هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مصاحبه: مصاحبه با عوامل سه‌‏گانه ارباب حلقه‌‏ها

فرستنده آبرفورث دامبلدورold در تاريخ ۱۳۸۳/۱/۱۷ ۱۹:۱۳:۵۴ (2575 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص مصاحبه
تهران-خبرگزاري كار ايران
كارگردان و بازيگران ارباب حلقه‌‏ها در مصاحبه‌‏اي با "بي.بي.سي فيلمز"، مرور مفصلي بر اين فيلم و جزئيات ساخت آن داشته‌‏اند.
به گزارش سرويس هنري خبرگزاري كار ايران، ايلنا، از "بي.بي.سي فيلمز", "پيتر جكسون"، كارگردان اين تريلوژي و تعدادي از ستارگان آن, پس از اتمام بازگشت شاه, قسمت نهايي اين تريلوژي, در يك مصاحبه نظرات خود را در زمينه‌‏هاي مختلفي ابراز داشته‌‏اند كه مشروح اين گفتگو در زير آمده است:



**********

يان مك‌‏كلن: نوه‌‏هايم باور كرده‌‏اند كه من جادوگرم و مي‌‏خواهند به آنها ورد ياد دهم
يان مك كلن ( بازيگر نقش گندلاف)

*****
معروف است كه تالكين شخصيت "گندلاف" را براساس تصوير كارت پستالي خلق كرد كه در جواني از سوئيس خريده بود، شما آن كارت پستال را ديده‌‏ايد؟
البته به جان قول داده بودم چيزي نگويم اما چون اين اواخر گفته بود قرار است با همكاري نيولاين سينما تمامي تصاوير طراحي شده براي كتاب منتشر شود، احتمالا محرمانه بودن اين موضوع از بين رفته است ... . بله! آن را ديده‌‏ام.
پيرمرد خردمندي كه در دامنه كوه لم داده و چپق مي‌‏كشد و كلاهي شبيه كلاه "گندلاف" به سر دارد. اصل كارت پستال متاسفانه هيچ وقت پيدا نشد اما "جان هو" (طراح كتاب‌‏ها) با نظارت تالكين چشم اندازي مشابه آن را براي طرح جلد كتاب هابيت مجددا نقاشي كرده بود كه مورد استفاده قرار نگرفت. جان مي‌‏ترسيد كه اگر طرفداران سه گانه موضوع را بدانند آسايش او مختل شود.

نظرت درباره گندلاف چيست؟
همان كسي است كه همه ما دوست داريم باشيم. كودك, عاقل, مهربان و جدي ... راستش را بخواهيد احساس مي كنم بعد از اين پروژه نگاهم كمي به زندگي عوض شده است.
هنگام قرارگرفتن در بحران به خود مي‌‏گويم اگر گندلاف اينجا بود به ماجرا چطور نگاه مي‌‏كرد. اين روزها سرگرمي تازه‌‏اي به بازي‌‏هاي من و نوه‌‏هايم اضافه شده است، آنها باور كرده‌‏اند كه پدر بزرگشان جادوگر است و هر وقت مي بينمشان با اصرار مي‌‏خواهند وردهاي جادوگري يادشان بدهم.

راستي عصاي گندلاف الان كجاست؟
در اتاق نشيمن خانه‌‏ام؛ همانطور كه فكر مي‌‏كنم حلقه هم حالا نزد اليجاه باشد. لازم نيست بگويم عصاي جادوگري واقعي دست پيتر جكسون است! هنگام ساخت فيلم همراه او بود و حالا كه مي‌‏خواهد فيلم تازه‌‏اش را بسازد مطمئنم آن را هنوز همراه دارد.

دوست داريد در پروژه تازه‌‏اش همراه او باشيد؟
حتما, اما نه به نقش كينگ كنگ!
تصویر کوچک شده

اولاندو بلوم: سر صحنه فيلم، زبان الفي را ياد گرفتم
اورلاندو بلوم ( در نقش لگولاس)

*****
اورلاندو، تو واقعا زبان الفي بلدي؟
سر صحنه زبان را ياد گرفتم. ما يك گروه زبان شناس و متخصص لهجه‌‏هاي گوناگون سرزمين ميانه همراه داشتيم كه نقش راهنماي تور ارباب حلقه‌‏ها را ايفا مي‌‏كردند. رسم‌‏الخط و زبان الفي وچند زبان تالكيني ديگر را مي‌‏دانستند. با تمام مكان‌‏ها, اشياء و شخصيت‌‏هاي داستان آشنا بودند و مثل يك دايره‌‏المعارف جيبي كارآمد و هميشه دركنار ما حضور داشتند.

بگولاس شخصيت پر تحركي است، خود تو هم همينطوري؟
تقريبا با اكثر رشته‌‏هاي ورزشي آشنا هستم و رشته مورد علاقه‌‏ام صخره‌‏ نوردي است. وقتي براي نخستين بار در روشنايي روز، سر صحنه يكي از لوكيشن‌‏ها در نيوزلند حاضر شدم، با خودم گفتم :"اوه ... چقدر صخره". كمي از سر شيطنت، آن روزهاي اول خودم را كاملا مبتدي جا زدم و پيتر مدام نگران من بود، چون در فاصله بين تمرين‌‏ها در حال پريدن از صخره و بالا رفتن از كوه بودم.

