هري پاتر بزودي فروكش مي كند

تاریخ ۱۳۸۳/۱/۱۷ ۱۹:۰۷:۴۸ | عنوان: مصاحبه

اينم مطلبي از ناطرفداران هري پاتر:
هري پاتر هرچند يك ذهنيت پرجاذبه براي بچه ها دارد اما يقين دارم پس از انتشار آخرين جلد بزودي فرو كش مي كند و تمام مي شود.

پروفسور اولريش مارزلف متخصص فرهنگ عاميانه و قصه شناس كه نظر خود را درباره هري پاتر در گفت وگو با فصلنامه تخصصي فرهنگ مردم بيان كرد، با اعلام اين مطلب ادامه داد: مساله هري پاتر مثل يك آتش است، آتشي كه خيلي تند مي‌سوزد و نورش هم خيره كننده است و خيلي زود هم خاموش مي‌شود و از بين مي‌رود، هري پاتر مثل يك كار مستند نيست. مانند يك موج است، پيش از اين هم موج‌هاي ديگري آمده‌اند و فروكش كرده‌اند. براي مثال درمورد فيلم‌هاي والت ديسني تنها فيلم نبود كه پخش مي‌شد بلكه هر يكي از اين فيلم‌ها تبعاتي هم داشت و آن وسايل تبليغاتي بود، از لوازم‌التحرير تا لباس و تمام چيزها كه با تصاوير علاءالدين يا شيرشاه ساخته مي شد و به فروش مي رسيد و درآمد اين چيزهاي جانبي چند برابر فيلم بود.


وي تصريح كرد: هري پاتر پديده‌اي است استثنايي از نظر تبليغات و در جامعه ما يك شكاف عميق ميان مخالفان و موافقان ايجاد كرده است. بيشتر نوجوانان آن را دوست دارند، اما برخي مانند پسر من كه سيزده سال دارد و به هيچ كتابي هم دست نمي‌زند و فقط با دوستانش بازي مي‌كند و تلويزيون مي‌بيند و همين. توي روزنامه‌ها نوشته بودند كه به هر بچه‌اي كه به كتاب دست نزده و نخوانده است اگر يك نسخه هري پاتر بدهيد حتما مي‌خواند. من هم يك نسخه از كتاب هر پاتر به پسرم دادم، گرفت و گفت به‌به، اما هرگز نخواند.



نوشته ای از جادوگران®
https://www.jadoogaran.org

نشانی این صفحه :
https://www.jadoogaran.org/modules/news/article.php?storyid=93