هری پاتر پنجم از بریتانیا می رود

تاریخ ۱۳۸۴/۳/۲۳ ۱۶:۲۰:۰۰ | عنوان: فيلم 5

به دلیل گرانی هزینه ها و پس از چهار فیلم هری پاتر پنجم از بریتانیا می رود.
پس از اعلام خبر انتقال لوکیشن اصلی پروژه جدید جیمز باند به پراگ، حالا یک خبر مشابه دیگر پایه های بخش تولید سینمای بریتانیا را به لرزه درآورده است.

هفته گذشته تهیه کننده سری فیلم های هری پاتر اعلام کرد که هنوز از تولید پنجمین قسمت این مجموعه در بریتانیا مطمئن نیست. دیوید هیمن در مصاحبه با نشریه اسکرین دیلی گفت: "ما در حال بررسی تمامی جوانب هستیم تا بهترین مکان دنیا را برای ساختن "هری پاتر و محفل ققنوس" پیدا کنیم. همکاران من این روزها دارند در بریتانیا و سایر مناطق جهان به دنبال بهترین گزینه ممکن می گردند."
این اظهار نظر از سوی تهیه کننده یکی از بزرگترین پروژه های سینمایی دنیا در حالی صورت می گیرد که هر چهار قسمت قبلی هری پاتر در بریتانیا تولید و موجب رونق گرفتن بخش های تولید سینمای این کشور از نظر مالی و فنی شده اند. اما دو نگرانی جدید باعث شده تا تهیه کنندگان در انتخاب بریتانیا به عنوان محل تولید پروژه های بزرگ تجدید نظر کنند. اولین نگرانی بازنگری دولت در ماده 42 قانون معافیت های مالیاتی و دومین نگرانی هم افزایش بی رویه ارزش پوند در مقابل دلار است که باعث می شود هزینه ساخت هری پاتر پنجم حدود 20 درصد بیش از سه فیلم اول شود.
تنها دلخوشی صنعت فیلمسازی بریتانیا هم استعدادهای بی بدیل بازیگران و عوامل "هری پاتر و جام آتش" است که این روزها مراحل پایانی تولید خود را در این سرزمین سپری می کند. پیش از این، شرایط متغیر مالی در بریتانیا موجب شده بود تولید پروژه 120 میلیون دلاری "نگهبانان" در استودیوهای پاینوود در حومه لندن متوقف شود.
برگرفته از سایت خبر گزاری مهر





نوشته ای از جادوگران®
https://www.jadoogaran.org

نشانی این صفحه :
https://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=746