از داخل سایت چه خبر؟ #7

تاریخ ۱۳۸۶/۹/۲۹ ۱۸:۰۰:۰۰ | عنوان: اخبار سايت

متنی که ملاحظه میکنید خبرنامه شماره 7 سایت جادوگران است که با همکاری مدیران و ناظران سایت گردآوری شده است. در این خبرنامه سعی شده تا خلاصه ای از آنچه که در این سه ماه اخیر در دنیای هری پاتر اتفاق افتاده، مرور شده و اعضایی که به تازگی به جمع ما پیوستند بیشتر با جادوگران و فعالیتهای اون آشنا شوند.
برای خواندن خبرنامه به صورت کامل روی ادامه متن بزنید.(متن بسیار طولانی است و احتمالا با نظر هایی که داده میشود طولانی تر شده و لود شدن آن بیشتر طول میکشد)
در این نوشته میخوانید:
سخن مدیر
مصاحبه با هری پاتر
تازه های سایت
تازه های انجمن ها
تازه های کتاب
تازه های فیلم
تازه های گالری
تازه های مقالات
تازه های دریافت فایل
جادوگر نو رسیده
آینه آرزوها

سخن مدیر
با توجه به برخورد های اخیر اعضا با یکدیگر لازم است یکبار دیگر تاکید شود بیان نظرات و عقاید با توهین به دیگران تفاوت دارد. در حالت اول شما با نیت اصلاح عمل میکنید ولی در حالت دوم قصد شما خراب کردن نفر دیگر است.
آخرین روزهای سال میلادی مصادف با تولد سایت جادوگران نیز هست. به این مناسبت برنامه ویژه ای در سایت اعلام خواهد شد. همچنین دیدن فیلم مستند درباره یکسال زندگی رولینگ در روز 30 دسامبر خاطره انگیز خواهد بود.

مصاحبه با هری پاتر
در هفتمین شماره از خبرنامه جادوگران تصمیم گرفتیم با هری پاتر، یکی از گردانندگان همچنین مدیر فنی و مالی سایت، مصاحبه های انجام بدیم تا شما بیشتر با چگونگی تاسیس سایت، اهداف و برنامه ها در آینده آشنا شوید. این مصاحبه توسط سامانتا ولدمورت انجام شده که صمیمانه از ایشون ممنونیم. لازم به ذکر است تعدادی از سوالات توسط سایر کاربران درخواست شده است ولی ترجیح داده شد که اسامی اونها در کنار سوالات قرار نگیرد. امیدوارم این مصاحبه به بیشتر سوالاتی که داشتید پاسخ داده باشد.

آنا: ابتدا خودتون رو معرفی کنید، چند سال دارید و از کجا هستید؟
هری: علي نيلي، 28، قزوين

آنا: چی شد که به زوپس علاقه مند شدی و زوپس و طراحی وب رو از کجا یاد گرفتی؟
هری:من قبل از سال 1382 برنامه نويسي مي کردم... اول با cpp بعد باmatlab ولي در زمينه نت حتي به زور مي تونستم ايميلم رو چک کنم... در تابستان 82 تو تيم خلاقيت هاي نرم افزاري دانشگاه صنعتي اصفهان رفتم و اونجا پروژه اي براي انتخاب يه سي ام اس بود که من اول مامبو رو انتخاب کردم ولي بعدا اون رو به زوپس تغيير دادم... و بعد از اون بقيه چيزا رو به مرور ياد گرفتم.

آنا: چطور شد که جادوگران رو تاسیس کردی؟ آیا واقعیت داره که این سایت اولین بار ایده شخصی به نام میثم بوده که شما اونو عملی کردید؟
هری: من از سال 1378 با هري پاتر آشنا شدم و بعد از تاسيس ماگل نت اون رو دنبال مي کردم وهميشه مي خواستم يه سايت فارسي هري پاتري يعني سايتي که مخصوص هري پاتر باشه داشته باشيم ولي چون فکر نمي کردم توانايشو داشته باشم دنبالش رو نگرفتم... در سال 82 به دليل اون پروژه متوجه شدم چنين کاري شدنيه... قبلا چند نفر ديگه يه فروم در مورد هري پاتر راه اندازي کرده بودن و ما و چند نفر ديگه هم يه سايت در يه سرور مجاني تاسيس کرده بوديم... اول مي خواستيم با هم سايت مشترکي تاسيس کنيم ولي کار اونا طولاني شد و من و يه نفر ديگه به نام لرد مملي جادوگران رو تاسيس کرديم در نتيجه اولين سايت هري پاتري، جادوگرانه... اون گروه ديگه هم دو هفته بعد سايتي به نام persian wizards تاسيس کردن که بعدا متلاشي شد.

آنا: پس جادوگران ايده خودتون بود؟
هری: بله... اين سايت رو من تاسيس کردم و قوانين اوليه اون رو که خيلياش هنوزم هست من نوشتم. البته افراد زيادي مخالف اين سايت بودن... يادمه که بعضيا مي گفتن اين دومين مناسب نيست و هرگز در موتورهاي جستجو بالا نخواهد اومد... دومين = جادوگران

آنا: از این که برای یه جمع خیلی بزرگ دنیای تازه ایی ساختی و از این که نقشت توی زندگی خیلی ها مهم شده چه حسی داری؟
هری: من فکر نمي کنم نقش من مهم شده باشه... نقش جادوگران چرا.
آنا: مهمه... چون جادوگران ايده شما بوده و شما اونو ساختيد!
هری: اين حرف شما روشن نيست... ايده يه سايت تخصصي براي هري پاتر ممکنه ايده خيليا بوده باشه... همون طور که براي من از سال 79 يا 80 بود.
آنا: خب شايد بهتر باشه اين سوال رو بپرسم، چه احساسی داری از این که سایتی که چهار سال پیش ساختی الان به این جا رسیده؟
هری: هووم... من زياد به خود سايت اهميت نمي دم یا به اين که من ساختمش افتخار نمي کنم، حداقل الان... ولي سايت هري پاتري خوبي شده و به نظر من تونسته سطح فکر افراد زيادي رو بالا ببره... بازم تکرار مي کنم، من به ساختن اين سايت افتخار نمي کنم. مثلا کسي که برج ميلاد رو مي سازه ديگه به ساختن يه بناي ده طبقه افتخار نخواهد کرد.

آنا: خب... شما چه برج ميلادي ساختيد که ديگه حداقل الان به ساختن جادوگران افتخار نمي کنيد؟
هری: من الان مدير اصلي سايت xoops.org هستم که سايتي با 300 نفر آنلاين و صد ها سايت اقماريه... مسلما مديريت در اون سايت قابل مقايسه با سايت جادوگران نيست.

آنا: پس ديگه به ساختن جادوگران افتخار نمي کنيد چون مدير سايتي هستيد که کاربران زياد تري داره؟
هری: شما از نظر مديريت سوال کرديد، منم از اون نظر جواب دادم. مسلما کارايي که من در جادوگران دوست دارم بکنم مربوط به هري پاتر مي شه که هر کاربر عضو ديگه هم مي تونه بکنه... اين کار، کار مديريت و علاقه به اون علاقه به ساختن جادوگران نيست.


