هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

رد پاي دين در كتابهاي هري پاتر


نظراتي درباره دین در دنیای هری پاتر
به نام خدا
امروز يه مقاله در بخش مقالات ديدم با موضوع خداگرايي در كتاب هاي هري پاتر. لازم دونستم كه دانسته هامو در يك مقاله بنويسم.

من هم مثل شما بعد از خواندن كتاب اين مسئله به ذهنم رسيد كه خدا در كجاي اين كتاب جاي داره با اينكه هيچ اسمي از خدا برده نشده. طي تحقيقي كه توي سايتهاي مختلف و در صحبت كردن با بعضي از افراد مطلع از اخبار ديگر كشورها داشتم به اين نتيجه رسيدم كه در اين كتاب روندي دقيقا ضد مسيحيت بر پا شده و هر چه به جلدهاي جلوتر برسيم اين مسئله واضح تر ميشه.همين مسئله هم باعث شده كه رهبران دين مسيحيت تصميم بگيرند كه اين كتاب رو منفور و بد جلوه بدن و براي همين هم اونا رو آتش زدند.

با اين وضعي كه داره اين كتابها پيش ميره احتمالا به زودي شاهد موضع گيري رولينگ در برابر اينچنين ادياني خواهيم بود. ولي مسئله اينجاست كه آيا رولينگ اصلا اعتقادي به دين داره يانه؟ اگه با يه دين مخالفت كرده پس بايد طرفدار يه دين ديگه باشه و الا با همه اديان مخالفتش رو عيان مي كرد. از اينجا به بعد برداشت هاي خود من درباره دين گرايي رولينگه.من بار دومي كه اين كتابها رو مي خوندم با دقت به اين مسئله در جاهاي مختلف كتاب به دنبال دين گشتم و پيداش هم كردم.(البته گفتم كه به نظر خودم ).

مي تونم به جرات بگم كه رولينگ در اين كتاب داره يه روالي رو پيش مي گيره كه دقيقا مطابق با آداب و آيين و احكامي هست كه ما در اسلام داريم.شايد بگين زيادي جو منو گرفته و داغش كردم ولي يه بار ديگه كتابها رو يه مرور سطحي بكنين و به اين چيزايي كه مي گم بيشتر دقت كنين.

يكي از مطالبي كه به وضوح قابل مشاهده ست اينه كه گاهي اوقات جملات بسيار زيبا و متفكرانه اي از زبون آدمايي مثل دامبلدور و يا بعضي از اشخاص خوب و مهم گفته ميشه كه دقيقا عين اون رو در احاديث معصومين خودمون داريم مخصوصا جملات اديبانه ي دامبلدور . مطلب بعدي اعداد و ارقامي هستن كه به نشانه خاصي ولي بدون ذكر دليل و در جاهاي مهمي ذكر شدند. يه نمونه ش كه الان يادمه 12 درختي هستن كه هر ساله در يكي از جشن هاي تعطيلات هاگوارتز در سالن عمومي به سبك زيبايي تزيين ميشن. (البته قبلا خيلي در مورد اين موضوع مطلب جمع كرده بودم ولي الان زياد يادم نيست.) . مطلب ديگه اي كه زياد قابل مثال زدن نيست مضمون اصلي داستان و روند پيش رفتن شخصيتهاي اصلي كتابه كه با برخي از مضامين و روايات خودمون تطابق عجيبي داره.

