هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: اطلس هری پاتر: شخصیت های اصلی

شخصیت های اصلی : ریموس لوپین


این مقاله با ترجمه من و ویراستاری دوست عزیزم تانکس تهیه شده تصویر کوچک شده
Picture taken from nasubionna.net


ریموس جان لوپین Remus John Lupin


هری، رون و هرماینی، پروفسور ریموس جی لوپین را برای اولین بار در قطار سریع السیر هاگوارتز دیدند. او در آن زمان یک شنل کهنه پوشیده بود. با اینکه لوپین جوان است ولی او موهایی قهوه ای و سفید دارد. او اغلب خسته و بیمار به نظر می رسد. رون درباره اش می گوید:« یه طلسم خوب می تونه کارشو تموم کنه. » ولی در واقع او یک جادوگر قوی می باشد. او توانست یکی از دیمنتور های آزکابان را از قطار بیرون براند و از هری محافظت کند. او همچنین اعتماد مادام پامفری را به خاطر دادن شکلات به هری، جلب کرد. دانش آموزان توانستند اولین تجربه خود را درباره موجودات سیاه، در کلاس های لوپین کسب کنند. سبک تدریس وی که بر اساس اعتماد به نفس، معلومات زیاد، مهربانی و خنده بنا شده، باعث شده که کلاس هایش از بهترین کلاس های سال باشد. برای اینکه هری بتواند با دیمنتورها مقابله کند، ریموس لوپین شخصا به او طلسم سپر مدافع را آموزش داد تا او بتواند این طلسم سخت را به طور صحیح و کامل اجرا کند. وقت گذراندن او با هری باعث شد تا دوست و الگوی او شود. لوپین تنفر اسنیپ به لانگ باتم را احساس کرد و به نویل اولین لحظه پیروزی اش را در مقابل بوگارت داد. بیماری واقعی پروفسور لوپین برای همگان به جز هرماینی مجهول ماند. البته تا زمانی که حقیقت گرگینه بودنش در شیون آواراگان در کنار هری و سیریوس بلک کشف شد.

لوپین ، متفکرانه، قسمتی از زندگی سخت خودش را در داستان بازگو می کند. او از دوران سخت بچگی و دوران مدرسه اش می گوید و اینکه چقدر برایش سخت بوده که دوست پیدا کند. ولی او توانست با جیمز پاتر و سیریوس بلک دوست شود و نقشه غارتگر را اختراع کنند. هری فهمید که نام مستعار لوپین « مهتابی » است. برای اینکه لوپین حقیقت را برای هری آشکار کند، او و سیریوس بلک، پیتر پتی گرو (اسکابر) را مجبور کردند تا به فرم انسانی خودش تغییر شکل دهد. بعد از آن پتی گرو داستان تلخ و ناراحت کننده خیانتش را به پاتر ها ، برای هری تعریف کرد. ولی زمانی که نقشه غارتگر نشان داد که سیریوس بلک، رون و پیتر را به درون شیون آواراگان می کشد و هری و هرماینی به دنبال آن ها هستند، لوپین از نوشیدن معجون ضد گرگینه غافل شد. این امر باعث شد که لوپین به یک گرگینه خطرناک تغییر شکل دهد و پتی گرو از فرصت استفاده کرد و به درون جنگل گریخت. هری سپر مدافعی ایجاد کرد تا از خود و هرماینی و سیریوس بلک در برابر دیمنتور ها حفاظت کند. لوپین که نگران ایمنی دانش آموزان بود، از سمت خود استعفا داد.


شخصیت لوپین

تولد: 1960 ، هم سن اسنیپ (م.ق.28) لوپین نیمه مشنگ است، یکی از والدین وی مشنگ بوده
نام میانی: جان
هاگوارتز: سپتامبر 1، 1971 تا 1978
گروه: گریفندور
اسم مستعار: مونی یا همان مهتابی (به خاطر گرگینه بودنش)
چشم: ؟
مو: قهوه ای روشن و کمی سفید (ز.آ.5) البته ماهی یک بار پر مو تر می شود!
ویژگی خاص: گرگینه؛ به همین خاطر او اغلب بیمار و خسته به نظر می رسد و بیشتر لباس هایش کهنه می باشند چون نمی تواند کار مناسبی پیدا کند.
صدا: خشن (ز.آ.5)
تخصص: دفاع در برابر جادوی سیاه (1993 تا 1994)
استعداد خاص: به همراه دو قلوهای ویزلی، تنها کسانی هستند که با تمام هاگوارتز آشنا هستند.


