مثل رولینگ دارد. رولینگ که میداند چطور داستان خوبی تعریف کند. و آن را بدون اینکه از رو برود ادامه میدهد و به وادی چرت و پرت گویی که اکثر داستان های دنباله دار دچارش میشوند نمیافتد.»
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
Dimentor
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۵/۲۰ ۱۳:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۵/۲۰ ۱۳:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۲۱
از: خونمون
پیام: 81
 Re: [en]Stephen King on the Importance of J.K.Rowling[/en][fa] استفان کینگ از اعتبار رولینگ میگوید[/fa]
بله ما همنگی با هری بزرگ شدیم من که خودم هم سن هری ام و خودم رو با اون بزرگ کردم با تعایم عشق و دوستی و این که هیچ نیرویی بالاتر از عشق نیست آشنا شدم و به اونها عمل کردم

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.