بهتون حق ميدم كه اولش يه كمي قبولش سخت باشه ولي من خودم وقتي كتاب رو با اين هدف خوندم تونستم اين چيزا رو ازش متوجه بشم. اگه نظري غير از اين دارين حتما عنوان كنين.خوشحال ميشم. موفق باشين
قبلی « پسری 14 ساله{مروری بر زندگی دانیل رادکلیف} آرتميس فاول : فصل سوم - هالي » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
2007
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۰/۱۳ ۳:۵۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۰/۱۳ ۳:۵۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۰
از: كنار بر بچ مرگ خوار
پیام: 789
 Re: نمیدونم چی بگم ..........
بابا شما دیگه کی هستین مثلا هری پاتریستین بابا دین همکلاسی هری هستش دین توماس هم اتاقیشم هست
اما گذشته از شوخی رولینگ واسه این از دین تو کتاب اسمی نبرده چون اگر یه درس بنام دینی میداشتن اگه هری یا رون از اون درس خوششون نمیومد اونوقت تاثیر منفی میزاشت یبقیه ادیان اعتراض میکردن که جادو رو با دین قاطی کرده
ghiozila
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۴ ۰:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۴ ۰:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۱
از: بالاتر از دست راست !
پیام: 291
 نمیدونم چی بگم ..........
به نظر من که دلیلی مبنی بر الزام وجود دین در هری پاتر وجود نداره و اینم که نیست مبنی بر مخالفت و مغایرت با دین نیست این فقط یه رمان و داستان ماله خوندن وبس که کاملا تخیلیه پس جایه بحثی میمونه؟
ایلیدان
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۱ ۱۰:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۱ ۱۰:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۱۰
از:
پیام: 375
 دین در هری پاتر
این که گفتید دوازده درخت و یا دامبلدور مثل یک امام اسلامی است کمی عجیب بود چون احتمالا در مورد مسیحیت چیزی نمی دونید! عیسی خدای پسر است و دوازده رسول دارد که یکی از آن ها به او خیانت میکند و در عهد جدید اعمال رسولان آمد که خودش را دار میزند و یک نفر دیگه با قرعه انتخاب میکنند
در مورد رولینگ کاری ندارم که دین داره یا سکولاره متریالیست یا آتئیستِ چون ربطی به اینجا نداره اما چون در جامعه مسیحی انگلیسی بزرگ شده نا خواسته یک سری تاثیرات بر ذهنش میذاره که میتونه تو داستانش هم نقش داشته باشه اما به خاطر این تاثیرات نمیتوانیم بهش دین خاصی ببندیم!
moein
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۰ ۲۰:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۰ ۲۰:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۸
از: اتاق کارم در وزارت
پیام: 120
 12
12 فقط متعلق به اسلام نیست. حضرت مسیح هم دوازده یار و موافق اصلی(حواریون) داشت.و در ادیان دیگر هم یا عدد دوازده یا مضرب آن وجود دارد.
بهتر است قبل از نوشتن مقالت کمی مطالعات راجع به آن داشته باشی.
دیسموند تینی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۶ ۱۹:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۶ ۱۹:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۸
از: زیر زمین
پیام: 24
 هیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
بابا خودتو مسخره کردی یا مارو

