هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

سایر: شاعر بزرگ کودکان محکوم میکند!

فرستنده دملزا رابینز در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۲ ۱۲:۲۰:۰۰ (959 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص سایر
سایر
طبق گفته ی شاعر برجسته ی انگلیسی کودکان،" کتاب های هری پاتر برا خوانندگان کم سن و سال خسته کننده و نامناسب است. "
به گفته ی مایکل روزن، شاعر اهل لندن و نویسنده ی کتاب ما به شکار خرس می رویم هیچ وابستگی احساسی در کتاب به چشم نمی خورد و او هیچ وقت این کتاب ها را برای بچه هایش نخواهد خواند.
روزن که توسط هیئتی از رهبران کتاب جهانی به عنوان شاعر نمونه انتخاب شده است، اضافه کرد که موضوعات بسیار مبهم هستند و هیچ ربطی به دنیای واقعی ندارند...

او گفت که کودکان تلاش میکنند تا به طور چالش آمیزی از عهده ی کتاب بربیایند و این سبب گمراهی آنان خواهد شد.
:"من از این کتاب ها دور هستم چون وقتی کتاب های کودکان را می خوانم به طرفشان کشیده می شوم. این کتاب من را شخصا جذب نمی کند. چون نویسندگانی مانند انید بلایتون کوذکان رو به فضایی امن هدایت می کنند.نویسندگانی همچون رولینگ بیشتر نویسنده ی بزرگسالان هستند.او شما را در آخر هر فصل در هوا رها میکند بدون اینکه بدانید بعد چه اتفاقی خواهد افتاد"
"افراد ظاهر میشوند و شما نمی دانید که خوب هستد یا شریر؟ شاید بگویید که این کتاب برای خوانندگان بزرگسال است،چون کودکان از عهده اش بر نمی آیند.دختر هفت سال ه ی من فیلم ها را تماشا میکند.ولی فیلم ها هم به نظر میرسد که بیشتر به این سمت متمایل شده اند."
"من این کتاب ها را برای بچه های خودم نخاهم خواند.شما مجبور نیستید کودکان خود را کسل کنید"
روزن در گفته هایش در یک توری که هفته ی پیش برای تشویق دانش آموزان به مطالعه در اسکاتلند بر پا شده بود گفت تا وقتی که کتاب های هری پاتر شایستگی این اعتبار را که موجب تشویق جوانان به مطالعه شده است داشته باشد،می ترسد که جوانتر ها دیگر نویسندگان را نشناسند.
کتاب های هری پاتر برای نویسنده ی اسکاتلندی خود جی کی رولینگ ثروتی در حدود 560 میلیون پوند جمع کرده اند.همچنین فیلم ها نیز در حدود 7 بیلیون پوند و صنعت تجارتی ایجاد کرده اند.
375 میلیون نسخه هفت کناب از زمان اولین چاپ آن هری پاتر و سنگ جادو که در 1997 انتشار یافت به فروش رفته اند.شامی چاکرابارتی،گرداننده گروه حقئق آزادی انسان ها،و عضو هیئت منصفه ای که روزن را به عنوان ملک الشعرای کودکان انتخاب کردند،گفت که کتاب ها در بر گیرنده ی موضو عاتی فراگیر هستند که برای همه ی گروه های سنی مناسب است.
او اضافه کرد:"من موافق هستم که کودکان نباید صرفا این کتاب ها را مطالعه کنند ولی همه ی شواهد گواه بر این است که بسیاری مطالعه ی خود را با این کتاب ها آغاز کرده اند."
"کتاب شامل صحنه هایی است که قابل استفاده همه ی گروه های سنی در دهه اخیر می باشد."
"تبعیض نژادی،مبارزه با تنوع و وضعیت دشوار جنگ و وحشت در همه جای دنیای جادو یی هری پاتر کمین کرده است."
راندال استیونسن پروفسور دانشگاه ادینبورگ اضافه کرد:"این کتاب ها به خوبی ارباب حلقه ها نیستد، ولی شایسه ی موفقیتی که به دست آورده اند هستند."

[url=http://www.thisislondon.co.uk/news/article-23485978-details/Children's+laureate:+'Harry+Potter+books+are+so+boring,+I+wouldn't+read+them+to+my+own+kids'/article.do]منبع[/url]
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
soosk
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۴ ۱۰:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۴ ۱۰:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۲۲
از: ارومیه
پیام: 92
 Re: [en]'Harry Potter books are so boring'[/en][fa]شاعر بزرگ کودکان محکوم میکند![/fa]
اولین خبری بود که ترجمه می کردم.اگه کم و کاستی هست به بزرگی خودتون ببخشید!
hooora
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۳ ۱۸:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۳ ۱۸:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۶/۱۱/۲۶
از: تالار خصوصی گیریفندور
پیام: 277
 Re: [en]'Harry Potter books are so boring'[/en][fa]شاعر بزرگ کودکان محکوم میکند![/fa]
ولی به نظر من رولینگ خیلی هم خوب کتاب های هری پاتر رو نوشته

من با خوندن همین کتاب بود که به سوی کتاب خوندن کشانده شدم چون تا قبل از خواندن کتاب هری پاتر کم و بیش کتاب میخوندم الان از هر کسی بپرسی که کتاب هری پاتر رو میخونی میگن اره.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.