هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

بازیگران: دنیل رادکلیف ثروتمندترین جوان انگلستان شد

فرستنده آلبوس دامبلدور در تاريخ ۱۳۹۰/۹/۹ ۰:۲۰:۰۰ (808 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص بازیگران
بازیگران
«دنیل رادکلیف»، بازیگر سرشناس سری فیلم‌های «هری پاتر» به عنوان ثروتمندترین جوان انگلستان معرفی شد. «دنیل رادکلیف» که به واسطه ایفای نقش «هری پاتر» در هفت قسمت این فیلم پرفروش به شهرت فراوانی دست یافت، اکنون از لحاظ ثروت نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. نشریه Heat در تازه ترین گزارش خود «دانیل رادکلیف» را همانند سال گذشته در رتبه اول ثروتنمدترین جوانان زیر ‌٣٠ سال انگلیس در عرصه هنر و سرگرمی معرفی کرد و در رتبه دوم «کرا نایتلی» قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «دنیل رادکلیف» که نقش پسر جادوگر را در فیلم‌های اقتباسی از رمان «جی.کی رولینگ» بازی کرده است، در طول چند سال حضور در عرصه سینما درآمد ‌٨٠ میلیون دلاری داشته است و برای آخرین قسمت فیلم «هری پاتر و هدیه های مرگ» ‌١/٦ میلیون دلار دریافت کرده است. «رادکلیف» به‌خاطر مخالفت پدر و مادرش و اینکه می بایست مدتی را دور از خانواده باشد، اصلا قرار نبود در فیلم‌های «هری پاتر» بازی کند، اما ... توضیحات بیشتر و کامل در مورد دنیل و آمار فروش فیلم های هری پاتر را در ادامه خبر بخوانید ...


پس از آنکه پیشنهاد بازی به «رادکلیف» از سوی والدین او پذیرفته نشد، مقامات کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفتند که فیلم‌برداری را به‌جای لس‌آنجلس در انگلیس انجام دهند تا امکان بازی وی فراهم شود.

سری فیلم‌های پرفروش «هری پاتر» محصول کمپانی برادران وارنر هستند که پس از ‌‌١٠ سال جذب مخاطب و درآمدزایی با اکران جهانی قسمت دوم «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» پایان یافت تا پرونده این شخصیت پرطرفدار سینما برای همیشه بسته شود.

فیلم‌های «هری پاتر» براساس داستان کتاب‌هایی با همین نام ساخته شده‌اند. امتیاز ساخت فیلم چهار کتاب اول را «جی.کی. رولینگ» در سال ‌‌١٩٩٩ به کمپانی برادران وارنر با قراردادی بالغ بر یک میلیون یورو فروخت.

اولین قسمت از این مجموعه در سال ‌‌٢٠٠١ با نام «هری پاتر و سنگ جادو» با بودجه ‌‌١٢٥ میلیون دلاری به کارگردانی «کریس کولومبوس» ساخته شد. این فیلم به فروش ‌‌٩٧٥ میلیون دلاری دست یافت و هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما نام گرفت و نامزد سه جایزه اسکار شد.

قسمت دوم این فیلم نوامبر ‌‌٢٠٠٢ با عنوان «هری پاتر و تالار اسرار» به کارگردانی «کریس کلومبوس» با بودجه ‌‌١٠٠ میلیون دلاری به سینمای جهان آمد و فروشی بالغ بر ‌‌٨٧٨ میلیون دلار به‌دست‌ آورد و در جوایز بافتا جایزه بهترین فیلم کودک را کسب کرد.

سومین قسمت این فیلم در ژوئن ‌‌٢٠٠٤ با بودجه ‌‌١٣٠ میلیون دلاری با نام «هری پاتر و زندانی آزکابان» اکران شد و فروش جهانی ‌‌٧٩٥ میلیون دلار را به ثبت رساند. این فیلم به کارگردانی «آلفونسو کوارون» نامزد دو جایزه اسکار بود و در جوایز بافتا فیلم منتخب تماشاگران نام گرفت.

«هری پاتر و جام آتش» چهارمین قسمت از این سری فیلم‌های پرطرفدار بود که به کارگردانی «مایک نویل» در نوامبر ‌‌٢٠٠٥ با بودجه ‌‌١٥٠ میلیون دلاری ساخته شد و فروش ‌‌٨٩٥ میلیون دلار را ‌به دست آورد. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردان هنری بود.
پنجمین قسمت از این فیلم با نام «هری پاتر و محفل ققنوس» در جولای ‌‌٢٠٠٧ با بودجه ‌‌١٥٠ میلیون دلار به کارگردانی «دیوید یتس» به روی پرده سینماهای جهان رفت و توانست فروش جهانی ‌‌٩٣٨ میلیون دلار را کسب کند. این فیلم در جوایز فیلم اروپا بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

بخش اول از آخرین قسمت این فیلم جولای ‌‌٢٠٠٩ به کارگردانی «دیوید یتس» با نام «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» با بودجه کلان ‌‌٢٥٠ میلیون دلار ساخته شد و فروش ‌‌٩٣٣ میلیون دلار را به‌همراه داشت. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری شد. قسمت دوم این فیلم که پرفروش‌ترین فیلم سال ‌‌٢٠١١ سینمای جهان نام گرفت، با پیشی گرفتن از «ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه» عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص داد.

سری فیلم‌های «هری پاتر» با مجموع فروش جهانی ‌‌٥ میلیارد و ‌‌٤١٧ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم‌ چندگانه تاریخ سینمای جهان است که بالاتر از «جیمز باند» و «جنگ ستارگان» شش‌قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت‌های قبلی «هری پاتر» بودجه چشم‌گیر یک میلیارد و ‌‌٢٨٠ میلیون دلار هزینه شده است.

کمپانی «برادران وارنر» سال گذشته پیشنهاد ساخت سری انیمشن داستان‌های «هری ‌پاتر» را به استیون اسپیلبرگ، کارگردان صاحب‌نام سینمای هالیوود، ارائه کرد.

منبع: ایسنا
ارزش: 10.00 (1 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.