آنا: اوکی... حالا که رسیدیم به آخرش، واقعا هری پاتر و رولینگ و... ارزش این همه صرف وقت و انرژی و هزینه رو داشت؟
هری: هووم... اولا من يه شبه به هري پاتر علاقه مند نشدم... ثانيا من يه کتاب به نام هري پاتر نخوندم... هر چند هري پاتر بهترين کتاب دنيا حتي از نظر من نيست ولي کتابي هست که ارزش داشته باشه و به نظر من تنها کتاب معاصري هست که من خوندم و اين قدرنظرم رو جلب کرده.
آنا: پس هيچ وقت نشده که برگرديد و از اين که اين همه وقت و انرژي براي هري پاتر صرف کرديد پشيمون بشيد!
هری: نه... چون من بر عکس خيليا به هري پاتر علاقه داشتم نه تحت تاثير دوستان هري پاتر خونم قرار گرفتم و نه جو زده شدم. من به کتاب علاقه دارم و اکثر کتابا و نويسندگاني که من بهشون علاقه دارم شايد معروف نباشن و خيلي ندونن.
آنا: چرا؟
هری: به طور کلي من به داستان هايي علاقه دارم که شخصيت هاي باور پذير و واقعي با خطاهاي پيش پا افتاده داشته باشه و در يه کلمه انسان واقعي رو نشون بده.

آنا: به نظرت در مجموع هری پاتر چه جور شخصیتی داره؟
هری: از همون اول شخصيت هاي مورد علاقه من در کتاب ها هري و اسنيپ بوده... هري پاتر کسيه که يه انسان معموليه و هيچ قدرت خاصي نداره ولي با درستي و با اخلاق جلو مي ره و داراي نقطه ضعف هاي زياديم هست... اسنيپ به اين خاطر که هميشه تنها بود و دوستي نداشت و در ضمن تنها کسي بود که در ظاهر با هري دشمني مي کرد ولي در باطن بيشترين کمک ها رو بهش کرده که در مقاله هام نوشتم... مثل کوییرل

آنا: به نظرت خودت چه جور شخصیتی داری؟
هری: هووم صفات خوب و بد منظورته؟
آنا: ام... کلا جملاتي که همه رو در بر بگيره... هم خوبا رو بگو هم بدا رو!
هری: راستگو، وقت شناس و پي گير... تا زماني که در کاري به نتيجه نرسم ول کنش نيستم. از صفات بدم يه کاري دير دستم مياد. کسي رو که از قصد در حقم بدي کرده باشه هرگز نمي بخشم... من هرگز نمي تونم يه کار 10، 20 درصدي انجام بدم. يعني قادر به اين کار نيستم به همين خاطر معمولا در شروع يه کار ناموفقم.

آنا: خب چي باعث شد که شناسه هري رو توي سايت انتخاب کني... صرفا براي اين که مدير سايت بودي؟
هری: من قبل از سايت جادوگران هم در سايت قبلي که یک کاربر ساده بودم آي دي هري پاترو داشتم.
آنا: فکر مي کردم عشق مدرن آيديتون بوده!
هری: در سايت قبلي (قبل از جادوگران) آي دي من عشق مدرن بود ولي در ايفاي نقش، نقش هري پاتر داشتم. علاقه من بهش باعث شد اون آي دي رو بردارم. و من فکر مي کنم اين درستي و اخلاق گرا بودن هري منو بهش جلب کرده.

آنا: چرا شناسه هری پاتر رو آزاد نمی کنی و آیا حاضری اونو به یک نفر لایق تر بدی؟
هری: اولا شناسه با نقش فرق داره. من شناسه هري پاتر رو غصب نکردم. کسي تا الان تقاضا نکرده که نقش هري پاترو داشته باشه... و در ضمن من آدم رکي هم هستم، کسي رو نمي بينم که بتونه نقش هري پاتر رو درست در بياره.
آنا: آها... پس هيچ کس فعلا تو سايت لياقت شناسه هري پاتر رو نداره!
هری: بله... قبلا هم همين طور... هيچ کدوم رو

آنا: شکلک مورد علاقت؟
هری:

آنا: تا چه حد در جریان رول سایت هستی و رول الان سایت رو بیشتر می پسندی یا قدیم رو ؟
هری: رول پلينگ در قديم ساده تر و به نظر من ضعيف تر و خودموني تر بود... الان تکنيکي تر و بهتر شده ولي نمره اکثر پست ها زير 50 هست... يعني رد... البته همواره تک توک افرادي، تک و توک پست هاي خوبي مي زنن... در حال حاضر در جريان رول سايت نيستم. معمولا من وارد رول مي شم و چون نظرمو جلب نمي کنه دوباره ميام بيرون. رول پلينگ يه کار تفريحيه، هر کس لذت مي بره ادامه مي ده... من که نمی برم ميام بيرون.

