هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

مالفوی همدست دامبلدور؟


شما رو که نمیدونم، اما خودم به اینکه اسنیپ و دامبلدور با هم دستشون تو یه کاسه ست ایمان پیدا کردم. اما حالا میخوایم بدونیم که مالفوی نیز با انان همکار بوده است؟
البته نه از اول کار.
مسلما بله، اما میخوام چند تا دلیل مستحکم بیارم.
1- آنطور که در فصل دوم اومده، ولدمورت به علت اینکه اسنیپ خود را جاسوس دشمنش، دامبلدور جا میزند، به او اعتماد کامل دارد. البته اسنیپ هم به دلیل دستور دامبلدور اینکارو کرده. ازونجا که نقشه ی دامبلدور تغییر کرده بوده و اطلاعاتی که به نظر ولدمورت با ارزش بودند، به درد او نمیخوردند و او فقط ظاهرا این کارها را میکرده. خوب، اگر اسنیپ همانطور که خود او میگوید:
"من از معدودترین کسانیم که لرد سیاه بهش اعتماد داره"
خوب امکان اینکه مشاور او نیز باشد هست. باید متوجه باشیم که ولدمورت کمی ضعیفتر بوده و حتما به مشاور نیاز داشته. خوب اسنیپ به او پیشنهاد کرده است که مالفوی را به عنوان مرگخوار به هاگوارتز بفرستند تا راهی برای رسیدن مرگخواران به هاگوارتز پیدا کند. ولدمورت هم که همیشه نسبت به اسنیپ مهربانتر بوده و به او اعتماد کامل داشته، پیشنهادشو قبول میکنه.
2- نقشه ی دامبلدور و اسنیپ از اول چیز دیگری بوده، اما اسنیپ پیوند ناگسستنی را میبندد تا دامبلدور را از اینکه خودش را بکشد باز دارد، اما دامبلدور کاراها را وفق میدهد.
3-در فصل 15؛ اسنیپ مالفوی را برای این میکشاند که به او نقشه را بگوید.
4- در فصل 14، وقتی دامبلدور به مالفوی میگوید که چرا فنریر گری بک را به میان بچه ها آمده است، مالفوی با لحنی پشیمان میگوید که او خودش آمده. در حالی که در حرفهای قبلی اش با دامبلدور بسیار بی ادبانه برخورد کرده است. باید توجه داشت که مالفوی از مرگخوارانی نه چندان معروف دعوت نموده است. دامبلدور هم میخواست که نقشه اش اجرا شود و هم به بچه ها در مدرسه آسیبی نرسد. نکته ی اصلی در همین ترتیب مرگخواران است.
5- مالفوی سریع به اسنیپ اعتماد میکند و دنبال او میرود. در حالی که او دامبلدور را کشته بود و امکان این که طرف ولدمورت نیز نباشد زیاد بود.
خلاصه، اسنیپ به دستور دامبلدور، ولدمورت رو متقاعد میکنه که برای کشتن دامبلدور از مالفوی استفاده کنه، البته اسنیپ هم دورادور مواظبش باشه. بعد دامبلدور به اسنیپ دستور میده که به مالفوی حقیقت رو بگه (اونطور که هاگرید در مورد گفتوگوی دامبلدور و اسنیپ گفته) و مالفوی هم مجبور به اطاعت میشه. دامبلدور میخواسته که بالای برج بمیره ( و اینجا معلوم میشه که شاید اسنیپ اونو فقط انداخته) و مالفوی نیز سعی میکند که علامت مرگ رو بالای اون برج ظاهر کنه. بعد هری چیزی نمیفهمه. اما مالفوی به طرف دامبلدور نمیگوید: اکپلیارموس. بلکه دامبلدور خود هری را جادو و چوبش را می اندازد. بعد هم اسنیپ به دستور دامبلدور، او را میکشد و با مالفوی فرار میکنند تا جای بالاتری پیش ولدمورت پیدا کنند، ولی من نمیدونم بلاخره اونو چجوری خواهند کشت.
شاید همخ مالفوی (اگه این حقیقت باشه) نقشه رو لو بده. اما سوال اینه که هی بلاخره کی آگاه میشه ؟
قبلی « مصاخبه روپرت گرینت با دیلی رکورد هری پاتر و ناپدید شدن جای زخم - فصل اول » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۷ ۱۳:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۷ ۱۳:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 عنوان
قابل قبوله
ghiozila
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۳:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۳:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۱
از: بالاتر از دست راست !
پیام: 291
 عمرا!!!!!!!!!!!1
فکر نکنم چون اون پدرو مادرشو خالشو و....... همه مرگ خوارن و اون از ترس این کارو کرد ولی امکان داره در کتاب 7 برای هری فداکاری کند
