هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

هري مي ميرد


هري مي ميرد
حتما شما هم از خيلي جاها شنيده يا خوانده ايد كه هري پاتر مي ميرد. و من در همين رابطه شروع به تحقيق كردم:

در ابتدا بخشي يك مصاحبه ي قديمي با خانم ويدا اسلاميه (مترجم كتاب هاي هري پاتر) را كه در تاريخ 27/10/1380 توسط علي زرادوز انجام شده را با هم مي خوانيم:

*فكر مي كنيد آخر و عاقبت هري پاتر در كتاب آخر چه مي شود؟
اسلاميه: احتمالا مي ميرد! از خانم رولينگ هيچ چيز بعيد نيست. چون در يكي از مصاحبه هايش – كه درباره ي كتاب «هري پاتر و جام آتش» بود – بچه هاي حاضر در جلسه مرتب مي گفتند كه هري در آينده اين طوري مي شود، آن طوري مي شود و... اما آخر سر خانم رولينگ به بچه ها گفته بود كه اعتماد به نفس تان خيلي خوب است و من آنرا تحسين مي كنم. اما هيچ كدام تان تا حالا فكر نكرديد كه هري بميرد؟! به نظر من هيچ بعيد نيست كه رولينگ چنين كاري بكند.

من: من هم با نظر خانم اسلاميه موافقم. و اتفاقا من اين مصاحبه با خانم رولينگ را به طور كامل در يك مجله خوانده ام.

و اما قسمتي از مصاحبه با دنيل رادكيلف پس از اكران فيلم «هري پاتر و زنداني آزكابان» (مصاحبه توسط BBC و ترجمه ي رضا مسلمي):

*اگر مي توانستيد در سرنوشت شخصيت هايي كه نقش آن ها را بازي كرديد تأثير گذار بوديد، چه سرانجامي برايشان درنظر مي گرفتيد؟
رادكيلف: با وجود آنكه فكر مي كنم با گفتن اين جمله محبوبيتم را از دست مي دهم، اما من هميشه به اين فكر مي كردم كه هري بايد در پايان بميرد! به نظر من چون هري و ولدمورت با هم ارتباط دارند تنها راهي كه مي توان ولدمورت را از بين برد اين است كه هري هم بميرد.

من: و اين حرف دنيل هم مورد قبول من هست. دليلش هم در آخر اين مطلب مي گم. درضمن اين سوال از اما واتسون و روبرت گرنيت (بازيگران نقش هاي هرمايني و رون) هم پرسيده شده يود، ولي ارتباطي به موضوع ما نداشت.

و اما قسمتي ديگر از مصاحبه اي ديگر با خانم اسلاميه در تاريخ 22/5/1383 (پس از پايان اكران فيلم سوم هري پاتر) توسط علي زراندوز:

*بازيگر نقش هري پاتر در مصاحبه اي گفته است به نظرش اگر هري پاتر در كتاب آخر بميرد بهتر است، نظر شما در اين باره چيست؟
اسلاميه: من هم همين فكر را مي كنم چون هري پاتر قهرمان است و يك قهرمان هم براي اينكه قهرمان بماند بايد بميرد!

من: استدلال خانم اسلاميه هم بد نيست.

و اما دليلي كه مي تونه هر كسي را قانع كنه. يكي از دوستان هري پاتر دوست در مدرسه به من گفت: «مي دوني هري خودش يكي از جان پيچ هاي ولدمورته؟ و براي نابودي ولدمورت در كتاب هفت بايد خودش را نابود بكنه. خانم رولينگ هم اين قضيه را تاييد كرده.» حرف اين دوست عزيزمون خيلي قانع كننده بود. ولي مشكل اينجاست كه نمي دانيم صحت اين خبر تا چه اندازه است و آيا واقعا خانم رولينگ اين حرف را تاييد كرده؟ به هر حال اين قضيه با حرف رادكيلف مي خونه:«به نظر من چون هري و ولدمورت با هم ارتباط دارند تنها راهي كه مي توان ولدمورت را از بين برد اين است كه هري هم بميرد.»

من كه با شنيدن اين خبر شوكه شدم و شب خوابم نبرد. به هر حال اميدوارم كه از مطلب بالا خوشتون اومده باشه و دچار شكست روحي نشده باشيد. در ضمن از اينكه مصاحبه ها كمي قديمي بود بخشيد، آخه مصاحبه اي جديدي در اين مورد وجود نداشت.
در ضمن دلايل ديگري توي مقاله ي «توي كتاب هفت چه اتفاقاتي خواهد افتاد» نوشتم. حتما بخونيد.
قبلی « گفتگو با دانیل رادکلیف "هري پاتر بداخلاق نيست" چرا هری پاتر رو دوست داری؟ » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
rezahaber
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۲۷ ۱:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۲۷ ۱:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۲۲
از: اصلا دور نیست !
پیام: 10
 Re: مرسی
من یکی طرفدار پایان غم انگیزم
اگه هری بمیره داستان خیلی جذاب میشه
ولی فکر نکنم که این بابا حالا حالا ها خیال کشتن هری رو داشته باشه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.