هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

سایر: هری پاتر به داد نوه ملکه الیزابت رسید

فرستنده آنتونین دالاهوف در تاريخ ۱۳۹۲/۴/۱۸ ۲۲:۳۰:۰۰ (725 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص سایر
تصویر کوچک شده نوه ملکه الیزابت می‌گوید به کمک مجموعه داستانی «هری پاتر» توانسته بر بیماری دیسلکسیا یا بیماری اختلال آموزشی غلبه کند. پرنسس بئاتریس می‌گوید وقتی نوجوان بود با کشف این مجموعه موفق شد تا با این بیماری مبارزه کند. او می‌گوید تا قبل از آشنایی با مجموعه «هری پاتر» نوشته جی. کی. رولینگ، او به شدت با این اختلال آموزشی درگیر بود. او همچنین گفته وقتی اولین بار رمان «هری پاتر و سنگ جادو» را خوانده، عشق به خواندن در او به وجود آمده و دیگر نتوانسته کتاب‌های این مجموعه را زمین بگذارد.

پرنسس بئاتریس که به صورت ویدئویی برای جشنواره‌ای با عنون «کتابخوانی» سخن گفته، اعلام کرده که قصد دارد تا با گفتن این حرف‌ها کودکان را به کتابخوانی تشویق کند. این جشنواره شنبه آینده در میدان ترافالگار برگزار می‌شود.


جهت مطالعه متن کامل، به ادامه خبر مراجعه کنید.

پرنسس 24 ساله در این پیام چهار دقیقه‌ای برای اولین بار از داشتن چنین اختلالی حرف زده و در عین حال از این مجموعه که برای نوجوان‌ها نوشته شده و تاثیر هری پاتر و مدرسه هاگوارتز سخن گفته است.

او می‌گوید: وقتی سن زیادی نداشتم از بیماری دیسلکسیا رنج می‌بردم که معنی‌اش این است که نمی‌توانستم بنشینم و کتاب بخوانم. این کار برایم واقعاً سخت بود تا «هری پاتر» را کشف کردم. شخصیت این پسر 11 ساله که برای اولین بار راهی مدرسه می‌شود، چنان مرا جذب خود کرد که دیگر نتوانستم این کتاب را زمین بگذارم و خواندن برایم کاری خوشایند شد. از آن زمان تا به حال دیگر کتابخوانی را ترک نکرده‌ام و برای همین این کتاب را یکی از محبوبترین کتاب‌هایم می‌نامم چون به من لذت مطالعه را یاد داد.

در بریتانیا از هر 10 نفر یک نفر مبتلا به این بیماری است. پرنسس بئاتریس وقتی 8 ساله بود با اولین داستان هری پاتر یعنی «هری پاتر و سنگ جادو» که سال 1997 منتشر شد، آشنا شد. او از آغاز همان سال راهی مرکزی که برای کودکان مبتلا به این اختلال وجود دارد شده بود تا بتواند این بیماری را درمان کند.

در این بیماری با وجود این که فرد مبتلا هیچ مشکل هوشی ندارد، اما خواندن و نوشتن و یادگیری این مهارت‌ها برایش بسیار دشوار است و از تمرکز کردن در این مساله ناتوان است.

امسال پانزدهمین سال انتشار اولین جلد از مجموعه «هری پاتر» نوشته جی. کی. رولینگ نویسنده بریتانیایی است.


منبع: تابناک
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.