هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: کارگاه داستان‌نویسی

هري پاتر و پايان داستان- فصل 1


بازگشت به پريوت درايو براي هري بسيار سخت بود ولي مجبور بود تا روز تولد17 سالگيش يه بارديگر به اون خونه برگرده نه به خاطر ولدمورت بلکه به خاطر آلبوس دامبلدور.اون تابستان با سال هاي پيش خيلي تفاوت داشت.هري اکثر روز ها را در اتاقش سپري مي کرد.از نظر خاله پتونيا هري تبديل به روحي شده بود که فقط براي غذا خوردن(ودراکثرموارد بردن غذا به داخل اتاق خواب)ظاهر مي شد.
خيلي چيزها که تا آن روز براي هري مهم بود ديگر رنگ باخته بود.هري طوري عمل مي کرد مثل اينکه يک نفرين عجيب،پنهاني به داخل وجودش خزيده.از هري شاد وپر انرژي شبحي باقي مونده بودکه تمام شب ها با کابوس هاي عجيب و غريب از خواب بيدار مي شد.آن روز نيز مثل هر وقت ديگري که بيدار بود به سوالهاي بي جوابش فکر مي کرد"قاب آويز اصلي هافلپاف کجاست؟ R.A.B کيه؟کجا مي تونه دنبال اون خاطره از آخرين جاودانه ساز باشه؟"وقتي دامبلدور زنده بود مي تونست جواب خيلي از سوال ها را ازش بپرسه ولي حالا....چرادامبلدوربه شک هميشگي هري نسبت به اسنيپ بي توجه بود.چرا لااقل کمي احتياط نمي کرد؟چرا او را در اين شرايط تنها گذاشته بود؟ هري مي دانست براي مواجهه با ولدرمورت به چيزي بيشتر از تمام نيروي جادويي دنيا نياز دارد.
در همين فکرها بود که ناگهان در اتاق به شدت باز شد.هري پريد و به قدري سريع چوب جادوگريش را قاپيد که عکس پدر و مادرش از روي پاتختي به زمين افتاد. خاله پتونيا نفس زنان پشت در ظاهر شد وبا عصبانيت داد زد:"اونو بيار پايين.اگه بازم اينقدر کتاب کف اتاق بريزي به خدا قسم ديگه از شام خبري نيست.بيا پايين قبل از اينکه ورنون بياد بالا"......تق......در اتاق با شدت بيشتري بسته شد. حق با پتونيابودکف اتاق ازکتابهاي مختلف جادوگري(چگونه طلسم کنيم؟«ورژن3»،1001طلسم نا بخشودني،تمام ورد هايي که شما براي مبارزه با يک مرگ خوار نياز داريد5و......) که هري تمام طول تابستان وقتش را صرف خواندن آنها کرده بود سنگفرش شده بود بين کتابها نامه هايي از وزارت سحر وجادو(که با نامه هاي مختلف خواسته قديمي وزير از هري را تکرار مي کردند وهري پس از جواب دادن به يکي دوتا از آنها بقيه را روانه سطل زباله ميکرد) ونامه هايي از رون وهرميون که از محفل برايش مي فرستادندوبه خاطر مسائل امنيتي(؟)پر بود از جفنگيات و اينکه"هري هر وقت ديديمت بايد يه عالمه ماجرا برات تعريف کنيم"و"عروسي فلور و بيل يادت نره ما منتظرت هستيم"هري با عجله از پله ها پايين رفت و با بي ميلي به عمو ورنون که کنار دادلي(که حالا بيشتر شبيه گوني پر از لوبيا بود تا آدم)نشسته بود سلام کرد.هري به طرف آشپزخوانه رفت تا يک سيني برداره ولي عمو ورنون با صدايي که در اون شرارت موج مي زد گفت:"امشب نه.تو کنار ما وپشت ميز شام مي خوري"
هري که از هر گونه جر و بحث با عمو ورنون دوري مي کردبدون هيچ صحبتي پشت ميزنشست ومشغول خوردن شام شد.ورنون اب شادماني گفت:"مثل اينکه کم کم داري آدم مي شي؟ديگه علاقه اي به اخبار نداري؟" دادلي پوزخند زد.هري جوابي نداد ديگه دليلي نداشت توي اخبار مشنگ ها دنبال جنايات ولدرمورت بگرده وقتي توي پيام امروز شرح کامل وجزئيات هر حمله نوشته مي شد و هر صبح با پست جغدي يکي هم براي او ارسال مي شد.
