هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: فیلم‌ها :: فیلم 4

بررسی فيلم هری پاتر و جام آتش


هر چقدر فیلم زندانی آزکابان بد و ضعیف ساخته شده بود فیلم جام آتش بسیار زیبا و خوش ساخت است.
هر چقدر فیلم زندانی آزکابان بد و ضعیف ساخته شده بود فیلم جام آتش بسیار زیبا و خوش ساخت است.علت اصلی زیبا بودن رو هم باید قدرت کارگردان یعنی مایک نیوئل بدونیم.تمام صحنه ها به زیبایی هر چه تمام تر ساخته شده اند.البته از بازی زیبای بازیگران (به جز مایکل گامبون) هم نباید غافل شد.مخصوصا اما واتسون که نشون داد قابلیت تبدیل شدن به یه سوپر استار رو داره.صحنه ای که اون با رون بعد از جشن دعوا می کنند بسیار عالی و حرفه ایه. باور کنید من اگه واقعی هم گریه می کردم اینجوری در نمی اومد.بازیگرهای دیگه هم خیلی خوب بازی کردن. مثلا فلور دلاکور و ویکتور کرام و سدریک دیگوری.متاسفانه فقط یه بازیگر کار رو خراب کرده.ریچارد هریس با بازی بسیار زیباش توی دو فیلم اول کلی به ما حال داد اما این مایکل گامبون انگار نمیدونه اصلا دامبلدور کیه.ما دامبلدور رو به عنوان یه جادوگر بسیار قدرتمند می شناسیم که همیشه آرومه اما در فیلم شاهد این هستیم که دامبلدور همیشه عصبانیه و داد میزنه و حتی با هری گلاویز میشه!!!!

در مورد جلوه های ویژه هم بگم که در حد ارباب حلقه ها ساخته شدن و اصلا مصنوعی به نظر نمی رسند.صحنه ها بسیار زیبا طراحی شده اند مثلا وقتی هری در حمام ارشدهاست و یا وقتی که به دنبال رون در دریاچه میره و یا وقتی که با شاخدم مجارستانی مبارزه می کنه.

فیلم دقیقا از ابتدا شما رو درگیر خودش می کنه و میخکوب میشید.صحنه ای که ولدومورت فرانک رو می کشه بسیار عالی ساخته شده.مخصوصا صدای وحشتناکی که هنگام گفتن ورد آوداکداورا مو رو به بدن آدم سیخ می کنه.

در مورد جشن همه چیز خوب طراحی شده به جز سه تا مورد.اولی درباره همراهان هری و رون است.در کتاب گفته شده که آنها بسیار زیبا هستند اما در فیلم با دو دختر سیاه!! و زشت روبرو هستیم که جوری برخورد می کنند انگار از دماغ فیل افتاده اند.دومی هم در مورد فلور دلاکوره.توی کتاب شاهزاده دورگه نوشته اونقدر خوشگله که وقتی وارد اتاق میشه همه خشکشون میزنه اما توی فیلم با یه دختر معمولی با یک قیافه کاملا معمولی روبرو هستم.سومی هم در مورد لباس هرمیونه که توی کتاب گفته آبیه اما توی فیلم لباسش صورتیه.البته نباید طراحی بسیار زیبای سالن جشن رو نادیده بگیریم.

یکی از بهترین صحنه های فیلم که آدم با دیدنش از خنده منفجر میشه اونجایی که مک گونگال با رون می رقصه!!

شاید بعضی ها با اشاره به اینکه نویل علف آبشش زا رو به هری میده بگن که فیلم به کتاب وفادار نیست.این دوستان باید توجه داشته باشن که فیلم مدت محدودی داره و اگه می خواست دابی رو هم وارد ماجرا کنه جز طولانی شدن فیلم و حذف صحنه های مهم دیگه هیچ فایده دیگری نداشت.