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۲ ۱۶:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۲ ۱۶:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 اوه
واي واي واي
mohsen_2xl14
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۹ ۲۳:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۹ ۲۳:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۵
از: خوابگاه هافل
پیام: 246
 ايول
ايول.
حرف دل منو زدي. منم هزار بار اينا رو به اين آناكين و بليز گفتم. ولي اونا همه با هم ميگن كه دامبلدور مرده و اسنيپ بدون هيچگونه نقشه‌اي دامبلدور رو كشت
nhk
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۹ ۱۷:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۹ ۱۷:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۶
از: تو رویاهام
پیام: 12
 Re: مالفوی و دامبلدور...نه بابا!
مالفوی میترسید. .....روح دامبی همیشه شاد
Alessandro
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۹ ۱۱:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۹ ۱۱:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۶
از: اون بالا اکبر می آید!!
پیام: 250
 موافقم
فکر می کنید چرا وقتی هری به اسنیپ گفت ترسو
اینقدر عصبانی شد؟
چون اون جونشو به خطر انداخت که همه فکرررررررررررررررررررر کنند اون دامبلدور را کشته
و ممکن بود اعضای محفل اونو بکشند
در حالی که او به دستور دامبلدور فقط انو از بالای برج
انداخته بود پایین
با من موافقید؟
severos snep
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۹ ۲:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۹ ۲:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲
از: spinner's end
پیام: 2
 no no no no
emkan nadarad
hoort18
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۸ ۱۸:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۸ ۱۸:۰۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۳
از: از یه جهنم دره ای میام دیگه!
پیام: 283
 Re: کاملا باهات مخالفم!
ببین مرگ خوار شماره 4 مقالت سرتاسر به نظر من اشتباه بود!
من با بعضی از دلایلی که چند نفر برای اینکه با تو مخالف بودن موافقم ولی چون تکرای میشه میرم سر دلایل خودم!
مالفوی دوبار به طور جدی قصد جون دامبلدور رو کرد!
یکبار با اون گردنبند نفرین شده که مطمئننا خودت هم دیدی کار کتی بل به کجا کشید!
و همین طور اون نوشیدنی های سمی که از طرف مادام رزمرتا اورده بود و اگه هری اون پادزهر رو گیر نمیوورد مرگ رون ویزلی حتمی بود!
حالا با اون شناختی که از دامبلدور داریم و میگیم اون باهوش ترین جادوگره این کار خیلی بعیده که بیاد با مالفوی هم دست بشه و با این کارش جون دو تا از شاگرداشو تا دم مرگ به خطر بندازه!که اگه هری اون پادزهر رو نمیورد چه بسا الان رون مرده بود!
و تازه خیلی از کاراکترها تو کتاب اشاره میکنن که دامبلدور بدجوری نگران این حمله ها به بچه هاس و تمام ذهنشو مشغول کرده!
پس اشتباه حدس زدی مرگ خوار شماره 4!
فایزه
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۷ ۱۸:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۷ ۱۸:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۳
از: خوابگاه پسرانه هافلپاف
پیام: 24
 ...
مالفوی ترسو بود. واسه همین دامی رو نکشت.
base
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۷ ۱۶:۴۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۷ ۱۶:۴۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۱۵
از:
پیام: 27
 مالفوی همدست دامبلدور؟
منم قبول داشتم که اسنیپ دستش با دامبلدور تو یه کاسه س.ولی از وقتی رولینگ گفته دامبلدور قطعا مرده دیگه چه کاسه ای؟!
اگه دامبلدور نمرده باشه آره با اسنیپ همدست بوده.