زمانبندی


1960
×ریموس جان لوپین به دنیا می آید.

قبل از جشن تولد یازده سالگی (تاریخ نا مشخص)
توسط یک گرگینه گاز گرفته می شود و خودش نیز به یک گرگینه تبدیل می شود. « وقتی این اتفاق افتاد من یه پسر کوچولو بودم. »

1971
×یک خانه در هاگزمید ساخته شد، یک تونل از هاگوارتز به خانه متصل شد و بید کتک زن را در سر تونل کاشتند تا لوپین بتواند به راحتی و ایمنی کامل تغییر شکل دهد.
×اگوست: توسط مدیر جدید، آلبوس دامبلدور، به هاگوارتز دعوت شد.
×سپتامبر: ریموس اولین سالش را در هاگوارتز آغاز می کند، در گروه گریفندور قرار می گیرد، با گریفندوری هایی چون جیمز پاتر و سیریوس بلک و پیتر پتی گرو دوست می شود.

1972
×پاتر، بلک و پتی گرو متوجه گرگینه بودن ریموس می شوند و شروع به یاد گرفتن انیمایگس (جانور نما) بودن می کنند.

1975
×ژوئیه - سپتامبر : از ارشد شدن خودش با خبر می شود.
×در سال پنجم، پاتر و بلک کاملا با طلسم سخت و پیچیده انیمایگس آشنا شده و به پتی گرو کمک می کنند تا آن را یاد بگیرد. آن ها لوپین را هنگام گرگینه شدنش همراهی می کردند. با تلاش های آن ها لوپین خطر کمتری داشت و خوی گرگ بودنش کمتر بود.

1976
×ژوئن: بعد از امتحانات س.م.ج. ، بدترین خاطره اسنیپ اتفاق می افتد. پاتر که اسنیپ را نزدیک دیده بود می خواست برای خوش گذرانی او را اذیت کند. لوپین بعد ها از اینکه به سیریوس و جیمز تذکر نمی داد پشیمان شد.
×سپتامبر: وارد سال ششم در هاگوارتز می شود.
×پاتر، بلک، پتی گرو و لوپین شیون آواراگان را ترک می کنند تا آزادانه، شبانه در هاگوارتز و هاگزمید بچرخند. آن ها « نقشه غارتگر » را اختراع می کنند و نام مستعارشان را بروی آن می گذارند: شاخ دار، پا نمدی، مهتابی، دم باریک
×تاریخ نامشخص است ولی سیریوس 16 ساله بود. سیریوس یک شوخی خطرناک با اسنیپ می کند و او را تشویق می کند که هنگامی که ماه کامل است به شیون آوارگان برود. این باعث می شود که او با لوپین که گرگینه شده بود رو به رو شود که یا به مرگ اسنیپ یا به گرگینه شدنش ختم می شد. زمانی که جیمز از این شوخی مطلع می شود به سرعت به شیون آواراگان می رود و جان اسنیپ را نجات می دهد. اسنیپ از اینکه توسط جیمز نجات پیدا کرده بسیار شاکی است چون از او از جیمز متنفر است.
×تاریخ نامشخص: نقشه غارتگر توسط آرگوس فیلچ توقیف می شود.

1978
×لوپین که از هاگوارتز فارغ التحصیل شده بود به محفل ققنوس می پیوندد. دامبلدور از او حمایت می کند.

1981
×سیریوس به وی مظنون می شود و فکر می کند که به عنوان جاسوس به ولدمورت خدمت می کند برای همین پتی گرو را رازدار پاتر ها می کند.
×31 اکتبر: صمیمی ترین دوستانش را از دست می دهد. جیمز و لیلی پاتر کشته می شوند. سیریوس بلک به زندان آزکابان فرستاده می شود. پتی گرو ظاهرا به قتل می رسد.