آنا: خب... هيچ برنامه ايي براي اين که اکثر نمره ها بره بالاي 50، نداري؟
هری: شما مي توني رولينگ بسازي؟ نمي شه نويسندگي و نوشتن رول رو تدريس کرد.
آنا: شايد!
هری: جادوگران از يه نظر مدرسه خوبيه... مدرسه اي براي نوشتن.
آنا: ولي مي شه کار کرد تا بهتر بشه!
هری: ولي سن من از مدرسه گذشته... اين جا جاي ياد دادن و ياد گرفتن نيست. جاي عمله و در حين اون بايد کوبيده بشي و زمين بخوري.
آنا: خب... بايد نتيجه ايي هم داشته باشه... صرفا براي تفريحه ؟
هری: هووم... تا تفريح رو چي در نظر بگيري... تفريح براي من در رول وقتيه که نوشته اي قوي ببينم يا بنويسم.
آنا: پس به نظر شما بايد اون قدر نوشت و رول خوند تا بهتر شد... .و غير از اين روش ديگه ايي براي بهتر شدن وجود نداره!
هری: من خودم رو خيلي خوب نمي دونم من مي گم بقيه افتضاحن. اين جا کسي نمرش 50 نيست و هرگز اميدي به کسي که نمره پستش 30 شده نيست که نمرش 70 بشه... در يه کلمه که قبلا گفتم من اين جا براي تفريح به شيوه خودم اومدم نه براي تدريس يا با هم نوشتن يا هر مزخرفات ديگه اي.
آنا: يعني بعضي ها از همون روز اول 70 بودن بعضي ها هم 30؟
هری: هووم... شما مي توني يکي رو کاسپاروف کني؟ ممکنه همه شطرنج بازي کنن و کاسپاروف نمياد با شما شطرنج بازي کنه شطرنج شما خوب بشه يا بهتون تدريس کنه.
آنا: اگه بخوايم به اين حرف در ابعاد وسيع تر نگاه کنيم... بعضي ها از همون روز اول خوب به دنيا مي يان بعضي ها بد! تازه شما فيلم هاي سه گانه رو توي بازار ديديد؟ ريخته!
هری: نه... ولي بعد از اين که طرف به بالا رسيد ممکنه دوست نداشته باشه با يه مليون نفر زير خودش رقابت کنه.
آنا: شخصيت هري پاتر اين طور نبود!
هری: متوجه منظورم هستي؟ يعني من دنبال يکي که از نوشتنش خوشم بياد هستم نه کسي که روش کار کنم تا بهتر بنويسه.
آنا: هنوز هم با طرح کمیته تحمیل و طرح های مشابه موافقی که در طی اون اعضای قدیمی و نویسندگان خوب رول از سایر تازه واردین و بد ترها جدا می شدند؟ یادم می یاد روی این موضوع خیلی تاکید می کردید اما الان دیگه حرفی ازش نمی زنید.
هری: چون بهترين از نظر افراد فرق مي کرد و بهترين از نظر من شايد دو سه نفر بيشتر نباشن و نمي شه دو سه نفر براي هم جدا بنويسن و 200 نفر يه جاي ديگه... کلا دردسرش زياد بود.
آنا: اون ابتدا گفتيد شما خيلي از قوانين سايت رو نوشتيد که البته بعضي ها هم مخالف بودن... خب اينجا هم خودتون تصميم گيري مي کرديد... .شما جادوگران رو ساختيد و براش قوانين مشخص مي کنيد!
هری: با قانون نمي شه کسي رو نويسنده کرد ولي ميشه جايي رو اداره کرد.
آنا: پس هدف شما نويسنده کردن افراده ؟ اما شما گفتيد که دنبال کسي نيستيد که روش کار کنيد تا بهتر شه يا در کل نويسنده بشه!
هری: بله من همين رو گفتم... با قانون نميشه کسي رو نويسنده کرد و در واقع از نظر من هرگز کسي رو نميشه نويسنده کرد مگر اينکه خودش بخواد بهتر بشه و تازه هر کس يه سقفي داره.
آنا: پس بايد قوانين گذاشت تا همه در چارچوب يه سقف باشن!
هری: هووم... متوجه نشدي گفتم کاري از دست کسي ساخته نيست وگرنه ايران و کشوراي ديگه پول مي ذاشتن تا يه رولينگ درست کنن... هيچ راهي براي بهتر کردن نويسندگي يا رول سايت وجود نداره بايد افرادي باشن و بيان و بنويسن.

آنا: به نظرت بهترین تاپیک رول پلینگ کدوم هست یا بود و چرا ؟
هری: هووم... تاپيک پرو پاچه عشق... چون روش فکر شده بود و مطالب توش هم مربوط به هري پاتر و هم طنز ادبي بود.

آنا: کدوم شخصیت رو توی کتابا از همه بیشتر دوست داری؟ حاضری به جاش توی فیلم بازی کنی؟
هری: هری پاتر... حاضر به بازی در فیلمی نیستم، مخصوصا فیلم های وارنر برادرز.

آنا: لقب عله از کجا شروع شد ؟
هری: هووم... الان يادم نيست ولي تصور مي کنم اشتباه تايپي بوده... خيلي از موارد از اشتباهات تايپي شروع شده.
آنا: در مورد لقب جدیدتون " عله کپی رایت " بیشتر توضیح بدید.
هری: کپي رايت مساله شوخي برداري نيست به راحتي مي شه سايتي رو که کپي رايت رو رعايت نمي کنه محکوم کرد و بست... اگر شما حوصله و وقت نامه نگاري داشته باشي و اين براي جادوگران ريسک بزرگيه که به دليل عدم رعايت کپي رايت براش مشکلي پيش بياد.
آنا: يعني بايد سايت اچ. پي. 7رو از علي نيلي يا جادوگران جدا دونست؟
هری: بله... اگر کسي از اون سايت شکايت کنه مشکلي براي جادوگران پيش نمياد... چون دو سايت مجزا هستن... اگر شما دو شرکت تاسيس کني و يکيش ورشکست بشه، اون يکي هست.
آنا: اما همه مي دونن که سایت اچ. پی. 7 بر سرور اختصاصی جادوگران به وجود اومد... چطور انتظار داريد که اين دو تا رو بشه از هم جدا دونست؟
هری: صد ها سايت روي سرور مشترک هستند و در عالم قوانين حقوقي نمي شه بودن دو سايت بر روي يه سرور رو دليل دونست.
آنا: خب حالا در مورد اين لقب چه نظري داريد؟
هری: خب... اين افراد شايد تصور کردن من از کپي رايت خوشم مياد يا مد روزه يا پز باشه و غيره... در حالي که شما روزانه صد ها کار که اصلا دوست نداري از روي اجبار انجام مي دي... يکيش رفتن به سر کار يا مدرسه.
آنا: شما مخالف با کپي رايت هستيد اما در عمل اين کار رو انجام داديد... شما سايت اچ پي 7 رو ساختيد و به عنوان اولين نفر در اون سايت هري پاتر رو ترجمه کرديد!
هری: همون طور که گفتم کپي رايت يه اجباره که بايد رعايت بشه مانند هزاران نفر بيزار از مدرسه که مجبورن برن مدرسه.
هر وقت شما ترک تحصيل کردي، منم از کپي رايت دست ور مي دارم ولي اگر تونستي دورش بزني، بزن.
آنا: پس شما مخالف کپي رايت هستيد اما اون رو انجام مي ديد؟
هری: گفتم که از روي اجبار...

آنا: چند تا کلمه می گم بگو تو رو یاد چی می اندازه؟... زوپس؟
هری: زندگی
آنا: جی کی رولینگ؟
هری: نویسنده
آنا: بلاک؟
هری: محلی برای قرار دادن محتوا
آنا: هری پاتر ؟
هری: یکی از بهترین رمان های معاصر

آنا: در آمد های سایت و مخارج اون رو به طور دقیق توضیح بدید و شرح بدید در ماه چقدر هم نصیب خودتون می شه؟( کل تمام مسائل مالی سایت رو بگید.) و تا به حال چقدر تونستید از طریق سایت پول در بیارید.
هری: هووم... چون هزينه اين سايت از نظر مالی بالاس، من نصف هزينه ها رو هم از جيب مي دم... گزارش دقيق هم در تاپيک مديران ارائه مي شه.
آنا: اوه... اعضا اين تاپيک رو مي بينن؟ در کدوم انجمن؟ قابل ارائه به کل افراد سايته؟ دقيق مي شه هزينه ها رو بگيد!
هری: اگر اعضا بخوان از تماس با ما بليت ارسال کنن و گزارش دقيق براشون داده مي شه... بله آخر سال مي تونم گزارش ساليانه دقيق بدم... اگر اعضا بخوان.
آنا: اعضا بايد کجا درخواست بدن تا گزارش ساليانه در آمد هاي سايت ارائه بشه؟
هری: به تماس با ما يا يه تاپيک باز کنن يا در گفتگو با مديران بخوان.

