رولینگ : من اجازه دنباله دار شدن سری هری پاتر را نخواهم داد

تاریخ ۱۳۸۶/۸/۴ ۱۷:۴۰:۰۰ | عنوان: رولینگ

برلین: جی کی رولینگ ، خالق هری پاتر گفت او هرگز یک رمان فانتزی و تخیلی دیگر نخواهد نوشت و به نویسنده دیگری اجازه نخواهد داد تا سری جادوگر جوان(هری پاتر) را ادامه دهد.
«من مطمئن خواهم شد که هیچ غریبه ای کتابهای هری پاتر را ادامه نخواهد داد.» این جمله را نویسنده رکوردار فروش در تاریخ کتاب، در کنفرانسی برای حمایت از رزونامه فروشان و فقیران آلمان گفت.
«هری پاتر مال من است.» رولینگ 42 ساله این جمله را در کنفرانسی در ارتباط با کتاب هفتم هری پاتر((هری پاتر و یادگار های مرگ)) به زبان آلمانی گفت.
«من تنها کسی هستم که هری را می فهمم.» او این جمله را نیز به این افزود که اشتباه است فکر کنیم یک نویسنده متوسط بتواند این کار مشهور را ادامه دهد.
او همچنین گفت که نوشتن کتاب پایانی این سری اصلا کار آسانی نبوده است.
«بخصوص در روزی که فصل سی و پنجم ، فصلی که هری برای مرگ خود آماده می شود را می نوشتم ، واقعا ناتوان بودم.تمامی احساسات که من در این سالهایی که کتابها را می نوشتم در خود نهفته بودم ، به یکباره فوران کرد.»
رولینگ اضافه کرد که در موقعیتهای معدودی کار به سختی پیش میرفت و او به سختی می توانست که از دیگران کمکی نخواهد.
«حتی اگر یک نفر پیشنهاد بهتری برای پایان هری پاتر داشت، من نمی توانستم از آن استفاده کنم زیرا آن پایان انتخابی من نبود."
رولینگ، کسی که حدود یک دهه وقت خود را برای نوشتن و توضیح بچه های مدرسه هاگوارتز اختصاص داده بود ، گفت از او بارها سوال می شود که آیا قصد نوشتن کتابی برای بزرگسالان را دارد؟
«ولی من در واقع این کارو با نوشتن هری پاتر انجام دادم. کتاب توسط تعداد زیادی از بزرگسالان خوانده شد.اما اگر بخواهیم در مورد کتابی صحبت کنیم که فقط برای بزرگسالان نوشته شده باشد باید بگویم که من بهمین خوبی که هری پاتر را نوشتم ، آنرا خواهم نوشت.»
همچنین در این باره سوال شد ،که با توجه به این موضوع که در کتاب پایانی هری پاتر شاهد کشتارهای بسیاری هستیم ، آیا این برای بچه ها مناسب است ؟ و او نیز جواب داد:
« من متوجه منظور شما هستم ، این موضوع وقتی که متوجه شدم کتاب هری پاتر با صدای بلند برای بچه های پنج ساله خوانده شده است واقعا مرا ناراحت کرد.آنها حداقل باید هفت ساله باشند.»
این دومین باری بود که رولینگ به فقیران و روزنامه فروشان خیابانی آلمانی بوسیله سازمانهای مربوطه ، کمک می کرد.
دفعه اول مربوط به چهار سال پیش بود ، زمانی که او اجازه داد فصل اول هری پاتر و محفل ققنوس قبل از انتشار کتاب ، توسط این روزنامه داران چاپ شود.
رولینگ قبل از انتشار کتاب « هری پاتر و سنگ جادو » در سال 1997 ، خود تحت حمایت تامین اجتماعی انگلستان زندگی می کرد.
در حدود سه میلیون کپی از آخرین کتاب هری پاتر بزبان آلمانی و در شنبه چاپ شد.این در حالی است که آخرین کتاب هری پاتر در زمانی که در جولای به زبان انگلیسی انتشار یافت ، در صدر پر فروش ترین کتابهای آلمان قرار گرفت.

source:Sify



نوشته ای از جادوگران®
https://www.jadoogaran.org

نشانی این صفحه :
https://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=2909