هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

RSS Feed

(1) 2 3 4 ... 14 »
فرستنده دلوروس آمبریج در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۲۲ ۹:۱۰:۰۰ (578 بار خوانده شده) ايران
تصویر کوچک شده مترجم مجموعه«هری پاتر» معتقد است: جادویی که رولینگ یا تالکین از آن سخن می‎گویند، بچه‌ها را به فکر کردن درباره چیزهایی وامی‌دارد که امکان دستیابی به آن وجود دارد و این در تقابل با جادوی سیاهی است که انسان‌ها را به خرافه نزدیک می‌کند و موجب می‌شود تا از هرچیز استفاده ابزاری کنند.

ویدا اسلامیه، مترجم مجموعه«هری پاتر» در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این‌که چراامروز ناشران و مخاطبان، از قصه‌ها و افسانه‌ها استقبال می‌کنند گفت: روزگاری سفر به آسمان یا اعماق دریا، افسانه تلقی می‌شد اما امروز همه این خیالات به واقعیت پیوسته است. زمانی درس خواندن در مدرسه جادوگری و آموختن فوت و فن آن، کار بیهوده ای بود اما امروز کم نیستند کودکان و نوجوانانی که در سراسر دنیا دلشان می‌خواهد به این مدرسه بروند و در آن درس بخوانند!«هری پاتر» سال‌هاست که خوانندگان بسیاری را در برخی کشورها افسون کرده است.


جهت مشاهده متن کامل، به ادامه خبر مراجعه نمایید.
ارزش: 10.00 (1 رای) - ارزش گذاری این خبر - ادامه | 6266 حرف در ادامه متن | نظر
فرستنده دلوروس آمبریج در تاريخ ۱۳۹۲/۶/۲۸ ۱۵:۲۰:۰۰ (685 بار خوانده شده) ايران
تصویر کوچک شده هفتمین جشن سالانه‌ی علاقه‌مندان، نویسندگان، مترجمان، ناشران و تمام اهالی ادبیات ژانری در راه است. دوباره نوبت اهدای تندیس و لوح‌های یادبود فرا رسیده تا از بهترین‌های ادبیات گمانه‌زن (علمی‌تخیلی، فانتزی و وحشت) فارسی‌زبان در سال ۱۳۹۱ در چهار بخشِ «نویسنده‌ی برگزیده»، «مترجم برتر»، «ناشر برتر» و «مروج سال» و در حضور فعالان و علاقه‌مندان به این گونه‌ی ادبی تقدیر شود. جوایز جایزه‌ی هنر و ادبیات گمانه‌زن (سال ۱۳۹۱) در روز جمعه ۲۹ شهریور ماه یک هزار و سیصد و نود و دو خورشیدی، از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰ در محل باغ‌موزه‌ی قصر اهدا خواهند شد.

دبیرخانه‌ی جایزه با استفاده از این فرصت از همه‌ی اساتید، صاحب‌نظران، اندیشمندان، قلم‌پروران و طرفداران ادبیات گمانه‌زن (علمی‌تخیلی، فانتزی، وحشت) برای شرکت در این آیین دعوت می‌کند. شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.
پوستر رسمی جشنواره

زمان: جمعه ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۲، از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰

مکان: خیابان شریعتی، خیابان پلیس، میدان پلیس، باغ‌موزه‌ی قصر
ارزش: 10.00 (1 رای) - ارزش گذاری این خبر - ادامه | 1 نظر
فرستنده دلوروس آمبریج در تاريخ ۱۳۹۲/۴/۱۹ ۱۶:۳۰:۰۰ (616 بار خوانده شده) ايران
تصویر کوچک شده نخستین شماره فصلنامه «افسانه ها» که حاصل کار گروهی کاربران وبسایت افسانه ها می باشد، منتشر شد. این فصلنامه در 58 صفحه با فرمت پی دی اف، حاوی قسمت های جذاب و متنوعی از جمله "پرونده های گمانه زن، گزارش، تقویم گمانه زن و ..." می باشد. توجه شما را به قسمتی از پیام ارسالی سردبیر این وبسایت جلب می کنیم:

در نظر داریم ترجمه‌ها و نیز آثار تألیفی شما عزیزان را که مرتبط با ادب گمانه زن هستند، در شماره‌های بعدی با نام خود شما درج کنیم. بنابراین از شما خواهشمندیم آثار خود را برای شماره‌ی بعدی فصل‌نامه، یعنی تابستان 1392، حداکثر تا پایان مرداد 1392 به آدرس magazin@afsaneha.net ارسال فرمایید.

جهت مشاهده متن کامل خبر و دریافت فصلنامه، اینجا کلیک کنید.
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر - نظر
فرستنده دلوروس آمبریج در تاريخ ۱۳۹۲/۲/۹ ۱۹:۴۰:۰۰ (1504 بار خوانده شده) ايران
تصویر کوچک شده شبکه تلویزیونی «من و تو»، غروب امروز، دوشنبه 9 اردیبهشت 92 راس ساعت 19 برنامه ای مستند تحت عنوان «بچه های هری پاتر» را در بخش "بیوگرافی" پخش کرد که در آن به مشارکت یازده ساله دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون در مجموعه فیلم های هری پاتر، از ابتدای کارشان، لحظه انتخاب آنها، نظر رولینگ و طراحی های ذهنی او در خصوص انتخاب بازیگران تا آخر ماجرایشان در این فیلم ها پرداخته شد و از ابعادی دیگر نیز زندگی هنری و شخصی آنها پس از پایان هری پاتر و ارتباط پایدار و صمیمانه این سه بازیگر جوان را به تصویر کشید.

سایت جادوگران بعداً ویدیوی این برنامه را در چند قسمت منتشر خواهد کرد.
ارزش: 10.00 (1 رای) - ارزش گذاری این خبر - ادامه | 4 نظر
فرستنده ریگولوس بلکold در تاريخ ۱۳۹۱/۱۱/۱ ۱۰:۴۰:۰۰ (1794 بار خوانده شده) ايران
ايران
مدیریت محترم وبسایت افسانه ها در اطلاعیه ای خبر از برگزاری مسابقه داستان نویسی با موضوع ادبیات گمانه زن داد. بر اساس این اطلاعیه، دوستانی که مایل به شرکت در این مسابقه هستند می بایست آثار خود را تا تاریخ 15 خرداد 1392 به نشانی الکترونیکی sfcontest91@afsaneha.net ارسال نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و قوانین این مسابقه، می توانید به اطلاعیه اصلی سایت افسانه ها مراجعه کنید.
ارزش: 1.00 (1 رای) - ارزش گذاری این خبر - نظر

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.