هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

فيلم 6: بررسی فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه

فرستنده آنتونین دالاهوف در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۲۸ ۷:۲۰:۰۰ (2418 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص فيلم 6
فيلم 6
یکی از تماشاگران ایرانی فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه در نخستین شب نمایش آن در سینمایی در محوطه تفریحی استودیوی یونیورسال در هالیوود، کامیلیا سرودی ۱۸ ساله است که در ضمن به همراه دوستان خود یک کلوپ هواداران هری پاتر را نیز اداره می کند. او می گوید:« این فیلم از فیلم قبلی هری پاتر و محفل ققنوس خیلی خیلی بهتر بود. به نظر من کارگردان توانسته بود مطالب مندرج در کتاب را به خوبی در فیلم منعکس کند.»
متن کامل را در ادامه خبر بخوانید.


هواداران بی شمار هری پاتر، برای تماشای تازه ترین فیلم از این مجموعه به نام « هری پاتر و شاهزاده دورگه» ساعت ها در مقابل سینماها صف کشیدند تا در اکران نیمه شب چهارشنبه از نخستین تماشاگران این فیلم تازه باشند. بلیت ها در بیش از ۴۵۰۰ سینمای مختلف در شب اول نمایش نایاب شد و به این ترتیب سری فیلم های هری پاتر یک بار دیگر رکورد تازه ای از نظر بالاترین فروش گیشه بجا گذاشت. بقیه متن را در ادامه خبر بخوانید.

هری پاتر نام مجموعه ای هفت گانه از رمان های فانتزی کودکان و نوجوانان است که نویسنده انگلیسی تبار، جوآن کتلین رولینگ آن ها را نوشته است. این کتاب ها به شرح ماجراهای یک جادوگر نوجوان به نام هری پاتر می پردازند که به همراه بهترین دوستان خود، رون ویزلی و هرمون گرنجر در مدرسه علوم و فنون جادوگری به نام هاگوارتز به تحصیل اشتغال دارند.

از زمان انتشار اولین رمان « هری پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ میلادی تا کنون این مجموعه کتاب ها با استقبال گسترده و فروش بسیار موفق جهانی روبرو بوده اند و هم چنین توانستند از نظر ارزش ادبی تحسین منتقدین را برانگیزند. آثار رولینگ انگیزه ساختن فیلم های سینمایی، بازی ها یا « گیم» های اینترنتی، اسباب بازی و کالاهای تجاری دیگر نیز بوده است.

تا بهار سال ۲۰۰۷ بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه از شش کتاب اول این مجموعه به فروش رفت. این کتاب ها به بیش از ۶۴ زبان مختلف از جمله فارسی ترجمه شده اند. هفتمین و آخرین کتاب از این مجموعه که «هری پاتر و یادگاران مرگ» نام دارد در تابستان سال ۲۰۰۷ به بازار آمد و ناشران رقم فروش اولین نوبت چاپ آن را فقط در ایالات متحده آمریکا به ۱۲ میلیون نسخه تخمین زده اند. این موفقیت موجب شد تا رولینگ، نویسنده سری کتاب های هری پاترعنوان پردرآمدترین رمان نویس تمام دوران را به دست آورد.

در اوائل انتشار مجموعه هری پاتر، اکثر نظرات و نقدهای مربوط به آن از دیدگاه های مثبت نوشته می شد که این خود به افزایش خوانندگان آن کمک زیادی کرد. روزنامه های مطرح بریتانیا از اولین جلد مجموعه « هری پاتر و سنگ جادو» آن را تحسین کردند و در نشریات دیگر از جمله میل آن ساندی آن را« رمانی با ساختاری قوی که از هوشی مبتکرانه مایه گرفته است» و « رمانی دارای شرایط لازم برای کلاسیک شدن» خواند. اما هنگام انتشار جلد پنجم هری پاتر و محفل ققنوس، انتقادات جدی تری از سوی منتقدین مطرح صورت گرفت.

