هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

رولینگ: دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۱:۵۰:۰۰ (2312 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص رولینگ
رولینگ
رولینگ در مصاحبه خود در سالن کداک در حالیکه روی صندلی طلایی به بالش های قرمز مخملی تکیه زده بود و در پشت سرش زمینه ای از کتاب های هری پاتر هفتم که بسته بندی شده بودند قرار داشت، در خبری که شاید چندان مورد رضایت طرفداران نباشد، اعلام کرد که هنوز کار نوشتن دایرت المعارف هاگوارتز را که مورد انتظار همگان است، حتی شروع نیز نکرده است. وقتی خبرنگار لس انجلس تایمز از او در مورد این کتاب که بسیاری منتظر آن هستند سوال کرد، وی به سادگی خندید و گفت:

«این کتاب هنوز وجود خارجی نداره. من هنوز نوشتنشو شروع نکردم. من هرگز نگفته بودم که کار بعدی که انجام میدم اینه»
رولینگ در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز که پرسید پس کار بعدیش چیست، گفت:
«من میخوام همونطوری که عاشق هری شدم عاشق یکی دیگه بشم. من هرگز در مورد یه سبک خاص که در موردش کتاب بنویسم فکر نکردم. این همش تو داستان و با توجه به شخصیت ها در میاد ولی باید چیزی باشه که من بهش عشق بورزم.»
وقتی خبرنگار دیگری در مورد قرار گرفتن کتاب های او در فهرست کتاب های ممنوع شده آمریکا پرسید وی گفت:
«من اینکه کتابام تو لیست کتاب های ممنوع هستن رو به فال نیک میگیرم و نشونه یه تعریف عظیم از کتابام میدونم»
mtv مصاحبه کامل را منتشر کرده است.
کلا دوازده سوال از رولینگ پرسیده شده است که ما مهمترین موارد را ترجمه کرده و در این خبر قرار دادیم.
در یکی از سوالات نظر او در مورد پروفسور دامبلدور، هدویگ و اسنیپ پرسیده شد، که وی گفت: «با وجود اینکه دامبلدور در شش کتاب یه شخصیت دوست داشتنی نشون میداد. ولی کاملا یه شخصیت ماکیاولی گونه است. اون نخای زیادی رو میکشید. هری عروسک خیمه شب بازی اون شده بود.»
وی توضیح داد:
«اسنیپ در اواخر کتاب هفتم از دامبلدور پرسید ما از هری حفاظت کردیم برای اینکه بتونه در لحظه درست بمیره. فکر نمیکنم در کتاب یک هیچ کس حتی تصورشم میکرد که روزی برسه که با اسنیپ بیشتر از دامبلدور همدردی کنه»
وی در مورد اسنیپ خاطر نشان کرد:
«اسنیپ یه کینه جوه. اون بی رحمه. اون مرد بزرگی نیست.»
ولی تکیه کرد که:
«با این وجود اون عاشقه. من دوستش دارم، ولی در عین حال میخوام یه سیلی جانانه هم بهش بزنم»
همچنین رولینگ در مورد واکنش طرفداران به مرگ شخصیت ها گفت که تصور نمیکرده کشتن هدویگ از مرگ بعضی از شخصیت های انسانی کتاب برای طرفداران مهمتر باشد.
توجه کنید که رولینگ اعلام کرده این کنفرانس مطبوعاتی تنها کنفرانس او در آمریکا خواهد بود در نتیجه در روز های دیگر مصاحبه ای نخواهد داشت.

توضیح: لیست کتاب های ممنوعه در آمریکا هر سال اول سال تحصیلی اعلام میشود. این کتاب ها با رای گیری از بین والدین آمریکایی انتخاب شده و از کتاب خانه های عمومی و مدارس جمع میشوند. مهمترین دلیل برای این کار جمع کردن کتاب هایی است که در طول سال تحصیلی به درس بچه ها لطمه خواهد زد.

Source1: TLC
Source2: TLC
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
داماد
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۵ ۱۴:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۵ ۱۴:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۱۰
از: مشهد
پیام: 16
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
به نظر من رولینگ خیلی خاشع و متواضع است.
بی خود نیست که انقدر معروف شده.
لرد پاتر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۵ ۱۲:۲۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۵ ۱۲:۲۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۲/۱
از: بالای جسد ولدومورت
پیام: 206
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
باید به رولینگ بگم که اونی که باید سیلی بخوره تویی نه اسنیپ که به نظر من شجاعترین و محبوب تری شخصیت کتابش بود
nojan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۰:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۰:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۷
از: دریاچه ی هاگوارتز
پیام: 40
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
بله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خبر تکمیلی اومد.........

دامبلدور و گریندل والد عاشق هم بودن!!!!!!!

