نویسنده چهار هری پاتر اول، کارگردان قسمت ششم شد

تاریخ ۱۳۸۴/۸/۴ ۵:۱۵:۱۳ | عنوان: فيلم

با نزدیک شدن به زمان اکران "هری پاتر و جام آتش"، تیم سازنده این مجموعه فیلم‌ها و در رأس آنها دیوید هیمن تهیه‌کننده، خبرهای جدیدی از ششمین فیلم هری پاتر در اختیار رسانه‌ها قرار دادند.
هیمن در کنفرانسی خبری در لندن اعلام کرد که استیو کلاوز، نویسنده فیلمنامه چهار قسمت نخست "هری پاتر"، به عنوان کارگردان قسمت ششم انتخاب شده است.
گرچه کلاوز به دلیل درگیری در کارگردانی و نوشتن فیلمنامه "حادثه عجیب سگی در شب‌هنگام" نتوانست چنان که باید شاید درگیر نوشتن فیلمنامه "هری پاتر و جام آتش" شود.
به این ترتیب، "هری پاتر و شاهزاده دورگه" چهارمین فیلمی خواهد بود که نام کلاوز را در مقام کارگردان مطرح می‌کند.
استیو کلاوز علاوه بر نوشتن فیلمنامه‌های "هری پاتر" و کارگردانی و نویسندگی سه فیلم، سابقه نامزدی جایزه اسکار را با فیلم "پسران شگفت‌انگیز" در کارنامه دارد. این فیلم به کارگردانی کرتیس هنسن و بازی ستارگان سرشناسی چون مایکل داگلاس، توبی مگوایر، فرانسیس مکدورمند، رابرت داونی جونیور و کتی هلمز سال 2000 روی پرده رفت و اسکار بهترین ترانه موسیقی متن را برای باب دیلن به ارمغان آورد. ضمن اینکه نامزد دریافت اسکار بهترین تدوین هم شد.
تا به حال سه قسمت از مجموعه "هری پاتر" روی پرده رفته و قسمت چهارم هم 18 نوامبر آینده همزمان در ایالات متحده و بسیاری تقاط جهان اکران می‌شود. این در حالی است که پنجمین قسمت هری پاتر هم با عنوان "هری پاتر و محفل ققنوس" مدتی است به کارگردانی پیتر ییتس مقابل دوربین رفته و تولید آن آغاز شده است.
حالا که کارگردان "هری پاتر و شاهزاده دورگه" هم مشخص شده، تنها نکته مبهم در این میان ترکیب بازیگران آن است. گفته می‌شود دنیل رادکلیف و دوستانش به عنوان شاگردان اصلی مدرسه جادوگری هاگوارتس در قسمت ششم هم حضور خواهند داشت، اما به احتمال زیاد بسیاری از بازیگران سه قسمت نخست دیگر در فیلم جایی ندارند. البته همه چیز پس از تکمیل قسمت پنجم مشخص می‌شود.
منبع



نوشته ای از جادوگران®
https://www.jadoogaran.org

نشانی این صفحه :
https://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=1270