1993
×اول سپتامبر: هری را از دست دیمنتور های آزکابان در قطار سریع السیر هاگوارتز نجات می دهد. استاد دفاع در برابر جادوی سیاه می شود.
×نوامبر: هری از وی خواهش می کند که روش مقابله با دیمنتور ها را به او آموزش دهد. لوپین موافقت می کند و در ترم بعدی به هری این طلسم سخت و پیچیده را یاد می دهد.

1994
×ششم ژوئن: لوپین و بلک، پتی را مجبور می کنند تا به شکل انسانی تغییر شکل دهد و داستان تلخ خیانت پیتر به پاتر ها آشکار می شود.
×هفتم ژوئن: اسنیپ به طور اشتباهی گرگینه بودن لوپین را به اسلیترینی ها می گوید. لوپین از سمت خود استعفا می دهد. او نگران ایمنی دانش آموزان است.

1995
×22 ژوئن: سیریوس بلک برای جمع آوری دوباره اعضای محفل ققنوس از طرف دامبلدور فرستاده می شود و به لوپین خبر می دهد. بعد از آن لوپین در شماره 12 میدان گریمولد اقامت می کند.
×5 اگوست: لوپین جزو نگهبانان پیشتاز می شود و برای فراری دادن هری از دورسلی ها به شماره 4 پریوت درایو می رود. حضور لوپین در این گروه ضروری بود چون او تنها کسی بود که هری وی را می شناخت. زمانی که سیریوس و خانم ویزلی بر سر اطلاع دادن به هری درباره محفل ققنوس بحث می کردند، لوپین عامل اصلی برای خاتمه دادن بحث بود.
×25 دسامبر: لوپین ویزلی ها و هری پاتر را به بیمارستان سنت مانگو می برد تا آقای ویزلی را ملاقات کنند. او همچنین با یک جادوگر که توسط گرگینه گاز گرفته شده بود دوست می شود.

1996
×ژوئن: لوپین در نبرد وزارت اسرار، به عنوان یکی از اعضای محفل ققنوس با مرگ خواران می جنگد. او شاهد مرگ سیریوس بلک است و از تلاش مرگبار هری برای رفتن به پشت پرده و نجات دادن سیریوس جلوگیری می کند.
×در پایان ترم، لوپین به همراه بعضی دیگر از اعضای محفل ققنوس به ایستگاه کینگز کراس می روند تا به دورسلی ها اخطار دهند و از هری خداحاظی کنند.


لوپین در فیلم ها
دیوید تیولیس نقش لوپین را در فیلم ها بازی می کند.

قبلی « شخصیت های اصلی : پروفسور فلیت ویک شخصیت های اصلی : الستور مودی » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
rory
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۶ ۱۵:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۶ ۱۵:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۳
از: پيش نويل
پیام: 21
 با كي كار داري
يعني من اينقدر مشهورم كه دربارم مقاله مي نويسي اين عكس پيري هامه به نظر شما من خوشگل نيستم لطفا جواب دهيد
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۶ ۸:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۶ ۸:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 ها
خوبه... ولي اي كاش مي نوشتي كه تانكس عاشقه لوپينه و بالعكس
2000
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱۰:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱۰:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۳۰
از: همان جا
پیام: 88
 لوپین
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااللللللللللللللللللللللللللللللللللی بووووووووووووووووووووووووووووووووود
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۳ ۱۲:۲۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۳ ۱۲:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 عالیی
زحمت کشیدین.
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۹ ۶:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۹ ۶:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 هومك
ريموس در اصل يه پسر بوده كه گرگ ها بزرگش كردن (لوپين نه ها )
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۳ ۰:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۳ ۰:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 لوپين
من از لوپين هم خوشم مياد يكي از شخسيت هاي خوبه كتابه 3 بود در مقاله تو يه دوره اي كردم دستت درد نكنه
فرد ويزلي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۱۹ ۲۳:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۱۹ ۲۳:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۳
از: بارو
پیام: 271
 Re: لوپین
خوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووب
و
عاللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللي
tonks
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۴:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۴:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۵
از: همونجایی که دلبر خونه داره
پیام: 149
 لوپین
عالی بود
خسته نباشی

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.