هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: فیلم‌ها

تاریخچه کمپانی سازنده هری پاتر


Movie world
کمپانی وارنر حامی هری پاتر
تاریخچه ای کوتاه درباره ی کمپانی فیلم سازی برادران وارنر

بدون شک کمتر کسی پیدا می شود که نام کمپانیبرادران وارنر را نشنیده باشد.کمپانی برادران وارنر بزرگترین کمپانیو تولید فیلم در جهان همچنان به حمایت خود ار سری فیلم های هری پاتر ادامه میدهد.در آن زمانی که خیلی ها حتی نام هری پاتر را نشنیده بودند کمپانی وارنر با پرداخت مبلغی گزاف امتیاز تبدیل رمانهای هری پاتر به فیلم را خریداری کرد.به جرات میتوان گفت که باهوش ترین سیاست مداران عرصه سینما در این کمپانی مشغول به کار هستند کمپانی ای که شعارش"سرمایه گذاری روی هر چیز و گرفتن نتیجه از آن" است .
هم اکنون این کمپانی دارای قسمتها و بخشهای بزرگی است.استو دیوی برادران وارنر ساخت و تولید فیلم های سینمایی برادران وارنر ساخت و تولید فیلم های تلوریونی برادران وارنر ساخت و تولید فیلم های ویدئویی برادران وارنر ساخت و تولید فیلم های کاتونی برادران وارنر ساخت و تولید بازی های ویدئویی برادران وارنر مرکز موزیک برادران وارنر(استرالیا)وقلعه ی نمایشی برادران وارنر(ساختمان مرکزی) از این جمه میباشند.
کمپانی برادران وارنر اولین محصول خودش به نام "رین تین تین(RIN TIN TIN) را در سال 1923 به بازار عرضه کرد.
ذر همین سال بود که چهار برادر جک(JACK)سام(SAM)هارولد(HAROLD)و آلبرت(ALBERT) این کمپانی را تاسیس کردند و نام آن را با توجه به اتحاد و همبستگی خود برادران وارنر نهادند.
رین تین تین نبه عنوان اولین کار آنها یک مجموعه تلویزیونی بود وجالب اینکه در طول مدت فیم شما تنها یک بازیگر را میدیدید.بله درست است نقش اول و آخر این مجموعه تلویزیونی سگی با همین نام بودکه در هر قسمت درگیر مسائل خاصی میشد.ساخت این مجموعه تلویزیونی در 26 قسمت ادامه یافت تا اینکه کمپانی تصمیم به ساخت اولین فیلم سینمایی تاریخ گرفت.این فیلم که"مردی از رودخانه جهنم "نام داشتبه طور بی سابقه ای توانست نظر هزاران نفر را به خود جلب کند.
در سال 1927بود که کمپانی بزرگترین بی سابقه ترین و خطرناک ترین ریسک تاریخ سینما را انجام داد.آنها با سرمایه گذاری هنگفتی روی سیستم صدای فیلم های خود فیلمی با نام نوازنده جاز رابر روی پرده سینما بردند.در ابتدا خیلی ها گمان میکردند که این عملی احمقانه است اما بعدها زمانی که حتی خود آن افرادهم نفهمیدند که چطور به سینما رفته و این فیلم راتماشا کرده اندهمکان متوجه شدند که چراریسک کردن یکی ار اعمالی است که کمپانی های بزرگانجام میدهند.فیم نوازنده جاز با هنرمندی آل جانسونفیلمی فوق العاده بود که باعث شد کمپانی از آن پس قدم هایش را مستحکم تر بردارد در سال 1930 بود که کمپانی وارنر اولین فیلم وسترن تاریخ را تولید کرد.
فیلم "گانگستر" با هنرمندی بازیگرانی چون جیمز گاندی هامفری بوگارت و اورول فلاین به همکان ثابت کردکه کمپانی برادران وارنر همچنهن پیشتاز عرصه انواع فیلم های سینمایی از جمله وسترن است. حال نوبت به تولید فیلمی کارتونی رسیده بود. شاید خیلی ها ندانند که بزرگترینو عظیم ترین همکاری تاریخ سینما چه بوده است .
در سال 1938 بود که کمپانه در همکاری با کمپانی دیزنی(DISNEY )تصمیم به ساخت اولین فیلم کارتونی تاریخ سینما گرفت. ماجراهای رابین هود به دنیا ثابت کردکه چطور دو غول عظیم فیلم سازی میتوانند تمام سد ها را از سر راه بردارندو با تشویق هر چه بیشتر مخاطب آنها را با سینما آشتی دهند .تولید فیلم های موفق و پر مخاطب کمپانی برادران وارنر همچنان تداوم یافت تا اینکه اولین فیلم رنگی آنها در 5 ÷انویه 1948به نام گلدان رز بر روی صحنه رفت.در سال 1995 بود که کمپانی وارنر با همکاری کمپانی ها یی از جمله فوکس کلمبیا اولین مجموعه برنامه ی تلویزیونی خود را با نام وحشت کشتار که ازجدید ترین فن آوری جلوه های وی÷ه در آن زمان بهره مند بود
به نمایش در آورد .جنجال برانگیز ترین و پر فروش ترین فیلم توسط این کمپانی فیلمی نبود جر هری پاتر .کمپانی باز هم ثابت کرد که ریسک کردن چه معنایی میتواند داشته باشد.
اما هم اکنون در قرن 21 و در سال 2004 کمپانی برادران وارنر با پشت سر گذاشتن شک های شغلی و عصبی
زیادی همچون در گذشت موسسان و بنیان گذاران خود و ازطرفی هم موفقیت های چشمگیر و زیادی همچنان بزرگترین و برترین کمپانی ساخت و تولید فیلم در جهان محسوب میشود. پس از درگذشت برادران وارنر
Barry m.meyer و alen horn به ترتیب سمت ریاست و مدیریت کمپانی را بر عهده گرفتند و هم اکنون نیز همانند گذشته آرمانهای بلند مدت کمپانی را تداوم می بخشند.





قبلی « بررسی سایت اختصاصی جی کی رولینگ جادوگر سياه ( قسمت سوم) » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۷ ۰:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۷ ۰:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 هوووووووم
جالب بود.دستت درد نکنه نویسنده مجهول.
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۶ ۰:۰۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۶ ۰:۰۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 خوب بود
اما من كه طرفداره فيلمهاي كمپاني وارنر برادرس هستم تماميه مطالب در مورد كمپاني رو ديدم در كل ممنونم از مقالت
tyna 2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۵ ۱۴:۲۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۵ ۱۴:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۰
از: خوابگاه مختلط هافلپاف
پیام: 254
 خوبه
عالی افرین خیلی خوب بود
harryj00n
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۵ ۱۴:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۵ ۱۴:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۳۰
از: تالار قحط النساء گریف!
پیام: 1540
 كمپاني وارنر
بد نبود
فرد ويزلي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۴ ۱۷:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۴ ۱۷:۳۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۳
از: بارو
پیام: 271
 Re: شاهكار برادران وارنر
من خيلي ازشون خوشم نمي آد
لیجردن
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۲۲ ۱۵:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۲۲ ۱۵:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۱۲
از: اون طرف شب!!!!!
پیام: 501
 شاهكار برادران وارنر
يكي از بزرگترين شاهكارهاي برادران وارنر يعني چشمان كاملا بسته رو يادت رفت.
Comwow
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۱۵ ۲۰:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۱۵ ۲۰:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲۰
از: برزخ
پیام: 375
 کمپانی وارنر
هووووم مطلب خوبی بود فقط نویسندش کیه؟

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.