هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: کتاب‌ها :: کتاب 5

اشاره به چند نکته مشکوک از کتاب 5


اگه اشتباه نکنم همتون نسخه اصلی هری پاتر 5 رو خوندید
چند نکته مهم وجود داره که میخوام نظرتون رو راجع بهش بدونم
یکی این که فصل اول وقتی دادلی مشت زد تو کله هری چوبش از دستش افتاد وقتی دنبالش میگشت ناخدا گاه گفت لوموس . در جا چوب دستی که چند متر اون ور تر افتاده بود روشن شد
اون موقع خودش اصلا براش مهم نبود اما منظور رولینگ از این حرکت چی میتونست باشه؟
یعنی اون بعدا میخواد بگه هری بدون چوب هم میتونه جادو کنه؟
بعدی بر میگرده به زمانی که برای انتقام از بلاتریکس دنبالش از سازمان اسرار بیرون میاد . اون جا هم بدون اراده میگه راه رو نشون بده و همون لحظه در خروجی باز میشه
ایا اینها نشان دهنده قدرت فوق الاره اونه؟


دو تا مورد مونده که رولینگ اونو از سنگ جادو تا فرمان ققنوس گوشزد کرده یکی این که درس دفاع در برابر جادوی سیاه درسی نفرین شدست و هیچ معلمی نمیتونه بیشتر از یک سال اون جا تدریس کنه
ودومی این که چرا دامبلدور نمیزاره اسنیپ دفاع در برابر جادوی سیاه درس بده

