هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: مقاله‌ها :: مجله سفسطه باز

"خدا" کجای هری پاتر جا داره؟؟؟؟


من تمام مطالب سایت رو مطالعه کردم و در بعضی موارد که احساس می کردم قدرت نظر دادن دارم نظرمو گفتم اما هدف اصلیم از خوندت تمام مطالب یه چیز بود که دنبالش بودم ببینم کسی راجع بهش صحبت کرده یا نه؟که دیدم مثل اینکه خودم باید شروع کننده باشم..واسه همین این مطلب رو نوشتم :
همتون هری پاتر و خوندین و شاید هم بعضی هاتون مثل من بیش از یه بار خونده باشین(منظور مجموعه ی هری پاتره نه کتاب خاصیش)من خودم بالشخصه با هر دفعه خوندن یه چیز جدید فهمیدم و یاد گرفتم اما اگه دقت کرده باشین توی هیچ کدوم از 5 جلدی که در دسترس ماست اسمی از "خدا" نیومده و نمی دونم خبر دارین یا نه که به همین دلیل و دلایل دیگه یه سری از مسیحی ها از حزب کاتولیک به طرز سرسختانه ای با " هری پاتر " محبوب ما به مخالفت برخاستن ! اما ایم مسائل مهم نیست مهم اینه که در تمامی مواردی که هری موفق سد حرف از عشقه ! البته به نظر من خدا همون عشقه ! اما تو کتابا حرفی از خدا نشده !
من خودم خیلی به این مساله فکر کردم اما تا الان جوابی پیدا نکردم اگه هم الان این موضوع رو مطرح کردم نه به خاطر انتقاد کردن بود و نه هیچ چیز دیگه ای ! فقط اگه یه چند نفر یه راهنماییهایی کنن منو خوشحال میشم !
چو - نیم ساعت قبل از تمرین کوییدیچ توی خوابگاه
Cold Silence Has A Tendency To Atrophy Any Sense Of Compassion ..Between Supposed Brothers..Between Supposed Lovers.
قبلی « جادوگر در فرهنگ لغت magic واژه‌اي با ريشه فارسي » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱۶:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱۶:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 عنوان
عالي بود آفرين عنوان
elenah
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱۵:۱۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱۵:۱۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۱
از: شجره نامه ی خاندان بلک
پیام: 141
 خدا معمای هری پاتر
خوب من هم به این چیزهایی که شما گفتین فکر کردم و جوابی پیدا نکردم مگر یک احتمال که اونم اینه که رولینگ نمی خواسته با پرداختن به مسئله ی خدا و دین خواننده های بی دینشو از دست بده و از طرف دیگه مطمئن بوده خواننده ها ی دیندارشم به خاطر این موضوع کتاب رو کنار نمی ذارن.
aragog
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۰ ۱۷:۲۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۰ ۱۷:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۳
از: تاریکترین حفره جنگل ممنوعه
پیام: 3
 خدا منشاء همه چیز
سلام به همه برو بچ:
از ظاهر کتاب های هری پاتر نمیشه این مسئله در اوردکه خدا وجود داره . در ظاهر هیچ اعتقادی به خدا در این داستان ها وجود نداره .
شاید به خاطر اینکه .خود رولیگ اعتقادی به خدا نداره یا اینکه اگر بخواهیم درست دقت کنیم خدا واصل جادو دونقطه متفاوت هستن . اگر یکی را قبول کنیم وباید دیگری را رد کنیم .
اگر بخواهیم از جادو این چنین تعریف کنیم که یه شخص یه جوب دستی بگیره دستش ویه حرکتی بده و وردی را بگه ویه کار خارق العاده را صورت بده . اصلا همچین چیزی با مفهوم خدا در تعارضه . چرا ؟چون خدا منشاء همه چیزه وهر کار خارق العاده ای با نظر او صورت می گیره مانند معجزه .
اگر بخواهیم از جادو این چنین تعریف کنیم که : کسی با ارتباط با عوالم غیب و نیروی های ماوراء البشری یه کاری بکنه اونهم با ارتباط با خدا . این جوری می شه خدا وجادو را باهم جمع کرد
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۲ ۹:۱۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۲ ۹:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 نميدونم
خيلي خوب نوشتي. ولي اين جادوگرها انگار به خدا اهميت نمي دن. چونكه هميشه توي كتاب ها يا فيلم هاي خارجي( به غيراز هري پاتر) مردم روزهاي يكشنبه به كليسا مي رن و قبل از غذا خوردن خدا رو هميشه شكر مي كنن. حالا نمي دونم چرا جادوگرها از اين كارها نمي كنن. شايد فكرمي كنن تافته ي جدا بافته هستن!؟!
goli
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۷ ۲۳:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۷ ۲۳:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۶
از: خيابون هاي لندن جا و مكان نداريم ما كارتون خواب ها
پیام: 48
 چرا هر چی در مورد خداست بحث بر انگیزه؟
خدا خدا ببین این مقاله به این کوچیکی چه قدر نظر مثل مقا له مقایسه لرد سیاه با امام زمان
هر چیزی که در این باره بحث میشه پر طرفداره ولی من به شخصه فکر میکنم در داستان هفتم جای پایی از خدا را خواهیم دید البته اگه رولینگ بخواد مواظب غضب خدا هم باشید