"اون مياد دنبالت مگه نه؟تو هم مثل پدر و مادرت ميميري" دادلي با چشماني شيطاني به او نگاه مي کرد.هري تقريبا داد زد:"کي؟تو چي ميدوني؟..."دادلي گفت هموني که بعضي شب ها اسمش را صدا مي زني .....اون آدمه ...اسمش چي بود.....ولدات...نه...ولدرمورت.....هموني که توي خواب ميگي من اينجام تو نمي توني من رو مثل پدر و مادرم بکشي......من انتقام اونا رو از تو مي گيرم......"هري که داشت از کوره در مي رفت نعره زد:"خفه شو دادلي.راجع به پدر و مادرم حرف نزن نذار عصباني بشم...." عمو ورنون داد زد:"تو حق نداري با دادلي اينطوري حرف بزني.... ما بهت لطف کرديم که تو رو قبول کرديم.....(..هري سعي کرد فکرش را روي چيز ديگه اي متمرکز کنه...من نبايد عصباني بشم...با تمام وجود سعي کردحرفهاي ورنون رو نشنوه ).... پدر و مادرت خودشون رو به کشتن دادن......( هري سعي کرد قسمتي ازکتاب ورد هاي شفا دهنده مورد نياز در دوئل هاي جادوگري را به خاطر بياره).....ما توي نا سپاس رو قبول کرديم در حالي که پدرخوندت هم که يک قاتل بود تو رو نپذيرفت.......اون قاتل....( ...من نبايد عصباني بشم..."در هنگام اجراي ورد چوب جادوگريتان را با زاويه 87/67درجه بالاي زخم بگيريد و روي وردمورد نظر تمرکز کنيد.....)
...اون مرد....مديره همون جا که خودت مي دوني .....مثل يک دزد در خونه من ظاهر ميشه.....( به خاطر پدر و مادرم .....به خاطر دامبلدور.....من نبايد عصباني بشم..فقط سه روز تا تولد 17 سالگيم مونده.....) تق.......
فردوجرج وسط آشپزخوانه ظاهر شدند. هري داد زد:"فرد ...جرج..."ولي صدايش بين جيغ خانواده دورسلي گم شد... هري نعره زد:"آروم باشين....اونا از دوستاي من اند.."ولي ناگهان ساکت شد هر کسي با مقداري معجون تغيير شکل مي تونه به شکل فرد و جرج در بياد....قلبش به شدت ميزد... چوب جادوگريش را محکم در دستش فشرد....پرسيد:"کي به شما پول اوليه مغازه ي توي هاگزميد رو داده؟"اين تنها سوالي بود که اون لحظه به ذهنش رسيده بود.... فردوجرج خندان يک صدا گفتند:"سينيورهري پاتر"وشروع کردند به قهقهه زدن...در ميان تعجب عمو ورنون که چشمهايش گرد شده بودواز عصبانيت لبش را گاز مي گرفت براي اولين بار در آن تابستان هري هم خنديد.
قبلی « هری پاتر از دیدگاه مجله ی دنیای تصویر(قسمت دوم) هری پاتر و دالان مرگ - فصل 2 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
masterpiece
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱ ۱۴:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱ ۱۴:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱
از:
پیام: 3
 Re: نقد من
سلام مرسي از نظرت........
harry topoloo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۲۱:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۲۱:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۳۱
از: تپلستان
پیام: 203
 نقد من
سلام نقد من از داستان شما:

