هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

ورودی مخفی دنیای جادوگری


 ورودی مخفی دنیای جادوگری
بیمارستان سوانح و بیماری های جادویی سنت مانگو
جادوگران و ساحرگان وقتی صحبت به پنهان شدن در معرض دید می‌رسد فراتر از حد انتظار ظاهر می‌شوند. در این مقاله، چندی از جالب ترین ورودی‌های مخفی را باهم مرور می‌کنیم...
جادوگران و ساحرگان وقتی صحبت به پنهان شدن در معرض دید می‌رسد فراتر از حد انتظار ظاهر می‌شوند. در این مقاله، چندی از جالب ترین ورودی‌های مخفی را باهم مرور می‌کنیم.

ورودی کوچه دیاگون
مکان:
دیواری در انتهای میخانه پاتیل درزدار در لندن.
نحوه ورود:
با سه بار ضربه زدن بر روی آجر سه تا بالا و دو تا به این طرف دیوار – ترجیحا با چتر صورتی اما مطمئن نیستیم که چتر صورتی کاملاً لازم باشد...
لحظه مورد علاقه:
آجری که هاگرید به آن ضربه زده بود تکانی خورد و شکافی در آن نمایان شد. شکاف بزرگ و بزرگ تر شد و لحظه ای بعد گذرگاه بزرگی در برابرشان پدیدار شد که حتی هاگرید هم با هیکل عظیمش می توانست از آن عبور کند. گذرگاه به یک خیابان سنگ فرش شده ی طویل منتهی می شد. هاگرید گفت:
- به کوچه دیاگون خوش اومدی!

هری پاتر و سنگ جادو صفحه‌ی 84

خانه شماره دوازده گریمولد
مکان:
لندن، میدان گریمولد
نحوه ورود:
توسط افسون فیدلیوس محافظت می شود. مکانی که با افسون فیدلیوس یا افسون رازنگه‌دار محافظت می‌شود، باید به صورت شفاهی یا کتبی توسط رازدار فاش شود. اولین رازنگه‌دار گریمولد آلبوس دامبلدور بود.
لحظه مورد علاقه:
هری فکر کرد و همین که در ذهنش به میدان گریمولد، شماره ی دوازده رسید ناگهان در کهنه و رنگ و رو رفته ای در میان شماره های یازده و سیزده پدیدار شد و بلافاصله دیوار های کثیف و پنجره های دود گرفته ی آن ظاهر شدند. درست مثل این بود که یک خانه ی اضافی از زمین سبز شده باشد و به زور درمیان خانه های دو طرفش خود را جا بدهد. هری با تعجب به آن نگاه می کرد. صدای بوم بوم ضبط صوت در خانه ی شماره یازده همچنان به گوش می رسید. ظاهراً مشنگ های درون خانه چیزی حس نکرده بودند.
هری پاتر و محفل ققنوس، جلد اول صفحه‌ی 89

بیمارستان سوانح و بیماری های جادویی سنت مانگو
مکان:
نزدیک یک ساختمان اداری بزرگ وقدیمی به نام پرج و دوز، یک مغازه‌ی قدیمی تعطیل شده.
نحوه ورود:
به پنجره‌ی شیشه‌ای پرج و دوز نزدیک شوید و خیلی آرام با مانکن بسیار زشت که مژه‌های مصنوعی آویزان شده و یک پیراهن پیش بنددار نایلونی سبز پوشیده، صحبت کنید. مانکن سر تکان و از طریق شیشه‌ی مغازه اجازه‌ی ورود به بیمارستان خواهد داد.
لحظه مورد علاقه:
همه دور او جمع شدند و با حرکت سرشان جواب مثبت دادند. مودی بار دیگر با فشاری که به ناحیه‌ی بین کتف‌های هری وارد کرد او را جلو راند و در همان وقت تانکس سرش را بلند کرد و نگاهی به مانکن زشت و بدقیافه انداخت و گفت:
- سلام، ما اومدیم که آرتور ویزلی رو ببینیم.