در این فیلم اسنیپ فقط یه دکوره و برای خالی نبودن عریضه در فیلم گذاشته شده.ریتا اسکیتر هم زیاد نقش نداره و فقط یه عکس از هری و هرمیون وقتی همدیگه رو بغل کردن می گیره و خبری از سوسک و راز هاگرید نیست.

در مجموع این فیلم بهترین فیلم از سری فیلمهای هری پاتره که اصلا با ۳ قسمت قبلی قابل مقایسه نیست.امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشه.
قبلی « دره ي شيطان - فصل 8 وارثان تاريكي - فصل 1 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
harrypotter harrypotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۱۷ ۲۰:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۱۷ ۲۰:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۲/۴
از: howgvart-grifindor
پیام: 11
 هری پاتر بدون جام آتش
نقد خوبیه... منم با نظر شما در مورد بازیگران نقش پروتی و خواهرش موافقم البته نظر من در مورد همه بازیگران هری پاتره...نمی دونم چرا کارگردان دیالوگ های بیشتری رو به نقش هری نمی ده و پسر چهارده ساله پر شر و شور توی کتاب تبدیل به یک آدم تمام مثبت و بی زبون شده...امیدوارم پنجشو بهتر از چهار تای قبلی درست کنن...از مقاله ات متشکرم.
mehdi_potter000
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۴:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۴:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۲/۲۸
از: کافه هاگزهد (شيراز)
پیام: 7
 Re: (())
سلام.من فقط نظر خودم رو گفتم.فکر نمی کنم با توهین به من چیزی رست بشه.مثلا من از فیلم 3 اصلا خوشم نیومد اما این دلیل نمیشه که شما هم خوشت نیاد.در ضمن به دکتر هم مراجعه می کنم!!
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۷ ۹:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۰ ۱۱:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 (())
هري پاتر و جام آتش خيلي مسخره بود( بيشتر شبيه طنز بود) خيلي از صحنه هاي جالبشو برداشته بودن. هيچ كدوم از فيلم هاي هري پاتر به پاي ارباب حلقه ها نمي رسه. راستي مهدي پاتر جان تو خيلي بي احساسي كه وقتي گريه مي كني گريه اما واتسون از گريه تو بهتر مي شه. پيشنهاد مي كنم به دكتر گريه شناس مراجعه كني.
harry-james-potter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۸ ۱۹:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۸ ۱۹:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۶
از: ُ
پیام: 30
 توجه کن
ببین جلو ه ی ویژه ی هری پاتر عمرا به پای ارباب حلقه ها برسه و همین طور امکان نداره مایم نیوئل به پای پیتر جکسون برسه اون قسمت فیلم که معلوم نیست اژدها هه روی کدوم برج نشسته (که اصلا تو کتاب همچین چیزی رو نداشتیم ) و داره به طرف هری میره اشکال جلوه ی ویژه داره
اینو روی دی وی دی بهتر می شه مشاهده کرد
arezoo_emma
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۲۷ ۲۱:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۲۷ ۲۱:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۰
از:
پیام: 1
 Re: خواب
kamelan ba shoma moafegham
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۶ ۳:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۶ ۳:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 خواب
مهدي جان فكر كنم خواب ديدي من تماميه فيلمها راديدم وتماميه كتابها را خوانده ام و فيلمه يكي پس از ديگري گند تر و آشغالتر هستند مخصوصا فيلم 4 كه بيشتر از 80./. كتاب رو حضو كردن و اگر كتاب رو خونده باشيد مي فهميد كه جني رو كه يكي از نقشهاي كتاب هست رو حضو كردن
hamid_hh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۲ ۲۱:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۲ ۲۱:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۱
از:
پیام: 3
 فيلم 4 = فاجعه
‌من مقاله شما رو چند روز پيش خوندم و خيلي تعجب كردم.