از نظر من شما یکی از بهترین نویسنده های سایت می باشید. کمی سعی و تلاش میتوند شما را به یک نویسنده در عرصه جهانی تبدیل کند. داستان از لحاظ نوشتاری بسیار شبیه به داستان های رولینگ است. اما روند داستان بسیار سریع و با بیحوصلگی دنبال شده است. بهتر بود هری حداقل تا فصل دو در پریوت درایو بماند و ناراحتی او نیز همراهش باشد. به مسائل حاشیه ای بیشتر بپردازید و همیشه سعی کنید نوشته شما معقول باشد و دیدگاه خواننده همان دیدگاه هری باشد. یعنی خوانندگان داستان اتفاقات را از دیدگاه هری ببینند ولی خود شما باید از تمام اتفاقاتی که در حاشیه و خارج از محدوده آگاهی هری اتفاق می افتد ، آگاه باشید. ولی فقط سرنخ هایی از این ماجرا ها به خواننده بدهید. از کوچکترین چیزی بیهوده نگذرید. برای این کار بهتر است مسائلی که به فکرتان میرسد جایی بنویسید. مشکل این داستان چیزی نیست جز استفاده از لحن گفتاری هنگام نوشتار. از کلمات "یه" به جای "یک" ، "اون" به جای "او" ، "بمونه" به جای "بماند" و .... استفاده نکنید. رولینگ هم ازاین نوع کلمات استفاده نمیکرد. این کلمه ها بیشتر در جملاتی که شخصیت ها استفاده میکنند ، به کار میرود.

رفتار دارسلی ها خیلی عجیب بود. یعنی با اتفاقاتی که افتاده بود دیگر آنها نباید جرأت کنند که همچین رفتاری با هری داشته باشند.

بعضی جاها ( جسارتا ) شبیه به تقلید از کتاب های گذشته رولینگ است. مثلا بودن رون و هرمیون در محفل و پیش هم و نامه های آنها ، صحبت در خوابهای هری ، شنیده شدن آنها توسط دادلی.

قسمتی که هری از عصبانیتش جلو گیری میکرد خیلی خوب بود ولی ای کاش آن را ادامه میدادی.

تا اینجای داستان بیشتر از این نمی توان انتقاد کرد. ایده های نسبتا جالبی دارید. از این موهبت به نحو احسن استفاده کنید. میتوانید نویسنده خیلی خوبی باشید. حالا اگر بخواهیم به نوشته شما نمره ای دهیم که سقف آن نوشته رولینگ با نمره 10 باشد، داستان شما نمره 8.5 میگیرد. البته با کمی تلاش و کسب تجربه مطمئنا از 10 نیز بیشتر خواهید گرفت.

با آرزوی پیشرفت روز به روز شما مازیار فتوحی
harry topoloo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱۶:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱۶:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۳۱
از: تپلستان
پیام: 203
 نقد
دوست عزیزمو اگه شما اجازه بدی میخواستم داستانتونو بخونم و مشکلاتتو برات بگم. با توجه به اینکه خودم قبلا داستان نوشتم و داستانم شکر خدا یکی از بهرین های جادوگران بود ( البته هنوز هم هست ولی آخراشه ) فکر کنتم بتونم بهتون کمک کنم داستان پیشرفت کنه. به زودی برای داستان شما نقد میکنم.
البته نقدی سازنده. شیرین کام باشید.

مازیار فتوحی نویسنده داستان هری پاتر وانتقام نهایی
mary clarkson
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱۳:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱۳:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۸
از: جنگل ممنوع
پیام: 28
 دستت درد نکنه
ایول قشنگ مینویسی.ادامه بده.از اون تیکه که هری سعی میکرد عصبانی نشه خوشم اومد!
2000
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۲:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۲:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۳۰
از: همان جا
پیام: 88
 ایول
آفرین قشنگ بود.
negin.sdh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۸:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۸:۵۶
گریفیندور
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۵
از: عمارت پوگین
پیام: 467
 Re: همون ....
از سلیقت خوشم اومد گرت
فقطcannavaro و del piero


