هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

اسنیپ خیانتکار است !


دلایلی مبنی بر اینکه اسنیپ یک خیانتکار واقعی است.
خب ببینین دلایل من مبنی بر خیانتکار بودن اسنیپ از این قراره :

1- به نظر شما اگر اسنیپ خیانتکار نبودش پس چرا در اون شب یواشکی به فلیت ویک حمله کردش ؟ از همین جا میشه ثابت کرد که اسنیپ خیانتکار بوده به چند دلیل :

اول اینکه در اون شرایط حمله به پروفسور فلیت ویک هیچ ضرورتی نداشته چرا که هیچ کدوم از مرگخواران اونجا نبودن . پس در نتیجه لازم نبودش که اسنیپ هم نقش بازی کنه .

دوم اینکه کسی که بعدها از اسنیپ نمیپرسه که چطوری فهمیدی که مرگخوارها وارد قلعه شدن ! چون توی اون گیر و ویر همه قلعه بیدار شده بود و تازه اگرم ازش بپرسن با یک دروغ راحت میتونه از زیر کار در بره بخصوص این که چفت کننده ماهری هم هست .

نکته بعدی اینکه اگر یادتون باشه در اون شرایط محفلی ها داشتن از مرگخوارها شکست میخوردند به طوری که کم و زیاد شدن حتی یک یار برای آنها نقشی حیاتی داشت . پس چطور امکان داره اسنیپی که توی محفله ، بیاد فلیت ویک رو بیهوش کنه ! اونم در چنین شرایطی ؟ اونم وقتی که پروفسور فلیت ویک هیچ گونه مانعی برای او نیست ؟

حتی اگر اسنیپ طرف دامبلدور بوده و میخواسته اونو به خاطر وفاداریش بکشه باز هم فلیت ویک هیچ مانعی برای او نبودش چون که وقتی دوباره به منطقه جنگ میرسیدند از هم جدا میشدند و هر کس میرفت سر کار خودش . پس باز هم به این نتیجه میرسیم که اسنیپ بخاطر یک دلیل دیگه فلیت ویک رو بیهوش کرده !

نکته بعدی که در این مورد باید بگم اینه که اصولا همیشه جاسوسی کردن تا یک جایی معنی داره . کسی که جاسوس میشه تا یک حدی میتونه حمایت خودش رو از یک گروهی اعلام نکنه . ولی اگر دقت کنید میبینید که توی اون شرایط هر لحظه امکان داشت که محفل سقوط کنه و مرگخوار ها پیروز بشن . آیا اینجا جاسوس بودن معنا داره ؟ اونم وقتی که هر لحظه امکان داره محفل شکست بخوره و جون یک عالمه دانش آموز به خطر بیفته ؟ در اینجور شرایط اسنیپ باید ماموریتش رو فراموش میکرد و به طور علنی میرفت حمایت خودش رو از محفل اعلام میکرد و مبارزه میکرد . نه اینکه دامبلدور رو میکشت و با مرگخوار ها فرارم میکرد بعدشم ادعا هم بکنه که جاسوسه !

نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید اینه که اسنیپ به نارسیسا قول شرف داده ! خب چرا اینکار رو کرده ؟ بعضی ها میگن که مجبورش کرده !

نه کسی اسنیپ رو مجبور نکرده بود . دقت کنید ، نارسیسا از اسنیپ خواهش کرد که بهش کمک کنه . این حرف از طرف ولدمورت که نبود ، از طرف نارسیسا بود ! بنابراین اسنیپ به راحتی میتونست این حرف رو نادیده بگیره .

اما نه تنها نادیده نگرفت بلکه قول شرف هم داد . خب چرا قول شرف رو داد ؟ مگه کسی مجبورش کرده بود که قول بده ؟ اسنیپ خودش به طور داوطلبانه بدون اجبار کسی این قول رو به نارسیسا داد . آیا به نظر شما این وفاداری به دامبلدوره ؟

باز بعضی ها میگن که دامبلدور و اسنیپ از مدتها قبل این نقشه رو کشیده بودند . و من در جواب به این افراد پیشنهاد میکنم که به متن زیر توجه کنند . شما در این متن میفهمید که هم دراکو و هم دامبلدور سخت اصرار دارند که اسنیپ طرف خودشان است و تنها نتیجه کار است که نشان میدهد حرف کی درست است :

کتاب شاهزاده دو رگه - ترجمه ویدا اسلامیه - جلد دوم - برج ساعقه - ص 348 !!!