راستی یادم نیست کی نوشت ولی ممنون
lord harry
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۱ ۳:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۱ ۳:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۳
از: نمودار ناپذیر
پیام: 63
 GOD is my shepherd girl
هيچ اثري موندگار نشده مگر اينكه يه رد پايي از خدا توي اون اثر باشه ! ادم بايد كور باشه كه نبينه هر جا هري و دوستاش به در بسته خوردن خدا يه راهي باسشون باز كرد !
هر جا حرفي از عشق زده شده منظور خداست .
مقصود تويي كعبه و بتخانه بهانه .
Jerry
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۶ ۱۷:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۶ ۱۷:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱۸
از: اینجا تا شیراز راه درازیست!
پیام: 154
 خواهيد ديد
خودتون تو كتاب هفت مي بينيد :
وقتي ولدي هري رو كشت خدا هم مي زنه تو كمر ولدي (چوب خدا صدا نداره هركي بخوره دوا نداره)و:
بدين گونه وي به سزاي اعمالش رسيد.
پس تا كامروا شويد.
nima110
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۲۳ ۱۳:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۲۳ ۱۳:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۱۱
از: esfahan
پیام: 1
 چرا خدا در داستان ها نیست؟
من نمی گم نظرم درسته ولی ممکنه اینطوری هم باشه:1-ممکنه رولینگ یه لائیک باشه و کلا به خدا اعتقاد نداشته باشه و اینطوری با جادو منطق قصه را حتی دز مواردی که همه چیز غیر معموله توجیه کنه
2-شاید هم یهودی باشه-مثلا موضوع جن های خونگی هی کش داده شد تا همه مون باور کنیم اونا آفریده شدن تا به نژاد برتر خدمت کنن حالا یکی دو تا نخاله هم ÷یدا می شه.یا مثلا می شه به جنگ آخر الزمان هم ربط ÷یداکنه خدا را هم نگفته تارد گم کنه (خیلی جدی گرفتم نه؟!!!)
فرد ويزلي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۴ ۱۷:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۴ ۱۷:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۳
از: بارو
پیام: 271
 Re: خدا
به نظر من هم عشق يعني خدا...
atiye_art
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۲/۲ ۸:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۲/۲ ۸:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۱/۱۷
از: مدرسه جادوگری هاگوارتز
پیام: 2956
 خودتونو گول نزنيد
اگه جادوگرها به خدا اعتقاد داشتند که ديگه جادو نميکردن.در کتاب هري پاتر خدايي وجود نداره اگه خونده باشيد يه جاي کتاب نوشته بود به ريش مرلين قسم
اونها از مرلين کمک ميگيرن نه از خدا
به نظر من که اينطوري بهتر کي تا حالا شنيده يه جادوگر به کليسا بره
phoenix666
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۱۴ ۲۱:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۱۴ ۲۱:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۰/۱۹
از: otag khabe dambeldor
پیام: 59
 ....?
kheyli gaha kalameye khoda dar ketabhaye harry potter be kar rafte kheyli gaha ham be gaye khoda ya merline bozorg bekar rafte (ketabe 5 be gofteye vazire gadoo behengame vorood be vezaratkhane va didane lord voldemort


