توقيف كتاب هاي جعلي هري پاتر در هند

تاریخ ۱۳۸۶/۶/۲ ۱۲:۵۰:۰۰ | عنوان: کتاب هفت

سه شنبه شب اداره پليس بيش از 250 نسخه از كپي هاي جعلي و سرقت شده آخرين كتاب ماجراهاي هري پاتر را در College Street و Watgunge در كلكته هند توقيف كرد. در اين رابطه دو نفر نيز دستگير شدند.
اولين يورش نيروي پليس به فروشگاهي در College Street بود. آجوي كومار نائب رئيس اداره پليس در اين رابطه گفت:
" ما دوازده نوع كتاب هاي جعلي و سرقت شده مختلف هري پاتر را كشف كرديم كه سه نمونه و نوع آن مربوط به كتاب هري پاتر و يادگارهاي مرگ و پنج نمونه و نوع آن هم به ساير كتاب هاي هري پاتر بوده است. ما شخصي را به نام حسن مالك را در فروشگاه دستگير كرديم"...
در طي بازجويي پليس از اين شخص، وي اعتراف كرد در انباري نسخه هاي سرقت شده و جعلي را نگهداري ميكرديم:
" انبار ما در كوچه Nazir Lane در Watgunge واقع بود"
مامورين پليس در آنجا در كارتون هايي 260 نسخه از كتاب هاي جعلي و دروغين هري پاتر را كشف كردند و در آنجا نيز شخص ديگري را به نام محمد ارشد با نا مستعار "چيني" دستگير كردند.

آقاي كومار مئاون رئيس پليس گفت:
" بلوزمبري، انتشارات رسمي سري كتاب هاي هري پاتر خانم جي.كي.رولينگ شكايتي عليه ناشران نسخه هاي جعلي و سرقت شده براي پليس تنظيم كرده است. ما هشدارهاي زيادي را قبل از اين كه كتاب يادگارهاي مرگ منتشر شود را درباره سرقت ادبي اين كتاب داديم.از آن به بعد مامورين ما در اين مورد در حال آماده باش هستند"

ماجرا از اين قرار بود سه شنبه شب نماينده خانه انتشارات رسما جعلي و دزدي بودن يكي از نسخه ها را تاييد كرد. پليس نيز نسبت به تعداد زيادي از اين نسخه هاي فروش رفته يادگارهاي مرگ مظنون شد و فهميد كه بسياري اين نسخه را به جاي نسخه اصلي خريداري كردند.

پليس ادعا كرد كه قصد يافتن نسخه هاي دزدي و جعلي بيشتري را دارد كه هنوز در كلكته يا شهرهاي نزديك و اطراف به چاپ نرسيده است. "ما نسبت به نسخه هاي ديگر كتاب هاي يادگارهاي مرگ كه در بمبئي و دهلي نو به چاپ رسيده اند نيز مظنون هستيم. ما در حال تماس با ساير همكاران در مناطق ديگر هستيم كه در حال تلاش براي يافتن تعداد زيادي از اين نسخه ها هستند"
منبع



نوشته ای از جادوگران®
https://www.jadoogaran.org

نشانی این صفحه :
https://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=2809