آنا: هدفتون از کار بر روی فرهنگ نامه چیه؟
هری: من از همون اول که هري پاتريست شدم از گستردگي اون خيلي خوشم اومد و در ضمن اين قضيه خيلي گيج کننده بود. سايت لکسيکن دايره المعارف کاملي جمع آوري کرده در نتيجه شما مي توني به راحتي از تمام سرگذشت و نکته هاي يه موردیه کتاب مثلا عمه مارچ با خبر بشي... فقط با رفتن به يه صفحه.

آنا: اين به همون پاترو پديا مربوط مي شه؟
هری: هووم... فرهنگ نامه و پاترو پديا همش يکيه.

آنا: دوست داری جای کدوم یک ازکاربرای سایت باشی ؟ تا حالا شده به یکی ازکاربرای سایت افتخار کنی و آیا تا حالا خوابی از سایت یا اعضای سایت یا هر چیزی که به سایت مربوط می شه دیدی؟
هری: بله به خيليا... جديدا به ش پورال... قبلا به نويسندگي بيگانه هم افتخار مي کردم... خوابام يادم نمي مونه که به اين سرعت يکيشو بگم ولي قطعا خواب ديدم.

آنا: چرا به یک باره کنار کشیدی و چرا حالا با این که هنوزم خیلی ها باهات سوژه می سازن سعی نمی کنی برگردی؟
هری: من بعضي وقتا در رول مي نويسم و دوباره مي رم کنار... معمولا عشقي اين کار رو مي کنم و برنامه منظمي ندارم و همين طوري بهتره. من هرگز نمي گم برم در جادوگران يه پست در ايفاي نقش بزنم.
آنا: ولي مدت کمی می یاد و مدت خیلی زیادی نیستید!
هری: هووم... شايد
آنا: چرا؟
هری: چون وقتي ميام جذب نمي شم و اين چرا نداره... چون نظرم رو جلب نمي کنه و اين قدر چيزاي ديگه هست که نظرمو جلب کنه.
آنا: خب شما مديريد... يه کاري کنيد که جذب شيد يا همه، بيشتر از قبل جذب شن!
هری: کار مدير اين نيست که کسي رو به جايي از سايت جذب کنه.
آنا: مثلا چه چیزای دیگه ایی نظرتون رو جلب می کنه ؟
هری: فرهنگ نامه، اخبار هري پاتر، ترجمه کتاب هفتم
آنا: زير پا گذاشتن قوانين منع کپي رايت رو جا انداختيد!

آنا: تا حالا چند نفر رو بلاک کردی ؟
هری: هووم... دو سه نفر فکر کنم من زياد بلاک نکردم.
آنا: تعداد زیادی از کاربرای سایت معتقدن در بلاک ها خیلی نقشی نداری... .پس دست کیه ؟
هری: هووم... مديران به صورت واحد عمل مي کنن و وقتي يکي بلاک مي شه همه مديران اين کار رو کردن.
آنا: خب... کدوم مدير بيشتر طرح بلاک يه نفر رو مي ده و از بقيه نظر مي خواد؟
هری: نمي تونم بگم اگر قرار بود همه چيز گفته بشه تاپيک مديران مخفي نبود... شما از تمام جلسات هيات دولت و جيک و پوک اداره کشور خبر داري؟
آنا: خب... خيلي ها مخفي مي کنن چون مي ترسن... شما از کي مي ترسيد؟
هری: رييس جمهور مي ترسه که همه چيزو به مردم نمي گه؟ اگر اون اسمش ترسيدنه، منم مي ترسم.
آنا: دقيقا... چون برکنارش مي کنن ...البته تابلوئه که بلاک ها دست کيه... پروفسور کوييرل!... متاسفم نتونستم نگم...!آخه من از کسی نمی ترسم!
هری: گفتم... در هر حال چه کسي کوييرل رو مدير کرده و مدير نگه داشته؟ در نتيجه بقيه مديران هم سهم دارن و در واقع همه تاييد مي کنن.

آنا: چرا جادوگران لینک اعتراض نامه به مستند هری پاتر رو روی سایت قرار نداد و چند روز در مقابل پخش همچین مستندی سکوت کرد.
هری: تصور مي کنم ما خبر اون مستند رو در سايت قرار داديم ولي ما به اون اعتراضي نکرديم چون:
1- اعتراض به نتيجه نمي رسيد.
2- سايت جادوگران صدا و سيما رو به رسميت نمي شناسه تا اعتراض کنه.
3- هيچ مرجع بالاتري رو هم در ايران به رسميت نمي شناسيم تا اعتراض کنيم.
4- از نظر سايت جادوگران و طبق آمار ضمني چنين مستند بي ريشه اي باعث افزايش طرفداران هري پاتر شده، در نتيجه چنين مستندي براي ما نتيجه خوبي هم داشته.

آنا: جادوگران یعنی...
هری: سایت تخصصی هری پاتر

آنا: تا به حال شده از این که مدیر سایت هستی خسته بشی یا نشده بگی کاشکی می شد این سایت نبود؟
هری: نه
آنا: اوه... چه اعتماد به نفسي! در طول هفته به غیر از سایت جادوگران، فعالیت ها، تفریحات و سرگرمی هایی که در اینترنت یا در دنیای واقعی داری چی هستن؟
هری: مواردي خصوصي و کاريه که نمي تونم بگم... ولي در سايت زوپس دات. او. آر. جي و مخلفاتش هستم و گاهي جمعه ها هم کوه مي رم... اگر فرصت کنم، فيلماي روز رو هم مي بينم .

آنا: آیا فکر می کنید سایت جادوگران یک روزی اون قدر عضو داشته باشه ؟
هری: کدوم قدر؟ منظورت فکر مي کرديده؟
آنا: دقيقا همين سوال رو پرسيدن... فکر مي کنم کنايي هست! خب شما هر طور که فکر مي کنيد پاسخ بديد.
هری: اوکي... بله، فکر مي کردم اين قدر عضو داشته باشه.
آنا: چون هري پاتري بود؟
هری: بله... البته من به آينده هر کاري فکر مي کنم.

آنا: یه دورنمای کل از برنامه های سایت بدید و مشخص کنید با توجه به گفته های قبلیتون با این مضمون که "بعد از اومدن کتاب هفت و سرد تر شدن بازار بحث های کتاب ها، بیشتر به ایفای نقش می پردازیم" ایفای نقش جادوگران با اون 6% طرفدارش چه جایگاهی توی سایت پیدا می کنه؟ هنوز هم معتقدید که سهم ایفای نقش در جادوگران شش درصده؟ حالا که به آخر هری پاتر رسیدیم سایت قراره چه سیاستی رو دنبال کنه، آیا باز هم فقط کتاب های رولینگ رو دنبال خواهیم کرد و به طور کل آینده سایت رو چطور می بینید؟
هری: من کجا گفتم بعد از تموم شدن کتاب هفت به ايفاي نقش مي پردازيم؟... و در مورد کتاب ها چيزاي زيادي مثل فرهنگ نامه باقي مونده که شخصا علاقه بيشتري بهشون دارم... تازگي آمار نگرفتم که آمار بازديد کننده از ايفاي نقش چقدره ولي مسلما درصدش زياد شده ولي قطعا زير 30 درصده.
آنا: خب براي آينده سايت چه برنامه ايي داريد؟
هری: فعلا همين برنامه... بعدا که رولينگ دايره المعارف رو منتشر کرد بازم همون برنامه... به طور کلي من دوست دارم سايت با اين نويسنده ادامه پيدا کنه.

