هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

رولینگ: تاریخچه هری: درمورد زنده ماندن هری پاتر

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۲۲ ۱۱:۴۰:۰۰ (1341 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص رولینگ
رولینگ
ملیسا آنلی نویسنده کتاب تاریخچه هری به تازگی گفتگویی با رولینگ انجام داده که در آن رولینگ به اینکه چرا هری باید زنده میماند و کشته نمیشد، کهنه سربازان نبرد و انتخاب های اخلاقی خود اشاره کرده است.
این گفتگو را در ادامه متن بخوانید. در ضمن کتاب تاریخچه هری کمتر از یک ماه دیگر در 4 نوامبر در آمریکا منتشر خواهد شد.



متن زیر گفتگوی من (ملیسا آنلی) با رولینگ برداشت شده است. در مورد اینکه چرا هری زنده ماندو چرا آسانتر نبود که کشته میشد.

جی کی رولینگ:
از بسیاری جهات اینکه هری در آخر میمرد پایان شسته رفته تری بود. با اطمینان به شما میگم که من در تمام طول مدت کتاب اینو در نظر داشتم. همیشه حس میکردم که برجسته ترین پیام کتاب اینه که نیروی عشق از هر چیزی تو دنیا قدرتمندتره. مدلی که من از هری توی ذهنم داشتم درست شکل یه کهنه سرباز بود که دایم در حال مبارزه بوده و هی حوادث وحشتناک براش پیش اومده و مدام بهش میگن بره خونش و زندگیشو از نو بسازه. و بعدش وقتی مبارزه تموم میشه به زندگی معمولی و راحت خودشو برمیگرده و تشکیل خانواده میده و پدر میشه و مشخصا این پدر شدن مهمه. این که تو این همه مشکلات بری و پدر بشی خیلی سخته. حس میکنم اگه هری بعد از تموم شدن جنگ هر کار دیگه ای جز این کاری که کرد میکرد به شخصیتم خیانت کرده بودم و فک میکنم کاری که کرد کاملا قهرمانانه بود. برگشتن به خونه بعد از جنگ نه اینکه تا ابد یه سرباز مزدور باقی بمونه و تا آخر عمرش همه وقتشو تو هول و ولا و خطر بگذرونه. ولی از نظر ذهنی به اندازه کافی قوی باقی میمونه و اگه بخوایم بیشتر بازش کنیم از نظر بدنی اونقدری که لازمه آمادس. و بعد از جنگ برمیگرده و از خودش نسلی به جا میزار با ارزش ها و اعتقاداتی که میشه امیدوار بود به سمت جنگ دیگه ای نرن. این کار عظیمیه.
البته شما میتونید مثل همیشه قضیه رو باز کنید و بگید که این یه تضاد داخلیه. چیزی که با ارزش ترین چیزه ممکنه تو یه نگاه دقیقتر یه ذره احمقانه و لوس به نظر برسه. ولی خدا میدونه که اگه کسانی نبودن و تصمیم نمیگرفتن که بعد از جنگ به خونه برگردن و خانواده تشکیل بدن و همه چیزو از نو بسازن و به نو سازی دیگرانم کمک کنن چی میشد. دوباره ساختن خیلی مشکل تر از خراب کردنه. در نتیجه من فکر میکنم کشتن هری از نظر اخلاقی تقریبا یه جور تسلیم شدن بود. من میخواستم انسانی رو نشون بدم که از جنگ برمیگرده و دستاشو آلوده میبینه و تلاش میکنه تا از نو خودشو بسازه. اینو دوست داشتم. واین میتونست سر مشق خیلی از آدمای دیگه که خاکستری بودن قرار بگیره. ولی خدا میدونه که اون موقع من جدای از همه این حرفا مجبور به این کار بودم.


در ادامه متن در مورد این سخنان رولینگ بحث شده و در برنامه این همه پاتر کست سایت لیکی نیز در این باره گفتگو شده است. جالب اینجاست که بیشتر طرفداران بر عکس رولینگ فکر میکردند برگشتن هری از جنگ و تشکیل خانواده را تسلیم میدانستند.

منبع: TLC
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
hors_hana
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۷/۲۵ ۲۱:۴۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۷/۲۵ ۲۱:۴۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۹
از:
پیام: 271
 تاریخچه هری: درمورد زنده ماندن هری پاتر
چه اهمیتی داره؟
من میگم اگر هری میمرد به شدت داستان لوس میشد....به شدت......داشتن زندگی آرو در واقع حق همه اس....!!!!!
آنتونین
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۷/۲۲ ۱۹:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۷/۲۳ ۱۰:۲۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۳
از: کره آبی
پیام: 2608
 Re: [en]Harry, A History: On Harrys' Survival[/en][fa]تاریخچه هری: درمورد زنده ماندن هری پاتر[/fa]
اینکه هری به داشتن یه زندگی آروم علاقه داشت خیلی طبیعیه چون همش درگیر و دار بدترین اتفاقات و رویاروئی با خطرناکترین جادوگر سیاه در کل تاریخ جادوگری یعنی ولدمورت بود.همینطور اینکه دوست داشت تشکیل خانواده بده هم کاملا ملموس و طبیعی بود چون در برهه ای مجبور شد رابطه شو با جینی به حالت تعلیق دربیاره و همش فکر میکرد زنده نمیمونه تا بتونه با جینی ازدواج کنه.

خب هری بعد از کشتن ولدمورت یه زندگی آروم با ازدواج با جینی تشکیل داد.اما بعدها در مقام رئیس اداره کارآگاهان حتما سعی میکنه با جادوهای سیاه مقابله کنه.اگه کارآگاه نمیشد شاید اینکه بگیم بسمت تسلیم شدن رفته درسته اما کنار نکشید و نرفت سر یه کار عادی بلکه با کارآگاه شدن بطور روزمره در جریان مبارزات با جادوها و جادوگران سیاه قرار میگرفت و در بطن درگیری ها بوده.

حالا اینکه نتیجه گرفتن تسلیم شده یعنی چی؟!

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.