هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

كتاب چهار: تبرئه نویسنده 'هری پاتر' از اتهام کپی ‌برداری

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۹/۱۰/۱۸ ۶:۱۰:۰۰ (989 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص كتاب چهار
قاضی دادگاهی در آمریکا شکایت علیه جی کی رولینگ، نویسنده سری داستان‌های پرطرفدار "هری پاتر" را ناموجه دانست.

ورثه آدریان جیکوبز، نویسنده بریتانیایی، مدعی بودند که طرح داستانی "هری پاتر و جام آتش" مجلد چهارم از مجموعه داستان‌های هری پاتر از روی کتاب "ماجراهای ویلی جادوگر" برداشت شده است.

کتاب نامبرده از آثار تخیلی آدریان جیکوبز، نویسنده بریتانیایی است که در سال ۱۹۹۷ درگذشت.


شیرا شیندلین، قاضی دادگاه ایالات متحده، در رأی خود استدلال کرده است که "هری پاتر" نمی‌تواند برداشت یا تقلیدی از اثر آقای جیکوبز باشد. به نظر خانم قاضی دادگاه دو اثر یادشده "از نظر درونمایه و سبک کاملا متفاوت هستند".

خانم شیندلین در رأی ۴۹ صفحه‌ای دادگاه افزوده است: "دو اثر از نظر درونمایه و احساس کلی به دو مقولۀ کاملا متفاوت تعلق دارند."

انتشارات اسکولاستیک، که داستان‌های "هری پاتر" را در آمریکا منتشر می‌کند از حکم دادگاه ابراز خرسندی کرد.

سخنگوی این انتشاراتی گفت: "حکم دادگاه تائیدی بر نظر ما بود که عقیده داشتیم رمان "هری پاتر" و داستان "ویلی جادوگر" هیچ نسبتی با هم ندارند."

ورثه آقای جیکوبز مدعی بودند که داستان "هری پاتر" تقلیدی از داستان "ماجراهای ویلی جادوگر" است، زیرا در داستان اخیر نیز جادوگران با قطار مسافرت می‌کنند.

سال گذشته شکایت مشابهی در بریتانیا علیه نویسنده "هری پاتر" اقامه شد. خانم رولینگ در دفاع از اصالت اثر خود اظهار داشت که تا پیش از اقامه دعوی در سال ۲۰۰۴ نامی از کتاب آقای جیکوبز نشنیده بود.

در ماه اکتبر گذشته قاضی یک دادگاه عالی در لندن ادعاهای شاکیان را "غیرمحتمل" دانسته بود.

اولین کتاب از رمان‌های هفت‌گانه "هری پاتر" در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و تا کنون در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه از این مجموعه به فروش رفته است.

از داستان‌های هری پاتر همچنین تا کنون هفت فیلم سینمایی تولید شده که فروش بالایی داشته‌اند.

آخرین فیلم "هری پاتر" قسمت دوم از رمان "هری پاتر و یادگاران مرگ" است که گفته می‌شود تابستان آینده به روی پرده سینما خواهد آمد.
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.