آنا: رسیدیم به سوال مورد علاقه من: چند تا ورد می گم بگو چی کار می کنه... چه وردی باعث می شه که از مچ پا آویزون بشیم؟ اگه خون دماغ شدی چه وردی می تونه به کمکت بیاد و اونو بند بیاره؟ استاپی فانی و ایمپدیمنتا چه کاری می کنه؟
هری: من نگاه نکردم ولی فکر کنم استیوپی فای برای بیهوش کردن و ایمپدیمنتا برای سنگ کردن به کار میره. فرهنگ نامه به همین دلیل داره انجام می شه که شما بری توش و در سه سوت اطلاعات دقیق و کاملی در مورد مثلا هر طلسم پیدا کنی.
آنا: خب... من پاسخ صحیح رو نمی گم... ملت می تونن برن به قسمت فرهنگ نامه یه سری بزنن... شاید هم یه کمی بخندن... ممنون... چک کردن پاسخ یادتون نره !!!

آنا: جهت گیریتون واقعا سر وزارت دراکو و دعواش با کوییرل و همین طور حذب و اعضاش چیه ؟ اون حرفی که کوییرل تو انجمن مدیران در مورد دسترسی دادن به وزیر گفته بود رو قبول داری؟
هری: کدوم حرف؟... يادم نيست متاسفانه

آنا: نمید کجاست؟ چه کار می کنه؟ شنیدم این قدر با سیم سرورت زدیش که دیگه نفسش بالا نمی یاد!
هری: نميد، سوژه قبل از کتاب ششم بود که هري دوست دختري نداشت بعد از اين که جيني اومد اين سوژه کنار رفت.

آنا: نظرت در مورد تاپیک حذب چیه؟
هری: هووم... زياد ازش نخوندم... سوژه خوبي بود ولي زياد نظر منو جلب نکرد.
آنا: چرا جلب نکرد؟ چون بر ضد مديران بود؟ خب... البته، هيچکي دوست نداره بهش انتقاد بشه!
هری: چرا... براي من فرقي نداره به نظرم سوژه خوبي بود و پستاي خوبي زده شد ولي ديگه چيز جديدي براي گفتن نبود... چون مثلا وقتي شما يه بار به عمامه کویيرل گير بدي، در پست بعدي دوباره بازم همون رو کپ بزني... ديگه اون پست دوزار به درد نمي خوره.

آنا: از انتقاد هايي که بر عليه مديران مي کردن چي؟ جالب يا سازنده نبود؟
هری: هووم... ايفاي نقش با واقعيت متفاوته، ايفاي نقش هم بايد مخصوص هري پاتر باشه. من پست هايي که اشاره به هري پاتر ندارن رو ناديده مي گيرم.
آنا: خب... اما مي شه در قالب ايفاي نقش واقعيت ها رو نشون داد!
هری: نه... متوجه نشدي اين سايت هري پاتره و شما بايد به هري پاتر اشاره داشته باشي و از چيزاي ديگه هم استفاده کني.
آنا: پس هر کس انتقادي داره بايد مستقيما بياد توي گفتگو با مديران مطرح کنه؟
هری: بله

آنا: اگه یه قدرت جادویی داشتی دوست داشتی اون چی باشه ؟
هری: خوندن افکار کسانی که دوست دارم بدونم. البته من این قدرت رو جادویی نمی دونم بیشتر علمیه.

آنا: بهترین سوالی که دوست داری الان ازت بپرسم چیه؟
هری: در مورد ترجمه کتاب هفتم
آنا: در مورد ترجمه کتاب هفت چه نظري داري؟
هری: هووم... مترجم رسمي کتاب هفت ترجمه غير قابل قبول و مردودي ارائه مي ده... يعني نمره اون زير 50 هست، در نتيجه من اين کتاب رو ترجمه کردم.
آنا: منظورت ويدا اسلاميه ست؟
هری: هووم... آره ديگه
آنا: خب نظرت در مورد ترجمه ايي که کردي چيه؟ به نظرت نمره اش بالاي 90 شد؟
هری: نمره 70، ترجمه اين کتاب، کار يه مترجمه که حداقل 20 سال سابقه اين کارو داشته باشه و حداقل 10 کتاب معتبر رو ترجمه کرده باشه... اين فاجعس که آماتوري مثل من مجبور بشه به دليل ضعف مفرط مترجم رسمي، اون رو ترجمه کنه.

آنا: بهترین خاطرت توی این مدت و قشنگ ترین اتفاقی که به نظرت تا حالا برای سایت افتاده چیه ؟
هری: رفتن سایت به سرور اختصاصی و مرتب شدن وضعیت مدیریت...

آنا: یه توصیه به تازه وارد ها؟
هری: قوانین و سیاست های سایت رو بخونید تا گیج نزنید.

آنا: نظرت رو در مورد مدیرایی که باهاشون کار کردی و می کنی، بگو!
هری: هووم... من با هر کسي کار مي کنم بر طبق قوانين و اصول و ديسيپلين هست. هرگز مسائل کاري رو در موارد دوستي دخالت نمي دم... در حال حاضر سايت بهترين مديران رو داره فقط بعضيا فرصت کم دارن و به قسمت ها نمي رسن.
آنا: به نظرت بهترین مدیر تاریخ جادوگران کی هست؟
هری: هووم... مک گونگال سابق

آنا: خب... حرف آخر؟
هری: من به اين خاطر در سايت ميام و هستم چون به هري پاتر علاقه دارم و نه چيز ديگه اي.

آنا: در پایان یاد گرفتیم که چطور خودمون رو وارد دنیای رولینگ کنیم... همدیگر رو شناختیم و با جادوگران ساعت ها زندگی کردیم... دنیایی که دیگه هرگز تکرار نمی شه! اما من فکر می کنم فرصت با هم بودن خیلی کمه... پس بیایم با قلبمون از لحظه لحظه لحظاتی که در کنار هم هستیم لذت ببریم تا شاید یه روزی که به این روزا بر گشتیم دلمون تا بی نهایت براش تنگ بشه!
از علی نیلی عزیز برای زمانی که در اختیار من قرار دارند، صمیمانه تشکر می کنم و از تمام دوستانیکه که در تهیه این مصاحبه منو یاری داده و با من همکاری نمودند به شدت سپاسگذاری می نمایم.

تازه های سایت
- بخش بایگانی جادوگر ماه به همت پروفسور کوییرل اضافه شد. در صفحه اصلی سایت با زدن روی آیکن آن در گوشه چپ و بالا میتوانید آن را ببینید.
- بالاخره بعد از مدتها فرهنگ نامه هری پاتر گشایش یافت. با وجود اینکه بخش هایی به آن اضافه شده هنوز موارد بسیاری برای اضافه شدن وجود دارد.