phoenix666
فلوردلاكور
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۲/۳۰ ۱:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۲/۳۰ ۱:۲۰
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۷
از: پاریس
پیام: 929
 خدا کجایه هری پاتر وجود داره؟
دنیس گفته ات رو خودت متوجه شدی؟ وجود داره وجود نداره حالا که وجود نداره پس وجود داره ولی به هر حال خوب گفتی که کمی برمی گرده به بحث اینکه اصلا جادوی هست؟حالا من یکی می گم تو رویاست ولی ته دلم می گم شاید دنیای باشه که مثل دنیایه رولینگ پنهان باشه بازم بر می گرده به وجود جادو!
خب ممکنه خدا وجود داشته باشه ولی ما نمی تونیم تو کتاب رولینگ دلیل بیاریم که خدا وجود داره چون دلیل های که خدا وجود نداره بیشتره اینکه اصلا هیچی نگفته این عجیبه حداقل اگر خدا وجود داشت باید اشاره ای می کرد پس می گیم نیست شاید خود رولینگ وجود خدا رو قبول نداشته باشه ما که نمی دونیم اگر رولینگ رو دیدید از طرفه من بپرسید شما خدا رو چقدر قبول دارید؟ از این جواب می فهمیم که خدا وجود داره یا نداره
یکی گفت این موضوع بی اهمیته به نظر من خیلی هم با اهمیته چون همه ی هستیه ما اضعانه خداست چه بخواید چه نخواید
دیگه اینکه خدا وجود داره در عالم واقعی نه در رویا
R.G.Lupin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۲/۲۹ ۱۵:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۱ ۱۹:۳۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲۰
از: London
پیام: 47
 بدون عنوان
من شمارش تعداد دفعات كتاب را از دست دادم ولي د رقسمت هاي زيادي از عشق و نيروي خاص كه در بدن هري يه صحبت شده و اين خودش يه اشاره ي خواص به خداست به طور غير مستقيم .

در خيلي از قسمت ها خدا به صورت هايي بسيار متفاوت به دفعات ديده مي شه.


نوید2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۱۹ ۱۷:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۱۹ ۱۷:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۹
از: هاگواتز
پیام: 70
 خدا
به نام خدا
به نظر من خدا در کتابهای هری پاتر وجود داره مثلا هرمیون همش میگه وای خدا جون .البته من میدانم که این یک تکه کلام است مثل ما ایرانیان که میگوییم پناه بر خدا.من جلد های هری پاتر را هرکدام بیست بار خوانده ام و در بعضی جاها نام خدا را دیدهام فکر کنم در کل حدود بیست بار یا بیشتر نام خدا امده که پانزده بار انها تکه کلام هست
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۷ ۱۹:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۷ ۱۹:۵۰
عضویت از:
از:
پیام:
 Re: خدا
خوب ببينيد بحث ما دوباره بر ميگرده به اينكه جادو وجود داره يا نه . خوب بعضي ميگن وجود داره بعضي هم ميگن وجود نداره چون خدا وجود داره ( توي آيه قرآن اومده كه هيچ كس بجز خدا نميتونه به قول معروف جادو كنه ) باور كنيد خودمم از اين بحث كه قرآن گفته وجود نداره پس وجود نداره خسته شدم .. آقا يا وجود داره يا وجود نداره .. ببينيد اگه وجود داشته باشه همه ميگن با وجود جادو ديگه نيازي به خدا نيست چون همه كارهارو خودت انجام ميدي ولي توجه كنيد اگه جادو وجودم داشته باشه خدا خواسته باشه .... و اين به نظر من خودخواهي رولينگه يا بنا به گفته راجر رولينگ جزئ دسته سوم از آدماس ... ولي با وجود اينكه اگه جادو وجود داشته باشه خدا به وجود آورده و اصلا ياد نكردن اين مطلب توي كتاب يه كاره خودخواهانس ... اميد وارم منظور منو متوجه شده باشيد ..
علي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۸ ۴:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۰/۱۸ ۴:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۸/۲۵
از:
پیام: 12
 خدا
به نام خدا
به نظر من كتابها تماما انحرافي است و به همين دليل براي آن تبليغات زيادي شد.
(من مجموغه هري پاتر را بيش از 10 بار خوانده ام)
snip
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۹/۲۳ ۱۰:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۹/۲۳ ۱۰:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۹/۱۹
از: جنگلهای اطراف هاگوارتز
پیام: 118
 khosam oomad
khoobe ke inghadr daghighi
dar morede vojoode khoda baiad begam
dorost tashkhis dadi
dar vaghe vojoode khoda dar in ketab kheili kam range
valy hamchoon vagheiat
shakhsiatha faghat dar hengame dar mandegi soraghe khoda miravand
man va to baraie in bishtar soraghe khoda jan miravim ke ghodrat jadooie kontorol shode va ghabele etminani nadarim
va baraie hal moshkelate bozorg niaz be yek poshtiban e bozorg darim
vali harry va doostash
be nirooye khodeshoon motaki mishan va faghat dar jaii ke kheili ehsase darmandegi mikonand komak migirand