اینها بارها گفته شده ولی هیچ دلیل یا جوابی در این زمینه داده نشده


احتمالا در کتاب هفتم اینها روشن میشه
ولی حالا به نظر خودمون چرا؟
قبلی « موج سواری با چوبدستی جادویی ليست كامل بازيگران فيلم چهارم » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۳ ۲۳:۰۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۳ ۲۳:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 نکته مشکوک
جالب بود.دستت درد نکنه.
Miesam
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۴ ۱۷:۱۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۴ ۱۷:۱۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲
از: شهر مردگان
پیام: 32
 Re: 5 نکته مشکوک
نه اینجوری نیست
اگر ینجوری بود تو قسمت اول لرد ولدمورد نمیرفت توی تن معلمی که درس جادوی سیاه رو میده
harrypotter1449
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۴ ۱۷:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۴ ۱۷:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۰
از: کوهستان اشباح
پیام: 217
 Re: 5 نکته مشکوک
این درس نفرین شده نیست و فقط به خاطر هری و دوستانش معلما بر کنار می شوند
Ginny_w
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۳ ۱۹:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۳ ۱۹:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۱۶
از: هاگوارتز
پیام: 32
 Re: 5 نکته مشکوک
منم با بيگانه موافقم
كينگزلي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۸ ۱۲:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۸ ۱۲:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۵
از:
پیام: 11
 Re: اییییووووووووووووووووووووا...
پروفسور هم ميتونه.
آفرين .
مقاله خوبي نوشتي ها
goli
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۷ ۱۰:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۲۷ ۱۰:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۶
از: خيابون هاي لندن جا و مكان نداريم ما كارتون خواب ها
پیام: 48
 اییییوووووووووووووووووووواللللللللللللل
این یعنی کتاب رو خر زدی ؟ ایول
وارد بازی پیچیده ای شده ایم :bigkiss: :poser: شرمنده شوخی کردیم :oops:
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۵ ۲۲:۵۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۵ ۲۲:۵۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 مشكوك
در مورد اولي برايه خودم هم سوال پيش اومد كه جادو گر ها كه بدون چوب نميتونن جادو كنن ودر مورد دومي هم همين طور در مورد سومي كه با اومدن كتاب 6 معلوم شده در كل مقاله خوبي بود ممنون
نویل لانگباتم
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۲۰ ۰:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۲۰ ۰:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۲۹
از: هاگوارتز
پیام: 50
 دفاع در برابر جادوی سیاه
این پرفوسور بد نمی گه ها ؟
امیری
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۲۰ ۰:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۲۰ ۰:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۲۶
از: هاگزمید
پیام: 106
 Re: استاد دفاع در برابر جادوی سیا...
پروفسور يه خورده دير نگفتين ؟
atiye_art
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۴ ۳:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۴ ۳:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۱/۱۷
از: مدرسه جادوگری هاگوارتز
پیام: 2956
 استاد دفاع در برابر جادوی سیاه
خب من فکر میکنم برای این دامبلدور اسنیپ رو تا بحال استاد دفاع در برابر جادوی سیاه نکرده چونکه میدونسته این درس نفرین شدس و برای همین نمیخواسته در حال حاضر اونو تا سال پنجم استاد این درس بکنه و درسال ششم مجبور به این کار میشه ولی دلیلشو نمیدونم
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۱۰ ۱۱:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۱۰ ۱۱:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 چس بنويسم خوب
منم موافقم دقت خوبي بود با چي نمي دونم
فرد ويزلي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۸ ۱۵:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۸ ۱۵:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۳
از: بارو
پیام: 271
 شايد..................
شايد اين يه قدرته كه هري داره...
شايد هم .............
فرناز
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۳:۲۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۳:۲۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۲۹
از: بيست هزار فرسنگ زير دريا
پیام: 16
 احتمالات زيادي وجود داره
به نظر من اينها هم به همون قدرت هري برميگرده كه تو سازمان اسراره واحتمالا بعدا علتش مشخص ميشه.
Avril
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۱۴ ۱۸:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۱۴ ۱۸:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲۳
از: کارتن!!
پیام: 789
 نکات مشکوک
بدون چوب میشه جادو کرد ولی نه جادوهای خیلی پیشرفته مگه اینکه قدرتت خیلی زیاد باشه ولی مثلا هیچوقت نمی تونی بدون چوب نفرین آواداکداورا (مرگ) رو اجرا کنی همونجور که مودی در سال چهارم گفت.
به نظر من دلیل اینکه هر معلمی فقط 1 سال میمونه وجود والده مورته. از زمانی که هری به هاگوارتز اومد تمام راهها یهو برای والده مورت باز شد که اون هر سال یه 1 روشی یه خرابکاری کرد که آخرش به معلم دفاع در برابر جادوی سیاه ختم شد.
و اینکه چرا دامبلدور نمیذاره اسنیپ معلم دفاع در برابر جادوی سیاه بشه من فکر کنم واسه اینه که فکر میکنه اگه این کارو بکنه ممکنه اسنیپ جادوهای سیاه زیادی رو به بچه ها مخصوصا اسلیترین ها درس بده یا شاید از این طریق وسوسه بشه که به طرف والده مورت بر گرده (چمیدونم دلیلم مسخره است دیگه اصلا یکی نیست بگه بچه تو روسنن (منظور خودمم) که اینجا نظر بدی) راستی من اول ندیده بودم نظر 1 من مثه نظر 1 هری پاتره. با عرض معذرت
نوید2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۴۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۴۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۹
از: هاگواتز
پیام: 70
 چند نکته مشکوک
افرین مقاله خوبی نوشتی
نوید2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۹
از: هاگواتز
پیام: 70
 چند نکته مشکوک
به نظر من مقاله خوبی بود
snip
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۹/۲۷ ۱۸:۲۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۹/۲۷ ۱۸:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۳/۹/۱۹
از: جنگلهای اطراف هاگوارتز
پیام: 118
 خیلی خوب بود
خوشم اومد