- همانطور که در بالای صفحه میبینید. جستجو از طریق گوگل به سایت اضافه شد. این کار در درجه اول به دلیل ایجاد درامد برای سایت و در درجه دوم برای جستجوی بهتر و سریعتر اضافه شده است.

تازه های انجمن ها
- هری پاتر و یادگارهای مرگ: این انجمن در پی انتشار کتاب هفتم و به خاطر حجم زیاد مطالب آن به طور مستقل ایجاد شد که به زودی با انجمن های تالار اسرار و اصلی ادغام میشود. در این انجمن تاپیک ارتباط با ناظر وجود نداشته و کاربران در زدن تاپیک و پست آزاد هستند. تاپیک های مهم این انجمن شامل بحث در مورد مقدمه نویسنده دو نقل قول ابتدای کتاب که به دو سخنی که رولینگ از بزرگان ادبی برای اولین بار در ابتدای کتاب آورده اشاره میکند، چطور ولدمورت به زنده ماندن کریچر شک نکرده بود، مواردی را که از کتاب هفتم حدس زده اید بیان کنید - با ذکر سند، نیکی اعظم، فلسفه مورد توجه رولینگ در کتاب هفت، چطور یادگار دوم به دست نواده ی اسلیترین میرسه و سومین یادگار به دست نواده ی گریفندور؟، شخصیت های ضعیف تنها راه پیروزی پاتر و نقد ترجمه های کتاب هفت میباشد. همچنین تاپیک قداست دامبلدور شکسته شد یکی از پر بازدیدترین موضوعات این انجمن و مربوط به مساله همجنس گرایی دامبلدور است که اخیرا رولینگ اعلام کرد.

- تالار اصلی: برای کسانی که مایل به بحث در مورد کتابهای هری هستند تالار اصلی میتواند یکی از انتخابهای اصلی باشد. اگر علاقمند به فعالیت در تاپیکی مستعد و حاضر و آماده که در پست آخرش بطور مشروح توضیحات جامعی داده شده هستید به چهره شخصیتهای کتاب سر بزنید. همچنین میتوانید مطمئن باشید از دیدن تاپیکهای زیباترین جمله کتاب هفتم، از کدام شخصیت کتاب بیشتر خوشتان می آید؟ و چگونگی عملکرد یک جاودانه ساز پشیمان نخواهید شد. تاپیکهای سوالات جواب داده نشده در کتاب هفت و زنده کردن مردگان با زمان برگردان از موضوعات جدید در این انجمن میباشند.

- تالار اسرار: این انجمن برای رسیدن به ناگفته هاییست که هنوز در پاره ای از ابهام باقی مانده و سعی شده در این انجمن به سوالاتی که در اذهان باقی مانده پاسخ دهد. در این مدت اخیر به دلیل آمدن کتاب هفتم و همچنین ایجاد انجمنی مختص یادگارهای مرگ سوالات محدودی پرسیده شده که از مهترین و پربازدید کننده ترین آنها دامبلدور مار زبانه یا نه؟ و آلبوس دامبلدور قوی تره یا لرد ولدمورت!؟ میباشد. از دیگر سوالات که بنظر میرسد مورد توجه کاربران قرار گرفته است میتوان به گودریک گریفندور و هری پاتر چه نسبتی با هم دارن؟، قول شرف اسنیپ و کتاب دست نویس «افسانه های بیدل آوازه خوان» اشاره کرد.

- هاگوارتز: ترم پنجم و زمستاني هاگوارتز از روز 24 آذر با اولين جلسه از كلاس دفاع در برابر جادوي سياه آغاز شد.علت اين عجله براي شروع شدن ترم، تعطيلي سه هفته ايه هاگوارتز به علت امتحانات ماگلي از تاريخ 11 دي تا 30 دي است. اين ترم قوانين جديدي با بحثهاي زياد نمايندگان گروه ها وضع شد كه شرح كامل اون در تاپيك قوانين مدرسه است. اعلاميه هاي مهم مدرسه همچون ترم هاي قبل در تاپيك تابلوي اعلانات زده ميشود. اين ترم علاوه بر ارگان هاي ديگر مدرسه، افرادي به عنوان اعضاي شورا كه مسووليت نظارت بر كار مدير مدرسه رو دارن هم اضافه شدند. ثبت نام دانش آموزان به مدت دو هفته انجام شد و در نيم ترم تحصيلي تاپيك ثبت نام براي اعضاي جديد باز ميشود. در اين ترم 7 درس توسط استادان تدريس ميشود.همچنين بازرسين هاگوارتز نظارت جدي بر كار معلم ها دارن تا حق دانش آموزي ضايع نشود. مسابقات كوييديچ نیز از تاريخ 1 دي الی 10 اسفند انجام خواهد شد.

- زمین بازی کوییدیچ: پس از برگزاری دور اول مسابقات، در رقابتی تنگاتنگ، تیم های آرمادیلو و ترنیسلوانیا از گروه یک و همچنین چیورون و پاورداس از گروه دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. دو تیم ترنسیلوانیا و چیورون در ورزشگاه شماره دو (سرپوشیده منچستر) مسابقه خود را برگزار کردند که درنهایت تیم چیورون توانست با اختلاف سه امتیاز به فینال مسابقات صعود پیدا کند. در سمت دیگر نیز دو تیم آرمادیلو و پاورداس در ورزشگاه شماره چهار (کلاسیک قهرمانان) به مصاف هم رفتند که پاورداس با اختلاف تنها دو امتیاز، بر تیم آرمادیلو فائق آمد تا دو تیم آرمادیلو و ترنسیلوانیا در ورزشگاه شماره یک (دیجیتال لیورپول) در مسابقه نیمه نهایی به مصاف هم بروند که متاسفانه آرمادیلو در این مسابقه حاضر نشد و تیم ترنسیلوانیا مقام سومی را کسب نمود. سرانجام مسابقه فینال نیز در
ورزشگاه شماره چهار (کلاسیک قهرمانان) برگزار و با قهرمانی تیم چیورون به پایان رسید.

- شهر لندن: از جمله مکانهای معروف و خارق العاده در این شهر می توان از پارك جادوگران، شهر بازي ويزاردلند، پاتيل درزدار و بيمارستان سوانح جادويي سنت مانگو نام برد. هالي ويزارد، جادوگر تي وي و باشگاه اسلاگهورن محل هايي هستند كه جمعيت زيادي را در مدت اخير به طرف خود جلب كرده اند. اتفاقات جالب این شهر شامل ماجراهاي دامبل و خانواده و ماجراهاي كاشت مو میباشد که با دنبال کردن آن به داستانهای جالبی از زندگی آلبوس دامبلدور و لرد ولدمورت پی خواهید برد که در پیام امروز هرگز به آنها اشاره نشده است. شما میتوانید با گشتی در شهر لندن خود کاشف مکانهایی باشید که تابحال هیچ جادوگری نتوانسته به آنجا راه یابد.