lord چه دق دلی خالی کردی واقعا ترسیدم ( بابا ما شا الله)
قهرمانی ایتالیا را به همه تبریک می گم.
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۰:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۰:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 هووم
عالیی بود.موفق باشه.
arman2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۹ ۲۱:۳۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۹ ۲۱:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۷
از: از هاگوارتز
پیام: 46
 Re: ايلاتيا
حیف ابزار های هکم همراهم نیست ولی عیب نداره با چوب جادوگری طلسمت میکنم اواداکدااورا( نور سبز رو دیدی) تا حدی عقدهام خالی شد بعدا اگه ای دی داشته باشی هک میکنم (شوخی کردم با با )
arman2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۹ ۲۱:۲۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۹ ۲۱:۲۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۷
از: از هاگوارتز
پیام: 46
 عالی .....
عالی بود وجالب برای فصل بعدی بی صبرانه انتظار میکشیم زود تر یکی بنویسش
LILI EVANZ 22
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۹ ۹:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۹ ۹:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۲
از:
پیام: 191
 همون ....
خوب بود فقط اون تیکه ی دادلی خیلی شبیه کتاب 5 بود و تیکه کلام هاشونم آدم رو یاد کتاب های قبل می اندازه ... سعی کن از جملات تازه تری استفاده کنی!

ITALY IS WINNER... CONGRATIULATION
JUST ITALY... JUST CANNAVARO
negin.sdh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۶ ۱۲:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۶ ۱۲:۳۰
گریفیندور
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۵
از: عمارت پوگین
پیام: 467
 Re: ايلاتيا
مقاله ی خوبی بود
تسلیت به شادمهر دوست داری دق دلتو خالی کنی؟ من یه ایتالیاییم
انتقام آرزانتین :wow

بهت تبریک می گم جوجو کوچولو :bigkiss:
azarakhsh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۱۵:۳۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۱۵:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۷
از: جايي كه عشق , غم رو در اعماق زمين دفن مي كند
پیام: 27
 احوالات شما
بدک نبود ولی هرچه زوذ تر فصل بعد رو بنویس
راستی کسی نمی دونه من چطوری باید عکس این گوشه بگذارم هر کاری میکنم نمی شه
azarakhsh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۱۵:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۱۵:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۷
از: جايي كه عشق , غم رو در اعماق زمين دفن مي كند
پیام: 27
 Re: ايلاتيا
من هم نمیدونم اگه می دونستم الآن اقدام کرده بودم ولی باهات هم دردم هی وونی آلمانی ها
mahya_m
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۸:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۸:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۰
از:
پیام: 8
 هری پاتر و پایان داستان
جالب بود ولی
بگذریم
Aripotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۳:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۳:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۶
از: ناکجا آباد
پیام: 400
 خوبه
جالبه ادامه بده منتظر فصل بعدی ام
جوجو کوچولو
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۲:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۲:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۸
از:
پیام: 32
 مرسی خوب بود
جالب بود

برد ایتالیا را به همه ی طرفدارانش تبریک میگم

و تسلیت به اونایی که نمیدونن چطور دق و دلیشونو خالی کنن
shadmehr
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۱:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۴ ۱:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۳
از: آمپول می ترسم !!
پیام: 646
 ايلاتيا
خوبه منتظر فصل بعدم ..............................
راستي شما نمي دونين من چه طوري مي تونم
دق دليمو روي يه ايتاليايي خالي كنم؟
هستی تی تی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۳ ۲:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۳ ۲:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۰
از: دستشویی بغلی میرتل
پیام: 6
 good
خوبه ادامه بده
mahdis1212
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۳ ۱:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۳ ۱:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۹
از: خوابگاه دختران گريفيندور
پیام: 21
 Re: سلام عليكم و رحمت الله
كي بقيه داستانو مينويسي؟
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۲ ۱۹:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۲ ۱۹:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 سلام عليكم و رحمت الله
خوب بود مرسي

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.