hamchenin fekr mikonam khanoome rowling mikhaste harry ta hadde emkan tanha be movaffaghiat beresad
va be har hal in ham mitavanad yek noghte zaf be shomar biaiad .

bebakhshid ke pingilish minevisam
farsi saz nadaram

evilsam2004@yahoo.com

babye
Hermione_Granger
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۹/۸ ۲۳:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۹/۸ ۲۳:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۲۰
از:
پیام: 3
 Re: [,hf ;h`dhn,
من فکر کنم که رولینگ این طور نوشته چون نمیخواد که جبهه سفید برنده شه میخواد سیاه ها برنده شن!!
هری_ پاتر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۴ ۹:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۴ ۹:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۸/۲۳
از: باید بگم؟؟؟؟؟؟؟
پیام: 11
 Re: [,hf ;h`dhn,
من هم با سوزان لیمیک وچو موافقم
vim
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۴ ۳:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۴ ۳:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۸/۲۳
از:
پیام: 1
 Re: khoda
سلام
خیلی دلم می خواد هرچه زودتر مقالتون رو بخونم.
اگه می شه لطف کنید برام ایمیلش کنید.
قربان شما
vim
magnet_bs@yahoo.com :mail:
shaghayegh potter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۳۰ ۱۰:۱۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۳۰ ۱۰:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۷/۲۲
از: اصلا هرجا، به شما چه؟؟؟
پیام: 34
 Re: خدا كجاي هري پاتر جا دارد؟
ببخشید شما کدوم ترجمه رو خوندی؟ تو ترجمه ویدا اسلامیه نوشته:"اون تنها نیست هنوز منو داره" چیزی درمورد هنوز خداوند با اوست ننوشته!!!
مایکل گرنجر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۳ ۱۹:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۳ ۱۹:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۶
از: غرب تهران
پیام: 143
 Re: خدا كجاي هري پاتر جا دارد؟
من میگم شما نظر ندی بهتره.این چیزا که جزئی نیست.یعنی به نظره تو توی کتابی که انقدر طرفدار
داره وجود خدا مهم نیست؟ شما کدوم ترجمه رو خوندی؟ماله من که یه همچین چیزی نداره.لطفا پیام ها رو پشت سر هم نده .ویرایش کن

خدا در کتاب هری پاتر خیلی کم دیده میشه
درسته که هرماینی بعضی جاها میگه "وای خدا جونم" ولی این که وجود خدا نیست!!این یه تکه کلامه.
imago
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۱ ۱۵:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۱ ۱۵:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۷/۲۰
از: کجایی؟
پیام: 333
 Re: خدا كجاي هري پاتر جا دارد؟
خب من بايد بگم اين فقط يه داستانه
و چه وجود دااشته باشه چه نه:banana:
ما بايد به اين جزييات توجه نكنيم!!
Chester
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۳۱ ۱۵:۲۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۳۱ ۱۵:۲۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۸
از: تهران
پیام: 13
 خدا كجاي هري پاتر جا دارد؟
بسمه تعالي