یعنی میگی هری دینش اسلام است :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۹ ۱۵:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۹ ۱۵:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 عنوان
اين سياست رولينگه دين بي دين
mohsen191266
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۲ ۲:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۲ ۲:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۱۱
از:
پیام: 7
 كي ميدونه؟
اما فكر كنم سكولار باشه ها............
paria1087
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۹ ۱۶:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۹ ۱۶:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۷
از:
پیام: 4
 شاید!!!!
شاید شما درست بگین ولی بهتر نبود مثال های بیشتری میزدید؟چون ما اون قدر وقت نداریم که دوباره کتاب رو بخونیم!!!
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۵ ۹:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۵ ۹:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 هوم هومي
باهات كاملاً مخالفم. اولاً رولينگ اصلاً از اسلام چيزي نمي دونه و چون غربي هست مخالف دين اسلامه. دوماً نبايد دامبلدور و گفته هايش رو با احاديث پيامبر و امامان دينمون مقايسه كني. سوماً عدد ها ديگه چه ربطي به اسلام داره؟!؟ ضمناً در كتاب هاي هري پاتر هيچ نشونه اي از دين مسيحيت و خدا نيومده. حتي اسم كليسا هم نيومده.
M_A
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۳۱
از: K-Pax
پیام: 17
 !
اتفاقا" داستان کتابا نه ربطی به دین داره نه به اسلام. تازه همش هم به ریش مرلین قسم میخورن.
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۰ ۶:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۰ ۶:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 هوم
مرسي جالب بود
zzpater
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۷ ۱۴:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۷ ۱۴:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۲۴
از: در آغوش سلنا
پیام: 254
 بدك نيست
خوب بود
ولي مي‌تونست بهتر هم باشه
مرسي
shadmehr
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۷ ۱۰:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۷ ۱۰:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۳
از: آمپول می ترسم !!
پیام: 646
 خوب بود
مقاله ي جالبي بود
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۶ ۲۰:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۶ ۲۰:۰۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 Re: چرا شماها اینطوری می کنین؟
ميبينم كه Aripotter در زمينه دين در همه جاي اين سايت فعاليت ميكنه
معلومه كه قرار نيست هر كس كتاب مينويسه توش يه چيزي از دين بزاره مگه همه ميخوان توضيح المسائل {ببخشيد اگه ديكتش غلطه } بنويسن تو كتاب پر هيجان كه نميشه از همش از دين گفت اين كه پاپ ها اين كتاب رو كتاب زد دين معرفي كردن واسه اينه كه اصل كتاب جادوگريه و اونا نظر خوبي نسبت بهش ندارن
Aripotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۶ ۱۹:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۶ ۱۹:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۶
از: ناکجا آباد
پیام: 400
 چرا شماها اینطوری می کنین؟
بابا یه سوال داشتم
مگه تو هر داستانی باید دین باشه؟
تازه من مطمئنم که رولینگ علیه دین نمی نویسه
در ضمن آدم نباید همه چی رو به دین ربط بده
هری پاتر فقط یه نبرده
مگه توی نبرد از خدا یاد می شه؟(مگه جبهه اس)
در ضمن بابا رولینگ آدم بدی نیست
mmhkky
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۶ ۱۷:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۶ ۱۷:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۳۱
از:
پیام: 28
 شاید...........
باهات موافقم مثلا یکی از جمله های دامبلدور:
هری مرگ برای انسان های خوب یک ماجراجویی دیگه است (سنگ جادو)
ولی خوب مطمئن نیستم که رولینگ داره بر ضد مسیحییت چیز هایی می نویسه.
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۲ ۲۳:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۲ ۲۳:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 Re: خواهر رولينگ !!!!!!!!
من كه اصلا" فكر نميكنم تو اين كتابها چيزي به اسم دين وجود داشته باشه
MIKE_L
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۷:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۷:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۱۳
از: هاگزمید
پیام: 545
 دین در هری پاتر
وا الله ما که دین در کتاب ندیدیم...
همش کارای مبتذل و ....
این رولینگ اصلا نمی دون دین چیه؟؟؟
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۴:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۴:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 نه بابا
رولينگ فكر دين هم تو كتاباش نكرده چون من يك كلمه هم از دين نديدم تو كتاباش
phoenix666
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۲۵ ۲۰:۱۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۲۵ ۲۰:۱۱
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۰/۱۹
از: otag khabe dambeldor
پیام: 59
 maskhare
boro bezar bad byad
ژان
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۸ ۷:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۸ ۷:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱۲
از:
پیام: 433
 مخالفم
رولینگ در کل کتاباش هیچ چیزی به میون نیاورده که نشون دهنده طبعیت از دینی باشه و خیلی خوب این کارو انجام داده مثلا تو یکی از کتابا رون به هری میگه "به ریش مرلین قسمت میدم "نمیگه" به عیسی مسیح قسمت میدم "یا" تورو به حضرت علی بگو چی شده"
natrisha
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۶ ۱۵:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۶ ۱۵:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۱
از: لندن میدان گریمولد شماره ۱۲
پیام: 10
 جالب بود
نمی دونم کسی کتاب رمز داوینچی رو خونده یا نه اما یجایی تو صفحهء ۳۸ یه اشاره ای به هری پاتر کرده:

"به من نگو که هری پاتر هم در مورده جام مقدس بوده" ...لانگدون خندید و گفت که آن فیلم به کتاب مقدس استناد کرده است.

این قسمتی از کتاب بود!!

در کل جالب بود نوشته های منم بخون

کوییدیچ و رویای دست نیافتنی
tonks
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۳:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۳:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۵
از: همونجایی که دلبر خونه داره
پیام: 149
 اشتباه میکنی
کاملا اشتباهه
دین؟؟؟
Comwow
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲۰
از: برزخ
پیام: 375
 اشتباه می کنی
سلام مجتبی عزیز

به نظر من شما اشتباه می کنی چون من تو چند تاسایت این مطلب رو باز گو کردم ولی اونها به این مسئله توجهی نداشتند شما می توانید با نظر خواهی در یک سایت به این مسئله پی ببری
گمنام
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۷ ۱۶:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۷ ۱۶:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۸/۱۸
از: جنگل ممنوع
پیام: 427
 Re: !!!!!!!!
مي تونيد يه ايمل به jkrowling بزنيد و اؤ خودش سوال كنيد
البته نبايد اؤ اسلام حرفي بزنيد.

