هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

تءوری ها و استدلال حوادث بر اساس چند مرجع معتبر


پیش بینی حوادث کتاب ششم وتءوری های مختلفی که با استدلال های گوناگون مطرح شده اند

1- رولینگ گفته یکی از دانش آموزان در کتاب های بعدی یکی از درس ها را تدریس خواهد کرددر این باره چند نظریه مطرح شده:

 1-1 شاید این شخص نویل باشد (برای درس هربولوژی)

 1-2 درس دفاع در مقابل جادوی سیاه معلم ندارد و به دلایل زیر ممکن است این درس را هری تدریس کند: الف) دامبلدور در کتاب 5 نتوانست کسی را برای این درس انتخاب کند پس  در کتاب 6 هم این امکان هست. کسی این درس را نمی خواهد. ب) لوپین را حذف کنید چون او اگر می خواست همان موقع ادامه می داد ج) عملکرد هری در جلسات اد خیلی خوب بود و خیلی از بچه ها توانستند طلسمهایی را که تا به حال انجام نداده بودند یاد بگیرند. شاید هم اسنیپ به آرزوی دیرینه اش برسد و دامبلدور او را انتخاب کند!!! در کتاب 6 ممکن است جلسات اد به عنوان یکی از باشگاه های مدرسه ادامه پیدا کند. بچه ها از اسنیپ متنفرند و ترجیح می دهند یکی از خود شان به آنها درس دهد.چیز جدیدی که ممکن است در جلسات رویش تمرین کنند آنیماگوس است.

2- داستان اینکه چرا دامبلدور به اسنیپ اعتماد کرد همچنان ادامه خواهد یافت    

3-دامبلدور در کتاب 5 گفته تا عکس او را از شکلات های قور باغه ای حذف نکنند ناراحت نمی شود پس شاید شکلاتهای قور باغه ای وسیلهای برای کسب اطلاعات برای او باشد یعنی مثل پورتره های مدیران سابق هگوارتز.

4-هری و والدرمور نمی توانند به وسیله چوب با هم دویل کنند چون پر فاکس که در هر دو چوب هست مانع تاثیر طلسم میشود پس مبارزه آنها با چوب نخواهد بود و هری یا والدرمور باید راه دیگری برای کشتن طرف مقابل پیدا کنند.همچنین هری قبلا هم جادوهایی را بدون استفاده از چوب انجام داده مثل ناپدید کردن شیشه در کتاب 1.

5-در ابتدای کتاب 5 دادلی پسری 10 ساله به اسم مارک اوانز را کتک میزند از تمام فرضیه های ممکن این از همه محتمل تر است که او برادر لیلی و پتونیا باشد و دایی هری.

6-بعد از مرگ سیریوس وارث اموال او هری است چون سیریوس بازمانده دیگری ندارد پس مالک گریمولد و ارباب کریچر هری خواهد بود.و برخورد هری با کریچرپس از خیانت کریچردیدنی است

7-خیلی ها فکرمی کنند در اینکه پرسی در جبهه مخالف محفل است شکی وجود ندارد.ولی ممکن است همه اینها یک پوشش باشد. اگرنامه ای که پرسی به رون نوشت را از دید دیگری بررسی کنیم اطلاعات ارزشمندی راجع به کار های آینده وزارت سحر و جادو در آن وجود دارد از جمله ، به دست گرفتن کنترل هاگوارتز توسط آمبریج ، امکان اخراج شدن دامبلدور از سمت مدیر هاگوارتز، تلاش وزیر سحر وجادو برای دیوانه نشان دادن هری ، و چیزهایی از این قبیل.شاید پرسی به عنوان یک جاسوس در وزارت برای محفل فعالیت میکند و دعوای او با خانواده و به خصوص ارتور ویزلی هم یک نمایش باشد!!!

8-پرده ای که سیریوس پشت آن افتاد هم خیلی جای بحث دارد.تا حالا در کتاب ها راجع به دفن هیچ جادوگری چیزی گفته نشده با وجودی که موقعیت آن پیش آمده (مرگ سدریک) پس ممکن است جادوگر ها پس از مرگ به پشت پرده منتقل میشوند یعنی پرده نقش یک دروازه یا حایل بین دنیای مرگ و زندگی عمل میکند.هری ممکن است به آنجا برگردد تا بتواند با سیریوس حرف بزند. در این مورد جای بحث وجود دارد.

9-به دو دلیل ممکن است آرتور ویزلی در کتاب بعدی وزیر سحر و جادو شود: الف) فاج به دلیل اینکه برگشتن والدرموررا باور نکرد و به مردم اطلاعات غلط داد از سمت خود بر کنار خواهد شد و مردم به حرف چه کسی بیشتر از دامبلدور اعتماد دارند و برای دامبلدور چه کسی بیشتر از آرتور برای این پست قابل اعتماد است؟ ب) رون در جایی از کتاب 5 میگوید:" ما همان قدر برای بردن جام شانس داریم که پدربرای اینکه وزیر سحر و جادو شود شانس دارد" و طبق سابقه قبلی که از رون داریم حرفهایی که از این دست می زند اغلب درست از آب در می آید.

 10-در پایان کتاب 4 که والدرمور بدن خودش را به دست می آورد وقتی هری جریان بدن دار شدن والدرمور را برای دامبلدور تعریف میکند دامبلدورنگاهی پیروزمندانه به هری میاندازد آیا این نشانه این نیست که حالا که والدرمور بدن خودش را بدست آورده میتوان او را از بین برد

 11-احتمال دارد مالفوی برای نجات دادن پدرش از زندان دست به اقداماتی بزند و در هر صورت اختلاف او و هری وارد مرحله جدی تری خواهد شد.

 12-ممکن است گراپ برای بسیج کردن غولها به کمک دامبلدور بیاید.

 13-به خاطر هشدار مودی در این تابستان احتمالا هری آزادی بیشتری خواهد داشت حتی شاید بتواند از تلفن استفاده کند یادرسلی ها چیزهای دیگری که مربوط به پدر و مادرش است را به او نشان دهند.

 14-لوپین به هری نزدیکتر خواهد شد چون هری سیریوس را از دست داده و لوپین به عنوان جایگزین از همه مناسبتر است.

 --------------------------------------------------------------------------------

مراجع: 

http://www.mugglenet.com/

http://www.iharrypotter.net/

 http://www.death-curse.com/

 

قبلی « اشکالات اشکالات » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
Rita.S
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۲ ۲۳:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۲ ۲۳:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۳
از: يه قوطي!!مگه يه سوسك چه قد جا لازم داره؟؟
پیام: 35
 به نظر من...
به نظر من پرسی یواش یواش توی تابستون خودشو به سمت محفل میکشه.مخصوصا حالا که بازگشت ولدمورت برای وزارت خونه هم قطعی شده.
در مورد آقای ویزلی هم باید بگم تا زمانی که بحث اصیل بودن جادوگرا مطرحه امکان نداره یه مشنگ شیفته وزیر بشه.اصلا ممکنه خود فاج وزیر بمونه ولی از دامبلدور کمک بیش تری بگیره.ولی این فرضیه هم احتمالا رد می شه(امکان داره جادوگرا نخوان کسی وزیرشون بمونه که وجود بزرگ ترین دشمنشونو مخفی کرده.مخصوصا حالا که بازگشت ولدمورت برای همه روشن شده دیگه دلیلی وجود نداره که اون بخواد کارهاشو مخفیانه انجام بده یا حودشو مخفی کنه)
همه این بحث ها کمابیش تا انتشار کتاب های بعدی بی نتیجه ست.نهایت نهایتش تا یه ماه دیگه می فهمیم.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.