هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

رولینگ: دستور قاضی نیویورکی برای جلوگیری از چاپ فرهنگ نامه ؛ به روز شدن سایت رولینگ

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۶/۸/۱۹ ۱۰:۴۰:۰۰ (1245 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص رولینگ
رولینگ
سایت رسمی جی کی رولینگ با خبر جدیدی به روز شده که بیان میکند یک قاضی دستور منع موقت علیه انتشار فرهنگ نامه هری پاتر را صادر کرده است.
این دستور انتشارات RDR Books را از حق ادعا در مورد این تاخیر تا ژانویه منع کرده و رولینگ و وارنر برادرز را محق دانسته تا جلوی انتشار فرهنگ نامه تا ماه فوریه 2008 گرفته شود.
جی کی رولینگ در وب سایت خود در خبری تحت عنوان «لکسیکن ادامه میدهد» نوشته است:


«همونطور که ممکنه خونده باشید، در 8 دسامبر 2007 یه قاضی تو نیویورک دستوری علیه انتشارات RDR books با توجه به جریان دایرت المعارف کذایی صادر کرد، اون دستور روی تمام حقوق قانونی کتاب مورد نظر در تمام دنیا اعمال شده.
قاضی پترسون دستوری صادر کرده که جلوی انتشار فرهنگ نامه رو میگیره، در این صورت فرهنگ نامه تا فوریه 2008 متوقف میشه. این به این معنیه که کتاب تا زمانی که دادگاه و اعلام رای اون تشکمیل نشه نمیتونه تکمیل یا منتشر بشه و یا به بازار بیاد.
اون دادگاه مشخص میکنه که آیا کتاب در شکل فعلی خودش بر خلاف قانون عمل کرده یا نه.
من از این حقیقت که حالا دیگه کتاب امکان انتشار نداره خوشحال نیستم. بر عکس، من به شدت از این وضعیت پیش اومده احساس نا امیدی میکنم که پای دادگاه وسط کشیده شده. با وجود درخواست های مکرر، ناشر کتاب از اینکه حتی طرح کتابو طوری تغییر بده تا حقوق منو به عنوان نویسنده نقض نکنه خودداری کرده.
اگه اونا نظرشون رو عوض نکنن، هممون سال بعد به دادگاه میریم. وقتی به روابط خوب گذشتم با سایت لکسیکن نگاه میکنم، فقط میتونم به خاطر این چیزی که در آخر بهش رسیدیم احساس غم کنم و از خواب و خیال خوش گذشته بیرون بیام.»

البته RDR Books در وب سایت خود مدعی شده آنها خودشان تصمیم گرفته اند تا برگزاری دادگاه از انتشار کتاب خود داری کنند و در واقع قضیه توقف انتشار را اجباری ندانسته. این ناشر به حکم الزام آور قاضی اشاره نکرده است.

Source: TLC
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
smpposter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱۹ ۲۳:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱۹ ۲۳:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۶/۵/۲۰
از: اليا
پیام: 367
 Re: [en]NY Judge Issues Restraining Order to Prevent Publication of Lexicon; JK Rowling Updates[/en][fa]دستور قاضی نیویورکی برای جلوگیری از چاپ فرهنگ نامه ؛ به روز شدن سایت رولینگ[/fa]
بله اگه(زیر نظر رولینگ) چاپ میشد خیلی خوب می
شد
ولی مشکل اینه که لکسیکن اینو قبول نداره
Ali Toosi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱۹ ۲۱:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱۹ ۲۱:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۴/۲۲
از: فکر می کنی از کجا؟
پیام: 124
 Re: [en]NY Judge Issues Restraining Order to Prevent Publication of Lexicon; JK Rowling Updates[/en][fa]دستور قاضی نیویورکی برای جلوگیری از چاپ فرهنگ نامه ؛ به روز شدن سایت رولینگ[/fa]
واقعا نمی دونم چی بگم. از یک طرفی رولینگ حق داره واز لحاظ دیگه انتشار فرهنگنامه به نفع خوانندگان کتابه. رولینگ می خواد که خودش منحصرا نویسنده کتابهایی باشه که در مورد هریه و واقعا هم حق داره ولی اگه به فکر طرفدارش هست می تونه با کمی ملاحظه قضیه رو حل کنه. اگه کتاب زیر نظر اون چاپ بشه خیلی خوب می شه.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.