نه باریکلّا
Null_Fascist
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۷ ۸:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۷ ۸:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۸/۲۶
از:
پیام: 2
 قابليت های جادوگر و چوبدستی هر كدام عامليه بره خودش!
هر جادوگری توانايی های خاص خودشو داره.مثلاً همين نويل،اگه يادتون باشه ميگفت از ارتفاع افتاده ولی نجات پيدا كرده؛خب حتما هری هم موقع عصبانيت اينكارو بصورت اتفاقی كرده یا بايد بدونيم كه چوبدستر هم قابليت شناسايی صاحبشو داره.
همچی غير ممكنم نيست!
مادام پامفری
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۵ ۲۰:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۵ ۲۰:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۱۶
از: هاگوارتز
پیام: 12
 Re: 5 نکته مشکوک
منم با نظر هری پاتر موافقم .
Biganeh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۳ ۱۳:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۳ ۱۳:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۱۰
از: بعد از پل, دست راست دومين كوچه
پیام: 182
 Re: 5 نکته مشکوک
منم نظرم همینه! فکر کنم بخاطر یکی بودن جوب های لرد و هری! نتوانند! عادی مبارزه کنن! و پیروزی از آن کسی است که بدون چوب جادو کند!
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۰ ۱۴:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۰ ۱۴:۲۷
عضویت از:
از:
پیام:
 Re: 5 نکته مشکوک
ولی باید بگم بر خلاف ایشون که می گن اسنیپ برای نجات پاتر کاری رو انجام نمی ده باید بگم که اسنیپ چندین دفعه جونش رو نجات داده در ضمن همین که اسنیپ با دامبلدور همکاری میکنه یه جورایی به هر ی هم ارتباط داره یعنی نقطه ی محور کتاب هری و البته همتایش ولدمورته اسنیپ هم می تونه یکی رو انتخاب کنه هری و دامبلدور هم یکی هستن و وقتی اسنیپ عضو لشکر ققنوس شده نمی تونه کارهاش رو انتخابی انجام بده
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۰ ۱۴:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۲۰ ۱۴:۲۷
عضویت از:
از:
پیام:
 Re: 5 نکته مشکوک
ولی باید بگم بر خلاف ایشون که می گن اسنیپ برای نجات پاتر کاری رو انجام نمی ده باید بگم که اسنیپ چندین دفعه جونش رو نجات داده در ضمن همین که اسنیپ با دامبلدور همکاری میکنه یه جورایی به هر ی هم ارتباط داره یعنی نقطه ی محور کتاب هری و البته همتایش ولدمورته اسنیپ هم می تونه یکی رو انتخاب کنه هری و دامبلدور هم یکی هستن و وقتی اسنیپ عضو لشکر ققنوس شده نمی تونه کارهاش رو انتخابی انجام بده
dani-daniel
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۷ ۱۷:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۷ ۱۷:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۹
از: هاگوارتز
پیام: 443
 Re: نکته مشکوک
صبر کنین بابا اینم جزو قدرت های است که ولدورت داده بهش
سر نیکلاس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۷ ۱۶:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۷ ۱۶:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۷/۲۵
از: برج گریفیندور
پیام: 187
 نکته مشکوک
خوب در مورد داد زدن هری در سازمان اسرار که راه خروج کدوم وره دوتا جواب میشه داد
1. واقعا کلید باز شدن در همین فکر وتفکر
2. خودت داری میگی سازمان اسرار ، پس سازمان اسرار باید همش اسرار آمیز باشه
اندرومیدا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۷ ۱۶:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۷ ۱۶:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲
از: معلوم نیست!دوره گردم!
پیام: 660
 Re: 5 نکته مشکوک
بعید نیست.
خون آشام2
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۳ ۱۵:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۸/۳ ۱۵:۰۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۷
از:
پیام: 9
 Re: 5 نکته مشکوک
شاید این قدرت را هری داره که بتونه بدون چوب جادو کنه؟
آقای الیواندر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۳۰ ۱۲:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۳۰ ۱۲:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۱۱
از: مغازه چوب فروشی الیواندر
پیام: 39
 Re: 5 نکته مشکوک
اگه یادتون باشه دامبلدور در کتاب پنجم به قدرتهای نهفته هری بخصوص در اتاق اسرار اشاره کرد.احتمالا هری می تونه بدون چوب جادو کنه ولی دامبلدور به خاطر مسائلی دیگر به اسنیپ اعتماد صد در صد داره.
مایکل گرنجر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۹ ۵:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۹ ۵:۲۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۶
از: غرب تهران
پیام: 143
 Re: 5 نکته مشکوک
جادو بدون چوب دستی باحال بود .گندالف هم میتونه
wishmaster
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۷ ۱۴:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۷ ۱۴:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۷/۲۲
از:
پیام: 14
 Re: 5 نکته مشکوک
خانوم لاوندار براون عزیز
امبریج یک زن احمق بوده که فقط به پست و مقام توجه داشته ولی لوسیوس مافوی زرنگ تر از این حرفا بوده اون فکر میکرده اسنیپ از دامبلدور و دار و دستش بدش میاد و به وزارت خونه وفاداره