مالفوی پوزخند زنان گفت :
- آره ، خب ، ولی باز تو نفهمیدی که کی پشت این قضیه بود درسته ؟
در آن لحظه دامبلدور با تکیه بر روی باروی قلعه اندکی فرو لغزید ، ظاهرا دیگر قدرتی در پاهایش باقی نمانده بود . در این میان هری آرام و بی صدا ، بیهوده میکوشید که جادویی را خنثی کند که دست و پایش را بسته بود . دامبلدور گفت :
- اتفاقا فهمیدم . مطمئن بودم تویی .
مالفوی پرسید :
- پس چرا جلومو نگرفتی ؟
- سعی خودم رو کردم دراکو . پروفسور اسنیپ به دستور من دائم تو رو زیر نظر داشت -
- اون به دستور تو عمل نمیکرد به مادرم قول داده بود -
- البته این حرفیه که به تو زده دراکو ولی-
اون یک جاسوس دو جانبه هست پیر مرد خرفت اون برای تو کار نمیکنه ، تو فکر میکنی برات کار میکنه ؟
- باید قبول کنیم که در مورد این موضوع با هم اختلاف نظر داریم ، دراکو . اتفاقا من به پروفسور اسنیپ اعتماد دارم -
مالفوی پوزخندزنان گفت :
- خب ، پس سر رشته کارها از دستت در رفته ! یکسره به من پیشنهاد کمک میداد . میخواست همه افتخارش نصیب خودش بشه ، میخواست توی این کار سهمی داشته باشه و این موضوع ادامه دارد ........

ببینین ، شما در متن بالا شاهد مخالفت دامبلدور و دراکو با نظر هم هستید که هر دوشون شدیدا عقیده دارند که اسنیپ طرف آنهاست ! ولی یک نکته خیلی مهم توی این مسئله هست و اونم این جمله :

- اون به دستور تو عمل نمیکرد به مادرم قول داده بود -
- البته این حرفیه که به تو زده دراکو ولی-

ببینین یکم بیاین این جمله رو از هم باز ترش کنیم . دراکو جریان اون شب رو بازگو کرده بود که اسنیپ به نارسیسا قول داده بود و داده بود . و همه ما میدونیم ک این قضیه درسته چون این اتفاق در فصل دوم کتاب رخ داده بود . اما دامبلدور گفتش که اسنیپ این حرف رو زده که تو رو گمراه کنه وگرنه اون از اول طرف من بوده !!!


در اینجا یک نکته نهفته است و اون اینکه دامبلدور از جریان پیمان خبر نداشته ! اگر خبر داشت نمیگفت اسنیپ این حرف رو به تو زده تا اعتمادت رو جلب کنه ! در اصل خود دامبلدور چون که از جریان پیمان خبر نداشته فکر کرده که اسنیپ این حرف رو به دروغ به دراکو زده و خواسته بگه که اشتباه کرده !

خب در صورتی که شما این فرض رو قبول داشته باشید . دیگه تمام این دلایل که اسنیپ و دامبلدور کنار کلبه هاگرید حرف میزدن و این چیزا یک نقشه بوده و اسنیپ وفاداره و ..... همشون با هم از بین میره . چرا که این متن ثابت میکنه که دامبلدور کلا از این قضیه پیمان خبر نداشته . و وقتی که یک فرضیه از پایه اشتباه باشه دیگه مشخصه که تمام دلایلی هم که بعد از این فرض زده شده اشتباهه .

باز دلایل دیگری که ثابت میکند این قضیه یک نقشه نبوده :

اولا اینکه دامبلدور و اسنیپ از این قضیه خبر نداشتند . پس نمیتونستند از قبل نقشه کشیده باشند .

دوم اینکه دامبلدور هیچ وقت برای اجرای یک نقشه جون این همه آدم رو یک جا به خطر نمیندازه ! اونم کجا توی مدرسه هاگوارتز یکی از معدود مدارس جادوگری !

