هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: کارگاه داستان‌نویسی :: داستان‌های غیر هری پاتری

پیش گفتار و خصوصیات سری داستانهای اشباح


معرفی کتاب
پیش گفتار سری داستانهای اشباح


سلام خدمت دوستان عزیز

مطلبی که اینجا می خوانید حاصل تلاش من و چند تا از دوستان می باشد.در اینجا می خواهیم یک مجموعه داستانی حدودا 12 جلدی را به شما معرفی کنیم که از ناشناخته بودنش در سایت شاخ دو نبش درآوردیم.این داستان، درباره ی نویسنده یا پیش گفتار ندارد.برای همین ما از فرصت استفاده کردیم تا مطلبی خودمانی در باب معرفی داستان قرار دهیم.من و هر یک از دوستانم که به داستانهایی مثل هری پاتر، ارباب حلقه ها،آرتمیس فاول،قلعه ی هاول و... عشق می ورزیم،وقتی با این کتاب آشنا شدیم آن را نیز در لیست کتابهای محبوبمان قرار دادیم.به طور کلی در زمانی که رولینگ عزیزبا معطل کردنش ما را می چزاند،جایگزین بسیار خوبی است. در حقیقت داستانهای سرزمین اشباح شباهت زیادی به هری پاتر دارد.درباره ی پسری به نام دارن شان ،پر از رمز و راز و چیزهای عجیب و جادویی است و همان مسیر معماگونه و نامشخص را طی می کند که در آخر داستان همه چیز معلوم می شود.
مشکل ما بر سر چگونگی معرفی داستان است.مشکلی که در مورد آرتمیس فاول وجود ندارد.زیرا با خواندن چند فصل اول آرتمیس،حال و هوا وسبک داستان را به خوبی متوجه می شوید.اما در مورد دارن شان به جرات می گویم حتی با خواندن چند کتاب اول هم به ذهن شما خطور نمی کند که داستان ناگهان چگونه متحول خواهد شد.
کوتاه اینکه داستان از پسربچه ای کاملا معمولی(باز هم 11 ساله)در دستشویی مدرسه آغاز می شود و کار به جنگ اشباح(خون آشام های خوب)با شبح واره ها(خون آشام های بد) وسرنوشت کل بشریت می کشد.
درست مثل هری پاتر،دارن هم قدرتهای ناشناخته ای دارد در حالی که کاملا معمولی به نظر می رسد و در عوض لرد ولدمورت داستانهای هری پاتر،ارباب شبح واره ها داریم که باز هم پیوند عجیبی بین او و قهرمان داستان وجود دارد.
داستان پر از شخصیتهای جالب،عجیب غریب،ترسناک و خل و چل است.مثل:
ایورا ون یا پسر ماری(او زبانی مثل مار دارد با موهای زیتونی و پوستی که سراسر پوشیده از پولک مار است)
هارکات مولدز(سایه ای که به خود جسم گرفته و در جستجوی دانستن هویت صاحب قبلی خود است)
ونچا مارچ(یکی از قویترین شاهزاده های اشباح که با خورشید چپ است و موهایی سبز داشته و می تواند تف اش را روی یک مورچه در 20 قدمی بیندازد و به طور کلی بد دهن و لاابالی است.)
و...
در آخر اینکه فکر نکنید این داستان از روی هری پاتر الگو گرفته شده است.اگر به سایت آمازون مراجعه کنید در مطالبی که در مورد این داستان وجود دارد آمده است که خود رولینگ اعلام کرده این کتاب از کتابهای محبوب اوست و حتی در چند مورد از آن الهام هم گرفته است.
در کل بیشتر کسانی که هری پاتر را دوست دارند،این داستان را هم دوست خواهند داشت.

به زودی قسمتهایی از کتاب را در سایت قرار خواهیم داد.

به امید جلب رضایت شما
Argona-the ranger lady
Harry poter 2
دختر سایه




1-نام: دارن شان
2-منبع:قصه های سرزمین اشباح:افسانه ی دارن شان
3-محل تولد: فرانسه
4-جنس: مذکر
5-نوع: نیمه شبح(نیمه خون آشام)که به سمت شبح کامل شدن پیش می رود.
6-سن:25 سال(اما 17 ساله نشان می دهد.)
7-مشخصات: موهای ضخیم مشکی-چشمان قهوه ای-ناخنهای بلند-زخمی مثلث شکل بالای چشم راست.
8-روحیه: وفادار-شجاع- خوش قلب
9-علایق: دوستان خوب-عنکبوت-فوتبال
10-دوستان صمیمی:استیو لئونارد-ایورا ون(پسر ماری)-هارکات مولدز(یک سایه دارای کالبد)-دبی هملاک.
11-مربی: لارتن کرپسلی
12-اسلحه: شمشیر
13-قدرت: یک پنجم آدمهای معمولی رشد می کند.می تواند با سرعتی حرکت کند که به چشم آدمهای معمولی دیده نشود.می تواند ناخنهایش را در سنگ فرو کند.با قدرت خود دیوار را خرد کرده از آن رد شود.در زیر نور خورشید زندگی کند.دارای قدرت شنوایی-بینایی وبویایی بسیار بالاییست.
اما به نظر می رسد خود او دارای قدرت خارق العاده ایست که هنوز مبهم باقی مانده است.
14-مقام: شاهزاده اشباح
15-دشمنان: شبح واره ها
شبح واره ها: برادران اشباح.بسیار مشابه اما به کلی متفاوت.زیرا اشباح به کسی که خونش را خورده اند آسیب نمی رسانند اماشبح واره ها خون انسانها را کامل کشیده وآنها را می کشند.
آنها دارای صورتهای ارغوانی و چشمان سرخ هستند.
15- مجموعه کتابها: 1-سیرک عجایب 2-دستیار یک شبح 3- دخمه خونین 4-کوهستان اشباح 5-آزمون های مرگ 6-شاهزاده اشباح 7- شکارچیان غروب 8- همدستان شب
9-قاتلان سحر
بقیه کتابها در دست چاپ.(در ایران)
Argona-the ranger lady



منبع : قصه های سرزمین اشباح:افسانه ی دارن شان
قبلی « کوئیدیچ امروزی هری پاتر و شاهزاده دو رگه » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
Argona-therangerlady
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۲/۵ ۲۱:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۲/۵ ۲۱:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۹/۱۷
از: Mirkwood
پیام: 18
 Re: salam doost aziz
دوستان عزیز تا کتاب 9 چاپ شده .من مطمئنم.همین امروز با انتشاراتش صحبت کردم.آخرین کتاب همین قاتلان سحر است.نمی دانم چرا هری پاتر 2 اشتباه عدد گذاری کرده.لطفا مقاله را کامل بخوانید.لیست کتابها همینه.سری کتابها در آمریکا کامل چاپ شده ولی در ایران نه. می توانید لیست کامل را در آمازون ببینید.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.