هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

ايران: کارت خرید الکترونیکی کتاب رونمایی می شود

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۶/۷/۱۵ ۱۰:۳۰:۰۰ (2585 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص ايران
ايران
هر چند سایت جادوگران سایت تخصصی هری پاتر است ولی به دلیل اینکه هری پاتر یک کتاب است خبر زیر از سایت بی بی سی فارسی عینا کپی شده است:

قدم اول در حذف یارانه نشر یا به قول مدیران وزارت ارشاد عرضه مستقیم یارانه کتاب به مردم برداشته شد و "کارت خرید الکترونیکی کتاب" از سوی معاونت فرهنگی این وزارتخانه و خانه کتاب که موسسه ای وابسته به وزارت ارشاد است، طراحی شد و قرار است امروز شنبه، 14 مهر رونمایی شود...

این کارت ها که اعتباری میان ۲۰۰ هزار تا یک میلیون ریال دارند و معمولا به صورت مشارکتی با نهاد های دیگر عرضه می شوند، قرار است حامل یارانه هایی باشد که قبلا به صورت کاغذ، وام و دیگر تسهیلات در اختیار ناشران در ازای انتشار کتاب قرار می گرفت.

طی سال های گذشته در ایران سالانه مبالغ کلانی صرف حمایت از انتشار کتاب می شد که از طریق اعطای وام، خرید بخشی از تیراژ کتاب، اعطای کاغذ، فیلم و زینک یارانه ای در اختیار صنعت نشر ایران قرار می گرفت و چنین حمایت هایی باعث می شد که امکان انتشار برخی از کتاب هایی که در بازار کتاب فروش خوبی ندارد، فراهم شود که بخشی از مهم ترین کتاب های علوم انسانی از این جمله بودند.

با روی کار آمدن دولت جدید، تغییراتی در سیاست های حمایتی بوجود آمد که از آن جمله می توان به ارزیابی کتاب ها هنگام ممیزی آن اشاره کرد که برخی از کتاب ها مشمول برخورداری از حمایت شده و برخی دیگر از کتابها مشمول حمایت نمی شدند.

همچنین می توان به تغییر اساسی در سیستم خرید کتاب از ناشران اشاره کرد که اعتراض ناشران مستقل را فراهم کرد، زیرا آنان معتقد بودند که وزارت ارشاد هدف اصلی خرید کتاب را که حمایت از صنعت نشر بوده، تغییر داده است.

اما تغییر اساسی تر که هنوز انجام نشده است، (اگر چه گام های نخستین آن برداشته شده است) پرداخت یارانه به مخاطبان به جای ناشران است.

پیش از این یارانه های حمایتی کتاب به ناشران پرداخت می شد، اما مدیران دوره جدید وزارت ارشاد معتقدند که این یارانه ها باید به صورت مستقیم به مردم پرداخت شود، هر چند مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره قبل معتقدند که "پرداخت یارانه به ناشر" توصیف درستی از پرداخت یارانه ها در دوره قبل نبوده و در دوره قبل یارانه به کتاب پرداخت می شده، اما مشکل اساسی تر در طرح جدید را "ناکارآمد بودن" آن می دانند.
مخالفان طرح پرداخت مستقیم یارانه کتاب معتقدند که پرداخت یارانه به کتاب در شرایط فعلی صنعت نشر ایران، عادلانه ترین راه حمایت از صنعت نشر است، زیرا بودجه اختصاص داده شده به یارانه کتاب در صورت تقسیم به تعداد افرادی که به صورت بالقوه مخاطب کتاب هستند، به رقم های ناچیزی تقسیم می شود که عملا تاثیری در نشر ایران ندارد، ضمن این که رقم آن قدر کم است که وزارت ارشاد ناچار به گزینش بخشی از افراد می شود که همه مخاطبان نیستند و این به دور از عدالت است، زیرا حذف یارانه ها به گران تر شدن کتاب می انجامد و کتاب برای همه مخاطبان گران می شود ،اما یارانه ها به بخشی از افراد اختصاص می یابد.

