هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

فيلم: گفتگوی جی.کی.رولینگ و استیو کلوز درباره افسردگی دوره کودکی شخصیت هری پاتر

فرستنده ریگولوس بلکold در تاريخ ۱۳۹۱/۶/۱۵ ۱۳:۳۰:۰۰ (686 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص فيلم
فيلم
کمپانی برادران وارنر یک ویدیو کلیپ جدید از افزونه های «مجموعه جادویی هری پاتر» که حاوی بسته های 31 دیسکی فیلم ها و وسایل و دفترچه ها و آلبوم ها مختلف هری پاتر می باشد را منتشر کرده است که در این ویدیو «جی.کی.رولینگ» با فیلمنامه نویس، «استیو کلوز» در رابطه با ابعاد تاریک تر شخصیت هری در طول زندگی اش صحبت می کنند. رولینگ حتی از یک تئوری قدیمی در ذهنش حرف می زند که بر اساس آن کل داستان همگی فقط در ذهن هری رخ داده و شاید فقط یک فانتزی خیالی که ساخته و پرداخته ذهنش در کودکی بود.

بخشی از متن گفتگو و ویدیو را در ادامه متن خبر ببینید...


استیو کلوز: « یک قسمتی در فیلمنامه بود که وقتی هری در گنجه زیر راه پله خانه دورسلی زندگی می کرد، من مثلا عروسک یک عنکبوت برای هری ساختم به اسم آلاستور، که هری با آن حرف میزد و بازی می کرد و هری با عروسک های سرباز خرد و شکسته ای هم بازی می کرد که از سطل آشغال جمع کرده بود و در قفسه اتاقش چیده بود. این آدمک ها را دادلی خرد کرده بود و به دور ریخته بود و هری آنرا جمع کرد. در حقیقت این آدمک ها سرباز و نظامی خرد و شکسته نماد از یک لشگر شکست خورده بود.»

رولینگ: « آن یک تصویر فوق العاده بود- یک لشگر شکست خورده ! »
تصویر کوچک شده
کلوز: « در طرح اولیه ام برای پیش نویس فیلمنامه هری میخواست که با آن آدمک ها حرف بزند و این نقطه ای به نظر می آمد که هری پیش خودش فکر کرد که شاید کمی دیوانه شده باشد. خب وقتی که هاگرید در داستان ظاهر شد پیش خودش برای دقیقه ای فکر کرد که این یکی خارج از محدوده تخیلش است. در اصل هری آدمی مثل هاگرید را می طلبید. »

رولینگ: « من فکر می کنم این یک نکته مجهولی بود چرا که به طور فوق العاده ای حقیقت کتاب های من را بیان می کرد. چون که من خیلی بیشتر از یک بار به خودم این پیشنهاد را برای طرح داستان تحمیل می کردم که هری حقیقتا در گنجه زیر راه پله دیوانه می شود و هرآنچه که متعاقبا اتفاق افتاد نوعی از زندگی خیالی اش بود که پرورش داده بود تا خودش را حفظ کند. »

کلوز: « و این جایی بود که اینها آمده بودند- از کتاب آمده بودند. وقتی شما کتاب را بخوانید به طور واضحی تصوری از پسری خواهید داشت که مورد آزار قرار گرفته است. »

رولینگ: «روی هم رفته همین طور است. بله. »

کلاوز: « و این نقطه، بُعد تاریک شخصیت او بود. و من باید در آن سیر می کردم »

برای مشاهده یا دریافت این ویدیو کلیپ اینجا کلیک کنید.

منبع: اسنیچ سیکر
ارزش: 10.00 (2 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
iman1
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۶/۱۵ ۲۳:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۶/۱۵ ۲۳:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
از: ما هم نشنیدن . . .
پیام: 618
 پاسخ به [en] J.K. Rowling & Steve Kloves discuss Harry Potter...
حالا ببینید رولینگ میتونه تک تک شخصیت ها رو خراب کنه یا نه ...

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.