'هری پاتر و جام آتش' رکوردها را می شکند

تاریخ ۱۳۸۴/۹/۲ ۱:۳۰:۰۰ | عنوان: فيلم 4

تازه ترين فيلم از رشته فيلم های هری پاتر که به تازگی بر روی پرده سينماهای بريتانيا رفته، بنا به گفته پخش کننده آن موفق شد با فروشی حدود 25 ميليون دلار در سه روز نخست نمايشش به رکورد تازه ای در تاريخ سينمای بريتانيا دست يابد.
کمپانی برادران وارنر پخش کننده هری پاتر و جام آتش، تازه ترين و چهارمين فيلم از اين مجموعه اعلام کرد که اين فيلم توانست رکورد پرفروش ترين فيلم تاريخ سينمای بريتانيا در سه روز نخست نمايش را که در اختيار آخرين اپيزود از رشته فيلمهای جنگ ستارگان بود، از آن خود کند.
جنگ ستارگان: انتقام سيت که اوايل سال جاری بر روی پرده رفت معادل اين رقم را در چهار روز نخست نمايشش بدست آورده بود. بر اساس گزارش اين کمپانی ...
در ادامه متن ...
بر اساس گزارش اين کمپانی، فروش جهانی تازه ترين فيلم هری پاتر که نمايش آن از روز جمعه، 18 نوامبر در 21 کشور به آغاز شده، تاکنون بيش از 180 ميليون دلار بوده است.


اين فيلم در سينماهای آمريکای شمالی بيش از 100 ميليون دلار فروش داشته که با اين رقم، آن را پس از فيلمهای اسپايدرمن، جنگ ستارگان: اتقام سيت و شرک در رده چهارم جدول پرفروش ترين فيملها در سه روز نخست نمايش آنها در سينماهای آمريکای شمالی قرار داده است.

بر اساس گزارش برادران وارنر قسمت چهارم هری پاتر در هر 21 کشور نمايش دهنده آن در صدر جدول پرفروش ترين فيلم سينماهای آن کشور جای گرفته است.

قرار است که روز سه شنبه، 22 نوامبر آمار رسمی فروش اين فيلم در سينماهای بريتانيا منتشر شود.

هری پاتر و جام آتش آخر اين هفته در ژاپن، ايتاليا و اسپانيا به نمايش در می آيد. همچنين اين فيلم هفته نخست ماه دسامبر در کشورهای فرانسه و استراليا بر روی پرده خواهد رفت.

بر خلاف تصور کارشناسان، فروش قسمت چهارم هری پاتر با توجه به کسب درجه 12A( نمايش برای افراد زير 12 سال با همراهی يک بزرگسال) از سوی "هيئت ارزيابی فيلم بريتانيا" به دليل در بر داشتن "خشونت و وحشت خيالی معتدل"، چندان تحت تاثير قرار نگرفت.

سه فيلم پيشين هری پاتر از سوی اين هيئت به درجه PG (آزاد برای تمام گروه های سنی با راهنمايی والدين) برای نمايش دست يافته بود.

هری پاتر و زندانی آزکابان، قسمت سوم از رشته فيلمهای هری پاتر در سه روز نخست نمايشش در سينماهای بريتانيا به فروشی معادل 93.7 ميليون دلار دست يافته بود.

در تازه ترين هری پاتر باز هم دانيل رادکليف نقش اين شخصيت داستانهای افسانه ای جی کی رولينگ را بازی می کند.

هفته نامه ساندی تايمز، در فهرست ثروتمندترين افراد بريتانيا از اين بازيگر شانزده ساله به عنوان ثروتمندترين نوجوان بريتانيايی نام برده است.

منبع خبر



نوشته ای از جادوگران®
https://www.jadoogaran.org

نشانی این صفحه :
https://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=1331