چرا "الف‌‏ها" در پايان فيلم از سرزمين ميانه مي‌‏روند؟
ساده است. نابودي سارون نقطه پاياني درتاريخ آنجاست. اگر دقت كني تمام فضاهاي الفي فيلم پاييزي‌‏اند آنها حلقه هاي قدرتي داشتند كه به ايشان اقتدار و زندگي ابدي مي‌‏داد و حالا با از بين رفتن حلقه اصلي، اثرشان را از دست داده‌‏اند. الف ها اين را از قبل مي‌‏دانستند اما باز فداكارانه در راه غلبه بر شر جنگيدند. در واقع آنها سرزمين ميانه را تحويل انسان‌‏ها مي‌‏دهند.

سر صحنه با كدام يك از عوامل راحت تر بودي؟
بعد از پيتر با جان (بازيگر نقش گيم لي)، جالب است كه در دنياي فيلم، الف‌‏ها و دوزف‌‏ها باهم يك خصومت تاريخي دارند.
تصویر کوچک شده

ويگو مورتنسن: جكسون وارث برحق جورج لوكاس در ارائه جلوه‌‏هاي ويژه است


**********

ويگومورتنسن( در نقش آراگون)

*****
از تجربه اين سه گانه بگوييد.
علاوه بر اقبال عمومي تماشاچيان به فيلم و احياء علاقه به تالكين، به گمان من مهمترين چيزي كه از فيلم گرفتم دوستي‌‏ ها و خاطرات مربوط به فيلم است. روزگاري طولاني را با عوامل فيلم و در كنار هم گذرانديم كه بخش ارزشمندي از زندگيم را تشكيل مي‌‏دهد.

كار با پيتر جكسون را چگونه ديديد؟
و اما پيتر جكسون، مهمترين ويژگي پيتر كه مرا تحت تاثير قرار مي‌‏داد, اعتماد به نفس بالاي او بود. هيچ زماني را به ياد نمي‌‏آورم كه او را از ادامه كار و در واقع از به انجام رسانيدن موفقيت‌‏ آميز آن كاملا مطمئن نبينيم، و وقتي كسي در كنارت باشد كه مسئوليت چنين پازل بزرگي را برعهده دارد، تو هم مطمئن مي‌‏شوي كه در كنار ديگران حتما موفق خواهي بود.

نظرت راجع به جلوه‌‏هاي ويژه ارائه شده در اين سه گانه چيست؟ آيا اين سه گانه توانسته است پيشتاز جلوه‌‏هاي ويژه در فيلمهاي هاليوود باشد؟
اين مسئله مرا بسيار تحت تاثير قرار داد و نتايج كار بويژه با توجه به جلوه‌‏هاي ويژه, فوق العاده است. من فكر مي كنم كه جكسون هم‌‏اكنون جايگاه خودرا به عنوان وارث بر حق جورج لوكاس (كارگردان جنگ ستارگان), ري‌‏هري هاسن (كارگردان)، فرتيز لانگ و ... تثبيت كرده است.
پيتر براي جلوه‌‏هاي ويژه قسمت دوم سه‌‏ گانه توجه زيادي را به خود جلب كرد اما به عقيده من، جلوه‌‏ هاي ويژه قسمت سوم بسيار بهتر از قسمت قبل است و اين بزرگترين دستاورد سه گانه است.
تصویر کوچک شده

شان آستين: پيتر جكسون يك انسان نيست، او يك هابيت است
شايد در ده سال آينده بتوانم ماجراهايي كه بر من گذشت را نقل كنم


شان آستين ( بازيگر نقش سام)

*****
از چگونگي اين تريلوژي و تاثير آن به روي خودتان بگوييد.
در يك كلمه طاقت فرسا بود. كار بسيار سختي بود آنقدر كه نمي‌‏توان با كلمات آن را توصيف كرد. من قبل از ارباب حلقه‌‏ها براي ساختن فيلمي به آفريقاي جنوبي رفته بودم, بعد از آن به نيوزلند رفتم, سپس به برلين, انگلستان, پاريس و بعد هم به نيويورك برگشتم. به همين دليل آنقدر شمار ماجراها فراوان است كه فعلا از خلاصه كردن آن عاجزم؛ شايد در ده سال آينده بتوانم اين كار را بكنم.

از پيتر جكسون بگوييد.
خوب, بايد بگويم كه پيتر جكسون يك انسان نيست, مي‌‏توانيد اين را از زبان من نقل كنيد، او يك هابيت است. همه هم اين را مي‌‏دانند. پيتر كفش نمي‌‏پوشد و موهاي مجعد دارد، درست مثل يك هابيت. پيتر فيمساز بسيار پر شوري است و به آنچه كه انجام مي‌‏دهد به راستي اعتقاد دارد.
ممكن است ظاهرا آدم رمانتيكي به نظر نرسد و احساساتش را بروز ندهد اما به راحتي مي‌‏توان از روي اثرش به اين نكته پي برد كه خلق تاثيرات عاطفي برايش چقدر مهم است. شيوه حركات دوربين, شيوه برخورد پيتر با بازيگران و ... همه بيانگر اين موضوع هستند.
تصویر کوچک شده
ارزش: 5.00 (2 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
استرجس-پادمور
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۷/۸ ۸:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۷/۸ ۸:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۷
از: یک جایی!
پیام: 3574
 Re: مصاحبه با عوامل سه‌‏گانه ار...
خوب بود نه
فرد ويزلي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۲۲ ۱۱:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۲۲ ۱۱:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۳
از: بارو
پیام: 271
 Re: مصاحبه با عوامل سه‌‏گانه ار...
مصاحبه جالبي بود...ممنون :bigkiss: :bigkiss: :bigkiss: :bigkiss: :bigkiss: :bigkiss:

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.