هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

رولینگ: رولینگ کتاب های کودکانه را توصیه میکند

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۵/۳/۱۳ ۲۳:۲۰:۰۰ (3814 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص رولینگ
رولینگ
به تازگی جاکلین ویلسون کتابی با نام “کتابهایی عالی برای خواندن با صدای بلند” منتشر کرده که جی کی رولینگ نویسنده کتاب های هری پاتر برای آن مقدمه نویسی کرده و خواندن آن را توصیه نموده است. جو درباره کتابهایی که برای بچه هایش می خواند نوشته؛ کتابهایی که شامل” کرگدن ها دیوانه می شوند” نوشتة ساندرا بوینتون و “ تخم مرغ های سبز و به به بخور″ نوشتة دکتر زئوس هستند. جو می‌نویسد: ( درادامه متن)

“یکی از خاطراتی که خیلی دوستش دارم مال زمانیه که دخترم ۵ سالش بود و من مشغول خوندن کتاب” سفر دریایی همگام با سپیده دم" نوشتة سی اس لویس برای اون بودم. من اون موقع کتاب رو بالای یه لامپ پایه دار خیلی بلند می ذاشتم که نذارم قبل از وقت خواب اون بقیة کتاب رو بخونه. یه روز، وقتی من با خیال راحت توی آشپزخونه بودم، اون از چند تا قفسه بالا رفت و کتاب رو برداشت. بعدش هم دو فصلش رو درسته قورت داد و تا صدای پای من رو شنید اون رو سر جای اولش گذاشت. من شب مچ اون رو گرفتم، چون وقتی داشتم بهش می گفتم که اوستیس، قهرمان داستان، تبدیل به اژدها شد اصلاً تعجب نکرد.”

دو تا بچه های کوچیک تر من هنوز فقط کتابهای عکس دار گاه می کنن ولی تازه ترین کتابی که پسرم می خونه، کتاب دکتر زئوسه به نام “تخم مرغ های سبز و به به بخور″. این کتاب علاوه بر اینکه دامنه لغات اونو اضافه میکنه باعث می شه که برای خوردن املت هم تشویق بشه. فکر می کنم ما تمام کارهای ساندرا بوینتون رو هم داریم. اونها طنز هستن و خوب نوشته شده اند. کتاب مورد علاقة من بین اونها “کرگدن ها دیوانه می شوند” است. ولی من و شوهرم خوب می دونیم که کتابی برای خواب کردن بچه ها توی تاریک مناسبه که یه بچة بد خلق رو آروم کنه.” مکلری پر مو” و “مالینکی پنهان” کار که هر دو نوشتة لینلی داد هستند جزو بهترین کتابها برای بلند خوندن هستن چون شعر های اونا به شکل داستانهای طنز هستن. در آخر هم “حلزون و وال” و “گروفالو” نوشتة جولیا دونالدسون و ویرایش شده توسط اکسل شفر تونستن ساعتهای زیادی خونوادة ما رو سرگرم کنن.

منبع: طفره زن با کمی تصحیح

منبع اصلی: لیکی کالدرون
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
harrypotter1449
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۱۴ ۱۱:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۱۴ ۱۱:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۰
از: کوهستان اشباح
پیام: 217
 Re: رولینگ کتاب های کودکانه را تو...
ماها چقدر کوچو لو شدیم آخه ما باید این کتابارو بخوانیم

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.