سوم اینکه به نظر شما امکان داره دامبلدوری که حتی ولدمورت هم ازش میترسه و کسی که بیشترین فعالیت رو بر علیه مرگخوارها انجام میده بیاد در چنین روزی مدرسه رو ترک کنه ؟ و بزاره که مرگخواران وارد بشن ؟ اونم وقتی که خودش میدونه این موضوع یک نقشه بوده ؟ حالا امروز نشد فردا میره سراغ جاودانه سازها . جاودانه ساز ها این همه سال پنهان بودن حال ایک روز هم روش .

همونطور که میبینید تمام این دلایل ثابت میکند که این موضوع یک نقشه نبوده و اسنیپ هم خیانتکاره !
قبلی « هری پاتر و انتقام نهایی - فصل 25 هری پاتر و وارث ولدمورت » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
mhipo1985
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۳ ۱۵:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۳ ۱۵:۲۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۲
از:
پیام: 1
 کاملا مخالفم
من از طرفداران اسنیپم و کاملا با خیانت اسنپ به دامبلدور مخالفم
nnight
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۱ ۱۰:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۱ ۱۰:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۶
از: هاگوارتز
پیام: 47
 اسنیپ خیانتکار نیست
شما ها هر چه میخواهید بگویید به نظر من اسنیپ به دستور دامبلدور او را کشته است

خود دامبلدور گفت مرگ بدترین چیز دنیا نیست اونوقت بیاید برای زندگیش به کسی که اعتماد دارد التماس کند
tahere
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۲:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۲:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۷
از: سنـــــــت..مانگــــــــــو
پیام: 235
 خوبه
من از همون اولم گفتم...هنوزم مي گم ... اسنيپ بده
ولي انگار رولينگ مي خواد خوبش كنه
در هر حال چه خوب باشه چه بد من ازش بدم مياد
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۰ ۱۴:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۰ ۱۴:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 اسنيپ
دلايل قانع كننده ايه. اما از رولينگ هر چيزي بعيده. بايد صبر كنيم تا كتاب هفتم بياد
پروف
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۷ ۱۸:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۷ ۱۸:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۳
از: اینوره!
پیام: 475
 Re: اسنیپ خیانتکارهست
مخالفم چون : تو فصل 27 (برج صاعقه زده ) اسنیپ موقع کشتن دامبلدور نفرت و انزجار تو چشماش موج می زنه چرا؟ مگه آلبوس چیزی جز خوبی به اسنیپ کرده ؟ اونم اسنیپی که هر طور شده (و همیشه )می خواد از زیر دین دیگران خارج شه و حق از دیگری بر گردنش نباشه ( همون طور که سال اول به گفته آلبوس کبیر هری رو نجات داد تا از زیر دین جیمز بیاد بیرون ) حالا چطور به جای اینکه از زیر دین آلبوس خارج شه صورت مسئله رو پاک کرده یعنی به اون خیانت کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فلورانس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۰ ۱۷:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۰ ۱۷:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۰
از: برج گریفندور ، خوابگاه دختر ها ، کنار پنجره .
پیام: 29
 مخالفم!
سلام. در مورد نارسیسا من در وبلاگم یه چیزایی نوشتم که حرف تو رو نقض می کنه. اگر بری بخونی نظرتو بدی ممنون میشم!

http://severussnape.persianblog.com

منتظرم!!
وقتی رفتی توی وبلاگ میتونی مطلبی رو هم که در مورد بی گناه بودن اسنیپ نوشتم بخونی؟ این مطالب دو سی تا مطلب قبلی وبلاگمه... یکم بری پایین پیداش می کنی! :)
shaparak
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۹ ۶:۲۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۹ ۶:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲
از: آنجا که شاپرکها هنوز پرواز می کنند
پیام: 14
 اسنیپ خیانتکار نیست
به نظر من دلیل بیهوش کردن فلیت ویک میتونه این باشه که اسنیپ می دونست که دیگه کاری از دست محفل ققنوس بر نمیاد و اون باید وظیفه اشو انجام بده. برای همین فلیت ویک رو بیهوش کرد تا وارد مبارزه نشه و زنده بمونه. چون هرچه افراد بیشتری از محفل ققنوس زنده بمونند بهتره
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۵ ۱۲:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۲۹ ۲۱:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 اسنيپ خائن
اره منم با تو موافقم اسنيپ يه خائنه همه دليل هات درسته اما من فكر ميكنم اسنيپ به هر دو گروه خيانت ميكنه
shyma
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۲ ۲۰:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۲ ۲۰:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵
از: TeHrAn / ShAhRaKe GhArB
پیام: 61
 باشه
اوه مرسي خفن جان
مقاله ي بيل ويزلي رو خوندم
ممنون كه آدرس دادي
منم با بيل موافقم
1610668236
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱ ۰:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱ ۰:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۲۹
از: یه جایی خفن
پیام: 62
 Re: تا اطلاع ثانوي
بنظر من دلیل بیلی منطقی تر است.

