هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

اسلاگهورن،مرموز و کشف نشده


شخصیتی در کتاب "هری پاتر و شاهزاده ی دورگه"وارد داستان شد که اندک شفاف سازی های موجود در کتاب،خبر از قدرت بسیارش میدهد.به نظر من اسلاگهورن قدرتمندترین جادوگریست که بعد از آلبوس دامبلدور و تام ریدل وارد ماجرای هری پاتر شده.با خواندن مقاله ،میتوانید دلایل را شاهد باشید.

در این متن قصد دارم به نکات مهم در مورد اسلاگهورن اشاره کنم و میخوام شک خودم را در مورد مرگ خوار یا محفلی بودن او،با دلایل بیان کنم.قبلش باید با ذکر نکاتی از کتاب،قدرتمند و مرموز بودن این شخصیت را نشان دهم.

اسلاگهورن میتواند به یک جسم جامد،تغییر شکل دهد.تغییر شکل های گوناگونی در کتاب انجام شده است ولی تغییر یک انسان به یک جسم برای اولین بار دیده میشه.

در فصل چهارم کتاب "شاهزاده ی دورگه"میخوانیم:

ناگهان دامبلدرو به طور غیر منتظره و در یک حرکت تهاجمی نوک چوبدستی خودش را داخل یک صندلی راحتی فرو کرد و صدای آخ از آن بلند شد.
و بعد متوجه میشیم که اسلاگهورن به یک صندلی تغییر شکل داده بوده.

 
اسلاگهورن و توانایی در جادوی سیاه
در فصل چهارم "شاهزاده ی دورگه" صحبت هایی میان اسلاگهورن و دامبلدور انجام میشه که شک آلبوس نسبت به اسلاگهورن در این صحبت ها کاملا مشخصه.معلومه به او اطمینان نداره و میترسه که فرد پر قدرتی مانند او به مرگ خواران بپیونده.

دامبلدور پرسید:«هوریس ایا تمام این کار ها,پیشگیرانه ای که برای مقابله بامهاجمین انجام دادی به نفع منه یا مرگ خوار ها؟». اسلاگهورن گفت:«مرگ خوار ها از آدم پیر و از کار افتاده مثل من چی میخوان؟».دامبلدور گفت:«من فکر میکنم که اونا از تو میخوان که از استعداد های قابل توجهت برای زور گویی,شکنجه و قتل استفاده کنی.آیا تو واقعا میخوای به من بگی که اونا هنوز سراغت نیومدند؟»

 

چند سوال وجود داره.آیا دامبلدور داره پیش داوری میکنه؟آیا قبلا حرکتی از اسلاگهورن دیده که الان به او شک کرده؟

چیزی که مشخصه اطمینان دامبلدور به توانایی اسلاگهورن در انجام سه عمل قتل،تسلط و شکنجه هستش.این سه عمل توسط سه طلسم،ممنوعه انجام میشه و بنابر گفته های الستور مودی در کتاب چهارم،نیاز به پشتوانه ی جادویی خیلی زیاد داره.همچنین هر فردی که توانایی انجام این سه طلسم را داشته باشه توانایی انجام جادوی سیاه را دارد.

 
تنها فردی که در مورد جاودانه ساز ها اطلاعات داشت اسلاگهورن بود.حتی خود دامبلدور هم در این مورد اطلاعات کافی نداشت و در کتابخانه ی هاگوارتز هم هیچ اطلاعاتی در مورد جاودانه ساز ها وجود نداشت.اما اسلاگهورن به ولدمورت اطلاعات نسبتا کاملی رو در مورد آن ها میده و مشخصه که خودش میدونه چه شکلی باید یک جاودانه ساز ساخت. و من این را توانایی در جادوی سیاه میدانم.در اینجا اطلاعات اسلاگهورن ، کامل تر از اطلاعات دامبلدور به نظر میرسه.

دلایل بالا برای اثبات قدرتمند بودن اسلاگهورن نوشته شد.

مرگ خوار یا محفلی؟
1.اسلاگهورن به دامبلدور میگه من در یک سال گذشته دائم در حال جابه جایی بودم و این شانس رو به مرگ خوارا ندادم که به سراغم بیان.ولی بعد از اینکه با هری شروع به صحبت میکنه از رسیدن بلیت های کوییدیچ و بسته های شیرینی و نامه های دوستان به خودش خبر میده.چه شکلی علاقه مندان او میتوانند وی را پیدا کنند ولی مرگخواران نمیتوانند؟

هری به او این نکته را یاد اوری میکنه.

ناگهان به همان سرعتی که خون از دیوار ها پاک شده بود،لبخند از لب های اسلاگهورن محو شد و در حالیکه به هری نگاه میکرد گفت:«البته که نه.من به مدت یکسال از دسترس همه دور بودم»


2.چرا اسلاگهورن اطلاعاتی رو که از جاودانه ساز داشت در همان ابتدا در اختیار دامبلدور قرار نداد و چرا وقتی با درخواست دامبلدور روبه رو شد به او خاطره ای ناقص را تحویل داد؟

3.در شبی که مرگخواران حمله کردند اسلاگهورن کجا بود.چرا غیبش زده بود و فقط پس از نبرد مسئولیت تالار اسلیترین رو برعهده گرفت(در حالیکه در نبرد شرکت نداشت) 

اینا همه مدارکیه که نشان میده اسلاگهورن صادق نیست.یه نکته هم که فکر میکنم مهم باشه اینه که اسلاگهورن رئیس گروه اسلایترین بوده. 

 

قبلی « بررسی اشکالات و ابهامات کتاب یک ( زیر ذربین ) پيتر پتي گرو » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
nazanin perfect
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱۹ ۰:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱۹ ۰:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۲/۱۵
از: esf
پیام: 2
 Re: اسلاگهورن،مرموز و کشف نشده
be nazare man eskagi 80%oon kasie ke be harry komak mikone befahme neveshteye tooye gardanband kare kie va hamchenin tooye peyda kardane jan pichh a hala be har ravesh

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.