گام اول پرداخت یارانه مستقیم آغاز شده است و در مرحله اول حدود ۵۲ هزار کارت الکترونیکی کتاب منتشر و توزیع شده است که نگاهی به فهرست دریافت کنندگان کارت های مرحله اول می تواند ادعای موافقان و مخالفان عرضه مستقیم یارانه کتاب را در معرض آزمون قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب، مراحل طراحی و آماده سازی بن الکترونیکی کتاب به پایان رسیده وتا کنون ۴۸ هزار و ۷۸۰ کارت بین مراکز، نهادها، سازمان ها و ارگان های مختلفی چون حامیان آزاد سازی قدس، خبرگزاری ایکنا، انجمن شاعران ایران، نهاد رهبری، زوج های دانشجو و خواهران طلاب قم توزیع شده است.

هم چنین بازنشسته های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز دانشجویان سراسر کشور نیز تا آخر هفته بن الکترونیکی کتاب خود را دریافت می کنند.

هم چنین بنا به گفته مدیر عامل خانه کتاب ایران در گفت و گو با شبکه چهارم تلویزیون ایران تا کنون ۱۷ هزار کارت به خواهران طلاب حوزه علمیه قم، ۳۰ هزار کارت به زوج های جوان دانشجو، تعدادی کارت به اعضای تشکل های غیر دولتی فعال در زمینه فلسطینیان، برخی انجمن های اهل قلم، یکی از خبرگزاری ها و یکی از انجمن های شاعران عرضه شده است.
بنابر ادعای مقامات خانه کتاب که اجرای طرح را بر عهده دارد، طرح بن الکترونیکی کتاب، بعد از کارت سوخت، بزرگ ‌ترین شبکه کارت الکترونیکی کشور است و تا پایان سال ۸۷ حدود چهار میلیون قطعه کارت در سراسر کشور توزیع می‌شود.

محسن پرویز معاون فرهنگی وزارت ارشاد درباره ویژگی های این کارت ها به خبرگزاری فارس گفته است: "این کارت به اسم افراد صادر می ‌شود و سازمانی که می ‌خواهد به کارمندانش کارت خرید کتاب اهدا کند درصدی می ‌گذارد و درصدی هم ما می ‌گذاریم و کارت خرید را به اسم کارمندان صادر می ‌کنیم یا به اسم برندگان جوایز نهادهای مختلف این کارت را صادر می ‌کنیم و افراد می ‌توانند بروند خرید کنند."