ولی اصلا معلوم نیست تو این مخ رولینگ چی میگذره!!

جواب شما ShYmA جان داخل متن بیل ویزلی هست.


shyma
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۹ ۱۸:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۹ ۱۸:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵
از: TeHrAn / ShAhRaKe GhArB
پیام: 61
 سكووووووووووووووت
به نظر من هم بهتره جناب خرزو ، شما اصلا نظر ندي
چون هري واقعا جيگره و اسنيپ يه احمق .حالا شايد خيانت نكرده باشه ولي من بازم ازش بدم مياد چون هري رو خيلي اذيت مي كنه
Jerry
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۸ ۲۰:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۸ ۲۰:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱۸
از: اینجا تا شیراز راه درازیست!
پیام: 154
 تا اطلاع ثانوي
ولي به نظر من تا اطلاع ثانوي هري يه احمق بيشعور و سوروس جيييييييييگري بيش نيست.
shyma
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۸ ۰:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۸ ۰:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵
از: TeHrAn / ShAhRaKe GhArB
پیام: 61
 آره؟؟؟؟؟؟؟
من كه مخالفم
آخه مطمئنم كه دامبلدور زندست واسه همين اسنيپ هم خيانت كار نيست و همه چيز نقشه بوده
ولي با اينكه مطمئنم ، ولي اين نكته هنوز برام مبهمه كه چرا دامبلدور به اسنيپ التماس كرد كه بهش كمك كنه ولي اون به جاي كمك مثلا دامبلدور رو كشت؟
كي ميتونه منو قانع كنه؟؟؟؟
بدجوري اين رولينگ خانوم ما رو گذاشته تو خماري ها
MerryPotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۷ ۱۳:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۷ ۱۳:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۳
از: سوری، لیتل ونیگینگ،ویستریاواک،شماره 12
پیام: 283
 اسنیپ......
تنهایی گفتی جونم
من اصلا مقاله رو نخوندم!!
shima_korn
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۶ ۱۴:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۶ ۱۴:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۹
از: جایی که در ذهن نمی گنجد!
پیام: 111
 اسنیپ خیانتکار است !
خیلی جالب بود
دلایلی که به فکرمم هم نمی رسید!
ممنون!
koodak4
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۳:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۳:۴۳
مرگخواران
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: یخچال خانه ریدل
پیام: 1708
 جواب دوستان !!!
خب سلام . از همتون تشکر میکنم که مقالمو خوندید . با اجازه اومدم تا اونجا که میشود به دلایل دوستان پاسخ بدم .

اول از همه نوبت بیل عزیزه :

خب من یه بار دیگه این نکته رو یادآور بشم که دراکو گفت که اسنیپ به مادرم قول داده و باید اونو انجام بده . اما دامبلدور گفت که این حرفیه که پروفسور اسنیپ به تو زده .

خب اگر دامبلدور از مسئله خبر داشت چرا باید چنین حرفی رو میزد ؟ مثلا ما فرض میکنیم که دامبلدور خبر داشته که اسنیپ چنین قولی داده .

خب اون اگر واقعا چنین نقشه ای کشیده بود باید سعی میکرد که رد گم کنه ولی دامبلدور برعکس به وفادار بودن اسنیپ به خودش اشاره کرد که این کار ممکن بود که کمی دراکو رو به شک بندازه .

