هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

رولینگ: مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور

فرستنده مونالیزا در تاريخ ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۱۹:۳۰:۰۰ (2058 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص رولینگ
رولینگ
جی کی رولینگ، نویسنده پرآوازه و محبوبمان با روزنامه «استیودنت ادینبورگ» مصاحبه کاملا جذاب و خواندنی را انجام داد، رولینگ در این مصاحبه جذاب نظرات و عقاید خودش را درباره طرح های کتاب آینده خود بیان کرد و واکنش های اخبار مربوط به «تمایلات دامبلدور» را بررسی کرد، او همچنین درباره خیلی از مسائل و موضوعات از جمله مُبلغ بودن مسیحی لورا مالوری صحبت کرده است.
رولینگ در این مصاحبه طولانی تایید کرد که او درواقع درحال تالیف بروی «کتاب اسکاتلندی» است، یا اینکه درگیر کار بروی فرهنگنامه دنیای هری پاتر است...
در ادامه متن...

رولینگ درمورد کار بروی فرهنگنامه دنیای هری پاتر عنوان کرد که «در حقیقت درحال کار بروی این پروژه هستم. نمیخواهم این کار رو با عجله انجامش بدم، اما دارم آرام آرام موضوعات را باهم مینویسم.»
در این مصاحبه آماده است که پروژه کتاب جدید وی که رولینگ هم اکنون درحال کار بروی آن هست هنوز به اتمام نرسیده است، و یک کتاب دیگر که برای بزرگسالان است امکان دارد هرگز در معرض دید عموم قرار نگیرد.
او از دادن هرگونه اطلاعات درمورد این کتابهای خودداری کرد و گفت «از دقیقه ای که یک چیزی بگم، زندگی ام بلافاصله پیچیده تر میشود.»
رولینگ همچنین گفت که شایع شده که «درحال نوشتن یک داستان درمورد ایستادگی کمدین میباشد.به هر حال این چیزی نیست که من درحال نوشتن آن باشم، بنابراین اگر چیزی هفته اینده با همین نام ها بیرون آمد، آن کار من نیست، من انجام ندادمش! ولی برای مدتها، یه چیزهای واقعی درموردش به ذهنم رسید.


در یک گفتگوی طولانی با رولینگ، او درمورد خیلی چیزها از جمله دوستی با پریشانی و استفاده از درمان رفتار شناختی که رولینگ میگوید (جدا توصیه میکنم)، صحبت کرد. او همچنین درمورد اینکه کتابهای خودش را خوانده گفت «تنها کتابی که من بخواهم برگردم و دوباره بعد از انتشار آن، بخوانمش، کتاب هفتم خواهد بود که کتاب مورد علاقه من است.»
رولینگ در مورد دو موضوع دیگر که مورد بحث طولانی طرفدارانش بود، گفتگو کرد: لورا مالوری که پی در پی تلاش میکرد تا هری پاتر را در جرجیا ممنوع کند و واکنش ها به خبر ماه اکتبر قبل، که رولینگ همیشه احساس میکرد، شخصیت کتابش، پرفسور دامبلدور یک مرد هم-جنس-گرا است.




درمورد تلاش برای ممنوعیت کتابهای هری پاتر توسط مالوری، او اینگونه مصاحبه کرده است:

«من میتونم نقد و بررسی بد رو حریف بشم، هیچ کس نقد و بررسی بد رو دوست نداره، اما یک نقد سودمند، چیزهای رو به شما آموزش میده. ولی اگر صادق باشید میگید که نقد آن مُبلغ دینی، بد بود. من دوست دارم واقع با خوشحالی در جلسه ای بنشینم و با آن دسته از منتقدان که هری پاتر را با دید اخلاقی نگاه میکنند، بحث کنم. هرچند ما با رسانه ها تبادل نظر داشتیم، من تلاش کردم که منطقی باشم. در کارولینای شمالی یا آلاباما، یک زن هست که تلاش کرد تا کتابهای هری پاتر را ممنوع کند-او مادر چهار فرزند هست و هرگز کتاب ها را نخوانده. من دروغ نمیگیوم، حتی من شوخی نمیکنم، این یه حقیقت هست که از او اخیرا سوال شده بود که «چرا» و او گفت است: «من با خدا راز و نیاز کردم که آیا کتاب را بخوانم یا اینکه نخوانم، و خدا بمن گفت که نه.»
رولینگ درواکنش به این سخنان سنگین با چهره کاملا بی اعتمادی نگاه کرد.