اما آیا کتابفروشی های ایران آمادگی اجرای چنین طرحی را دارند ؟ پاسخ پرویز این بود: " تا ۳۵۰۰ کتابفروشی را به کارت‌خوان مجهز می کنیم و برای شروع طرح فعلاً برای روز افتتاح حدود ۳۰۰ کتابفروشی تجهیز شده است. مرحله اول ۱۵۰۰ کتابفروشی است که تا پایان امسال به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند."
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
negin_ata
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۸ ۲۰:۲۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۸ ۲۰:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۳۱
از: کوچه ی ناکترن
پیام: 139
 Re: کارت خرید الکترونیکی کتاب رونمایی می شود
تا کنون ۱۷ هزار کارت به خواهران طلاب حوزه علمیه قم، ۳۰ هزار کارت به زوج های جوان دانشجو، تعدادی کارت به اعضای تشکل های غیر دولتی فعال در زمینه فلسطینیان، برخی انجمن های اهل قلم، یکی از خبرگزاری ها و یکی از انجمن های شاعران عرضه شده است.
aliedrisi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۸ ۶:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۸ ۶:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۵
از: از کنار هرمایون جونم
پیام: 468
 Re: کارت خرید الکترونیکی کتاب رونمایی می شود
خوب چه انتظاری ازشون داشتید؟
فکر می کردید می یان پولا رو بین همه مردم و عادلانه قسمت کنند؟
haf
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۷ ۲۲:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۷ ۲۲:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۲/۱۳
از: پریوت درایو
پیام: 54
 Re: کارت خرید الکترونیکی کتاب رونمایی می شود
میدونین بد نیست ولی معلوم نیست به کیها کارت بدن بعدشم متاسفانه قشر مسن ایران دارای درصد پائینی در مطالعه هستند که باعث میشه این کارتها عملا حروم شه ایکاش یه حالتی میذاشتن که کسانی که خیلی کتاب میخونن هم غیر از دانشجویانی که احتیاج به کتاب دارند بتونن از این بن ها استفاده کنند .راستی به نظر میرسه بعد از انتشار کتاب هفتم آمار سایت پائین اومده پیشنهاد میکنم که سایت بعد از هری و در کنار هری به سوژه هائی از قبیل دارن شان و آرتمیس فاول و.... هم بپردازه تا مخاطبهای اینگونه داستانها آواره و یا گم نشن .میشه این پیشنهادو به بحث بگذارین؟
محمدعلی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۷ ۱۵:۱۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۷ ۱۵:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۶/۶/۱۸
از:
پیام: 154
 Re: کارت خرید الکترونیکی کتاب رونمایی می شود
به قول فرد اله بختکی یه کاری میکنن
این طرح هم میتونه ضرر داشته باشه هم میتونه خوب باشه
فوکس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۶ ۱۱:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۶ ۱۱:۲۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۷
از: دفتر دامبلدور
پیام: 207
 Re: کارت خرید الکترونیکی کتاب رونمایی می شود
ممنون از خبر.
واقعا متاسف شدم!
حالا به افزايش قيمتش کاري نداريم, ولي تبيعضي که بين خواننده ها ايجاد ميشه تاسف آوره!

خوب قطعا وقتي فقط آدم هاي خاصي توانايي خريد داشته باشن, فقط كتاب هاي خاصي چاپ ميشن !

من اسمشو ميذارم (غربال ادبي يا فرهنگي)!

به هرحال خوش به حال خواهرانه طلاب!

goraz_sh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۵ ۲۲:۱۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۵ ۲۲:۱۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۲۰
از: قبرستون
پیام: 117
 Re: کارت خرید الکترونیکی کتاب رونمایی می شود
چه شانسی اوردیم دراین مورد.
shadowgirl
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۵ ۱۸:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۵ ۱۸:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۴/۴
از: هاگوارتز، بخش ممنوعه کتابخانه
پیام: 47
 Re: کارت خرید الکترونیکی کتاب رونمایی می شود
بابا هری پاتر راست می گه.... دو روز دیگه قیمت کتاب ها سر به فلک می کشه. من به زور می تونم پول خرید کتاب ها رو گیر بیارم دیگه...
اصلأ دارند چه غلتی می کنن؟ این کارت های کتاب رو نباید به یه عده [b]همیشه خاصی بدن که! دیگه خسته شدیم، با این کارت های کتاب شون! اصلأ منظورشون چیه از این:
نقل قول:
با روی کار آمدن دولت جدید، تغییراتی در سیاست های حمایتی بوجود آمد که از آن جمله می توان به ارزیابی کتاب ها هنگام ممیزی آن اشاره کرد که برخی از کتاب ها مشمول برخورداری از حمایت شده و برخی دیگر از کتابها مشمول حمایت نمی شدند.


چرا به فکر کسایی که واقعأ کتاب می خونن نیستند؟ اصلأ به نظر من بین کتاب ها تبعیض قایل می شند...
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۵ ۱۰:۲۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۱۵ ۱۰:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 Re: کارت خرید الکترونیکی کتاب رونمایی می شود
در نتیجه شانس آوردیم که کتابای هری پاتر تموم شدن و اونا رو خریدیم که اگه نخریدید زودتر بخرید چون به نظر میرسه باید منتظر افزایش قیمت های از پنج شش هزار تومن به ده بیست هزار تومن یا بیشتر بود.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.