- کوچه دیاگون: فروشگاه موجودات جادويي برپا شده و در ابتداي كار از فروش بالايي برخوردار بود. جادوگران در آن مكان ميتوانند موجود جادويي مورد پسند خود را خريداري و در امضاي خود قرار دهند. همچنين كوچه ناكترن در اين مكان وجود دارد كه تاريك ترين و مخوف ترين مكان دياگون و پر از ماجراهاي تاريك و سياه است. و چيزي كه از همه بيشتر جلب توجه ميكند بزرگترين بانك جادوگران، بانک گرينگوتز است. بانكي كه سرقت از آن امكان پذير نيست. كوچه دياگون داراي مغازه هاي جالبي مثل بورگين وباركز، لوازم جادوي سياه هوكي، كتابسراي جادويي دياگون و كارخانه اي مثل كارخانه ي مشهور آفتابه سازي مي باشد.

- وزارت سحر و جادو: در مهر ماه انتخابات وزارت بار دیگر آغاز شد و از بین کاندیدا، کالین کریوی به عناون وزیر سحر و جادو تعیین گردید. بعد از روی کار آمدن وزیر جدید دفتر ارتباط با وزیر قرار داده شد تا جادوگران و ساحره ها مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را با وی درمیان گذارند. مهمترین تاپیک های ارسال شده در این مدت عبارتند از ستاد مرکزی حمایت از ساحره ها که تعداد پست های زده شده و بازدید از آن به خوبی نشان میدهد که تاپیک فعال و پر رونقی بوده است و همچنین سازمان فرهنگ و هنر جادوگری. در پی اینکه افراد وزارت و کارکنان آن کاملا مشخص شوند اعلامیه های وزارت سحر و جادو قرار داده شد تا افراد وزارتخانه خود را در دفتر اطلاعات کارکنان وزارتخانهمعرفی کنند. شما نیز در صورتیکه علاقمند به کار در وزارتخانه هستید میتوانید با مراجعه به باجه تلفن و گرفتن شماره 62442 با ما تماس بگیرید.

- محفل ققنوس: محفل ققنوس به رهبری آلبوس دامبلدور، محلی برای تمامی مخالفان شجاع لرد ولدمورت میباشد. تازه واردین زیادی به تازگی به این گروه پیوستند و امیدواریم بزودی طی برنامه هایی دوباره محفل ققنوس فعالیش را مانند گذشته دوباره از سر بگیرد. همینطور ستیز با مرگخواران نیازمند برنامه های دقیق و نقشه های بدون مشکل است که بزودی کار آنها نیز تکمیل خواهد شد. تصمیم گرفته شد نظردهی درباره نوع پستها (نقد) تنها با درخواست خود نویسنده (که در زیر پست اعلام میکند) انجام گیرد تا کسانی که براستی به نقد نیاز دارند و خود را نیازمند نقد میدانند از نقد بهتری بهره ور شوند. از تاپیکهایی فعال این انجمن میتوان به کافه محفل ققنوس و دنیای وارونه اشاره کرد.

- دهکده هاگزمید: دهکده ای جادوئی که میشود ادعا کرد هر چه در اینجا بخواهید پیدا میشود اگه علاقه به نوشتن دارید معطل نکنید هاگزمید منتظر شماست. تاپیکهای فروشگاه زونکو و پستخانه هاگزمید مجددا باز و فعال شده اند. در خانه های هاگزمید پستهای زیاد و البته قشنگی زده شده است، میزگرد جادوگری نیز همچنان طرفدارانش را حفظ کرده. اگر اهل مسابقه و نقد پستهایتان هستید کلوپ جادوگران اصلی ترین انتخاب شما در هاگزمید است که پستهایش در بررسی پستها نقد شده و میشوند. خوابگاه مدیران و مجله شایعه سازی نیز برای مخاطبان خاصشان همچنان جذابیت دارند. اما میتوان امیدوار بود که دسته اوباش هاگزمید در آینده ای نزدیک مجددا فعالیتش را از سر گیرد تا علاقه مندان بتوانند در دنیای مجازی شر کردن را تجربه کنند.

- خانه ریدل ها: انجمن ارتش سیاه پذیرای مرگخواران جدید است. با انتخاب لرد جدید شرایط عضویت در گروه مرگخواران ساده تر شد. پستهایی که نیاز به نقد داشته باشند یا نقد آنها توسط زننده پست درخواست شده باشد در تاپیک بررسی پستهای خانه ریدل ها نقد و بررسی میشود. برای جلوگیری از سردرگمی اعضای تازه وارد نقشه خانه ریدل ها 7در این انجمن موجود است. تاپیکهای فعال این انجمن شامل مرگخواران دریایی، گورستان ریدل ها، دژ مرگ و بحبوحه ای درسیاهی میباشند.

- زیر سایه علامت شوم (انجمن خصوصی مرگخواران):بیشتر فعالیت این انجمن مربوط به ماموریتهای داده شده توسط لرد به مرگخواران و رسیدگی به مشکلات آنهاست. مرگخواران میتوانند از طریق تاپیک صحبت با ارباب با لرد ارتباط داشته باشند. بطور معمول هر هفته یک ماموریت در ماموریتهای سری به مرگخواران محول میشود. بعضی از این ماموریتها منحصرا به مرگخواران خاصی داده میشود و بعضی از آنها باید توسط همه مرگخواران انجام شود. پستهای ماموریت در تاپیک نقد و بررسی مورد بررسی قرار گرفته و مرگخواران موظفند گزارش ماموریت خود را به همراه لینک مربوط به انجام ماموریت در تاپیک گزارش ماموریت به ارباب قرار دهند. نقشه زیر سایه اهداف کلی هر تاپیک را برای تازه واردها مشخص میکند. اگر علاقمند به پیوستن به ارباب خود هستید به خانه ریدل ها مراجعه کنید.

تازه های کتاب
- پنجشنبه ۱۲ مهر: حراج كتاب‌هاي هري پاتر امضا شده براي كمك به انتشارات ملي بريل:نويسنده ي هري پاتر، جي.كي. رولينگ، يك سري ِ كامل از رمان‌هاي هري پاتر را براي حراجي نيكوكارانه به منظور كمك به انتشارات ملي بريل اهدا كرده است. جشن كه توسط انشارات ملي بريل برگذار ميگردد توسط جي ليون ِ كُميدين ميزباني خواهد شد...

- دوشنبه ۲۳ مهر: چه کسی در مسابقه ترجمه کتاب هفتم برنده است؟: تایمز آنلاین مقاله جدیدی در مورد ترجمه های کتاب هفتم و سرعت آنها منتشر کرده است. در این مقاله مسابقه ای را که ناشران غیر انگلیسی هری پاتر به خاطر درخواست های مکرر طرفداران درگیر آن بوده اند، شرح داده شده است...

- سه شنبه ۲۴ مهر: دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو: رولینگ در مصاحبه خود در سالن کداک در خبری که شاید چندان مورد رضایت طرفداران نباشد، اعلام کرد که هنوز کار نوشتن دایرت المعارف هاگوارتز را که مورد انتظار همگان است، حتی شروع نیز نکرده است...