1. شما در اولين خط مقاله از قدرت كارگردان فيلم گفتي در صورتي كه هر كسي اين فيلم رو ببينه اصلا بنظرش هم نمي رسه كه اين فيلم يه كارگردان بهوش هم داشته باشه چه برسه به كارگردان قدرتي كه روال تعريف فيلم رو بررسي و بهينه و ... كنه، چون همين كه فيلم شروع ميشه به بيننده فرصت فكر كردن درباره موضوع اصلي و موضوعات فرعي داستان رو نمي ده و بلافاصله تمام موضوعات رو ميرزه وسط (البته اگه موضوعي از كتاب بعد از حذف 777 صفحه از كتاب (كتاب چند صفحه بود؟!!! توسط نويسنده باقي مونده باشه) و اصلا پيش‌زمنيه‌اي براي اتفاقات نمي‌گذاره.

2. در قسمت دوم هم بايد به مشكل شما با بازيگر جديد نقش دامبلدور عرض كنم كه اين بازيگر نيست كه كه رفتار و خلقيات شخصيت رو جلوي دوربين درمياره بلكه اين كارگردان قدرتمند و نويسنده زبده هستند كه بايد به بازيگر توضيح بدن كه از اون چي مي‌خوان.
البته من هم از قسمت آخر پاراگرافتون خوشم اومد و اين به خودي خود نشون مي‌ده كه اين نويسنده و كارگردان چقدر قدرتمند هستند.

3. در شروع پاراگراف دوم مقاله نوشتيد كه هري پاتر 4 در حد ارباب حلقه‌هاست، اون هم از نظر جلوه‌هاي ويژه.
من هيچ جواب مودبانه‌اي براي اين جمله به شما نمي‌تونم بدم.
فقط به همين بسنده مي‌كنم كه:
خدايا هچ وقت نويسنده اين مقاله رو حتي جزو شيشه‌پاكن‌هاي مراسم اسكار هم قرار مده.

اميدوارم مايكل جكسون به اين سايت بياد، اما اين مقاله رو نخونه چون با ديدن اين جمله طفلكي حتما سقط(شما به خوانيد به ملكوت اعلا مي‌پيونده) مي‌شه.

4. در مورد انتخاب بازيگر من با شما تقريبا هم عقيده هستم مخصوصا اون كسي رو كه شما جا انداخته بودين كه كسي نيست جز تمساح(ببخشيد) مدير مدرسه بوباتون كه به خاطر شباهت بسيار زيادش به تمساح ما رو در موقع ديدن فيلم از ترس و خنده سكته داد و ما(من و يه نفر ديگه) 5 دقيقه داشتم به قيافش مي‌خنديدم.

5. در پاراگراف ششم مطلبي رو نوشتيد كه دقيقا همون رو در پاراگراف بعدي نابود كرديد.(توجه كنيد به مقاله)

در پايان من اميدوارم كه اين روند رو به رشد (از ديدگاه شما) به كلي از ريشه كنده بشه و فيلم بعدي رو به يه كارگردان درست و حسابي بسپارن.
اميدوار هم هستم كه با اين فروش سرسام‌آور فيلم 4 با تمام اشكالاتش كمپاني وارنربرادرز يك عدد كارگردان غير قدرتي براي فيلم 5 انتخاب كنه به غير از اين يكي كه انتخاب كردن.