بعدش توی کتاب 4 که بحث در اون موردی که شما میگی زیاد شده اما هر چی بوده اسنیپ طرف دامبلدوره
توی کتاب 5 اسنیپ توی مد رسه بوده و نمیتونسته مثل بقیه تو وزارت خونه ظاهر شه از طرف دیگه اسنیپ برای نجات دادن هری پاتر و دارو دستش هیچ اقدامی نمیکنه مخصوصا اگه قرار باشه با سریوس بلک این کارو انجام بده
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۷ ۱۳:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۷ ۱۳:۴۱
عضویت از:
از:
پیام:
 Re: 5 نکته مشکوک
من با هري پاتر درباره ي جادو بدون چوبدستي موافقم اما درمورد اسنيپ : شخصيت خيلي مرموز يه من نمي دونم وقتي اسنيپ بطور کامل ازمرگ خوارهاجدا شده چرا دامبلدور به اون اخازه ي تدريس نمي ده واز همه مهم تر اينکه اگه يادتون باشه درسال5 موقعي که امبريج از اسنيپ معجون حقيقت گويي خواست و اسنيپ نداد امبريج گفت از تو انتظار نداشتم لوسيوس مالفوي هميشه از تو خيلي تعريف مي کنه....يه نکته ي ديگه : اسنيپ در مواقع حساس هيچ وقت حضور نداره مثلا در جمع مرگ خوارها درسال 4 نبود و همچنين در مبارزه ي لشکر ققنوس (در سال 5) اوضاع اون قدر پيچيده هست که فعلا نميشه حدسي زد i
wishmaster
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۷ ۱۳:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۷ ۱۳:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۷/۲۲
از:
پیام: 14
 Re: 5 نکته مشکوک
توی کتاب پنجم خیلی از نکات روشن شده بود خیلی چیزهای که رولینگ به همین شکل تا به حال به اونها اشاره کرده بود
در ضمن این چیزهایی که هممون میدونیم دلایلی قانع کننده نیست دامبلدور جادوگر بزرگیه وعقلش خیلی بیشتر از این حرف های بچه گانه میرسه و اون اومدن امبریج هم رو قبول کرد ایا او ازاسنیپ بد تر نبود؟
بعدشم میدونم که بدون چوب مشه یه کمی جادو کرد ولی اگه دقت کنید اون مواقعی بوده که هری اونا رو ناخواسته انجام داده من منظورم زیاد این نبود که هری در اینده به چوب احتیاج نداره که البته ممکنه این طور بشه اما من فکر میکنم اون داره چوب جادو رو تحت فرمان در میاره چون تا حالا چوب دستورات اونو اجرا کرده
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۷ ۱۱:۱۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۷ ۱۱:۱۷
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 Re: 5 نکته مشکوک
بدون چوب هم میشه جادو کرد مثلا همین جادوهایی که هری قبل از اومدن به هاگوارتز انجام داده بود ناپدید کردن شیشه ، باد کردن عمه مارج و خیلیای دیگه همش بدون چوب دستی بوده
نکته اینجاست که با چوب بهتر میشه جادو کرد و ورد های سطح بالا احتیاج به چوب دارن مثلا ولدمورت هم بدون چوب نمیتونست آواکاندا رو اجرا کنه
به نظر میرسه به توانایی فرد هم بستگی داشته باشه
نکته دوم در مورد یک ساله بودن شغل دفاع در برابر جادوی سیاه این حرف رو فکر کنم هرماینی گفته و در اونجا گفته میگن که این شغل نفرین شدس
قرار نیست هر چی شخصیت گفت درست باشه در اون موقع همچین چیزی گفته شده بر اساس پیشینه قبلی
در مورد اسنیپ هم که دیگه همه میدونن نیازی به نوشتن بود واقعا؟
به نظر من این مقاله موردی برای باقی موندن نداره
پیتر پتیگرو
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۶ ۱۷:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۷/۲۶ ۱۷:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۷
از: هرجا
پیام: 231
 5 نکته مشکوک
ایول .... ولی اینکه بدون چوب می تونه جادو کنه جالبه .... آخه مرلینم با چوب جادو می کرد ولی این به دردش می خوره ....

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.