با سلام خدمت آقايان & خانومها. دربارة اين مقاله بايد بگم كه :
اگر شما كتاب پنج را با دقت خوانده باشيد در فصل 35 يعني (آن سوي پرده) وقتي كه لوسيوس مالفوي
به هري ميگه كه (تو در موقعيتي نيستي كه چانه بزني.تو ميبيني كه ما ده تا هستيم ؛ دامبلدور بهت شمردن ياد نداده؟)نويل از بالاي سر آنها داد ميزند (او تنها نيست،هنوز خداوند با اوست)
و رولينگ در اين فصل اسمي از خداوند متعال مياورد.و بايد بگم كه اگر اين چيزها در واقعيت هم وجود داشت كه احتمال بودنش زياده بازهم وجودش وابسته به خداوند است.

Chester az Linkin_Park

half-bloodprince
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۲۹ ۱۶:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۲۹ ۱۶:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۱۷
از:
پیام: 460
 Re: قسم به فرمان مرلین...
بزرگترین نشانه ی وجود خدا در داستان های هری پاتر جشن گرفتن عید کریسمس است.
خیلی مزخرف میشود اگر کسی به خدا ایمان نداشته باشد و کریسمس را جشن بگیرد :yclown: این جوری
merlini
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۹ ۲:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۹ ۲:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۲۱
از: شیون آوارگان
پیام: 1286
 Re: قسم به فرمان مرلین...
به نظر من هم خدا رو مطرح نكرده تا از هرگونه پيش داوري بپرهيزه... خواسته داستانش رو خوبي و بدي تشكيل بدن. وقتي مي‌خونيم كتاب رو همراه و همسن با شخصيتها رشد مي‌كنيم و ما رو در دنياي كودكيمون به اين خوب و بد آشنا كرد و بعد كه وارد نوجواني شديم كم كم چيزهايي مثل عشق و دوستي رو هم قاطيش كرد.
اين جاهايي هم كه ميگن واي خداي من! يا اشكال از ترجمه بوده يا رولينگ اون رو فقط يه اصطلاح فرض كرده.
ضمنا آقاي مغ خيلي چاكريم
Gary Shotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۸ ۱۹:۲۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۸ ۱۹:۲۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۳
از: ایالت گَریفورنیا
پیام: 84
 قسم به فرمان مرلین...
این را همیشه به خاطر داشته باشید:
یا فرمان مرلین
albusandharry
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۶ ۶:۲۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۶ ۶:۲۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۵
از: گودریک هالو
پیام: 9
 Re: عشق يا خدا مسئله اين است
به نظر من خدا همه جا سياره و آثار رولينگ فقط بر اساس فكر به خوبي و خدا سرچشمه ميگيره شخصيت هري و دامبلدور عينيت ميل بسوي خداست در جامعه پر جنبش انگليسي و بچه هاي كم وبيش لات آنجا خودشون را با هري هم معيار مي سازند.
DARK LORD
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۵ ۱۱:۳۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۵ ۱۱:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۱۴
از: خانه ریدل
پیام: 59
 Re: [,hf ;h`dhn,
اره راست میگی به غیر از هرمیون هم خانم ویزلی هم چند بار به این و اون گفته به خاطر خدا..........
چو چانگ
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۴ ۱۹:۱۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۴ ۱۹:۱۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۱۵
از: کنار مک!!!
پیام: 1771
 Re: [,hf ;h`dhn,
خدا توي هري پاتر هست ديدين كه معمولا هرميون ميگه واي خدا جونم؟
سوزان لیمیک
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۳ ۰:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۵/۱۳ ۰:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۲
از: با سارا در برج
پیام: 11
 Re: [,hf ;h`dhn,
خدا توی هری پاتر هست فقط توی هری یه جور دیگه ای بیان میشه مثلا انگلیسی ها موقع وحشت و تعجب میگن gosh ما ایرانی ها هم مثلا میگیم(پناه بر خدا) اون ها هم از کلماتی مثل بلایمی و پناه بر ریش مرلین استفاده میکنن
چو چانگ
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۴/۱۵ ۱۳:۱۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۴/۱۵ ۱۳:۱۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۱۵
از: کنار مک!!!
پیام: 1771
 جالبه
اين موضوع جالبيه