هری پاتر و محفل ققنوس، جلد دوم صفحه‌ی 253

وزارت سحر و جادو؛ ورودی بازدید کننده
مکان:
قلب لندن.
نحوه ورود:
باجه تلفن قدیمی قرمز رنگی را پیدا کنید، داخل آن شوید و سپس کد ۶۲۴۴۲ را شماره گیری نمایید. هنگامی که صدای بی روح زنی، خواستار بیان نام و کارتان شد، پاسخ دهید. اگر به عنوان بازدید کننده پذیرفته شدید، باید نشان نقره ای ارائه شده را روی لباستان سنجاق کنید. سپس، باجه تلفن شما را به وزارت سحر و جادو می رساند.
لحظه‌ی مورد علاقه:
هرچه جلوتر می رفتند ساختمان های دو طرف خیابان کوچک تر می شدند و از ابهتشان کاسته می شد تا این که سرانجام به خیابانی رسیدند که در آن فقط چند ساختمان اداری فکسنی، یک کافه و یک انبار لبریز از آت و آشغال به چشم می خورد. هری انتظار داشت وزارت سحر و جادو در مکان با شکوه تری باشد.
هری پاتر و محفل ققنوس، جلد اول صفحه‌ی 178

تالار اسرار
مکان:
مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز، دستشویی دختران طبقه‌ی اول
نحوه ورود:
به دنبال مار کوچک کنده‌کاری شده‌ای روی شیر مسی دستشویی باشید. سپس با زبان مارها به او دستور دهید که باز شود. اگر درست تلفظ کرده باشید، شیر می‌چرخد و دستشویی به طرف پایین حرکت می‌کند و لوله‌ی بزرگی جهت سرخوردن در برابر شما نمایان می‌شود.
لحظه‌ی مورد علاقه:
رون به هری گفت:
- یه چیزی بگو. یه چیزی به زبون مارها بگو.
هری فکری کرد و گفت:
- ولی آخه...
او تنها زمانی که با مارهای واقعی روبه‌رو شده بود توانسته بود به زبان مارها صحبت کند. به کنده کاری ظریف روی شیر خیره شد و سعی کرد تصور کند که یک مار واقعی است و گفت:
- بازشو.
هری به رون نگاه کرد اما رون سرش را تکان داد و گفت:
- به زبون خودمون گفتی.

هری پاتر و تالار اسرار صفحه‌ی 337

شیون آوارگان
مکان:
حیاط مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز، بید کتک زن
نحوه ورود:
گره‌ی به خصوصی روی تنه‌ی بید کتک‌زن را لمس کنید، با این کار حرکت خطرناک شاخه‌های بید متوقف می‌شود و به شما اجازه می‌دهد از شکاف بین ریشه‌های درخت وارد تونلی شوید که شما را به شیون آوارگان می‌برد.
لحظه‌ی مورد علاقه:
ناگهان کج پا جستی زد و جلو آمد. مثل مار از لابه‌لای شاخه‌های بید خزید و جلو رفت. سپس پنجه‌اش را روی یکی از گره‌های تنه‌ی درخت گذاشت. بلافاصله شاخه‌های درخت آرام و بی‌حرکت ماند گویی درخت تبدیل به سنگ شده بود. حتی یک برگ آن نیز تکان نمی‌خورد. هرمیون با شک و تردید زمزمه کرد:
-کج‌پا!
در آن لحظه هرمیون که محکم بازوی هری را گرفته بود گفت:
- از کجا می‌دونست؟
هری با ناراحتی گفت:
- با اون سگه دوسته. من قبلا اون دوتا رو باهم دیده‌م. بیا بریم...چوبدستیتو جلوت نگه‌دار...

هری پاتر و زندانی آزکابان صفحه‌ی 393

آشپزخانه‌ی هاگوارتز

مکان:
مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز، پشت تابلوی با طرح ظرف بزرگی از میوه واقع در راهروی تالار عمومی هافلپاف
نحوه ورود:
تابلو را پیدا کنید و گلابی سبز درون ظرف میوه را قلقلک دهید. گلابی اندکی قل می‌خورد و بعد به در سبزی تبدیل می‌شود که می‌توانید از آنجا وارد شوید.
لحظه‌ی مورد علاقه:
هرمیون قیافه‌ی معصومانه‌ای به خود گرفت و با حالتی بسیار عادی گفت:
- چه طوری می‌رین به آَشپزخونه ها؟
- خیلی آسونه. از در مخفی پشت تابلوی یه ظرف بزرگ میوه. کافیه گلابیع رو قلقلک بدی تا...
فرد حرفش رو ناتموم گذاشت و با سوءظن به هرمیون نگاه کرد و گفت:
- برای چی می‌پرسی؟
هرمیون گفت:
- هیچی همینطوری.


از نظر شما جالب ترین ورودی کدام مورد بود؟ و آیا ورودی دیگری باید جز لیست می‌بود؟
قبلی « بدترین تنبیهات هاگوارتز ریشه یابی نام پاتر ها » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.