«می بینید، اینجا همان جایی است که من خودم را با افرادی که در این جنگ هستند، جدا میکنم، چون او یک بنیادگرای تعصبی هست. بنیادگرای تعصبی اینگونه هست که «من ذهنم رو باز نمیکنم تا ببینم استدلال ها و منطق تو چی هست. من نمیخوام آن را بخونم، من نمیخوام بهش نگاه کنم، من خیلی وحشت کردم.» این درمورد آن خطرناک هست، که یه آن هست یک افراط سیاسی، یک افراط مذهبی ... در حقیقت بنیادگران تعصبی در همه مذاهب بزرگ هستند، اگر آنها را در یک اتاق قرار دهید، آنها یک کیف از عقاید مشترک دارند!» رولینگ قبل از اینکه این جمله را بگوید، میخنند و میگوید «آنها همگی به طور یکسان از یک چیز متنفرند، مانند یک چیز خنده دار»



درمورد موضوع دامبلدور، رولینگ به صراحت اعلام کرد:

«من همیشه دامبلدور را یک هم-جنس-گرا میدیدم، ولی در مفهوم این یک موضوع بزرگ نیست. کتاب در مورد این نبود که دامبلدور چطوری هم-جنس-گرا شده است. تنها چیزی بود که از ابتدا میدانستم بزرگترین راز مخفی اوست، و او با ایده های که ولده مورت دقیقا چیکار میخواد بکنه، ایده های تسلط نژادی، که داشت به طرفی میرفت که ماگل ها را مطیع خود کند، درگیر بود. بنابراین آن بزرگترین راز دامبلدور بود.

او پرسید «چرا اون با این چیزهای درگیر بود؟»
«او فطرتا مرد خوبیست، چیزهای اورا به این کار وادار میکند. من حتی فکر نکردم او در این راه باشه، فکر میکنم که بدونم چرا او اینجوری بود، او «عاشق» شد، و اینکه سرانجام از لحاظ فیزیکی به این عشق خود رسیدند، ربطی به قضیه ندارد. قضیه بر سر «عشق» هست. قضیه «تمایلات ج-ن-س-ی» هم نیست. بنابراین این چیزیست که من درمورد دامبلدور میدونستم. این تنها رابطه ای است که او به شدت «عاشق» بود و توسط «عشق» هم به یه نادان مطلق تبدیل شد. او زمانیکه در این «عشق» بود درک و مفهوم اخلاقی را به طور کامل ازدست داد و فکر میکنم که او پس از آن نسبت به قضاوت این موضوعات برای خودش بی اعتماد شد و بکلی فاقد خاصیت ج-ن-س-ی شد. او مجرد ماند و کتابی زندگی کرد.

به طور واضح برخی از مردم با این تفکر به موضوع نگاه نکردند. چطوری رولینگ به افرادی که با یک شخصیت «هم-جنس-گرا» در داستان کودکانه، موافق نبودند، واکنش نشان میدهد؟ «چه واکنشی؟»
رولینگ به طور سریع پاسخ داد «سوال بامزه ای هست، چون فکر میکنم (هوموفوبیا) یعنی ترس از عشق مردم، تا اینکه اعمال جنس-ی باشه. به نظر میاد که یک میلی باطنی برای درگیری با «عشق» هست. هستند مردمانی که فکر میکنند که چرا ما هرگز ندیدیم که دامبلدور نگران موضوع هم-جنس-گرا بودن خود باشه؟ رولینگ شگفتی خود را از این سوال ابراز میکند و میگوید «کجای داستان باید مشخص میشد؟ یا اینکه یک چیز دیگر اینست که به من گفته اند که آیا یک هم-جنس-گرا برای تدریس در مدرسه مطمئن نیست»
از جو بی اعتقادی میشد فهمید که رولینگ به این اظهارات هیچ اعتقادی ندارد، او ادامه داد «او یک مرد بسیار پیر مجرد هست، این سوال برای شما به وجود میاد که «چرا خیلی جالب هست؟» مردم طرز فکر خودشان رو آزمایش میکنند. این گذشته، شخصیت هست، این مهمترین موضوع درباره دامبلدور هست؟ نه، این خوده دامبلدور هست. 20 چیز دیگر هست که مربوط به قبل از قضیه هم-جنس-گرا بودن او هست. رولینگ از صمیم قلب مواف هست که «او شخصیت هم-جنس-گرا نیست، او شخصیتی هست که فقط اتفاقی هم-جنس-گرا شده»

شما میتوانید صفحات پرینت شده را در گالری تی ال سی مشاهده فرمایید، با تشکر از کاترین که مطالب را از روزنامه خوانده و برای ما نوشته است.

منبع: TLC
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
folcman
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۸ ۱۴:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۸ ۱۴:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۶/۱۲/۲۸
از:
پیام: 5
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
folcman
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۸ ۱۴:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۸ ۱۴:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۱۲/۲۸
از:
پیام: 5
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
mmzabett@yahoo.com
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۱ ۱۳:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۱ ۱۳:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۶/۱۱/۱۹
از: نا کجا آباد
پیام: 171
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
من نمیفهمم.آخه چرا رولینگ باید یه همچین کاری بکنه و یه شخصیت خیلی خوب داستان رو به یه همچین کسی تبدیل کنه.وقتی تو کتاب همچین حرفی زده نشده چه لزومی داره بعد از تموم شدن کتاب یک شخصیت مهمش رو خراب کنه.به خاطر همین چیزاس که بهانه میدیم دست غیر هری پاتری ها تا راحت از کتابهاش عیب و ایراد بگیرن.
gognus
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۰ ۱۹:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۰ ۱۹:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۷
از: در صحرا و بیابان:جای دور از دست رس
پیام: 40
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
رولینگ بی شعور ترین نویسنده ای که تا حالا دیدم!