البته فكر نكنم جوابش و بده يا اصلا وقت كنه بخونه!!!!!
dani-daniel
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۷ ۱۵:۵۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۷ ۱۵:۵۱
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۹
از: هاگوارتز
پیام: 443
 Re: خواهر رولينگ !!!!!!!!
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۷ ۱۵:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۷ ۱۵:۳۹
عضویت از:
از:
پیام:
 Re: خواهر رولينگ !!!!!!!!
ببینین رولینگ هیچ دلیلی برا ی اینکه از اسلام بگه نداره و اما جملات ادیبانه ی دامبلی خوب نظیر همین جملات را (بجز گفتار امامان) در گفتار انسانهای بزرگ دیگری هم میشه پیدا کرد
مایکل گرنجر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۲۷ ۵:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۲۷ ۵:۰۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۶
از: غرب تهران
پیام: 143
 Re: سلام مجتبی
درسته . من خودم چند وقت پیش خوندم که هری پاتر رو یک ایرانی نوشته جز ئیات رو برای سایت میفرستم .
آبرفورث
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۲۲ ۵:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۲۲ ۵:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از:
پیام: 543
 Re: سلام مجتبی
به نظر من اگر داستاني با جبهه گيري عمل كنه. بيش از نيمي از طرفدارانش رو از دست خواهد داد. مثلاً ارباب حلقه ها... از هيچ چيزي تبعيت نمي‌كنه و مي‌دونيم كه چقدر هم طرفدار داره.
جوزا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۸ ۱۰:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۸ ۱۰:۰۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۱۸
از: پشت کامپیوتر
پیام: 2
 Re: سلام مجتبی
میخواستم بگم ممکنه حرف شما درست باشه،اما فکر میکنم عدد 12 به خاطر 12 ماه سال باشه.
مجتبی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۸ ۷:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۸ ۷:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۲۹
از:
پیام: 4
 سلام مجتبی
سلام
حرفتون درست شايد من دنبال اين موضوع بودم و اينطور برداشتهايي هم كردم ولي من اين حرفا رو بدون كاملا هم از خودم در نياوردم. من در مورد اين موضوع با چند نفر از منتقدان اين مجموعه به صورت غير مستقيم يعني از طريق واسطه صحبت كردم. و حرف منو تا حدودي تاييد كردن. و الا منم از اون آدمايي نيستم كه بخوام دامبلدور رو صدا كنم حاجي دامبل. . حرف من بيشتر جنبه سوال داشت و مي خواستم نظر شما ها رو هم در اين رابطه بدونم. به هر حال ممنون. :bigkiss:
Buckbeak
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۷ ۱۳:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۷ ۱۳:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۵
از: جنگل ممنوع
پیام: 340
 Re: سلام مجتبی
من که فکر کردم منظورت از دین ، دین توماسه بابا بگو دین مسیح یا یه چیز دیگه که ادم اشتب نزنه.
به نظر من هم رولینگ از دین و خدا و ... حرفی نزده ولی این دلیل نمیشه که در برابر اینا موضع گرفته .
اخه بابا یه داستان یا رمان نباید حتما خدا توش باشه که .شما ها به شخصه چند تا داستان یا رمان دیدید که توش خدا و دین اهمیت داشته باشن.به نظر من اگه این چیزا رو رولینگ تو کتابش میاورد اصلا جالب نمیشد.
anita_nazi2000
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۶ ۱۱:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۶ ۱۱:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۱۵
از: لندن گریموالد خانه شماره12
پیام: 1
 سلام مجتبی
من فکر نمی کنم خانم جی کی رولینگ اصلا به این مو ضوع دین گرایی در کتابش پرداخته باشه.
این موضوع که تو گفتی من با این هدف کتابها رو بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم باید بگم شاید تو خاصته ای این مطلب را باور کنی.و دنبال سرنخ هایی در کتاب بودی . اما من فکر می کنم خانم جی کی رولینگ حتی به این موضوع دین گرایی فکر کرده باشه. به هر حال اینم نظریه.
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۵ ۲۳:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۶/۱۵ ۲۳:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 خواهر رولينگ !!!!!!!!
جلل خالق خواهر رولينگ؟؟؟
به اين ترتيب آخر كتاب اينجوري ميشه:
هري: حاجي دامبل بزا برم بزا برم با اين منافقين نبرد كنم و شيطان بزرگ ولدي رو سر جاش بنشونم
جدا از شوخي اين كتاب از نظر من كاملا غير ديني و سكولار هستش يعني اصلا رد پاي دين توش مشاهده نميشه حالا عدد 12 و اينا خب ربطي به دين نداره يه عدد رونده كه خيلي استفاده ميشه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.