- پنجشنبه ۲۶ مهر: رولینگ از نقش باورهای مذهبی مسیحیت در یادگارهای مرگ میگوید: رولینگ در مصاحبه ای که اخیرا توسط MTV منتشر شده است از اهمیت دین و باور های مذهبی مسیحیت، در کتاب های هری پاتر پرده برداشته است. وی در این مصاحبه از اکراه خود در اوایل نوشتن کتاب ها قبل از کتاب هفتم، در بیان باور های مذهبی به صورت آشکار صحبت کرده و گفته است که از این میترسیده که با بیان مذهب به صورت آشکار نقشه و آخر کتاب لو برود...

- جمعه ۴ آبان: من اجازه دنباله دار شدن سری هری پاتر را نخواهم داد: جی کی رولینگ خالق هری پاتر گفت او هرگز یک رمان فانتزی و تخیلی دیگر نخواهد نوشت و به نویسنده دیگری اجازه نخواهد داد تا سری جادوگر جوان هری پاتر را ادامه دهد...

- پنجشنبه ۱۰ آبان: حراج کتاب دست نویس افسانه های بیدل آوازه خوان: امروز صبح رولینگ خبر بسیار جالبی در سایت خود منتشر کرد. بنا بر این خبر رولینگ کتاب جدیدی را پس از پایان کتاب یادگار های مرگ نوشته و به پایان رسانده که برای فروش نیست بلکه به زودی در یک حراجی فروخته شده و منافع آن به خیریه اختصاص خواهد یافت...

- یکشنبه ۲۵ آذر: مجله نیوزویک هری پاتر و یادگار های مرگ را به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب کرد: آخر سال میلادی نزدیک است و روزنامه های مختلف فهرست بهترین های خود را اعلام میکنند. مجله نیزوویک در خبری با عنوان جادوگران، دلالان جنگ و ساحل غربی فهرست 15 کتاب برتر سال را اعلام کرده است که آخرین کتاب هری پاتر در صدر فهرست جای دارد...

تازه های فیلم
- شنبه ۷ مهر: اهدای جوایز جشنواره فیلم ملی انگلستان: دن ردکلیف به عنوان "بهترین بازیگر نقش اول مرد" و اما واتسون به عنوان "بهترین بازیگر نقش اول زن" انتخاب شدند. همچنین فیلم محفل ققنوس هم به عنوان " بهترین فیلم خانوادگی" دست پیدا کرد...

- پنجشنبه ۱۹ مهر: دی وی دی محفل ققنوس به صورت دیجیتالی برای دانلود نیز منتشر میشود: کمپانی وارنر برادرز اعلام کرده است که دی وی دی فیلم هری پاتر و محفل ققنوس که به زودی منتشر می شود را به صورت دیجیتالی و برای دانلود به دو فرمت منتشر خواهد کرد...

- سه شنبه ۱ آبان: محفل ققنوس نامزد بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم بفتای کودکان: فیلم هری پاتر و محفل ققنوس نامزد جشنواره فیلم و محصولات تلوزیونی آکادمی بریتانیا ( بفتا) در بخش کودکان در شاخه «بهترین فیلم بلند داستانی» شده است. بی بی سی گزارش داد که فیلم پنجم هری پاتر همچنین در بخش رای گیری «کودکان بفتا» نیز نامزد شده است...

- سه شنبه ۱ آبان: فیلمبرداری شاهزاده نیمه خالص آخر این هفته آغاز میشود: فیلمبرداری فیلم هری پاتر و شاهزاده نیمه خالص از سری هری پاتر چهار شنبه این هفته در روستای لاکوک در انگلستان آغاز خواهد شد. پیش از این نیز در این روستا صحنه های فلش بک خانه جیمز و لیلی در گودریکز هالو برای فیلم یک گرفته شده بود...

- سه شنبه ۲۲ آبان: ردا های کویدیچ جدید در فیلم شاهزاده نیمه خالص: در دو فیلم که به صورت مخفی از مکان های فیلم برداری فیلم شاهزاده ضبط شده و در اینترنت منتشر شده بود، صحنه های یتیم خانه جایی که بچگی ولدمورت در آن گذشته و صحبت های طراح صحنه فیلم در مورد لباس های بچه ها در آن قسمت و همچنین ردا های جدید تیم کویدیچ گریفیندور دیده میشد...

- شنبه ۱۰ آذر: ویدیو کلیپ رسمی جدید از دی وی دی محفل ققنوس: کمپانی وارنر برادرز صفحه مربوط به دی وی دی فیلم هری پاتر و محفل ققنوس را به روز کرده و ویدیو کلیپ جدیدی را قرار داده است. در این ویدیو کلیپ جستجوی اعضای ارتش دامبلدور در بخش راز ها دیده میشود. میتوانید این ویدیو کلیپ را در قسمت فیلم پنجم به صورت آن لاین ببینید...

- جمعه ۲۳ آذر: اولین عکس رسمی از فیلم شاهزاده: کمپانی برادران وارنر امروز اولین عکس رسمی از فیلم هری پاتر و شاهزاده نیمه خالص را در سایت پر طرفدار ماگل نت منتشر کردند. این عکس که اولین عکس از فیلم شاهزاده نیمه خالص است چهره هری پاتر را به نمایش میگذارد...

تازه های گالری
- اولین تصویر از فیلم شاهزاده دورگه
- کاور نسخه ی ایتالیایی یادگاران مرگ
- تصویری از سه دوست
- اما واتسون
- ماکت هاگوارتز

تازه های مقالات
- در کینگزکراس به قلم تد ریموس لوپین
- جن‌هاي خانگي در هري پاتر و يادگارهاي مرگ به قلم لیان برونو و ترجمه‌ی لودو بگمن
- فاوکس و گریفندور به قلم فیلیس د.موریس ترجمه‌ای از لودو بگمن

تازه های دریافت فایل
- داستان جدید جیمز پاتر و گذرگاه ارشد در ماه دسامبر هر روز قرار میگیرد.
- فایل صوتی هری پاتر و زندانی آزکابان که در برنامه روایت شب رادیو فرهنگ پخش شده است.

جادوگر نو رسیده
*در این سه ماه گذشته افراد زیادی به جمع ما پیوستند که متاسفانه نمیشد اسامی تمامی اونها رو نام برد. بنابراین با توجه به فعالیت این عده من هفت نفر از کسانی رو که بنظر میرسه موفق تر از سایر کاربران سایت در این مدت اخیر بودند انتخاب کردم. لازم به ذکر است لیلی پاتر در این دوره از ترینهای سایت جادوگران به عنوان بهترین عضو تازه وارد توسط اعضا انتخاب شدند.
- لیلی پاتر
- کورنلیوس آگریپا
- مرلين مك كينن
- جیمز هری پاتر
- آلبوس سوروس پاتر
- هوگو ویزلی
- هرمیون گرنجر

آینه آرزوها
- تکمیل فرهنگ نامه از اولویت های آینده خواهد بود.
- نزدیک کردن اعضا به سایت با ارایه نماد های واقعی از آن یکی دیگر از کارهایی است که دنبال میشود.



نوشته ای از جادوگران®
https://www.jadoogaran.org

نشانی این صفحه :
https://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=2959