کلا چیزی که از این جمله پیدا بود دامبلدور گفت که اسنیپ این حرف رو اینطور به تو زده و من فکر نمیکنم که منظور دامبلدور از بی اطلاعیش از این قضیه چیز دیگه ای بوده . وگرنه دامبلدور با این عظمتش فکر نکنم اگر از این مسئله خبر داشت بخاطر یه کل کل بچه گانه همه چیز رو به دراکو میگفت تا بهش بفهمونه که اسنیپ طرف خودشه .

وگرنه اگر دامبلدور واقعا از موضوع خبر داشت پس قاعدتا این موضوع رو هم میدونست که دراکو هم از این مسئله خبر داره پس باز هم به این نتیجه میرسیم که این حرفش بی مورد بوده . و اگر واقعا میدونست که اسنیپ این قول رو داده دیگه چنین حرفی نمیزد .

خب در جواب به پارامس عزیز :

البته من وقتی که ان قسمت از کتاب رو خوندم ندیدم که دامبلدور گفته باشه من این موضوع رو میدونستم . اما همونجا رو هم اگر با دقت بخونید میبینید که دامبلدور با سماجت فقط سعی داشته که بگه اسنیپ بی گناهه .

از نشانه هایی که در این موضوع بسیار واضح بود این بود که دائم دامبلدور به این موضوع اشاره میکرد که از این سوال بی قرار شده و به عبارتی کمی ناراحت شده . چرا که هری هی میگفت که اسنیپ خیانت کرده اما دامبلدور انقدر که هر دفعه به هری نشون میداد که هری دارد اشتباه میکند دیگه حوصله نداشت در مورد این موضوع با هری بحث کند .

البته خب از اون مسئله اونجوری هم که شما فکر میکنید میشه برداشت کرد . بالاخره چیزی که از اون مسئله برمیامد این بود که یا دامبلدور فقط سعی داشت که بگه اسنیپ بی گناهه و یا داشت یه چیزی رو از هری مخفی میکرد .

ولی باز هم با توجه به اون موضوعی که دامبلدور به دراکو گفت من فکر میکنم که شما دارید اشتباه میکنید .

سارا اونز عزیز :

البته من فکر میکنم که شما دارید اشتباه میکنید چون که اون به این دلیل رفت پیش اسنیپ چون که فکر میکرد که اسنیپ تنها کسیه که میتونه مشکلش رو پیش اون حل کنه و یکی دیگه از دلایلشم این بود که ولدمورت خیلی به اسنیپ اعتماد داره .

همچنین چون که این دستور از طرف ولدمورت نبوده اسنیپ کاملا اختیار داشته که یا حرف نارسیسا رو قبول کنه و یا اینکه قبول نکنه . هیچ اجباری در کار نبوده . اما اسنیپ قبول کرده که با توجه به اینکه بعد این همه مدت دامبلدور از موضوع خبر نداشته خودش خیلی عجیبه .

و البته از طریق مکالماتی هم که قبل از رسیدن به خونه اسنیپ بین نارسیسا و بلا صورت گرفته میشه مطمئن بود که هیچ نقشه ای در کار نبوده و تنها نارسیسا میخواسته بره پیش اسنیپ تا بلکه اسنیپ بتونه پسرش رو نجات بده .
allanpotter_69
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۰:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۰:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۲۰
از: سرزمين روهان
پیام: 6
 Re: خوب بود
از رولينك بعيد نيست هممونو سر كار كذاشته باشه!!!!!!!!!!!!دم باريكو يادتونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
allanpotter_69
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۰:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۰:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۲۰
از: سرزمين روهان
پیام: 6
 Re: خوب بود
از رولينك بعيد نيست كه هممون رو سر كار كذاشته باشه!!!!!!ىم باريك رو يادتونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Dexter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۰:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۰:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۶
از: خونه ي والدمورت ( جاسوسي مي كنم )
پیام: 122
 happy new year
Happy new year
sale no mobarak
shadi.
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۰:۰۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱۰:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۰
از: بالای سر جسد ولدی!
پیام: 993
 خوب بود
همه ی دلایل قبول.ولی یه چیزی و یادت رفت!
اسنیپ مجبور بود قول بده.چون نارسیسا به ولدمورت خیلی نزدیکه و اگر اون این کارو نمی کرد همه چیز لو می رفت.باید طوری نشون می داد که طرف اوناست ولی اگر قول شرف نمی داد،خیلی ضایع بود.تازه شاید این نقشه بوده تا ولدمورت اسنیپ رو امتحان کنه و این فقط بین نارسیسا و ولدمورت بوده و اسنیپ احتمال همه چیزو می داد و بعد این کارو کرد!!!!!!!!!!!
dadli
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۹:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۹:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۲۳
از:
پیام: 34
 اسنیپ
از مقالت ممنون

