هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

فيلم: «هری پاتر و یادگاران مرگ» بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ شد

فرستنده آلبوس دامبلدور در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۲۴ ۲۲:۴۰:۰۰ (648 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص فيلم
تصویر کوچک شده















آخرین قسمت از سری فیلم های «هری پاتر» عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ را در جوایز منتخب مردم آمریكا به دست آورد. طبق خبر سایت "آفتاب" و به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم سالانه اعطای جوایز منتخب مردم آمریكا كه در لس آنجلس برگزار شد فیلم «هری پاتر و هدیه های مرگ» موفق به كسب چهار جایزه ازجمله بهترین فیلم شد. خبر مشروح را در ادامه بخوانید...






این فیلم پرفروش توانست با كنارزدن آثار سرشناسی چون «دزدان دریایی كارائیب؛ برروی امواج بیگانه» و «ترانسفورمرها؛ ماه تاریك» عنوان بهترین فیلم سال را كسب كند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «هری پاتر و هدیه های مرگ» علاوه بر جایزه بهترین تیم بازیگری، دو جایزه دیگر نیز كسب كرد كه به علت حضور نداشتن بازیگران آن در مراسم اعطای جوایز اعلام نشد.

هری پاتر و هدیه های مرگ» كه پیشتاز نامزدهای جوایز منتخب مردم آمریكا است، پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۱۱ سینمای جهان نام گرفت كه با پیشی گرفتن از «ارباب حلقه ها؛ بازگشت پادشاه» عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص داد.

فروش چشم گیر «هری پاتر و هدیه های مرگ» موجب شد تا سری فیلم های «هری پاتر» با رسیدن به فروش هفت میلیارد دلار، اكنون پرفروش ترین فیلم چندگانه تاریخ سینمای جهان باشد كه بالاتر از «جیمز باند» و «جنگ ستارگان» شش قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت های قبلی «هری پاتر» بودجه چشم گیر یك میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار هزینه شده است.

قسمت اول «هری پاتر و هدیه های مرگ» كمتر از یك ماه پس از اكران ۶۱۱ میلیون دلار در خارج از آمریكا فروش جهانی داشت و پرفروش ترین فیلم كمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۱۰ نام گرفت.

قسمت دوم این فیلم نوامبر ۲۰۰۲ با عنوان «هری پاتر و تالار اسرار» به كارگردانی «كریس كلومبوس» با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری به سینمای جهان آمد و فروشی بالغ بر ۸۷۸ میلیون دلار به دست آورد و در جوایز بافتا جایزه بهترین فیلم كودك را كسب كرد.

سومین قسمت این فیلم در ژوئن ۲۰۰۴ با بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری با نام «هری پاتر و زندانی آزكابان» اكران شد و فروش جهانی ۷۹۵ میلیون دلار را به ثبت رساند. این فیلم به كارگردانی «آلفونسو كوارون» نامزد دو جایزه اسكار بود و در جوایز بافتا فیلم منتخب تماشاگران نام گرفت. «هری پاتر و جام آتش» چهارمین قسمت از این سری فیلم های پرطرفدار بود كه به كارگردانی «مایك نویل» در نوامبر ۲۰۰۵ با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و فروش ۸۹۵ میلیون دلار را به دست آورد. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین كارگردان هنری بود.

پنجمین قسمت از این فیلم با نام «هری پاتر و محفل ققنوس» در جولای ۲۰۰۷ با بودجه ۱۵۰ میلیون دلار به كارگردانی «دیوید یتس» به روی پرده سینماهای جهان رفت و توانست فروش جهانی ۹۳۸ میلیون دلار را كسب كند. این فیلم در جوایز فیلم اروپا بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

آخرین قسمت از این فیلم جولای ۲۰۰۹ به كارگردانی «دیوید یتس» با نام «هری پاتر و هدیه های مرگ» با بودجه كلان ۲۵۰ میلیون دلار ساخته شد و فروش ۹۳۳ میلیون دلار را به همراه داشت. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین فیلم برداری شد.

كمپانی «برادران وارنر» سال گذشته پیشنهاد ساخت سری انیمشن داستان های «هری پاتر» را به استیون اسپیلبرگ، كارگردان صاحب نام سینمای هالیوود، ارائه كرده است.
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
ویکتورکرام
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ ۱۵:۱۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ ۱۹:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۹/۹/۹
از: من بدبخت تر تو دنیا،تویی!
پیام: 374
 Re: «هری پاتر و یادگاران مرگ» بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ شد
توضیحات متنش کمی مشکل داشت اما در کل خبر خوب و وحشتناکی(!) بود.
اولش هری پاتر و یادگاران مرگ و معرفی میکنه،میانش هری پاتر و سنگ جادو رو معرفی میکنیم و آخرش هم با جم آتش تموم میشه.سال های ساخت فیلم ها هم اشتباه گفته.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.