هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

فیلم 7: گزارش: نمایش تستی فیلم "یادگاران مرگ: بخش دوم" در شیکاگو

فرستنده آلبوس دامبلدورold در تاريخ ۱۳۹۰/۱/۱۹ ۱۵:۵۰:۰۰ (573 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص فیلم 7
فیلم 7
نسخه پایان نیافته ی فیلم "هری پاتر و یادگاران مرگ: بخش دوم" برای گروهی از هواداران انتخاب شده که ۴۰۰ نفر بودند، بعد از ظهر روز شنبه، ۱۳ فروردین ۹۰ ، در شیکاگو به شکل تستی به نمایش در آمد. نماینده وبگاه لیکلی کالدرون در آنجا حاضر بود و جزئیات و اطلاعات کاملی درباره این نمایش تستی زود آخرین فیلم پاتر را منتشر کرد: ...


در سراسر اینترنت درباره ی این نمایش شایع شده بود اما اما تاییدهای منابع گفت که هری پاتر پیش از اکران فیلم نخواهد آمد. از آنجایی که این نسخه پایان نیافته فیلم است، کار بر روی بسیاری افکت ها و صحنه ها خاتمه نیافته است. حداقل ۵۰ % جلوه های ویژه هنوز در مرحله ارائه سی.جی.آی (تصویر گری کامپیوتری) هستند و صفحات سبز رنگ در سراسر فیلم نمایان شد. همچنین تعدادی از تصاویر خاص کارت های عنوان داری در صفحه به عنوان متغیرهایی داشتند.

فیلم به تنهایی روی نبرد برای شکست دادن ولدمورت متمرکز بود. سه چهارم از فیلم در هاگوارتز در طول نبرد نهایی برای مدرسه رخ می دهد. هاگوارتز با خشونت به عمل از جانب هزاران مرگخوار، ارتش عنکبوت ها، غول ها و دمنتورها از هم پاشیده است. حتی بدون همه جلوه های ویژه کامل، شما می توانید توضیح دهید که چقدر عظمت سینمایی تولید نهایی، احساس خواهد شد. دومین یادگاران مرگ یک اکشن ماجراجویانه است که خیر و شر برای آخرین مرحله مبارزه گرد هم می آیند. راهی که هری در طول فیلم در آن می رود، فاش می کند که او نیاز دارد تا چه بداند برای این که ولدمورت را در نهایت نابود کند، حتی سفری که او در فیلم می رود همان چیزی نبوده که دقیقا در کتاب مطرح شده بود.

دنیل ردکلیف، اما واتسون و روپرت گرینت استعداد بالایشان برای بازی در نقش های هری، هرماینی و رون را در بخش ابتدایی فیلم نشان می دهند اما آلن ریکمن (اسنیپ) و مگی اسمیت (مک گونگال) حقیقتا صحنه ها را می ربایند. اسنیپ در این فیلم یک شخصیت کاملا احساسی می شود، به عنوان مثال از طریق سکانس فوق العاده قصه ی شاهزاده. هنگامی که لیلی کشته شد، اسنیپ یک مرد دل شکسته می شود و ما همه آن احساسات را در بازی ریکمن می بینیم. سکانس قصه ی شاهزاده یکی از بهترین لحظات در تمام فیلم های هری پاتر است و تا زمانی پس از آنکه سالن نمایش را هم ترک می کنید، با شما می ماند.

جنگ ها جریحه دار و تاریک است، لحظات روشن تر و لطیف تر، گرم هستند و تب و تاب صحنه ی آخر فیلم درخشش پس از یک ساعت جنگ ، مرگ و تخریب تقریبا بدون توقف ، به نظر می رسید.

به دنبال مونتاژ کوتاهی روی صحنه ای که ولدمورت چوبدستی ارشد را از قبر دامبلدور، فیلم با صحنه ی مدیر هاگوارتز، اسنیپ آغاز می شود که به پرسه پنهان دانش آموزان در بخش ممنوعه از جایی در میان حیاط هاگوارتز، نگاه می کند. سپس ما در ویلای صدفی هستیم جایی که هری به دنبال خاکسپاری دابی، با گریفوک و آقای الیواندر صحبت می کند. وارویک دیویس کار را در نقش گریفوک بسیار خوب انجام می دهد. فیلم خیلی زود به صحنه ی سرقت گرینگوتز می رود، جایی که ما بازی فوق العاده هلنا بونهام کارتر را می بینیم کسی که ناله های عصبی و رفتار اما واتسون را برمیدارد تا وانمود به هرماینی و بلاتریکس بودن، کند.