بعضي جاهاي كتاب اومده كه (مثلا) نفس عميقي كشيد و ... خيلي وقتها اين نفس عميق كشيدن همون ياد كردن خداست كه براي خود ما هم پيش مياد مثلا وقتي ميخوايم يه كاري رو شروع كنيم كه سخته يا ميخوايم وارد جلسه امتحان بشيم يه نفس عميق ميكشيم و به ياد خدا ميفتيم و ازش كمك ميخوايم بدون اينكه خودمون متوجه اين كارمون باشيم
فلوردلاكور
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۴/۱۰ ۱۷:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۴/۱۰ ۱۷:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۷
از: پاریس
پیام: 929
 خدا كجاى داستان است؟
واقعا موضوع جالبى بود خب هر كس توى نوشتن يك سبكى داره ممكنه اينم سبك رولينك باشه
helena_skillfulhex
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۴/۹ ۹:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۴/۹ ۱۰:۰۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۳/۱۲
از:
پیام: 34
 Re: khoda
.من فکر می کنم که خدا به خودی خودش در همه ی اثار هست ولی جار زدن وجود خدا باعث میشه یه نوع جهت گیری در داستان ایجاد بشه که از علاقه ی اون کاهش بده خیلی جاها رولینگ گفت که هری صلیب کشید و در ضمن اگه می خواس خیلی مستقیم اسم خدا رو بیاره که بیشتر نوشته یه شعار می شد
من اثار رولینگو خیلی دوست داررم چون سعی نکرده نظرشو در مورد خدا خوبی یا بدی تحمیل کنه و بر خلاف خیلی از نوشته ها نیامده بگه چی خوبه چی بد همه ی چیزا رو در مورد خوبی و بدی گفته تصمیم با خود خواننده است و تونسته به خوبی ادمای مختلف با خصوصیاتشون با زبانی ساده به تصویر بکشه .از نیروی عشق هم صحبت کرده کهبه نظر من خدا یه نیروی غیر مادی است و عشق هم همین طور و همه از هم ریشه می گیرن. رد هری ÷اتر از جانب کلیسا و مسیحیون افراطی بدلیل صحبت در مورد جادو و ... بوده چون کلیسا شدیدا با جادو مخالف بوده و خیلی از جادوگرا به اشتباه یا واقعا توسط کلیسا زنده زنده تو اتش سوختن!در ضمن رولینگ سع کرده همیشه بگه که خود فرده که تعیین میکنه خوب باشه یا بد در وقاع قوه ی اختیار انسانو بیان کرده
و در کاب هم ذکر شد که :هری این انتخاب ماست که به ما می گوید واقعا چه هستیم به کلی جدا از توانایی هایمان!
کتاب 2!
مغ
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۳/۲۰ ۱۰:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۳/۲۰ ۱۱:۱۱
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۲/۴
از: دره مغان
پیام: 6
 Re: khoda
نظر جالبی است
خوب گفتید خدا! نمیدونم چقدر در سایت هفتم بودید .با اینکه دوست ندارم خاطرات مزخرف اون موقع رو بیدار کنم ولی با این حال مجبورم صحبت کسی رو بگم که یک جورهایی باعث جمع شدن ما در اینجاست> وحید بهلول اون زمان هم که داشت ترجمه میکرد گفت " این اثر اثری است سکولار ,شما اگر متن اصلی رو بخونی میبینی که حتی موقعی که از هم جدا نمیشوند به هم دیگر نمی گن خداحافظ و یا وقتی میخوان قسم بخورن به ریش مرلین و بال و شاخ اژدها و ... قسم میخورند .
دلیلی که کلیسا با این کتاب مخالفت کرد هم اشاعه فرهنگ جادوگری بود نه چیز دیگر
از عوارض دیگر این کتاب در معرض خطر قرار گرفتن نسل جغد ها بود. بچه ها به جای هدیه تولد دیگر جغد میخواهند.
راستی دارم یک مقاله درمورد جادو در اسلام مینویسم که انشاءالله مورد توجه واقع بشود .که چشود و چه افتد.
قربان شما mh_amri:مغ
lip2
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۳/۱۹ ۱۸:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۳/۱۹ ۱۸:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۳/۳/۱۷
از:
پیام: 6
 khoda