هارولد بلوم استاد دانشگاه ییل و محقق و منتقد ادبی آمریکائی، این کتاب را این گونه توصیف کرده است:«ذهن رولینگ آن چنان اسیر کلیشه ها و صنایع مرده است که هیچ سبک نوشتاری دیگری ندارد.» منتقد ادبی نیویورک تایمز، آی اس بایت هم در مقاله ای نوشت: « دنیای رولینگ دنیایی ثانوی است که از موتیف هایی مشتق از تکه های تشکیل دهنده انواع مختلف ادبیات کودکان به صورتی هوشمندانه وصله پینه و سرهم بندی شده است و برای کسانی نوشته شده است که زندگی تخیلی آن ها از کارتون های تلویزیونی و شایعات افراد مشهور فراتر نمی رود.»

آنتونی هولدن منتقد ادبی روزنامه آبزرور هم با « هری پاتر و زندانی آزکابان» از جنبه های منفی برخورد کرده است. او می نویسد:« حماسه پاتر اساسا قهرمان سازانه، بسیار محافظه کار، تقلیدی و به صورت کسالت آوری برای یک بریتانیایی قدیمی نوستالژیک است.
با این حال فیلم تازه هری پاتر و شاهزاده دورگه، از هم اکنون مورد توجه منتقدین سینمایی قرار گرفته و تماشاگران جوان شب نخست آن را «افسون کننده» خوانده اند.

در این فیلم هری پاتر در سال ششم مدرسه هاگوارتز تحصیل می کند. هری در این سال تحصیلی برای اولین بار درکلاس های خصوصی «دامبلدور»- رئیس مدرسه و پدیدآورنده محفل ققنوس- به مرور و بازبینی خاطرات لرد سیاه می پردازد. در پایان این بخش از داستان هری پاتر بنا بر اتفاقاتی دامبلدور کشته می شود. این داستان در واقع مقدمه ای است برای رسیدن به قسمت آخر هری پاتر و آخرین باری است که هری به همراه دوستانش در هاگوارتز هستند.

فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه که درشب اول نمایش در ساعت ۱۲ نیمه شب بر روی اکران آمد بیش از ۲۲ میلیون دلار فروش کرده است. رکوردی که سال گذشته با نمایش فیلم « سلحشور تاریکی» از سری فیلم های بتمن با فروش ۱۸ میلیون دلاری به این فیلم که از محصولات استودیوی وارنر بود تعلق گرفت.

دست اندرکاران سینما در هالیوود از هم اکنون حدس می زنند که فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه بیش از۲۰۰ میلیون دلار فقط در ایالات متحده و کانادا فروش خواهد داشت. درآمد گیشه در سطح بین المللی نیز به مراتب بیش از این خواهد بود.

یکی از تماشاگران ایرانی فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه در نخستین شب نمایش آن در سینمایی در محوطه تفریحی استودیوی یونیورسال در هالیوود، کامیلیا سرودی ۱۸ ساله است که در ضمن به همراه دوستان خود یک کلوپ هواداران هری پاتر را نیز اداره می کند. او می گوید:« این فیلم از فیلم قبلی هری پاتر و محفل ققنوس خیلی خیلی بهتر بود. به نظر من کارگردان توانسته بود مطالب مندرج در کتاب را به خوبی در فیلم منعکس کند.»

کریس اسپینوزا، یکی دیگر از طرفداران هری پاتر ۱۹ سال دارد. او می گوید:« این فیلم باعث شد که من از همین حالا بی صبرانه در انتظار آخرین فیلم هری پاترباشم. نمی دانم این فیلم چه موقع آماده نمایش خواهد شد فقط امیدوارم تاریخ نمایش آن به تعویق نیفتد.»

هواداران هری پاتر هم چنین این تازه ترین فیلم از سری فیلم های هری پاتر را در طول یک هفته گذشته بر روی سایت اجتماعی « توییتر» در رده بندی۱۰ مطلب « ترند» یا مطرح روز قرار دادند.

منبع: صدای آمریکا
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
tohid
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۸/۵/۱ ۱۶:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۸/۵/۱ ۱۶:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۷/۲/۱۲
از:
پیام: 113
 Re: بررسی فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه
سلام به همگی

ببخشید من این فیلم را نگاه نکردم که برای شما توضیح بدم لطفا مرا ببخشید .

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.