برای اولین بار در فیلم ها، جلوه ی ویژه ای بود که برای محو شدن هری و گریفوک در صحنه ی زیر شنل نامرئی استفاده شد. در انتهای سردابه گرینگوتز، به ویژه در اعماق، ما یک اژدهای نگهبان پیر و آزرده را می بینیم. در داخل، تکثیر سریع مصنوعات اتاق بزرگ را تنگ می کند اما به هری اجازه می دهد تا به جزر و مد رو به رشد اشیا غلبه کند تا فنجان هافلپاف را بدست آورد. در حالی که تمام جلوه های ویژه به طور ۱۰۰ % نیستند، این یکی از جالب ترین سکانس ها در فیلم است. پس از فرار از سردابه، هرماینی روی پشت خاردار اژدها می پرد – هری رو رون کنار او – و اژدها را از طریق شیشه ی گنبدی شکل بالای بانک، بر فراز شهر لندن، هدایت می کنند.

پس از سرقت گرینگوتز، آنها به هاگزمید آپارات می کنند اما آژیرها روشن شد و آنها از طریق اشاره ی آبرفورث به داخل کافه هاگزهد راه یافتند. کران هایندز اجرای فوق العاده ای را در نقش آبرفورث دامبلدور ارائه می کندو حتی او شبیه به نقش آلبوس دامبلدور توسط سر مایکل گمبون، بازی می کند. سکانس هایندز مایوس کننده است زیرا او با هری یک طرفه صحبت می کند و سعی دارد او را درباره اقدامات نامطمئن آلبوس نسبت به هری متقاعد کند. در تمام این مدت، پرتره آریانا بالای سر هری می نشیند و پیش از آنکه نویل را احضار کند و گذرگاه مخفی را به هاگوارتز فاش کند، صحنه را نگاه می کند.

هری با نصیحت عاقلانه از جانب لونا، هاگوارتز را برای یافتن بانوی خاکستری جستجو می کند. سپس مک گونگال و سایر اساتید مدرسه را ایمن می کنند. او یک کار مهمی اینجا می کند. فرماندهی شوالیه های هاگوارتز با افسون خاص خودش تا از مدرسه دفاع کنند.

در آخرین ساعت فیلم، ما جنگ های پیوسته را مشاهده می کنیم که با فلش بک ها و ارتباطات ذهنی میان هری و ولدمورت، در هم آمیخته است. این بسیار تاثیر گذار است که ببینیم چگونه بسیاری از شخصیت های مختلف و سکانس ها با همدیگر گره خورده اند. هیچ چیزی در یک ساعت آخر فیلم نامنظم و جدا از هم احساس نمی شود. پرسی ویزلی، تریلانی، اسپروات و سایر چهره های آشنا در کنار دیگران مبارزه می کنند. تمام قسمت های آخر فیلم حماسی و هیجان انگیز احساس می شود. یک قسمت خاص هنگامیکه است که آبرفورث یک مگا پاتروناس را بر فراز و سطح قلعه پخش می کند تا هجوم دمنتورهایی که قلعه را محاصره کرده اند، دفع کند.

ما تفاوت هایی را از کتاب می بینیم، تعدادی از صحنه ها به سکانس های "حافظه" اضافه شده اند، نشان دادن اسنیپ در گودریک هالو، پیدا کردن اجساد لیلی و جیمز. اسنیپ به طبقه ی بالا می رود و جسد لیلی را می بیند و سپس او را در آغوش می گیرد، هق هق می کند و هری پاتر یک ساله از تخت خواب کوچکش به او نگاه می کند. نقش های اسنیپ جوان، لیلی و پتونیا عالی ایفا شده اند...حتی جیمز پاتر جوان.

در صحنه مرگ اسنیپ، ریکمن همراه با رالف فینس اجرای غمگینی را ارائه می کنند. به عنوان یک مرگخوار، هنگامیکه ولدمورت او را به قتل رساند، آخرین تکه های روحش به طور سیستماتیک از بین رفته است. همانطور که اشاره شد، سکانس داستان شاهزاده حساس ترین نقطه تمام مجموعه فیلم های هری پاتر است. این سکانس به شکل زیبایی در میان جنگ شکل گرفته در اطراف هری، جریان می یابد، و به واقعیت این اجازه را می دهد تا خود را برای هری نمایان سازد.

جنگ نهایی میان هری و ولدمورت در ۱۵ دقیقه پایانی فیلم رخ می دهد که تکه تصاویری با تلاش های رون و هرماینی برای کشتن نجینی دارد. آنها این فرصت را از نویل نمی گیرند و نویل به هری قول داده بود که حتی پس از آنکه فهمید هری مُرده، این کار را انجام دهد. نویل چند ثانیه پیش از حمله نجینی به رون و هرماینی به قصد کشتن مار گام برداشت. دوئل نهایی هری و ولدمورت گسترده و حماسی است.

"هری پاتر و یادگاران مرگ: بخش دوم" استعدادها فیلمسازان و بازیگران دخیل در خلق این فیلم را نشان داد. حتی بدون عناصر ویژه هم این فیلم ۱۰۰ % کامل بوده. من فقط می تونم تصور و صبر کنم که این فیلم را تیر ماه در سالن سینما با ویژگی های جدید و تغییرات گسترده ببینم.

منبع: لیکی کالدرون

ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.