دامبلدور بارز ترین کاراکتر کتاباش بود.

دامبلدور با افتخار مرده بود. چه لزومی داشت بعد از پایان داستان خردش کنه؟
choobski
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۰ ۳:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۰ ۳:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۴
از: کارخانه ی دستمال سازی!
پیام: 387
 مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور!
من اگه جای رولینگ بودم زودتر به اشتباهم در مورد این قسمت از "تفکراتم" اعتراف میکردم، نه اینکه بشینم یه سری چرت و پرت و دلایل مسخره برای تفکرات مسخرم بیارم!

یه قهرمان(قهرمانِ قهرمانان نبود اما قهرمان بود) خراب شده و رولینگ مسئول این قضیست. خیلی دوست داشتم چند ماه پیش این قضیه رو تکذیب میکرد. اصلاً کاشکی به زبون نمیاوردش!

واقعاً چه فکری کرده بود؟...باید بس کنه!
ققنوس کوچولو
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۰ ۲:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۰ ۲:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۵
از: هاگوارتز اتاق دامبلدور میله طلایی مخصوص نشستن پرندگان
پیام: 29
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
احتمالا عشق اول دامبلدور گریندلوالد بوده نمی دونم چرا تازگیا با خوندن مصاحبه های رولینگ یاد ریتا اسکیتر میافتم یا مثلا کتابی که نوشت ولی منم با طرح این قضیه از طرف رولینگ موافق نبودم چون هر چی باشه به نظر ما و حتی هری دامبلدور یه ادم باهوش و پاک بود همین جوری هم تو یه جایی مثل ایران به هری پاتر گیر میدادن این موضوع فقط قضیه رو خراب کرد
explode
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۰ ۱:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۲۰ ۱:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۱۷
از: نا كجا اباد!!
پیام: 420
 مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور!
واه واه همجنس گرایی رو با عشق مقایسه کرده

خاک به سرم همون یه ذره ابرویی هم که برای دامبی بود پرید

میگم حالا شاید اون خانمه بنده ی خدا استخاره کرده خوب میگه خدا گفته

حالا دامبی این وسط عاشق کی شده بوده نکنه هری
شایدم اسنیپ بوده خاک عالم

در هر حال رولینگ کتاب های روانشناسی زیاد می خواند و بر روی مغزش تاثیر نهاده است

خانه خراب شدیم رفت

ممنون از خبر
rebeka
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۲۳:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۲۳:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: The Deathly Hallows place...
پیام: 75
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
بینم صحبت دامبلدور شد !
شما پش سر مرده هم حرف میزنین اخه !
-- -- --
مونالیزا = من دیگه نگم انقدر ... خودت میدونی دیگه ؟
دستت درد نکنه مثل همیشه عالی !!!
jinny
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۲۳:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۲۳:۴۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۹/۲۵
از: در به درم تو كوچه ها
پیام: 98
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
مرسي موناليزا جون.خيلي خوب بود.ولي كاشكي رولينگ اين چيز هارو درمورد دامبلدور نمي گفت
malfurion
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۱۹:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۱۹:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۱۲/۳
از: بارو \\\"
پیام: 109
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
جالب بود
فوکس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۱۸:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۱۸:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۷
از: دفتر دامبلدور
پیام: 207
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
ا..
نمیدونم ایندفه رابین هود چرا اینقدر دیر کرده..؟
بعدش هم مونالیزا قبول نیست تو اول باشی ..

حالا گذشته از شوخی خبر خوبی بود ..

نسبتا از شدت تاکیدش روی مساله ی دامبلدور کم کرده..
همین که میگه اتفاقی به این سمت رفته خودش خیلی حرفه...
میدونین چیزی که رولینگ گفت این بود که عاشق شد و بعد به طور اتفاقی وارد رابطه ی فیزیکی شد و...

این چیز معمولی نیست .. چون در واقع هم_جنس_گرایی ، نیست..
مبناش ی خیلی فرق میکنه...

ولی اگر واژه ی عشق رو از توش حذف کنیم ، قضیه قابل درک میشه..

موضوع جالب شد..جای بحث داره..
killjoy
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۱۷:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۱۷:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۳/۹
از:
پیام: 440
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
عالی بود مونالیزا
دوم
aneityum
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۱۷:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۹ ۱۷:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۲۹
از: گودریک هالو
پیام: 823
 Re: [en]New J.K. Rowling Interview[/en][fa]مصاحبه جذاب رولینگ، کتاب آینده، اتفاقات اخیر درباره دامبلدور![/fa]
این دفعه من اولم،

آخی، این دامبلدور عاشق بوده اینجوری شده

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.