ولی مالفوی با دامبلدور؟ :
فکر نمی کنم.اگه یادت باشه برای چند دقیقه مالفوی با دامبلدور تنها می مونه.قبل از اومدن مرگ خوار ها.
اون وقت چه دلیلی داشت که مالفوی و دامبلدور واسه هم نقش بازی کنن؟ تو اون لحظات دامبلدور داشت مالفوی رو متقاعد می کرد که از کشتن منصرفش کنه.در حالی که اگه با هم همدست باشن دلیلی برای این حرفا نداشت.چون غیر از اون دو تا کسی اون جا نبود.فقط هری بود .اونم زیر عبای غیبی .و مالفوی هم او نو نمی دید که حالا بخوان واسه هری نقش بازی کنن. مالفوی واقعا داشت دامبلدورو می کشت !!

درست میگم ؟!
325281
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۷ ۱۰:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۷ ۱۰:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۶
از: اتاق آبی
پیام: 189
 مالفوی.چه کسی!
احتمالش خیلی کمه.شاید می گفتی نویل هم دست دامبلدوره یه چیز.اما مالفوی...این بی احترامی به حرمت دامبلدوره!
negin.sdh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۷ ۸:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۷ ۸:۱۵
گریفیندور
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۵
از: عمارت پوگین
پیام: 467
 Re: اشتباست
کاملا اشتباهه متاسفم که اینو می گم
آخه چه طور ممکنه که مالفوی با دامبلدور هم دست باشند وقتی مالفوی از دامبلدور متنفره
بابا این قدرا هم که شما فکر می کنید ولدمورت بی خبر و گاگول نیست.
خود رولینگم گفته که دامبلدور مرده
باید صبر کنیم که کتاب منتشر بشه فقط همین به نظر من هم فکرتونو مشغول نکنید
mortimer
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۲۲:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۲۲:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۴
از: یه جای کاملا سری.
پیام: 19
 Re: اشتباست
Arious
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۲۱:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۲۱:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۰
از: دفتر پيام امروز
پیام: 111
 اشتباست
من كه فكر ميكنم تاحدودي اشتباه بشه. در واقع اين روزا با خوندن مجدد كتاب شش با بليز زابيني به شدت موافقم كه ميگه اسنيپ يه شخصيت جاه طلبه و باقي ماجرا . مالفوي هم بهش اميدوارم كه بياد طرف هري
nilufar13s
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۶:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۶:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۸
از: تو اتاقم!
پیام: 568
 مالفوي كله پوك
بابا مخ يك داستان كامل نوشته بودي ها
من كه تا كتاب 7 نياد هيچي نميگم اين رولينگ هميشه ما رو ضايع ميكنه
Aripotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۶:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۶:۲۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۶
از: ناکجا آباد
پیام: 400
 عمراااااااااااااااااااااا
نه بابا عمرا...
من یکی که اصلا فکر نمی کنم.مالفوی می خواست دامبلدور رو از دو راه بکشه..
چی می گی عزیز؟
اصلاااااااااااااااااااااا
شنیده بودیم اسنیپ با دامبی و لی دراکو با...
جور در نمی آد
mt2000
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۵:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۵:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۶
از: نبايد همه چيزوگفت
پیام: 1
 Re: اشتباه تایپی دارم!
شرمنده ها ولي ميشه يه تابوت خالي رو هم خاك كرد ناسلامتي اونا جادو گرند و مي تونند اين كاررا بكنند البته شايدم شما درست بگيد
dj_negar
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۴:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۴:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۶
از: یه جای خوب
پیام: 78
 بد نبود
من با بیشتر نظراتت مخالفم در هر صورت خسته
نباشی
1385
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۲:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۲:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۵
از: درون تام
پیام: 101
 Re: جالب بود
منم باهات در مورد مالفوی موافقم ولی در مورد همدستی با دامبلدور...
به نظر من اون توی کتاب هفت با هری همراه میشه توی داستانم هم اینطور نوشتم.بازم ممنون.
mamadmm
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۲:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۲:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۳۱
از: همونجا که بقیه میایُن
پیام: 319
 اشتباه تایپی دارم!
دوستان خط آخری رو بخونند:
«هری کی آگاه میشه؟»
برا PHPآبادیا ننگه!
اینقدر اشتباه تایپی؟
جناب پرفسور فلیت ویک، اگه دامبلی نمرده، پس عمه ی منو خاک کردن؟
همه ی مقاله ها رو خوندم. دلایلش قانع کننده نیست(فک کنم اونیم که شما میگید خونده باشم)
azarakhsh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۲:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۲:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۷
از: جايي كه عشق , غم رو در اعماق زمين دفن مي كند
پیام: 27
 ملفئی هم دست دامبلدور؟
ببین منو ببخش ولی کاملا"با نظرت مخالفم و به نظرم دلایلت قانع کننده نبود
من آخر نفهمیدم به نظرت دامبلدور مرده یا نه
بدش ملفوی به خون دامبلدور تشنس بعد باهاش همدست بوده حلا بگذریم که آخرشو وا داد
دو سال صبر کنید رولینگ مینویسه آخرش چی میشه
tahere
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۲:۲۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۱۲:۲۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۷
از: سنـــــــت..مانگــــــــــو
پیام: 235
 خوب بود
جالب نوشتي..
ممنون
D-Y-Z-2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۹:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۹:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۱۵
از: مریخ
پیام: 241
 بماند
بازم مقالات تکراری. تقریبا همه به این مسئله رسیدن. درضمن امکان داره شما در سایت سحر و جادو هم عضو باشین چون تو اون یه خبر بود از سایت داملدور زنده است که اونا ثابت کرده بودن دامبلدور خودش رو به مردن زده.
325281
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۹:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۶ ۹:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۶
از: اتاق آبی
پیام: 189
 مالفوی و دامبلدور...نه بابا!
به نظر من کسی که از همون اول ذاتش بد بود نمی شه تغییر داد.شما کی دیدی مالفوی یه حمایت کوچیک از دامبلدور بکنه.اون که همش بهش می گه شایستگی مدیریت هاگوارتز رو نداره اون وقت...مالفوی عین این ضرب المثل که" می گه تره به تخمش می ره مالفوی به باباش هست".

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.