با تشكر از مقاله‌ي شما.
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳ ۹:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳ ۹:۳۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 ل
منممي گم مثل بقيه فيلم ها حال و هواي هاليودي قاطيش كردن
nilooa_love
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲ ۱۸:۳۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲ ۱۸:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۳
از: hagoartes
پیام: 8
 bad
be nazare man aslan khob nabod
MIKE_L
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲ ۸:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲ ۸:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۱۳
از: هاگزمید
پیام: 545
 ..............
فیلم رو به رقص و تمسخر گرفتند....فیلم ارزشش پايين اومد....اما فیلم هاییی مثل لرد حلقه ها هیچ وقط ارزش خودشان را از دست نمی دند...
mmm25106
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲ ۳:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲ ۳:۱۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: tehran
پیام: 5
 چی بگم...
من اصلا حال نکردم.یکی اگه کتاب رو نخونده بود اصلا نمی فهمید ماجرا چیه.انگار صحنه های اکشن کتاب رو گذاشتن بغل هم.میمیرن فیلم رو مثله ارباب حلقه ها بکنند 210 دقیقه.آخه...
harry_potter_navid
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۳۰ ۲۰:۴۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۳۰ ۲۰:۴۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۱۳
از: grimuld_ place
پیام: 34
 Re: جلوه های ویژه قابل قبول، سیر ...
man kamelan ba bill movafegham az nazare jelvehay vije film alli bood vali baz ham tebghe mamol ketab tahrif shode
negin_ata
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۲۸ ۱۱:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۲۸ ۱۱:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۳۱
از: کوچه ی ناکترن
پیام: 139
 اصلا حس کتاب رو نداشتم.
من با دویل موافقم این که قسمت های مهم رو کم کردن.من که فقط از فیلم 1 راضی هستم عین کتاب هستش صحنه به صحنه ولی بر عکسش فیلم 3 با این که یک جلدی بود ولی افتضاح بود نمی دونم چرا همه انقدر از این فیلم تعریف میکنن من اصلا حس کتاب رو نداشتم.
lordvoldemort_tom
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۲۷ ۱۶:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۲۷ ۱۶:۰۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۶
از:
پیام: 15
 خوب
به عنوان یه فیلم غیر هری پاتر خیلی خوب بود . ولی بعضی از کارکتر ها رو خراب کرده بود مثل دامبلدور و ولدرمورت که بیشتر شبیه به حشره ی غول پیکر بود....
khodom
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۲۷ ۱۴:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۲۷ ۱۴:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: The Burrow
پیام: 597
 جلوه های ویژه قابل قبول، سیر داستانی و شخصیت پردازی افتضاح
مشکل اساسی این فیلم عوض شدن مسیر اصلی داستان بود. یعنی حواشی داستان جای وقایع اصلی را گرفته بود. دامبولدور، مک گانگول، هری، و سایرین شخصیتهای داستان نبودند. به زبان ساده اگر از کسی که فقط فیلم رو دیده بخواهید شخصیتهای اصلی فیلم را توصیف کند، با شخصیت های داستان چند سال نوری تفاوت خواهند داشت.

ایراد جدی دیگر این بود که وقایع بسیار سرسری و بی محتوا به نمایش کشیده شده بود.

جلوه های ویژه قابل قبول بود اما به هیچ عنوان قابل مقایسه با جلوه های ارباب حلقه ها نبود؛ حتی قابل مقایسه با فیلمهای کم اهمیت تری از ارباب هم نبود. اما هر چه بود از فیلم 3 بهتر بود.
ژان
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۲۶ ۱۶:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۲۶ ۱۶:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱۲
از:
پیام: 433
 بررسی فیلم ...
شاید واقعا فیلم قشنگی باشه ولی اگه اسمشو نمی گذاشتن هری پاتر و جام اتش بهتر بود خوب به نظر من اصلا جالب نیست که مک گوناگال با رون برقصه این جوری ادم فک میکنه مگی چقد جلفه یا اینکه شاخدم مجارستانی تا ارتفاع شونصد کیلومتری از زمین دنبال هری پرواز کنه یا اینکه نویل علف ابشش زا رو به هری بده یا اینکه توی جشن هر کی هر چی دلش بخواد بپوشه تا جایی که یادمه تو کتاب نوشته بود ردای شب حالا رنگش مهم نی سبز باشه یا قرمز فسفری ولی حد اقل ردا بود بهتر بود یکی لباس هندی پوشیده یکی ... خوب مطمئنا این چیزا ربطی به زمان محدود فیلم نداره و اگه نویسنده این چیزهای به ظاهر جزئی رو رعایت می کرد مطمئنا فیلم خیلی بهتر از این می شد

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.