dar ketabha harry potter donyayeh jadooe az ghavanin mashangha peyrave nemekonaned vali ahteram be ayade mazhabe mesleh krismas ya aydeh pak nshaneh vojood khodast
رون
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۲/۶ ۱۴:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۲/۶ ۱۴:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۲/۱۸
از: پناهگاه ویزلیها
پیام: 21
 Re: [,hf ;h`dhn,
می دونید به نظر من چطور ما خدا رو نمیبینیم اونایی هم که هری پاترو درک نمی کنند نمی تونند خدا رو تو اون ببینند . خدا توی اونم دیده نمی شه اما وجودشو میشه حس کرد.
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱/۷ ۲۳:۲۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱/۷ ۲۳:۲۶
عضویت از:
از:
پیام:
 [,hf ;h`dhn,
به نظر من رولينگ مي دونه كه خدا هست و ...
ولي نخواسته اونو وارد كنه. بدون اين كه خدشه اي به بزرگي خدا وارد بشه.
albus
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱/۲ ۱۲:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱/۲ ۱۲:۱۲
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۲/۱۵
از: هاگواتز
پیام: 4
 Re: عشق يا خدا مسئله اين است
شاید رولینگ تو کتابا بعدی یه کارایی بگنه
RogerDaviesRD
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۲/۱۲/۲ ۱۲:۲۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۲/۱۲/۲ ۱۲:۲۶
ریونکلاو
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۱۷
از:
پیام: 1220
 Re: باشه یا نباشه؟!
اول بايد من با نظر سدريك موافقم .
(سياسي نشه ها ، من مي گم :)
مردم 3 دسته ان :
دسته اي كه فكر مي كنن همه چيز كار خداست (مثلا اگر ليوان بشكنه مي گن خدا خواسته بود)
دسته اي ميگن خدا انسانو راهنمايي مي كنه ولي اين انسانه كه آخر از همه تصميم مي گيره
دسته اي ميگن كه اين انسانه كه باعث اتفاقات مي شه و تصميم مي گيره و ...
به نظر من رولينگ دسته سومه .
ریموس لوپین
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۲/۱۲/۲ ۰:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۲/۱۲/۲ ۰:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۲۱
از:
پیام: 245
 باشه یا نباشه؟!
خوب،اینم موضوع جالبیه و در حقیقت واقعیت این مطلب رو باید از خود خانم رولینگ پرسید.اما خوب این موضوع جای بحث بیشتری داره.عده ای معتقدند که این مسئله ناشی از نظر شخصی خانم رولینگه و او دوست داشته که داستانشو خودش در اختیار داشته باشه و مجبور نباشه بخاطر مسائل اعتقادی توش تغییری بده.بعدشم ،اون خدایی که ما میشناسیم با خدایی که اونا میشناسن کاملا متفاوته و من میگم اگه رولینگ خدا رو وارد قصه میکرد خوب که نبود هیچی،یه جورایی قصه رو از فرم اصلی هم خارج میکرد.تا دیدگاه شما چی باشه ....
آبرفورث
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۲/۱۲/۱ ۲۳:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۲/۱۲/۱ ۲۳:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از:
پیام: 543
 عشق يا خدا مسئله اين است
به نظر من بانو رولينگ فكر همه جاي كار رو كرده و نخواسته هيچ جناحي توي كتابش پيروز بشن. اصلا اين كتاب در مورد خوبي و بديه و به نظر من اين عامل ديگه نيازي به خدا نداره... چرا كه در انواع دينها هست كه خدا هميشه بدي رو شكست مي ده و رولينگ خواسته كه هيچ عامل ديگه اي توش دست نداشته باشه و معجزه و اين حرفها توش نباشه و كليه عوامل داستان محدود به خود نويسنده باشه. به همين جهت از عشق به عنوان تنها عامل معنوي داستان استفاده كرده. هر چند كه در كتابهاي ادبي كهن ميتوانيم كاملا درك كنيم كه مقصود از عشق و معشوق چيه.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.