خود JK گفته
nojan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۰:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۰:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۷
از: دریاچه ی هاگوارتز
پیام: 40
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
میگماااااا!!
من توی رویترز خوندم که جی کی گفته:
دامبلدور همجنس گرا بوده!
میشه خواهش کنم شما هم یه نگا بندازین ببینین درسته یا نه؟شاید من نادرست میگم؟
اگه درست باشه من از ازدواج همجنس گراها پشتیبانی می کنم
eli_p
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۷ ۲۲:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۷ ۲۲:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۹
از: گودریک هالو
پیام: 73
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
منتظر دايره المعارف مي مونيم بي صبرانه (مكه كاره ىيكه اي مي تونيم بكنيم؟)
Ali Toosi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۷ ۱۹:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۷ ۱۹:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۶/۴/۲۲
از: فکر می کنی از کجا؟
پیام: 124
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
از اهمیتی که به ما مده متشکریم.
parisa_dan2006
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۶ ۱۹:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۶ ۱۹:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۶/۵/۲۰
از:
پیام: 128
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
در مورد اسنیپ موافقم اما دامبلدور نه.
دامبلدور مرد بزرگی بود وخب همه ی آدمها تو زندگیشون یه اشتباه ویا یه جاه طابی بزرگ دارن،این دلیل نمیشه که کل شخصیت رو زیر سوال ببریم.
در مورد دایرةالمعارف هم باید بگم که رولینگ از اینکه طرفداراشو تو خماری بزاره لذت می بره و مطمئن باشید که تا حالا کتابو صد دفعه نوشته و ویرایش کرده.
shadowgirl
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۲۲:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۲۲:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۶/۴/۴
از: هاگوارتز، بخش ممنوعه کتابخانه
پیام: 47
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
من واقعأ رولینگ رو دوست دارم اما باید قبول کنیم کتاب هفت انتظارات رو برآورده نکرد... به نظر من رولینگ ایده کتاب هفت رو دو ماه قبل از انتشار عوض کرد و بلافاصله یکی دیگه نوشت.. منظورم اینه که نثر کتاب طوریه که انگار رولینگ واقعی اون رو ننوشته.

بگذریم... این مزخرفات چی بود راجع به اسنیپ عزیز گفت؟ حالا دامبلدور هیچی... همه دامبل رو دوست داریم و گذشته پر اشتباهش باعث تغییر در ایده هامون نمی شه اما به چه حقی راجع به اسنیپ این جوری گفت؟؟؟


حالا از این هم بگذریم... این آمریکایی ها واقعأ اینقدر سوسول تشریف دارند؟ من وقتی هری رو می خونم تازه به درس علاقه پیدا می کنم.. اصلأ من اگر هر ماه یه کتاب غیر درسی نخونم قاطی می کنم...اون وقت هری پاتر ممکنه باعث افت تحصیلی بچه هاشون بشه؟؟؟؟ این فقط یه مسخره بازی مگه نه؟؟؟
lyra
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۲۰:۱۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۲۰:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۶/۶/۲
از:
پیام: 27
 دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
بابا بی خیال این امریکایی ها چه قدر سوسول تشریف دارن مگه چی داره که بخواد باعث لطمه زدن به درس بشه من خودم شخصاً مدرسه ها که شروع میشه رمان خواندنمم شروع میشه از تخیلی (هری پاتر) گرفته تا عاشقانه .
lyra
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۲۰:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۲۰:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۶/۶/۲
از:
پیام: 27
 دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
بابا بی خیال این امریکایی ها چه قدر سوسول تشریف دارن مگه چی داره که بخواد باعث لطمه زدن به درس بشه من خودم شخصاً مدرسه ها که شروع میشه رمان خواندنمم شروع میشه از تخیلی (هری پاتر) گرفته تا عاشقانه .
lordamin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۱۸:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۱۸:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۶/۴/۱۴
از: دیروز تا حالا چشم روی هم نذاشتم ... نمی ذارم
پیام: 466
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
بابا در باره ي رولينگ اين طور صحبت نكنيد اون مي خواد مثل هميشه رد گم كني كنه به شما قول مي دم كه كتاب بعديش همينه و شروعش هم كرده
aliedrisi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۷:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۷:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۵
از: از کنار هرمایون جونم
پیام: 468
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
وقتی داشتم مصاحبه رولینگ رو می خوندم به نظرم رسید که رولینگ چه قدر مغرور و پر افاده شده.
البته فکر کنم رولینگ از همون اولش همچین شخصیتی داشته.
عجیب نیست که شوهر اولش ازش طلاق گرفته!
محمدعلی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۹:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۹:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۶/۶/۱۸
از:
پیام: 154
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
امریکای ندید بدید !!!
من 13 روز اول مدرسه جلد دوم رو تموم کردم هیچ لطمه ای به درسم نخورد اون وقت
ولی بازم تواضع جی کی رو عشقه
Luis Figo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۹:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۹:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۳/۲۲
از:
پیام: 43
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
به نظر من بهترین قسمت کتاب 7 اونجایی بود که خانم ویزلی بلاتریکسو کشت.
تدلوپین
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۸:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۸:۵۲
محفل ققنوس
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۱۰
از: دور شبیه مهتابی‌ام.
پیام: 1495
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
کلاً رولینگ دوست داره همه رو منتظر بذاره! اما مطمئناً ناشران هری پاتر بهش اونقدر فشار میارن تا در چندین جلد دایره المعارفی بده بیرون که بریتانیکا توی جیب کوچیکش باشه!

* توی ایفای نقش از ما ایراد علامت گذاری میگیرن بعد توی پستهای مدیران و سران! غلط های املایی فاحشی دیده میشه!
481
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۸:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۸:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۲۳
از: شماره12 میدان گریموالد
پیام: 35
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
ye khabare jaleb:katabe haft ruze yekshanbe yani 24th mehr daste ma resid ke too shahrestanim akhe in che vazeshe oonam vaghti ke hatman man akharin divuneye harry potteram ke ketabo mikhune tamame sitha por az akhbare ketabe vaghti ke ma ba hasrat montazere in hastim ke ketabo bekhoonim
Pouya Mysterious Prince
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۶:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۶:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۶/۶/۲۶
از: یک کلبه در وسط جنگلی جادویی و سرسبز در ایران
پیام: 28
 دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو
خبر خیلی جالبی بود.
من با نظرش در مورد اسنیپ موافقم، ولی با نظرش در مورد دامبلدور زیاد موافق نیستم.
در ضمن کاش زودتر کتاب دایرت المعارف رو می داد.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.