ولی باید منتظر موند تا ببینیم رولینگ چی می نویسه
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۷:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۷:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 اسنيپ
دستت درد نكنه كه اين همه زحمت كشيديد ولي هر شخصي يك عقيده داره و من هم ميگم كه نه اسنيپ نه مالفوي خيانت كار نيستند ولي در كل براي زحمتي كه كشيديد ممنون در كل قانع كننده بود
Arious
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۵:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۵:۵۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۰
از: دفتر پيام امروز
پیام: 111
 Re: اسنیپ خیانت کار نیست!!!
با بيل موافقم. اينقدر ها هم بحث نداره از كتاب اول تا ششم همه يه حسي داشتيم كه ميگفت اين اسنيپ مي تونه تو لحظه اي حساس كارساز باشه هنوز نرسيده اون لحظه.
دلايلي كه بيل اوررده بود مبني بر خيانت نكردن اسنيپ از اين دلايل معقول تر بود.
masoud_patronus37
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۵:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۵:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۲
از: دهکده ی هاگزمید
پیام: 418
 جالب
دلایل جالبی بود.البته اکثرش رو قبلا تو تاپیک های مربوط و در قسمت نظراتی که برای مقالات میدی خونده بودم.
againo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۱:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱
از: land star
پیام: 5
 بیچاره
بیچاره اسنیپ
parmis
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ ۲۳:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ ۲۳:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۲
از:
پیام: 3
 اسنیپ کناهکار نیست
خوب مهمترین دلیل شما این بود که دامبلدور از موضوع قسم اسنیپ با خبر نبود ولی هری وقتی این قضیه رو بعد از کریسمس به دامبلدور گفت دامبلدور به اون گفت که تو چیز جدیدی به من نگفتی و من اینها رو از قبل میدونستم
kingzli shekelbolt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ ۲۳:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ ۲۳:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۹
از:
پیام: 63
 maloom nist
bebinid man migam hamoon tor ke ketabaye roling az nazare sakhtar pichidas pas az in ghaziye ro ham pichonde ta hame to kaf bashim
khodom
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ ۲۲:۲۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵ ۰:۴۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: The Burrow
پیام: 597
 اسنیپ خیانت کار نیست!!!
خب بليز جان
من و تو اينقدر در مورد اين موضوع بحث كرديم كه ديگه مانيتور من هم دلايل هر دو طرف رو حفظ شده. من حال دارم دوباره همه رو بگم پس هر كي ميخواد بدونه كه دلايل من چي هست مقاله اسنیپ، خائن یا سمبل وفاداری و شجاعت؟ رو بخونه.

اما بعد يه دليل جديد در اين مقاله آوردي كه بر طبق متن كتاب دامبولدور از بستن عهد ناگسستني خبر نداشته و بعد دلايل اصلي رو بر اون بنا كردي. اما از كجاي اين مكالمه بر مياد كه دامبولدور خبر نداشته. در اين جمله دامبولدور فقط داره ميگه كه برداشت دريكو از وقايع اشتباه هست و مسائل اونجوري نيست كه دريكو فكر ميكنه؛ داره بهش مي فهمونه كه بايد برگرده چون دامبلودور از همه اين چيزها خبر داره، همين.
481
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ ۲۱:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ ۲۱:۳۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۲۳
از: شماره12 میدان گریموالد
پیام: 35
 اسنپ خیانت کار است
هم این دلایل قانع کننده هستند و هم دلایلی که نشون میده اسنپ طرف دامبلدوره باید منتظر باشیم ببینیم که رولینگ با ذهن خلاق خود کتاب7 رو چطوری از آب در میاره
sia
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ ۱۹:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۴ ۱۹:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۳
از: میدان گریملود شماره ی 12
پیام: 290
 ممنون
مقاله ی خیلی خوبی بود.ممنون
تمام دلایل قانع کننده ست.و نشون میده اسنیپ خیانتکاره

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.