هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: مقاله‌ها

چرا عاشق پاییزهای هاگوارتز هستیم؟


چرا عاشق پاییزهای هاگوارتز هستیم؟
چرا عاشق پاییزهای هاگوارتز هستیم؟
wizardingworld.com
لم دادن جلوی آتشی گرم، قدم زدن میان کرت‌های کدوحلوایی و هالووین؛ پاییز بهترین است! اینجا می‌گوییم که چرا دوست داریم این فصل را در هاگوارتز بگذرانیم... .
شب‌های دنج در سالن عمومی
شما را نمی‌دانیم ولی وقتی که شب‌ها شروع به طولانی شدن می‌کنند، ما هیچ چیزی را بهتر از لم دادن و خواندن یک کتاب خوب (هر کتاب هری پاتری باشد، خوب است) جلوی یک آتش گرم، پیدا نمی‌کنیم. سالن‌های عمومی هاگوارتز، مخصوصا گریفیندور، بهترین مکان برای انجام این کار هستند. فقط تصور کنید که روی یکی از مبل‌های نرم و راحت نشسته اید، دورتان پر از رنگ‌های پاییزی قرمز و طلایی گریفیندور است و یک نوشیدنی کره‌ای می‌خورید؛ چه چیزی بهتر از این؟ هری قطعا سالن عمومی را به عنوان فضایی گرم و راحت می‌شناخت و بسیاری از عصرهای سرد و سوزناک را همراه با رون و هرمیون در آن گذراند. مهم نیست که آن‌ها تکالیفشان را می‌نوشتند، صحبت می‌کردند یا شطرنج جادویی بازی می‌کردند، این فضا همیشه آغوشی گرم داشت.

تصویر کوچک شده


عصرهای پاییزی کنار دریاچه
زمین‌های هاگوارتز در پاییز باید بسیار دیدنی باشد. می‌توانیم تصویر کنیم که در این زمان از سال که برگ‌ها از سبز به انواعی از رنگ‌های قرمز و نارنجی تبدیل می‌شوند، درختان، حتی بید کتک زن، چقدر چشم نواز هستند. اما یک مکان وجود دارد که دوست داریم یک عصر سرد و خشک را آن‌جا بگذارنیم؛ دریاچه. با درخشش انوار پاییزی خورشید روی سطح آب، خیلی خوشحال می‌شویم که فقط آن‌جا بایستیم، این صحنه را تحسین کنیم و البته «ماهی مرکب بزرگ را پیدا کن۱» را بازی کنیم. در کتاب محفل ققنوس، هری و رون متوجه شدند که وقت گذرانی در چنین شرایطی، انجام دادن تکالیف را تحمل‌پذیرتر می‌کند. هرمیون (بدون شک!) تکالیفش را انجام داده بود و بنابراین یک روز لذت بخش را به بافتن شال و کلاه برای جن‌های خانگی هاگوارتز گذراند.

تصویر کوچک شده


جشن آغاز سال تحصیلی
هر سال، هنگامی که جادوآموزان به هاگوارتز برمی‌گشتند تا ترم پاییز را آغاز کنند، از آن‌ها با ضیافتی پرشکوه پذیرایی می‌شد (قطعا پس از انجام گروهبندی). سفره‌ای که پهن می‌شد، آب دهان همه را به راه می‌انداخت. آن‌جا همه چیز بود؛ مرغ سرخ شده، پودینگ یورکشایر۲، تارت تراکل۳ و حتی آبنبات نعنایی۴. این ضیافتی است که برای گرم کردن قلب و شکم‌تان در یک عصر سرد پاییزی عالی است. ما علاقه‌ی ویژه‌ای به اولین ضیافت هری در مدرسه‌ی جادوگری داریم. بالاخره پس از گرسنه ماندن در پرایوت درایو، او می‌توانست هرچقدر که می‌خواهد غذا بخورد در حالیکه به تماشای محیط خانه‌ی جدیدش، هاگوارتز، نشسته است.

تصویر کوچک شده


و جشن هالووین... در واقع همه چیز هالووین است!
پاییز می‌تواند تنها به یک معنی باشد و آن هالووین است! و ما نمی‌توانیم ضیافت هالووین را فراموش کنیم. این یکی دیگر از مناسبت‌هایی در ترم پاییز است که آنقدر غذا دارد که نمی‌توان با یک اشاره‌ی چوبدستی آن را کم شمرد۵. در واقع، ما فکر می‌کنیم که تمام هالووین در هاگوارتز بی‌اندازه درخشان است؛ البته وقتی که یک غول در دخمه‌ها گردش نمی‌کند یا هنگامی که مجبور نیستیم در جشن مرگ «نیک تقریبا سربریده» شرکت کنیم. قلعه بهترین مکان برای برگزاری جشن‌ها، همراه با روح‌هایش، کدوحلوایی‌های پرنده و ضیافتی سرشار از خوردنی‌های خوشمزه است. آیا به خفاش‌های زنده اشاره کردیم؟ برای هالووین، هزاران خفاش پرنده در سالن اصلی پرواز می‌کنند تا به ترسناک بودن هالووین در هاگوارتز بیافزایند.

تصویر کوچک شده


گردش بین کرت‌های کدوحلوایی
کدوحلوایی و پاییز بهترین جفت هستند، و نه فقط برای هالووین. هاگوارتز کدوحلوایی‌های زیادی دارد و هاگرید مالک یکی از این کرت‌های پربار کدوحلوایی است و به آن افتخار می‌کند. کدوحلوایی‌های او، کدوحلوایی‌هایی معمولی نیستند؛ آن‌ها غول‌های نارنجی خوش‌رنگی‌اند که به اندازه‌ی یک آلونک باغبانی می‌رسند؛ اگر از ما بپرسید کدوحلوایی‌های برنده در مسابقه! شاید خیلی گفتیم کدوحلوایی... به هر حال در طی پاییز هیچ چیزی بیشتر از گردش در کرت، وقتی که بافت ویزلی راحتمان را بر تن کرده‌ایم و یک شکلات داغ خوشمزه می‌خوریم، خوشایند نخواهد بود.

تصویر کوچک شده


حالا درست شد! این روشی است که باید پاییز را گذراند.

یادداشت مترجم:
۱. «ماهی مرکب بزرگ را پیدا کن» مربوط به بازی Hogwarts Legacy است.
۲. Yorkshire puddings نوعی غذای محبوب بریتانیایی که مواد پایه‌ی آن آرد، تخم مرغ و شیر یا آب است و بسته به دیگر محتویات آن می‌تواند به عنوان غذای اصلی یا فرعی صرف شود.
۳. treacle tart نوعی تارت بریتانیایی که به عنوان دسر مصرف می‌شود.
۴. mint humbugs نوعی شیرینی آب‌پز که در انگلستان، ایرلند، آفریقای جنوبی، کانادا، استرالیا و نیوزیلند در دسترس است. به دلیل سخت بودن بافت و شکل این شیرینی، از کلمه‌ی آبنبات برای ترجمه استفاده شده است.
۵. نویسنده از اصطلاح «shake a wand at» که صورت اصلی آن «shake a stick at something» می‌باشد، استفاده کرده است. این اصطلاح به معنی زیاد بودن چیزی است.
قبلی « بهترین چوب دست ساز کیست؟ هری، رون یا هرماینی؟ کدام دوست بهتری است؟ » بعدی
لینک های وابسته
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.